Side 38 af 158 FørsteFørste ... 28353637383940414888138 ... SidsteSidste
Viser resultater 556 til 570 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #556
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Byens værste eksempel på det må næsten være når man kommer ad Grønningen inde fra centrum og skal til højre ad Folke Bernadottes Allé mod Langelinie. Der bruges den grønne pil ved højresving, for at signalere at der er rødt for cyklister og fodgængere, men det er der snart sagt ingen bilister der fatter, og det er ganske sædvanligt at ingen biler får svinget til højre, før pilen slukker igen og der bliver grønt for horder af gående og cyklende, som man så skal holde tilbage for.

    /Simon
    Enig i at folk har hovedet langt oppe i bagen, når det kommer til grønne højresvingspile i København. Lige det kryds du selv nævner samt krydset Amager Boulevard/Amagerfælledvej er ofte et helvede.

    Set fra en cyklists synsvinkel er der to yderligere issues, der pisser mig af ved grøn højrepil:

    1) Bilister fortsætter med at dreje til højre længe efter at den grønne pil er slukket, hvilket er halvfarligt, når cyklisterne får grønt til at køre ligeud, når den grønne pil slukker. Dette ses ofte i kombination med det, du selv nævner, hvor bilist nr. 1 i højresvingsbanen snorksover i 10 sekunder, først kører i samme øjeblik, pilen slukker, og de næste 2-3 biler så prøver at snige sig med til højre, selvom cyklisterne er begyndt at køre.

    2) Bilister der i myldretiden ukritisk svinger til højre for grøn pil, uden at opdage, at der ned ad vejen til højre er kø og ingen plads til yderligere biler. Dermed får bilen lagt sig på tværs af cykelstien, så ingen kan komme nogen vegne, når der bliver grønt for cyklisterne.


  2. #557
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    177

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Billetlugen!!!

    Efter at have brugt 20 minutter på noget så simpelt som at bestille 2 biletter til en FCK-kamp burde jeg skrive en liste over hvor ubeskriveligt lortet deres system fungerer, men jeg magter det ikke :-(

    Stram op, plz

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #558
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ahmen for fanden, så får den idiot 2 år mere...

    http://www.bt.dk/fodbold/olsen-her-er-min-plan-med-dbu

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #559
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    TV2's totale mangle på journalistisk indsigt i statistik, og betydningen af denne statistik.
    Ja der skal lyde ros til Esbjerg for deres Europæiske succes I år, men kongerne af Europa? Come on.
    Og at FCK kun har hentet 1 point (til ranglisten) er vel decideret forkert. Vi har jo fået 4 bonus for chl kvalen.
    Og at brøndby skulle være næstbedst, kom ind i kampen!


    http://sporten.tv2.dk/2013-10-25-kon...le-superligaen

  7. De følgende 16 brugere er enige:

  8. #560
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    TV2's totale mangle på journalistisk indsigt i statistik, og betydningen af denne statistik.
    Ja der skal lyde ros til Esbjerg for deres Europæiske succes I år, men kongerne af Europa? Come on.
    Og at FCK kun har hentet 1 point (til ranglisten) er vel decideret forkert. Vi har jo fået 4 bonus for chl kvalen.
    Og at brøndby skulle være næstbedst, kom ind i kampen!
    http://sporten.tv2.dk/2013-10-25-kon...le-superligaen
    Jeg plejer at sige at økonomi ikke er et fag på journalisthøjskolen... det er statistik åbenbart heller ikke!

    Esbjerg har sikkert ganske rigtigt et fint point snit målt på de sidste 5 år..eller dvs. han tager pointhøsten for i år, og sammenligner med det pointgennemsnit vi har høstet over 5 år
    Derfor har BIF i deres også ret sparsomme europæiske opgør de sidste 5 år et fint snit... målt på et enkelt år, mens vores snit er gennemsnitshøsten fordelt på de 5 år vi har deltaget..
    ET hold der kun havde haft en europæisk kamp og vundet den ville have 3 point i snit ...

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #561
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Og det han så også glemmer, der er at i Europa tæller sejre kun med 2 point, til koefficienterne. Hvilket jo betyder at over 2 i snit er umuligt. Jeg fristes også til at han, har regnet Esbjergs sejre med 3 point, mens han nok bare hat taget fck koefficient (sejre giver 2). Dette er som sagt bare en mistanke.

    Edit: Har lige tjekket efter, han regner også forkert med FCK's point.
    Sidst redigeret af djurlander : 28.10.13 kl. 09:31

  11. #562
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Og det han så også glemmer, der er at i Europa tæller sejre kun med 2 point, til koefficienterne. Hvilket jo betyder at over 2 i snit er umuligt. Jeg fristes også til at han, har regnet Esbjergs sejre med 3 point, mens han nok bare hat taget fck koefficient (sejre giver 2). Dette er som sagt bare en mistanke.

    Edit: Har lige tjekket efter, han regner også forkert med FCK's point.
    Kunne vi få Ougar på sagen? Han er i besiddelse af evner med tal som journalister kun tør drømme om ;-)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #563
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Kunne vi få Ougar på sagen? Han er i besiddelse af evner med tal som journalister kun tør drømme om ;-)
    Jeg skal da vældig gerne blande mig.

    Journalisten har jo i og for sig opgjort det fuldstændig korrekt. Problemet er jo bare, at der ikke er nogen som helst i verden, der bekymrer sig en fløjtende fis om pointgennemsnittet.

    Det der betyder noget i Europa, det er hvor mange point du får I ALT pr. sæson, ikke hvor mange du får i gennemsnit pr. kamp.

    I følge den statistik, som der linkes til så er en sejr i første kamp efterfulgt af et større nederlag i returkampen (1,5 point i snit) bedre end 2 uafgjorte, hvor man går videre - hvilket jo er ret langt ude.

    Hvis vi lige skal være nostalgiske og hygge lidt i efterårskulden, så er det jo netop det som Brøndby f.eks. har gjort i de 3 år de er med i denne opgørelse. De er (på helt UTROLIG sjov vis) røget ud mod Hertha Berlin (vandt 2-1 hjemme, men smed det hele væk i de sidste 15 minutter i returkampen). De vandt overraskende på udebane 2-0 mod Sporting, men tabte så herlige 3-0 på hjemmebane og sidst men ikke mindst, så tabte de 2-0 til Ried i Østrig, men fik en meriterende sejr på 4-2 på hjemmebane, efter at have ført 4-0 da der manglede 20 minutter af kampen :-) Her er sidste og afgørende mål.

    Det er 3 gode runder med hele 1,5 point i snit :-) Derudover har de så også spillet lidt kampe mod dårligere modstandere, så det samlede snit ender på 1,7 point. Alle sammen kvalpoint i øvrigt.

    Og i alle 3 sæsoner klarede Brøndby jo at trække Danmarks koefficient gevaldigt ned.

    Pudsigt nok, så var det dog rent faktisk sådan man beregnede Europa-cup-koefficienten frem til 1998 (dog kun med 2 point pr. sejr). Det gav jo så også nogle lidt besynderlige ranglister.

    Så beregningerne er sådan set korrekte nok, men bare aldeles irrelevante.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  14. #564
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Få nu for hulan TK væk fra viaplay. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at han skal være symbolet jeg klikker på, når jeg lige skal se lidt bold (på sofaen). Det hjælper ved Gud heller ej, at det er sådan et "krigerbillede" som de virkelig må have kigget mange filmstrimler igennem for at støde ind i.

    ARGH!

    edit: nå ok, jeg blev trods alt lidt mindre afpisset af hans ganske fine spil i dag.
    Sidst redigeret af FC Franni : 30.10.13 kl. 23:24

  15. #565
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    at Parken har valgt IKKE at bruge låg til fadøl. Hvad fanden er nu det for en dårlig ide? Man spilder, de kan ikke reddes hvis de vælter og når man skal drikke nr. 3 ligger der aske og andet lækkert i!
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  16. #566
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    at bif ligger nr. 4 og man dermed ikke 100% vil kunne glæde sig over et nederlag til FCM i næste runde (hvor netop bif og FCM mødes) :S
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #567
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    at bif ligger nr. 4 og man dermed ikke 100% vil kunne glæde sig over et nederlag til FCM i næste runde (hvor netop bif og FCM mødes) :S
    du mener vel at man generelt ikke vil kunne glæde sig over en FCM nederlag i næste runde?


  19. #568
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Kvicklys bagerafdeling pisser mig af. Jeg tror ikke jeg har været der i en dekade, og er du gal der går længe igen! Ringe brød og HVAD FANDEN!?!?! sker der for dem, når de klistrer et kæmpe reklamepapskilt fra De 5 Gårde på det dødssyge brød jeg skal have med hjem?

  20. #569
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Kvicklys bagerafdeling pisser mig af. Jeg tror ikke jeg har været der i en dekade, og er du gal der går længe igen! Ringe brød og HVAD FANDEN!?!?! sker der for dem, når de klistrer et kæmpe reklamepapskilt fra De 5 Gårde på det dødssyge brød jeg skal have med hjem?
    Sjovt, jeg har lige modsatte opfattelse af Kvivkly's bager - synes deres brød er friskt hver dag, samt et bredt udvalg.
    Hvis man skal brokke sig over noget, bliver det de snottede unger som står bag disker, og tydeligvis hade både job og livet som helhed. Men det er formentlig ikke unikt for Kvickly :)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #570
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Hvis man skal brokke sig over noget, bliver det de snottede unger som står bag disker, og tydeligvis hade både job og livet som helhed. Men det er formentlig ikke unikt for Kvickly :)
    Ja lorte unger der hader deres job, hvor de skal op klokken lort om morgenen og arbejde til mindste løn uden udsigt til lønforhøjelse eller andet, fordi de så let kan erstattes. Kan sgu heller ikke snuppe dem.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •