Side 16 af 158 FørsteFørste ... 6131415161718192666116 ... SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 2370

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #226
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18



    Ja, det lyder umiddelbart mærkeligt, men i denne løvfaldstid pisser kastanjetræer mig voldsomt af. Mere præcist de kastanjetræer, som en eller anden tåbelig embedsmand, arkitekt, lokalpolitiker eller privatperson har besluttet at plante langs gå- og cykelstier.

    Er der noget mere irriterende at vade rundt i end frugten fra kastanjetræet? Man er jo ved at skvatte hele tiden! Dertil kommer det almindelige ubehag ved at skulle træde oven i disse mere eller mindre hårde sten på størrelse med fugleæg.

    Fæld dog lortet ffs! Og plant dem fremover langt væk fra offentlige anlæg beregnet til befordring!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #227
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,498

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Er der noget mere irriterende at vade rundt i end frugten fra kastanjetræet?
    Ja det er der - HUNDELORTE!

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #228
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›Ja det er der - HUNDELORTE!

    - accepted! For slet ikke at tale om snedriver og kviksand. Men nu tænkte jeg mere på kastanjetræets løvfald sammenlignet med andre træers løvfald.

    Selvfølgelig ville det heller ikke være rart, at skulle vade og cykle rundt i eksempelvis rådne æbler, men det er trods alt de færreste steder, man ligefrem har beriget kanten af veje og stier med rækker af æbletræer og lign.

    So once again - fæld lortet!

    Og lad så ham her tage sig af hundeejerne og deres dyrs efterladenskaber: http://www.bt.dk/bttv/clip/20315
    Sidst redigeret af Don J. : 05.10.11 kl. 21:24

  6. #229
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Emsige kontordamer pisser mig af.

    For en uges tid siden strejkede et af fabrikkens elektroniske systemer, således at enkelte registreringer forsvandt. Derfor bad jeg en afdeling om at registrere igen. Da IT-troldene så fik systemet op at køre igen, røg alle de forsvundne registreringer pludselig afsted i systemet, så de pludselig var registreret to gange.

    Der skulle derfor ryddes op i registreringerne, hvilket kræver en blanket med diverse folk i forskellige afdelingers underskrift, foruden min egen.

    Jeg laver derfor de nødvendige blanketter og navngiver dem som 'journalnummer.afdeling', så de er nemme at holde styr på, og sender dem per mail til de forskellige personer og afdelinger.

    En enkelt af dem får jeg så retur med de rette underskrifter, med bemærkning om at de har ændret filnavnet, så filnavnet ikke har deres afdelingens navn, men mit, da "det jo ikke er i vores kontor fejlen er lavet".
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  7. #230
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    DPMA at jeg er glohed af raseri. HVORFOR skal telefonsælgere bare være så vedholdende??? Selv når jeg bare afbryder, ringer de op igen og siger: "Undskyld vi blev vist afbrudt"... Ja for et nej er jo ikke godt nok til dig?

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #231
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Dette Jan Lockhart-citat om pokalkampen mod Brøndby, som åbenbart endegyldigt ikke kan spilles til tiden på vores hjemmebane på grund af et hvidklædt rave i weekenden, pisser mig af:
    - Det seneste vi har fået at vide, er, at det nok ikke kan lade sig gøre at spille kampen på Gladsaxe Stadion, hvilket ellers ville være en fin løsning på det her problem.
    ... hvis altså holdningen deles i Parken om at det skulle være en "fin løsning" at flytte aftenkampen, som man med sit sæsonkort har billet til, ud til et lille stadion i forstæderne.

    Det havde været en temmelig fåking lidt fin løsning at spille i Gladsaxe, ikke mindst af sikkerhedshensyn.

    Og mere generelt pisser det mig af, at der ikke kan spilles i Parken på en dato som alle ved er en mulig kampdag. Om det så er forholdene i moderne fodbold eller ej. Find en løsning, så der kan spilles i Parken en anden dag, eller punktér totalt illusionen om at fanpleje er et emne.

    mvh,
    -smølle


  10. #232
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›DPMA at jeg er glohed af raseri. HVORFOR skal telefonsælgere bare
    ›være så vedholdende??? Selv når jeg bare afbryder, ringer de op
    ›igen og siger: "Undskyld vi blev vist afbrudt"... Ja
    ›for et nej er jo ikke godt nok til dig?

    Hvis det er aviser, de vil sælge, er det et hit at fortælle, at du er blind. Hvis de så siger, at de også har lydaviser, så tilføjer du bare, at du også er døv.

    Alternativt giver du den bare som generelt tunghør og skriger "HVABAAAAAA?" til alting, og beder dem om at råbe, når de skal gentage salgstalen. Det bliver de hurtigt træt af, og du kan bare lægge telefonen imens.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #233
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›Alternativt giver du den bare som generelt tunghør og skriger
    ›"HVABAAAAAA?" til alting, og beder dem om at råbe, når
    ›de skal gentage salgstalen. Det bliver de hurtigt træt af, og du
    ›kan bare lægge telefonen imens.

    Hvad med bare at gøre det ulovligt at henvende sig uopfordret til folk?

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #234
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    317

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ››Alternativt giver du den bare som generelt tunghør og skriger
    ››"HVABAAAAAA?" til alting, og beder dem om at råbe, når
    ››de skal gentage salgstalen. Det bliver de hurtigt træt af, og du
    ››kan bare lægge telefonen imens.

    ›Hvad med bare at gøre det ulovligt at henvende sig uopfordret til folk?

    ›-Henrik


    Jeg har et standard svar til alle telefon sælger og bruger det både på job og privat:

    Det bruger jeg desværre ikke !

    Sælgeren bliver tit noget forundret,og specielt når de forsøget at sælge papir, Rengøringsartikler eller andre dagligdags fonødenheder men det virker faktisk

  15. #235
    Tilmeldingsdato
    Feb 2005
    Indlæg
    85

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›Jeg har et standard svar til alle telefon sælger og bruger det
    ›både på job og privat:

    ›Det bruger jeg desværre ikke !

    ›Sælgeren bliver tit noget forundret,og specielt når de forsøget
    ›at sælge papir, Rengøringsartikler eller andre dagligdags
    ›fonødenheder men det virker faktisk


    Aaahhh.. http://www.vibrugerikke.dk/

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #236
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    TV2's vanvittigt irriterende journalistfokus i forbindelse med alle nyhedshistorier pisser mig af. På tv2.dk er det aldrig historien, men journalisten, der er i fokus. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan et landsdækkende nyhedsmedie kan fungere på denne måde. Er der ikke én enenste seriøs redaktør, der kan sige fra - bare en gang imellem?

    Tom Wolfe, Norman Mailer, Joan Didion, Hunter S. Thompson m.fl. revolutionerede journalistikken i 60'erne og 70'erne med deres indlevende måde at rapportere på (nogle mere aggressivt end andre, se HST). De gjorde det dog af en grund, for at kunne levere historierne så levende og vedkommende som overhovedet muligt. Det gav verden en unik mulighed for at komme tæt på situationer, de ellers kun ville have hørt om perifært, og affærdiget som civil ulydighed eller lignende. Reporterne og historien var sidestillede - og det spillede en vigtig rolle i USA's udvikling.

    TV2's ligegyldige journalister skal dog på ingen måde sammenlignes med de førnævnte, og derfor pisser de mig af.

    Eksempler på nyheder (om TV2's journalister selvfølgelig):

    TV 2-reporter spærret inde af væltet stillads - Åh nej! ring til nogen!

    TV 2-journalist i kamp med snemasserne - Bornholmsk TV2-journalist skal i kirke juledag. Fed historie.

    TV 2-journalist har fulgt Hizb-ut-Tahrir - Det vigtige er selvfølgelig, at en TV2-journalist har fulgt organisationen, ikke indholdet.

    TV 2-reporter brast i gråd over Holger - Selvfølgelig.

    TV 2-journalist: Hvordan får man så gode ben? - Saucy!

    TV 2 Journalist: De kører for Riis - TV2-journalist vurderer, at Schleck-brødrene kører for Riis under Tour de France 2010 på trods af rygter om et skifte til et luxembourgsk hold. Selvfølgelig uden at spørge rytterne selv.

    Den mest enerverende person på TV2-nyhederne er dog den udsendte helt, Rasmus Tantholdt. Han kan ikke gå uden for en dør, uden at vi får serveret en nyhed om det. Jeg kan godt forstå, at hvis manden bliver beskudt, taget til fange eller lignende skal hans navn selvfølgelig nævnes. Meeeeen, det er ikke nødvendigt hver evig eneste gang han laver en reportage.

    Tantholdt: Sirte har symbolsk betydning - Ja, byen Sirte har stor betydning i kampene i Libyen, men er det virkelig essentielt, at det er Rasmus Tantholdt, der fortæller dette?

    Tantholdt kørt ud til halvtomt kvindemøde - No way man!

    Man kunne fortsætte for evigt. Toppen af kransekagen var dog, da Kong Tantholdt rapporterede fra Egypten, da hajangrebene var på deres højeste. Her måtte han rapportere fra sit hotelværelse! Drama! Det er godt, at hajerne ikke kan komme helt derop.

    Tantholdt forskanset bag låst dør

    Denne perle skal selvfølgelig også med:

    Tantholdt: Krig er rå og beskidt - Stop the presses! Krig er ikke for sjov!

    Long story short, jeg hader TV2 og deres lorte nyhedsdækning. Jeg elsker dog også at hade det, hvilket ikke hjælper på noget.
    People who hate cats, will come back as mice in their next life...


  18. #237
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Udover det ovenstående, som jeg formoder er et forsøg på at få indholdet til at fremstå som at TV2 News er den eneste med historien, er der jo en række andre punkter, hvor de trænger til et kærligt los i røven.
    • Den totale udvanding af "Breaking News"-begrebet, der vel retteligt kun bør tages i brug, når en nyhed rent faktisk afbryder den fastsatte programflade. Som det er nu, bliver det brugt om alle topnyheder uanset om det eneste der bliver ændret i er newstickeren i bunden af skærmen. Med den definition bliver alle nævneværdige nyheder jo til breaking news og hvorfor så overhovedet differentiere. Man kunne gå skridtet fuldt ud og omdøbe kanalen til "TV2 Breaking News".
    • Brugen af journalistkollegaer som eksperter, hvor cirkusheste som Niels Brinch hives ind fra højre til at kommentere sager, hvor de egentlige eksperter enten er uenige med den redaktionelle linje, og ikke mener der er fugls føde på en opblæst historie, eller er for kloge til at udtale sig uden at kende mere til sagen; noget der som regel ikke afskrækker tv-journalisten.
    • Den afsindigt meget tid, der bruges på at træde vande i "developing stories", hvor der ofte er til et godt minuts speak, som vi så får at høre igen og igen og igen, nogle gange akkompagneret af speakerens ekstemporerede kommentarer til et live-feed fra en helikopter eller andre ubrugeligheder. Vend dog tilbage med nyt, når der er nyt at fortælle.
    • Den tåbelige insisteren på at alle historier død og pine skal have en "menneskelig vinkel", der gør at eksempelvis finansnyheder ikke længere handler om hvordan markedet påvirker institutionelle investorer eller væksten i erhvervslivet, men i stedet handler om hvordan en tilfældig CBS-studerende, der spekulerer for sine lommepenge, taber penge, og som bonus får vi denne studerendes analyse af den finansielle situation og hvordan den påvirker hans følelsesliv. Fuck for helvede dog af med dig, din lede plebs!
    • (Der er i forlængelse af indlægget ovenfor) Live-interview med udsendte rapportere, om nyheder der for længst er overstået. "Det var på tæt på denne pløjemark at toget til Fredericia i går blev forsinket på grund af fejl på signalerne. Nu venter jeg på at blive spurgt, så jeg kan fortælle al det, der allerede er blevet sagt i studiet, igen, og dermed retfærdiggøre at vi har sendt et kamera og journalist til et arbitrært sted i Danmark for at lave et live-interview."
    Som det nok kan fornemmes, ser jeg på trods af alt dette, alligevel en hel del TV2 News, for det er egentlig kun, når de har en helikopter i luften, at det hele virkelig render væk fra dem. ;)

    mvh
    Martin CX


  19. #238
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    822

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Longboards i gadebilledet i min by.

    Det er så forkert som noget overhovedet kan være. Føj jeg håber de alle falder og vælger cyklen fremover istedet.
    EC1V Finsbury

  20. #239
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18



    ›Ja, det lyder umiddelbart mærkeligt, men i denne løvfaldstid
    ›pisser kastanjetræer mig voldsomt af. Mere præcist de
    ›kastanjetræer, som en eller anden tåbelig embedsmand, arkitekt,
    ›lokalpolitiker eller privatperson har besluttet at plante langs
    ›gå- og cykelstier.

    ›Er der noget mere irriterende at vade rundt i end frugten fra
    ›kastanjetræet?

    Ja. Det er der. At køre på cykel gennem en syndflod af kastanjer, mens cyklen hopper og danser under een.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  21. #240
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    I skal da ikke indføre en skid p*khoveder: http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1641199.ece

    Salafister pisser mig i den grad af.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •