Side 33 af 158 FørsteFørste ... 23303132333435364383133 ... SidsteSidste
Viser resultater 481 til 495 af 2370

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #481
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    ...at man efter endt uddannelse ikke er kontanthjælpsberretiget, hvis man ikke ikke har modtaget SU til sidst i uddannelsen
    Hvis man bliver ledig efter endt uddannelse, så er man dagpengeberretiget på demitendsats, efter en måneds karantæne. Hvis man har meldt sig ind i A-kassen lige efter man er blevet færdig (Jeg mener det er senest 14 dage efter).

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #482
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Lyder nu heller ikke helt rigtigt. Hvilket uddannelsesforløb taler vi om?
    Det er det! Jeg giver gerne kringle og menu 1 hvis du kan modbevise det.
    Og vi taler cand.merc.

    Begrundelsen er:

    Hvilket betyder, at har man forsøget sig selv vha. formue eller lån, så har ens forsøgelsesgrundlag ikke ændret sig, hvorfor man ikke er berettiget.


    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Hvis man bliver ledig efter endt uddannelse, så er man dagpengeberretiget på demitendsats, efter en måneds karantæne. Hvis man har meldt sig ind i A-kassen lige efter man er blevet færdig (Jeg mener det er senest 14 dage efter).
    Rigtigt, og det betyder at man først får sine dagpenge 2 måneder efter endt uddannelse (bagudbetalt).
    Indtil da kan man få en bar røv at trutte i.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  4. #483
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Og vi taler cand.merc.

    Begrundelsen er:

    Hvilket betyder, at har man forsøget sig selv vha. formue eller lån, så har ens forsøgelsesgrundlag ikke ændret sig, hvorfor man ikke er berettiget.
    Som udgangspunkt er du berettiget til at modtage kontanthjælp, hvis du er meldt ledig og står til rådighed i jobcentret.

    Så er der en række undtagelser, som ikke nødvendigvis er relevante i dit tilfælde, men som eksempel kan nævnes, at man er formuende, hvorved forstås, at man som enlig har en formue på over kr. 10.000 eller modtager anden overførselsindkomst. I så fald kan man forsørge dig selv, indtil formuen er spist op eller indtægtsgrundlaget forsvinder.

    Jeg kan dog ikke se, hvad det har med SU´en under uddannelsesforløbet at gøre, eller hvordan et evt. låneforhold kommer ind i billedet.

  5. #484
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Som udgangspunkt er du berettiget til at modtage kontanthjælp, hvis du er meldt ledig og står til rådighed i jobcentret.

    Så er der en række undtagelser, som ikke nødvendigvis er relevante i dit tilfælde, men som eksempel kan nævnes, at man er formuende, hvorved forstås, at man som enlig har en formue på over kr. 10.000 eller modtager anden overførselsindkomst. I så fald kan man forsørge dig selv, indtil formuen er spist op eller indtægtsgrundlaget forsvinder.

    Jeg kan dog ikke se, hvad det har med SU´en under uddannelsesforløbet at gøre, eller hvordan et evt. låneforhold kommer ind i billedet.
    Nej, man har ret til kontanthjælp hvis ens forhold har ændret sig jf. det link jeg har postet.
    Dette er ikke tilfældet, hvis ikke der er tale om, at man har mistet indtægt.
    Og sådan her begrundes det:
    Afgørelse
    Du findes ikke berettiget til kontanthjælp i henhold til lov om aktiv social
    politik § 11, da du ikke har været ude for en ændring i dine forhold
    som medfører, at du ikke har mulighed for at forsørge dig selv.
    Begrundelse for afgørelse
    For at være berettiget til kontanthjælp skal man have været ude for en
    ændring i sine forhold, eller en såkaldt social begivenhed. Det at du søger
    om kontanthjælp på grund af du har afsluttet din uddannelse er ikke
    en social begivenhed, som medfører ret til kontanthjælp. Det fremgår af
    de oplysninger som er tilgængeligt for forvaltningen, at du ikke har haft
    nogen registreret indtægter og dermed har du ikke haft noget indtægtstab.
    Det ville således have været anderledes hvis jeg havde modtaget SU, idet jeg ved endt uddannelse så ville have mistet mit forsørgelsesgrundlag
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  6. #485
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Nej, man har ret til kontanthjælp hvis ens forhold har ændret sig jf. det link jeg har postet.
    Dette er ikke tilfældet, hvis ikke der er tale om, at man har mistet indtægt.
    Og sådan her begrundes det:


    Det ville således have været anderledes hvis jeg havde modtaget SU, idet jeg ved endt uddannelse så ville have mistet mit forsørgelsesgrundlag
    Jeg ville ikke tøve med at klage over kommunens afgørelse, hvis faktum er, at du efter endt uddannelse intet indtægtsgrundlag har.

    Hvilken indtægt har du haft under studiet, når der ikke var SU, studiejob? SU-lån?

  7. #486
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Jeg ville ikke tøve med at klage over kommunens afgørelse, hvis faktum er, at du efter endt uddannelse intet indtægtsgrundlag har.

    Hvilken indtægt har du haft under studiet, når der ikke var SU, studiejob? SU-lån?
    Der blev dælme heller ikke tøvet. Men at reglerne er så absurde pisser mig sygt meget af.
    Det var i øvrigt SU- og Banklån.
    Jeg kan ikke forstå, at det er så svært at skaffe viden om det her. Det må da være sket før i Danmarkshistorien, at folk står i min situation.

    Og for at komme tilbage til emnet:
    Det pisser mig af, at man skal tale med 7-8 forskellige kontorer/medarbejdere når man ringer til kommunen om kontanthjælp.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  8. #487
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Der blev dælme heller ikke tøvet. Men at reglerne er så absurde pisser mig sygt meget af.
    Det var i øvrigt SU- og Banklån.
    Jeg kan ikke forstå, at det er så svært at skaffe viden om det her. Det må da være sket før i Danmarkshistorien, at folk står i min situation.

    Og for at komme tilbage til emnet:
    Det pisser mig af, at man skal tale med 7-8 forskellige kontorer/medarbejdere når man ringer til kommunen om kontanthjælp.
    Det vil ikke være første gang i historien, at en kommune uberettiget afviser en ansøgning. Man kan godt få fornemmelsen af, at kommunen afviser blot for at afvise. Skulle du få medhold i din klage, må du glæde dig over, at du vil kunne få kontanthjælp bagudrettet fra ansøgningsdatoen.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #488
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Skroder

    Jeg ved godt det er rigtig nemt at sige! Men betal den medicin selv denne gang, det vigtigste er at være uden smerter. Regelændringer er altid belastende for brugeren, men du har blot ramt en uheldig dag, at skulle have en ny omgang medicin! 763 kr er mange penge, men de er nok givet godt ud i sådan en situation!

    Så er der tid nok til at få alt på plads med lægen osv. til næste gang.

    Vh
    Det giver ikke så meget tid at løbe på, da det kun dækker 10 dage. Det koster så 28.850 kr. om året. Men problemet er ikke så meget at der ændres i reglerne, problemet er at jeg som bruger og ret afhængig af præparatet, for at kunne arbejde og fungere generelt, ikke bliver advaret i god tid, så der enten kan planlægges udtrapning af præparatet eller anden forberedelse, i stedet for at havne i denne situation, hvor jeg er tvunget til at vælge mellem pest eller kolera. Som om det ikke er nok at jeg kæmper med bivirkningerne af præparatet og bivirkninger fra kemo behandlingen, samt smerterne fra skavankerne i sig selv, for at kunne klare mig igennem mine arbejdsdage, i stedet for at langtids sygemelde mig.

    Jeg er normalt ikke så "oh my god" ramt, når jeg støder på nogle af begrænsningerne i vores velfærds samfund, da jeg ikke er mere naiv end at jeg godt er klar over at der ikke er råd til at betale alt for alle. Der hvor kæden hopper af for mig i denne sammenhæng, er at jeg føler mig bondefanget af den der "skolegårds-pusher" stil der opereres med fra Lægemiddelstyrelsens side. Et organ vi borgere betaler til, for at de skal varetage vores interesser i forhold til hvad der skal sælges og ikke sælges på det danske marked, mens det umiddelbart kunne tyde på at de i højere grad varetager medicin producenternes interesse, ved på denne måde at hjælpe dem til at tiltrække nye kunder, som lokkes af "lave" priser pga. tilskud og udsigten til lindring/bedring af de lidelser man har, for så at trække tilskuddet tilbage, når kunderne er tilvænnet de nye produkter, så de kan se sig nødsaget til at fortsætte for egen regning.

    Jeg føler ikke at mine interesser er varetaget i denne omgang, tvært imod.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #489
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At jeg i går brugte tid og penge, på at sende mit gamle bredbånds-udstyr retur.
    I dag har jeg modtaget mail om, at udstyret var så gammelt, at det ikke skal returneres.

    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #490
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    206

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Hej Skroder

    Først og fremmest: det gør mig ondt at du er endt i denne situation.

    Jeg er enig med dig i at det præparat du er i behandlig med er uforholdsmæssigt dyrt at betale ud af egen lomme. Det paradoksal i din situation er at Sundhedsstyrelsen (tidl. lægemiddelstyrelsen) netop har fjernet tilskud fra dit præparat ud fra et ønske om at du skal skifte bort fra det præparat du bruger og over til et billigere alternativ. Jeg kan forsikre dig om at i denne sag synes industrien bestemt ikke at styrelsen gør dem en tjeneste.

    Når man læser styrelsens udmelding, blev ændringen annonceret i oktober 2012, så der var "god tid" til at din læge kunne Indkalde dig mhp skift af præparat eller at apoteket kunne henvise dig til lægen mhp. skift: http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...arts-2013.aspx

    At ingen af disse forholdsregler har virket i dit tilfælde, er både dybt urimeligt - og bestemt en sag der vil have offentlighedens interesse. Så bare giv den gas hvis du brænder for sagen - der er bestemt mediepotentiale.

    Vh Jesper

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #491
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At folk der besøger McDonald's på Hovedbanegården ikke kan finde ud af, at rydde op efter sig selv. Der ligger skrald over alt. Så smid dog jeres eget lort ud, det er det, skraldespanden er der til.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #492
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af JesperN Se meddelelser
    Hej Skroder

    Først og fremmest: det gør mig ondt at du er endt i denne situation.

    Jeg er enig med dig i at det præparat du er i behandlig med er uforholdsmæssigt dyrt at betale ud af egen lomme. Det paradoksal i din situation er at Sundhedsstyrelsen (tidl. lægemiddelstyrelsen) netop har fjernet tilskud fra dit præparat ud fra et ønske om at du skal skifte bort fra det præparat du bruger og over til et billigere alternativ. Jeg kan forsikre dig om at i denne sag synes industrien bestemt ikke at styrelsen gør dem en tjeneste.

    Når man læser styrelsens udmelding, blev ændringen annonceret i oktober 2012, så der var "god tid" til at din læge kunne Indkalde dig mhp skift af præparat eller at apoteket kunne henvise dig til lægen mhp. skift: http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...arts-2013.aspx

    At ingen af disse forholdsregler har virket i dit tilfælde, er både dybt urimeligt - og bestemt en sag der vil have offentlighedens interesse. Så bare giv den gas hvis du brænder for sagen - der er bestemt mediepotentiale.

    Vh Jesper
    Spørgsmålet er så hvordan man bedst muligt får medieomtale med efterfølgende revision af procedurene, for medieomtale alene, er ikke særlig interessant. Den del kan jeg ikke helt greje, for jeg er klar til at tage den så langt helbredet holder til, for at andre ikke skal komme i lignende situationer i fremtiden.

    Det bør kunne gøres bedre, med relativt simple midler, så man sikre ordentlig varsel af alle der bruger det præparat, for hvilket der ændres i reglerne om tilskud eller andet relevant. Det er jeg overbevist om.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #493
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    108

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At jeg ikke kan opdrive dokumentaren 'Dagbog Fra Midten'.

  21. #494
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    15

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Med et bibliotekslogin kan du se den her:
    http://www.filmstriben.dk/bibliotek/...?id=9000000137

  22. #495
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    108

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Koffer Se meddelelser
    Med et bibliotekslogin kan du se den her:
    http://www.filmstriben.dk/bibliotek/...?id=9000000137
    Med et uni-login som jeg desværre ikke har.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 7 users browsing this thread. (0 members and 7 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •