Side 135 af 158 FørsteFørste ... 3585125132133134135136137138145 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,011 til 2,025 af 2370

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #2011
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    ......Og specielt lige dér hvor man selv skal handle ind!
    Det pisser mig af, at det jydeudtryk er blevet indlemmet i det danske sprog.

    Du kan:
    Handle....
    Købe ind.....

    Men du kan ikke "handle ind"....
    Det er bare grimt...
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  2. #2012
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Det pisser mig af, at det jydeudtryk er blevet indlemmet i det danske sprog.

    Du kan:
    Handle....
    Købe ind.....

    Men du kan ikke "handle ind"....
    Det er bare grimt...
    Men det giver jo sprogligt ingen mening at det er sådan. Du kan ikke købe ud, så hvorfor specificere at du skal købe ind? Derimod kan en handel gå begge vej, du kan handle ind (købe) og du kan handle ud (sælge). Det giver mening at påpege hvilken vej handlen går, det gør det ikke når du køber.

    At sige 'købe ind' er lige så tåbeligt som at 'åbne op' eller 'lukke i', der er ingen grund til at sige ind, op eller i. Så kan du kalde det et jydeudtryk fra nu af og til dommedag, det ændrer ikke på at 'købe ind' er langt dårligere dansk end 'handle ind' er. Desværre er det pga. tidligere generatinoers sproglige dovenskab blevet sådan.

    Ovenstående pisser mig af.

    PS. Jeg er i øvrigt ikke jyde, hvis nogenskulle formaste sig til at tro det.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #2013
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009
    Indlæg
    131

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup
    Men det giver jo sprogligt ingen mening at det er sådan. Du kan ikke købe ud, så hvorfor specificere at du skal købe ind? Derimod kan en handel gå begge vej, du kan handle ind (købe) og du kan handle ud (sælge). Det giver mening at påpege hvilken vej handlen går, det gør det ikke når du køber.
    Ud fra den logik burde "indkøbscenter" og "indkøbsliste" bare hedde "købscenter" og "købsliste"? Jeg vil nu mene, at der i den grad er betydningsforskel på "at købe" og "at indkøbe / at købe ind".

    Argumentet med man ikke kan "købe ud" (hvilket man jo desuden godt kan i visse former for handel) er ikke holdbart. Efter den logik kan en telefonforbindelse ikke falde ud, da den jo ikke kan falde ind. Et indfald er ikke det modsatte af et udfald - men det gør da ingen af ordene meningsløse.

    Nå, det har du jo egentlig heller ikke påstået, så ikke flere stråmænd herfra. Dejligt at andre end jeg selv kan blive godt og grundigt afpissede af lemfældig
    omgang med sproget. :-)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup
    PS. Jeg er i øvrigt ikke jyde, hvis nogenskulle formaste sig til at tro det.
    Det kunne jeg aldrig finde på så meget som at antyde! I den forbindelse må vi hellere få tråden på banen igen:

    Falsk beskedenhed pisser mig af - især i den jyske variant, som er så decideret kvalmende, at jeg slet ikke kan have det!

    Mange jyder har enormt travlt med at fortælle om, hvor godt det går, på trods af at "de har benene plantet solidt i den jyske muld".

    "Nu vil jeg jo ikke prale, for jeg er jo en gæv jyde med benene plantet solidt i den jyske muld, men det går simpelthen bare så godt med X Y og Z"

    Det der ER jo netop pral Du pakker det bare ind i falsk beskedenhed og jordbundenhed, fordi du er en kæmpe bonderøv, der af uvisse grunde er åh så stolt af at være født i en landsdel, som de fleste skynder sig væk fra, så snart de har mulighed for det!
    OG HVIS DU VIL SNAKKE OM MULD, SÅ FIND EN PLANTESKOLE, HVOR DU KAN ØSE UD AF DIN VIDEN - JEG GIDER IKKE HØRE PÅ DIG!

    Næh, så giv mig hellere en storskrydende københavner, der praler i øst og vest. Os ved du i det mindste, hvor du har. :-)

    Ah, det lettede i den grad.

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #2014
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    DPMA at fattigdom, egoime og generel idioti bliver stillet lige i diskussioner som denne.
    Hvilket sådan set også er fair nok.

    Det er dog lidt at der findes dumme fattige mennesker du bliver afpisset over, og det er det faktum at de ikke kunne regne sig frem til at de ikke havde råd til deres vare før de når op til kassen.

    Og du slutter af med at fortælle hvad de IKKE fjernede af vare, (sprut og smøger), blot for at male billedet om den klassiske bistandsbums færdig.


    Og fuck jeg er enig! Fattige mennesker, der ikke har råd til at betale for deres vare sidst på måneden pisser os mig af. Det burde virkelig ikke være sådan..
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  7. #2015
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Men det giver jo sprogligt ingen mening at det er sådan. Du kan ikke købe ud, så hvorfor specificere at du skal købe ind? Derimod kan en handel gå begge vej, du kan handle ind (købe) og du kan handle ud (sælge). Det giver mening at påpege hvilken vej handlen går, det gør det ikke når du køber.

    At sige 'købe ind' er lige så tåbeligt som at 'åbne op' eller 'lukke i', der er ingen grund til at sige ind, op eller i. Så kan du kalde det et jydeudtryk fra nu af og til dommedag, det ændrer ikke på at 'købe ind' er langt dårligere dansk end 'handle ind' er. Desværre er det pga. tidligere generatinoers sproglige dovenskab blevet sådan.

    Ovenstående pisser mig af.

    PS. Jeg er i øvrigt ikke jyde, hvis nogenskulle formaste sig til at tro det.
    Øhhhhh....Alene det at du skriver "....tidligere generatinoers sproglige dovenskab..." diskvalificerer :)

    Du kan gå ud og handle, - eller du kan gå ud og købe ind - du kan ikke gå ud og handle ind
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  8. #2016
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    'DPMA' når DPMA-tråden bliver en diskussionstråd.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #2017
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    'DPMA' når DPMA-tråden bliver en diskussionstråd.
    Det er jeg ikke enig i.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  12. #2018
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    DPMA at den tråd der genererer mest trafik i disse dage er DPMA-tråden, når det er ønsket om nyt i transfertråden der bringer en herind 36 gange om dagen og den nærmest er gået død.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #2019
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Hvilket sådan set også er fair nok.

    Det er dog lidt at der findes dumme fattige mennesker du bliver afpisset over, og det er det faktum at de ikke kunne regne sig frem til at de ikke havde råd til deres vare før de når op til kassen.

    Og du slutter af med at fortælle hvad de IKKE fjernede af vare, (sprut og smøger), blot for at male billedet om den klassiske bistandsbums færdig.


    Og fuck jeg er enig! Fattige mennesker, der ikke har råd til at betale for deres vare sidst på måneden pisser os mig af. Det burde virkelig ikke være sådan..
    Nåja, sidst på måneden stereotypen. Den havde jeg desværre glemt at få med, når nu jeg, i følge jer, har haft travlt med at "male billeder af folk".... (Men det er nok mest fordi den seneste episode jeg omtaler skete d. 15/5.... )

    Men i kan vel også fortælle mig at personen lugtede dårligt, var klædt rædsomt på, var indvandrer og hvad ved jeg... (Ingen af tingene i denne linie passer dog, men byg da endelig på som i lyster)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #2020
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Hvilket sådan set også er fair nok.

    Det er dog lidt at der findes dumme fattige mennesker du bliver afpisset over, og det er det faktum at de ikke kunne regne sig frem til at de ikke havde råd til deres vare før de når op til kassen.

    Og du slutter af med at fortælle hvad de IKKE fjernede af vare, (sprut og smøger), blot for at male billedet om den klassiske bistandsbums færdig.


    Og fuck jeg er enig! Fattige mennesker, der ikke har råd til at betale for deres vare sidst på måneden pisser os mig af. Det burde virkelig ikke være sådan..
    "bistandsbums" - mener du ikke Brøndbyfan?
    Øvre C'er

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #2021
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    DPMA at mine sarte ører konstant skal belemres af lyden af dyttende biler i øjeblikket. Her tænker jeg ikke på begrebet studenterkørsel, hvor en hel klasse kører rundt i en udtjent lastbil fra hjem til hjem - det kan jeg helt fint tåle, men det lader til, at det er blevet en ting, at man absolut skal fylde sin fesne champagnemetallic Hyundai Getz op med 5 nyudklækkede studenter, og skam-dyttende race rundt i byen til gene for ca. ALLE, samtidig med at halvdelen af passagererne hænger ud af vinduerne og forsøger at overdøve hornet med medbragte fløjter.

    Hold nu kæft, hvor er det irriterende. Jeg mindes ikke at have oplevet det tidligere.
    Sidst redigeret af kvik : 24.06.21 kl. 00:18

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #2022
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    DPMA at Danmarks kvartfinale næste lørdag skal spilles i Baku.
    Mon ikke UEFA’s slipsedrenge har fået fyldt lommerne godt op efter den beslutning blev truffet….

    Jeg vil se rigtige fans på tribunerne fra begge hold, ikke et stadion fyldt med lokale klaphatte som knap nok kender fodboldreglerne som vi så det i EL finalen imellem Chelsea og Arsenal for nogle år siden….


  21. #2023
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af, at der skydes æg, sten og andet ubehageligt efter studentervognene. Det er godt nok 100 år og en formiddag siden, jeg selv blev student, og jeg har ingen børn, så måske burde jeg bare være ligeglad, men hold kæft hvor er det bare en ussel opførsel. Jeg kan så læse, at angrebene på studentervogne åbenbart har udviklet sig til en “tradition” iblandt unge af anden etnisk herkomst i flere belastede områder, og dette i en grad så nogle af vognmændene fremadrettet ikke vil køre studenterkørsel der. Gad vide, hvad der foregår inde i hovedet på de spader? De gør i hvert fald, hvad de kan for at sikre stemmer til den yderste højrefløj. Så stop det dog!
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  22. #2024
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det her pisser mig af: https://www.fck.dk/nyhed/vigtig-adga...-foerste-kampe

    17000?!? Hvor mange var det lige der var under EM.

    Latterlige narrøve jer som står bag.!

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #2025
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    595

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Latterligt. Er det ikke i mod en eller anden lov at regeringen forskelsbehandler DBU/UEFA og Divisionsforeningen? Det er begge private aktørerer der reelt er i konkurrence mod hinanden der leverer det samme produkt. Det er da top konkurrenceforvridende og sålænge roligans smitter ligeså meget som superligafans er der vel ikke noget gyldigt argument? De kan vel f.eks. ikke slippe afsted med at Bones må have åbent til kl 24, mens Jensens Bøfhus skal lukke kl 20 eller lignende.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •