Side 32 af 158 FørsteFørste ... 22293031323334354282132 ... SidsteSidste
Viser resultater 466 til 480 af 2370

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #466
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det irriterer mig af helvede til, at niveauet i filmquizzerne på filmfilmfilm.dk er blevet så højt, så de kun kan gættes med google-skills galore eller hvis man lige har set filmene for nyligt!

    /me har i hvert fald seriøs brug for nogle hints!
    Sidst redigeret af Gobas : 28.02.13 kl. 12:57 Årsag: manglende ord tilføjet for bedre mening
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #467
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18



    Jeg købte en MacBook Pro for snart 3 år siden, som jeg stadig har og som jeg som sådan er glad for. Den holder stadig fint strøm på batteriet og den er stadig hurtig i opstart og ved nedlukning. Så den er god nok til trods for de begrænsninger der ind imellem kan være, når man benytter et Apple-produkt.

    Men Opladerne til den pisser mig dælme af. Den der fulgte med virkede fint det første års tid - halvanden måske. Så begyndte den at drille. Først ved at den diode der sidder på opladerens stik, og som viser om batteriet er fuldt opladet eller i gang med at lade, holdt op med at virke. Først periodisk for så at blive mere og mere. Ok, det er så hvad det er, for jeg kan bare kigge i skærmens højre hjørne, hvor jeg også kan se om der lades.

    Efter noget tid så blev der problemer med at lade. Jeg fandt ud af, at hvis ledningen blev holdt i en bestemt retning, så kunne den godt lade. Altså, en løs forbindelse et sted. Problemet var bare, at det ikke var den samme position ledningen skulle være i, så efter i et par måneder at have rykket ledningen i forskellige retninger for at få den til at lade, så knækkede stikket på strømforsyningen.

    Jeg købte så en ny til den nette sum af 599 kr. i en Humac butik. Dyrt men så var den også pakket lækkert ind, og jeg fik den med i en smart lille pose. Det er 2-3 måneder siden og nu er den nye så begyndt periodisk ikke at lyse. Så nu starter det nok forfra. Det er satme irriterende, at det skal være sådan noget skrøbeligt noget.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #468
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Parkeringsautomaten

    Parkeringsautomaterne i København irriterer mig. Ikke engang så meget fordi afgifterne er høje, men mere fordi man skulle tro, at de var designet af hensyn til Skjult Kamera eller bare for at pisse folk mest muligt af. Kun i den helt rigtige belysning kan man se, hvad der står på det nederste display med priser og perioder. Og betales der med Dankort kan man nå at anlægge skæg, før transaktionen er gennemført. "vent venligst....." - jatak, det skal jeg love for. Lortedesign.

    4068971-parkering.jpg
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)


  6. #469
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Dan Abnormal Se meddelelser
    Jeg købte så en ny til den nette sum af 599 kr. i en Humac butik. Dyrt men så var den også pakket lækkert ind, og jeg fik den med i en smart lille pose. Det er 2-3 måneder siden og nu er den nye så begyndt periodisk ikke at lyse. Så nu starter det nok forfra. Det er satme irriterende, at det skal være sådan noget skrøbeligt noget.
    I så fald er du stadig dækket af købeloven og burde ikke have problemer med at få skidtet byttet til noget der fungerer.

  7. #470
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Parkeringsautomaten

    " Og betales der med Dankort kan man nå at anlægge skæg, før transaktionen er gennemført. "vent venligst....." - jatak, det skal jeg love for. Lortedesign."

    4068971-parkering.jpg[/QUOTE]

    Hehe, så er jeg ikke alene, dejligt! (på en ikke ond måde) :-)



    God weekend


    rsj

  8. #471
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Dan Abnormal Se meddelelser
    Jeg købte så en ny til den nette sum af 599 kr. i en Humac butik. Dyrt men så var den også pakket lækkert ind, og jeg fik den med i en smart lille pose. Det er 2-3 måneder siden og nu er den nye så begyndt periodisk ikke at lyse. Så nu starter det nok forfra. Det er satme irriterende, at det skal være sådan noget skrøbeligt noget.
    Det kunne også tyde på at problemet ikke er opladeren, men pc'en den er gal med. Jeg søgte lige på google, og der er folk, der med held har fået det til at fungere igen ved at resette deres "SMC", så det er da et forsøg værd.

  9. #472
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,701

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig efterhånden afsindigt af, at min computer "går i sort" efter cirka 30 minutter når jeg prøver at køre spil i fuld skærm.
    Den bliver bare pludselig sort og siger, at signalet ikke kan findes.
    Først troede jeg, det var mit grafikdriver der trængte til en opdatering men det har heller ikke hjulpet.
    HDMI-stikket er udskiftet til HDMI/DVI - heller intet resultat.
    Det er begyndt efter at computeren har været tilsluttet en anden skærm - vores TV i stuen.
    Det skal afslutningsvis siges, at der ingen problemer er med at køre eksempelvis Firefox og IE i fuld skærm..
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

  10. #473
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Hvis vi lige fortsætter IT-support-tråden, lyder det som om at computeren bliver for varm. Jeg ville checke om der ikke er nullermænd i ventilatoren.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #474
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    I så fald er du stadig dækket af købeloven og burde ikke have problemer med at få skidtet byttet til noget der fungerer.
    Det er jeg klar over, men det er nok alligevel lidt i gråzonen for mig lige nu. For den virker stadigvæk, og benævnte diode der indikerer om der lades eller om batteriet er fuldt opladet virker også 95% af tiden. Så hvis jeg går ned i butikken for at få den ombyttet, så risikerer jeg sandsynligvis, at de tester den dernede uden at finde fejl og så kan jeg stå der og ligne Morten Duncan ;-).

    Og det pisser mig egentlig også af. Kunne den ikke bare gå i stykker, for så var sagen jo helt klar. Den skulle ombyttes. Nu ser jeg bare tegn på at det går som med den første, og at den sandsynligvis slet ikke dur om 1 år. Forhåbentlig går det ikke så galt og Martin CXs forslag er da værd at prøve.

  13. #475
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,701

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser
    Hvis vi lige fortsætter IT-support-tråden, lyder det som om at computeren bliver for varm. Jeg ville checke om der ikke er nullermænd i ventilatoren.
    Søreme så. Hvad skal man med Google når man har SL?
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #476
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Et problem som burde have noget opmærksomhed i den offentlige debat!

    Det er noget nær det mest perverse jeg har oplevet i rigtig mange år.

    For cirka 1,5 år siden blev jeg trappet ud af et morfin præparat ved navn Tramadol. Jeg fik 200 mg. 3 gange dagligt, men uden at det havde en reel virkning. Jeg blev så trappet ud af Tramadolen, hvilket gav mig en periode med store abstinenser, svede ture, ryste tur, feber kramper og lignende, et sandt helvede. Jeg blev til sidst trappet ekstra langsomt ud af præparatet, for at begrænse de voldsomme reaktioner min krop kom med.

    Undervejs blev jeg så kørt langsomt over i et andet morfin præparat ved navn Palexia, som er meget stærkere og gav en masse ekstra bivirkninger, men jeg holdt ud i håbet om at det ville virke. Efter noget tid var jeg oppe i 200 mg. 3 gange dagligt, hvilket lige akkurat var nok til at holde smertelindringen hele døgnet rundt. Dette var en justeringsprocess med mange ekstra smerter og bivirkninger, men det viste sig at være det værd, fordi det jo virkede efter hensigten.

    Det er et præparat som koster 763 kr. for en pakke med 30 stk. i styrken 200 mg., så det koster altså 763 kr. hver tiende dag. Jeg søgte så om at blive godkendt til kroniker tilskud, så jeg kun skulle betale indtil min CTR konto rundede 18.000 kr. og var derefter betalings fri. Det nåede jeg dog kun at opleve en enkelt gang, for da jeg skulle hente medicin i mandags, blev jeg informeret om at der trådte nye regler i kraft netop i mandags.

    Denne info fik jeg først på dagen hvor reglen trådte i kraft, så jeg skulle pludselig hurtigt i gang med at kontakte smerteklinik osv. for at få lægen til at skrive på recepten at jeg er tilskudsberettiget gennem mit kroniker tilskud, som ekspedienten havde sagt på Apoteket. Jeg skulle så hente medicinen i dag, da jeg løber tør i aften, men det var ikke nok at være godkendt til kroniker tilskud. Det betyder så at jeg skal have fat i min læge, som så skal ansøge lægemiddelstyrelsen om at gøre præparatet personligt tilskuds berettiget for mig, for ellers skal jeg betale den fulde pris, 763 kr. hver tiende dag.

    Problemet er så bare at jeg jo løber tør for medicinen i aften, så jeg kan så stå tilbage og vælge imellem at bruge 763 kr. på medicin til de næste 10 dage, eller går den kolde tyrker i møde, ligge og ryste de næste par dage og komme ud på den anden side, med de smerter tilbage i ryggen, som gør at jeg igen ikke kan arbejde og så skulle langtidssygemeldes.

    Men for at opsummere, så er jeg altså blevet "lokket" med til at tage et præparat, som kroppen bliver afhængig af, med udsigt til at det maksimalt kan koste mig 3.600 kr. om året, men til gengæld fjerner det så også smerterne fra knivstikket. Når jeg så har været på det i en lang periode, så fjerner man tilskuddet og lader patienten, i dette tilfælde mig selv, stå tilbage med valget mellem økonomisk deroute eller abstinenser med alt det ubehag det fører med sig og tilbagevenden af de smerter der gør at jeg så ikke kan arbejde og må tilbage på sygedagpenge, i stedet for at kunne arbejde videre og bidrager til samfundet på lige fod med 2012, hvor jeg trods alt (med glæde) lagde over en kvart million i statskassen.

    Men hvorfor skal man overhovedet igennem denne bondefangeri? Hvorfor give et tilskud, indtil der er masser af kunder der er faldet i og ikke kan klare sig uden, for så at hive tilskuddet væk igen? Hvorfor så ikke hellere undlade at give tilskuddet fra start af og så lade den enkelte borger søge om det personlige tilskud INDEN man går i gang med at bruge præparatet.

    Det er fandeme perverst. Lige nu har jeg langt mere tiltro til at jeg ville blive fair behandlet, hvis jeg handlede ind til selvmedicinering på Pusher Street på Christiania, end jeg stoler på Lægemiddelstyrelsen, som åbenbart er ligeglade med den enkelte borgers velbefindende.

    Jeg er ikke sur, jeg er dybt dybt skuffet og bange for hvad de næste dage bringer.....................
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  16. #477
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Skroder

    Jeg ved godt det er rigtig nemt at sige! Men betal den medicin selv denne gang, det vigtigste er at være uden smerter. Regelændringer er altid belastende for brugeren, men du har blot ramt en uheldig dag, at skulle have en ny omgang medicin! 763 kr er mange penge, men de er nok givet godt ud i sådan en situation!

    Så er der tid nok til at få alt på plads med lægen osv. til næste gang.

    Vh

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #478
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ...at man efter endt uddannelse ikke er kontanthjælpsberretiget, hvis man ikke ikke har modtaget SU til sidst i uddannelsen
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #479
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    252

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Når marketingsafdelingen outsourcer ALT til mediebureauer.
    Åbent brev til PS&E: "Ej heller har vi medfølelse med de fans, der gang på gang har gjort Parkens endetribune til et socialrealistisk totalteater."

  21. #480
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    ...at man efter endt uddannelse ikke er kontanthjælpsberretiget, hvis man ikke ikke har modtaget SU til sidst i uddannelsen
    Lyder nu heller ikke helt rigtigt. Hvilket uddannelsesforløb taler vi om?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •