Side 18 af 158 FørsteFørste ... 8151617181920212868118 ... SidsteSidste
Viser resultater 256 til 270 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Nå, i det mindste kan man da så få lidt goodwill hos kæresten, ved at afstå fra en landskamp...
    Intet slår den goodwill det giver, når man småsovende giver zapperen videre efter 20 minutter og trisser i seng.
    Jeg tror nok, at tøsebold i Brøndby er mere ophidsende end den landskampsstart.

  2. #257
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Microsoft Outlook 2010

    Det pisser mig af at da man gik fra 2007 til 2010 ændrede med genvejen for at sende en mail fra ALT + S til ALT + D.

    Så fik man endelig lært at bruge ALT + D istedet, så kommer der lige Service Pack 1 til Office 2010

    Og gæt engang hvad den retter..... Ja nu skal man så igen bruge ALT + S for at sende mails...

    Grrrrrr....

    /Jesper
    cossie's Avatar

  3. #258
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    "Det pisser mig af" er måske så meget sagt, men det irriterer mig mere end at det er noget jeg undrer mig over, så derfor bliver det i denne tråd:
    Det irriterer mig at man ikke (som jeg troede) havde droppet den forfærdelige stupide idé med at "oversætte" en amerikansk titel på en film til en "anden engelsk" filmtitel.

    Jeg kan huske hvordan amerikanerne aldrig havde hørt om "Die Hard - Mega Hard" før jeg fandt ud af at den i virkeligheden har original-titlen "Die Hard: With a Vengeance".

    Så jeg kan bare advare folk om at de nu har gjort det igen, så hvis man skal tale om "Niceville" med amerikanere skal man huske originaltitlen "The Help". Ikke at jeg har set den, by the way.

    Fint nok at de måske synes en titel giver forkerte associationer hos danskerne, men min løsning havde helt sikkert været at kalde førstnævnte film for
    "Die Hard: With a Vengeance
    Die Hard - Mega Hard"
    På samme måde kunne man også gøre med amerikanske titler man oversætter fx Tower Heist og The Hangover.

    Der er sikkert flere eksempler, men helt ærligt sæt lidt fokus på at det ikke er filmen originaltitel - især når man "oversætter" til en anden engelsk titel. Ikke at mit løsningsforslag er optimalt, men det er bedre end den nuværende situation.

    Mvh. Steffen

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #259
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›"Det pisser mig af" er måske så meget sagt, men det
    ›irriterer mig mere end at det er noget jeg undrer mig over, så
    ›derfor bliver det i denne tråd:
    ›Det irriterer mig at man ikke (som jeg troede) havde droppet den
    ›forfærdelige stupide idé med at "oversætte" en
    ›amerikansk titel på en film til en "anden engelsk"
    ›filmtitel.



    ›Der er sikkert flere eksempler, men helt ærligt sæt lidt fokus på
    ›at det ikke er filmen originaltitel - især når man
    ›"oversætter" til en anden engelsk titel. Ikke at mit
    ›løsningsforslag er optimalt, men det er bedre end den nuværende
    ›situation.

    ›Mvh. Steffen

    Der er skam en tråd om emnet. :o)
    Og du er ikke den eneste der er irriteret over det, som det ses.
    For ikke at afspore denne tråd, så pisser det mig af at der tit er en fucking ravn på tagryggen (4-6m fra mit vindue) der larmer, når jeg prøver at sove.
    ffs! At høre på den tidligt om formiddagen når jeg har fået fri fra alt mellem kl. 2 og 4 og bare vil sove. :o/


    Mvh
    Kasper

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #260
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg kan ikke forestille mig, D ikke har været nævnt før, men...

    BSOD PM usigeligt meget A. Én enkelt uge skulle der gå, fra man havde bestilt en spritny laptop med Windows 7, før man måtte tåle gensyn med dødens dybblå skærm. Bevares, den har et stilrent, klassisk udseende, men det er en ringe trøst for at pleje omgang med elendighedens budbringer.

    DERTIL kommer så, (og D her PM også A) at (nogle) folk, der sværger til Mac's OS, partout skal bash'e MS Windows netop på grund af risikoen for BSOD; uden at fatte, at det trods alt er lykkedes for Microsoft at lave et operativsystem, der er næsten fuldstændigt kompatibelt med FAWKING meget forskellig hardware. Helt ærligt, respekt til Mac for at lave et OS der ikke crasher, men det er fandme lettere når man selv sammensætter sit hardware til at match'e styresystemet (eller omvendt). Prøv at oprette en harddisk partition og få Mac OSX til at køre fejlfrit på en HP/Acer/Lenovo/Packard Bell/Zepto/Alienware/Asus/Toshiba/Fujitsu/Dell/MSI/Sony Vaio (for nu at give et indblik i hvad Windows kan), så vil jeg være imponeret. Spade.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #261
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›Jeg kan ikke forestille mig, D ikke har været nævnt før, men...

    BSOD PM usigeligt meget A. Én enkelt uge skulle
    ›der gå, fra man havde bestilt en spritny laptop med Windows 7,
    ›før man måtte tåle gensyn med dødens dybblå skærm. Bevares, den
    ›har et stilrent, klassisk udseende, men det er en ringe trøst for
    ›at pleje omgang med elendighedens budbringer.

    Det er som regel 3. parts software/drivere der giver BSOD. Det første man bør gøre når man har købt en ny PC er at formatere skidtet og installere Windows selv. Bevares, der findes da leverandører der leverer brugbar software med PC'erne, men 95% af det vil ikke blive savnet... Just my 5 cents...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #262
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det første man bør gøre når man har købt en ny PC er at formatere skidtet og installere Windows et andet operativsystem selv.
    There, fixed that for you...

    Bare for at være lidt elitær (og dum at høre på).

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #263
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    113

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›There, fixed that for you...

    ›Bare for at være lidt elitær (og dum at høre på).

    ›ougar

    Altså en Linux distribution eller er der andre muligheder der er relativt nemme at gå til, som ikke er kendt i den brede offentlighed?
    Ikke at jeg har noget mod Linux, det har jeg selv kørende på min netbook, men kommer bare i tvivl når guruen Ougar ikke specificere det nærmere end "et andet operativsystem".

    For i øvrigt at citere 2. del af Søndergaards indlæg:
    Så er det vist muligt at få installeret MacOS på andre pc'ere end Apples egne. Det kræver dog at man "kan sin google og er i stand til at udfører lidt ninjatricks" som Nikolaj Sonne ville sige det - nåh ja, så kræver det vist også adgang til en computer, der i forvejen kører MacOS.

    Så pisser det mig i øvrigt af at det er gråvejr på en fredag og at oraklet Ougar bruger tiden på at komme med drilske indlæg her, i stedet for at komme op med flere tossede (øh, spændende) bud på alverdens rekorder, som vi er flere der læser med stor fornøjelse ;-)

    mvh. Flemming.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #264
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig ganske overordentligt meget af, at Lykketoft lavede denne lokumsaftale da TDC blev solgt inkl. kobbernet og at jeg nu skal lide under den. En lille måned uden internet hjemme fordi TDC jo lige skal nosse sig sammen til at forbinde et par kabler for en konkurrent her på adressen. For at føje spot til skade bor jeg et sted hvor ingen teleselskaber har dækning for 3G der er fem potter pis værd og min forbindelse er langsommere end grus - i det omfang der overhovede er forbindelse. Fik jeg nævnt at ingen af naboerne har et åbent trådløst netværk jeg kan nasse på? ARrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr hvor min internetafhængighed lider!!!
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #265
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Elitær og elitær... min afpisning over BSOD sammenlagt med min afpisning over antivirusprogrammer, hvis eneste succeskriterium lader til at være, de skal være mere acceptable end de vira, de beskytter mod, sendte mig da også lige i armene på http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/windows-installer, og bortset fra når der skal games (andet end Tetris), så har jeg ikke kigget mig tilbage siden...

    EDIT: Til Flemming Thomsen: Ovenstående link er super nemt at gå til; installer'en partitionerer selv din harddisk og du kan selv vælge, om du vil boot'e din computer i Windows eller Ubuntu. Selve brugerfladen kræver meget lidt tilvænning; det er IKKE tekstbaseret så du behøver ikke engang kende til Linux-sproget. Udover det kommer Ubuntu med et Software Center, hvor du kan downloade og installere fx Adobe Flash Player, Java og hundredvis af Open Source-løsninger supernemt og gratis. Jeg er - som det nok kan udledes - uvenud begejstret.
    Sidst redigeret af Søndergaard : 22.11.11 kl. 11:11

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #266
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    113

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›EDIT: Til Flemming Thomsen: Ovenstående link er super nemt at gå
    ›til; installer'en partitionerer selv din harddisk og du kan selv
    ›vælge, om du vil boot'e din computer i Windows eller Ubuntu.
    ›Selve brugerfladen kræver meget lidt tilvænning; det er IKKE
    ›tekstbaseret så du behøver ikke engang kende til Linux-sproget.
    ›Udover det kommer Ubuntu med et Software Center, hvor du kan
    ›downloade og installere fx Adobe Flash Player, Java og hundredvis
    ›af Open Source-løsninger supernemt og gratis. Jeg er - som det
    ›nok kan udledes - uvenud begejstret.

    Hej Søndergaard,

    Jeg kender skam godt Ubuntus distribution, det var nemlig den samme jeg valgte til min netbook i sin tid, og jeg er skam enig med dig langt henad vejen - især omkring delen med hvor nemt det er.
    Den eneste grund til at jeg endnu ikke har valgt at installere det på min laptop er vel sådan set konservatisme/vanens magt sammen med forsigtighed da jeg er ved at færdiggøre mit speciale (også virker min Windows 7 installation faktisk ganske udemærket) - Nåh ja, så mangler jeg generelt også plads på harddisken ;-).
    Men jeg overvejer da at få Linux på sammen med Windows på et tidspunkt, ligesom jeg gerne ville prøve at eksperimentere lidt med Latex 2 (tekstbehandling) efter at det blev anbefalet i skakten - men det må lige vente en måneds tid endnu ;-).

    Mit indlæg var nu også mere henvendt til Ougar, da han ikke var specielt specifik med hvad han mente omkring andre styresystemer - det kunne jo være han har fået øje på noget vi ikke endnu ikke har hørt om.

    mvh. Flemming.

  20. #267
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Mit indlæg var nu også mere henvendt til Ougar, da han ikke var specielt specifik med hvad han mente omkring andre styresystemer - det kunne jo være han har fået øje på noget vi ikke endnu ikke har hørt om.
    Jeg har skam ikke nogen revolutionerende tanker på området. Men nu tråden er lettere afsporet, så kommer jeg da gerne med en lang og kedelig uddybning af min kommentar :-)

    Grunden til at jeg skrev "et andet styresystem" var bare for at ramme alle unix og linux varianter, incl. OS X.

    Der er nærmest kun 2 (en halv) grunde til at køre Windows:

    1: Det er lagt på computeren når man køber den.
    2: Spil
    3: Office (Og det er ikke pga dårlige alternativer, men pga. samarbejde med andre officebrugere).

    Omkring punkt 1 er det nok de færreste der ved, at man kan tage sin Windows, og gå ned til sin forhandler, og få 850 kroner tilbage, hvis man tilbageleverer sin Windows.

    Og når man i øvrigt oplever hvor meget reklame-crap producenterne smider på deres fabriksnye windows-maskiner, så kan man blive decideret sur.

    Punkt 2 kommer man ikke uden om. Hvis man er gamer, så er man formentlig stadig tvunget til at køre Windows. Flere spil kommer til Mac og Linux, men vi er vist stadig langt fra reelle alternativer til Windows.

    Punkt 3: De gratis alternativer er fremragende, men hvis man er tvunget til at benytte office-filformater, så kommer man ikke uden om Office, og dermed er Linux ikke en mulighed. Office findes dog i en Mac udgave, så her er OS X et oplagt alternativ, men det gør naturligvis hardwaren lidt dyrere.

    Linux er ikke en disse sværere at benytte end Windows. Men hvis man allerede kender Windows, så er noget nyt naturligvis sværere. Jeg er selv et klart eksempel på at Windows ikke nødvendigvis er nemt at bruge. Jeg er rimelig computer-skarp og har kørt Linux siden jeg var teenager, dvs. 15 år, men nu arbejder jeg i et firma hvor alt er 100% Windows. Og jeg er en SPADE til Powerpoint. Den gør ganske enkelt ALDRIG som jeg regner med. Den er ganske enkelt ikke logisk for mig.

    Jeg har også haft mange problemer, hvor jeg har spurgt kolleger om hjælp, og de har så løst problemet med en genstart. Nu har jeg lært det, men i starten, der var en genstart bare ikke en løsning, som jeg tænkte på. Jeg er i øvrigt stadig nødt til at boote min windows maskine en gang om ugen, ellers bliver den ubrugelig. Min Linux derhjemme har kørt i 3 måneder siden strømmen røg derhjemme, og den kører præcis som den dag den blev bootet.

    Langt de fleste mennesker kunne med kæmpe stor fordel køre Linux. Det installerer nærmest sig selv, og når man først har fundet ud af de mest basale ting, så er det præcist lige så nemt at køre som Windows.

    Normalt er jeg i øvrigt ikke særlig missionerende omkring mit styresystem, men min egen hjemme Windows-maskine den er ganske enkelt så pisse-irriterende ustabil og besværlig lige i øjeblikket, at jeg måtte have afløb for mine frustrationer i denne tråd (jeg spiller nemlig også enkelte Windows only spil, når lortet ellers virker).

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #268
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18



    Nu stiger buspriserne igen. Gal, hvor bliver man harm, når man tænker på dette valgløfte fra SF..
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  23. De følgende 15 brugere er enige:

  24. #269
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    110

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Omkring punkt 1 er det nok de færreste der ved, at man kan tage sin Windows, og gå ned til sin forhandler, og få 850 kroner tilbage, hvis man tilbageleverer sin Windows.
    Yo what!? Really?

    Ougar, kan du henvise til et eller andet officielt, som man kan bruge i butikken? Gælder det også når det kommer uden disk, men Dell-style?

    Hvis det er rigtigt, er det jo freakin' great.

    B-77
    Alle mænd bør på et tidspunkt i deres liv erhverve sig overskæg og et par Jaco Form. Dette er uanfægteligt. […] Det afgørende er, hvor længe man finder ro i denne tilstand. […] Få ting bevidstliggør en mand så dybt som overskæg og Jaco Form.

    – Jawaharlal Nehru (1959)

  25. #270
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Yo what!? Really?

    Ougar, kan du henvise til et eller andet officielt, som man kan bruge i butikken? Gælder det også når det kommer uden disk, men Dell-style?

    Hvis det er rigtigt, er det jo freakin' great.
    Ja det kan jeg sagtens, for der er en dom fra forbrugerklagenævnet, der afgør sagen, og det blev refereret i de fleste nyhedsmedier. Politiken for eksempel:

    http://politiken.dk/tjek/digitalt/co...penge-tilbage/

    Men du kan jo søge på "windows penge tilbage" og kigge på de ret mange resultater.

    Men det kræver at du ikke aktiverer Windows, men smider det retur uden at have benyttet det. Det skyldes formuleringen i licensbetingelserne, som du kan undlade at acceptere.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 8 users browsing this thread. (0 members and 8 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •