Side 39 af 158 FørsteFørste ... 29363738394041424989139 ... SidsteSidste
Viser resultater 571 til 585 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #571
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Ja lorte unger der hader deres job, hvor de skal op klokken lort om morgenen og arbejde til mindste løn uden udsigt til lønforhøjelse eller andet, fordi de så let kan erstattes. Kan sgu heller ikke snuppe dem.
    Tvivler på, det er de overvejelser som "ungerne" gør sig, når de står bag disken - mon ikke mere det er noget med "Hvorfor skal jeg stå her lørdag morgen, når jeg hellere vil drikke breezer fredag aften"?

  2. #572
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Sjovt, jeg har lige modsatte opfattelse af Kvivkly's bager - synes deres brød er friskt hver dag, samt et bredt udvalg.
    Hvis man skal brokke sig over noget, bliver det de snottede unger som står bag disker, og tydeligvis hade både job og livet som helhed. Men det er formentlig ikke unikt for Kvickly :)
    Det var sikkert ganske friskt men dæleme et fattigt brød sammenlignet med hvad man får i "rigtige" bagerier. Er det bake-off de serverer?
    Og det er åbenbart kun i Buddinge de klistrer pap på, fred være med det.

    Ekspedienterne var nogle sølle eksistenser, men det var de stort set alle dem jeg mødte i butikken og de skilte sig derfor ikke særligt ud.

  3. #573
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Det var sikkert ganske friskt men dæleme et fattigt brød sammenlignet med hvad man får i "rigtige" bagerier. Er det bake-off de serverer?
    Og det er åbenbart kun i Buddinge de klistrer pap på, fred være med det.

    Ekspedienterne var nogle sølle eksistenser, men det var de stort set alle dem jeg mødte i butikken og de skilte sig derfor ikke særligt ud.
    Helt enig - man kan selvfølgelig ikke sammenligne brødet med en "rigtig" bager. Men der bestemt også forskel i kvalitet indenfor bagerne.
    Ved faktisk ikke om det er bake-off, men hvis det er, så er jeg endnu mere imponeret :)

  4. #574
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Ja lorte unger der hader deres job, hvor de skal op klokken lort om morgenen og arbejde til mindste løn uden udsigt til lønforhøjelse eller andet, fordi de så let kan erstattes. Kan sgu heller ikke snuppe dem.
    Må man nu ikke være utilfreds med personalet i dagligvarebutikkerne? I så fald pisser det mig af.
    Jeg vil sgu skide på om de ikke får mere end mindsteløn og alt det andet du remser op, de har selv valgt at tage det arbejde og hvis de er så utilfredse med deres arbejde, at det smitter af på den oplevelse og service de skal give kunderne så må de sgu sige op, så der kan komme andre til som faktisk gider at være på arbejde.

    Og jo, jeg har selv stået 2½ år i butik og ikke hver dag er en fest, men det skal sgu ikke gå ud over kunderne at jeg har valgt at tage det arbejde!

  5. De følgende 12 brugere er enige:

  6. #575
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg siger heller ikke at det skal gå ud over kunderne for man skal gøre sit arbejde ordentligt. Men der skal være forståelse begge veje.
    At sige at de er nogle snottede unger der hader deres job og livet som helhed er uforskammet. Jeg kan godt forstå at folk ikke er ellevilde når de skal op om morgenen for, at være i bageren i en Kvickly og så samtidig håndtere kunder med den holdning.
    Jeg har selv arbejde mange år i både Irma, Fakta og Kvickly så jeg forstår godt at man skal være servicemindet, hjælpsom og glad, men som sagt så går det begge veje og hvis man selv kommer med en lorte holdning skal man ikke forvente at få noget anderledes igen.
    Rigtig mange mennesker er rigtig flinke når de er ude for at handle, men der kan komme mennesker der formår at ødelægge hele dagen og det er sgu ikke særlig fedt når man står der (evt. i forbindelse med studie eller opsparing).
    Der er en grund til, at Haderkunder.dk findes.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #576
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg siger heller ikke at det skal gå ud over kunderne for man skal gøre sit arbejde ordentligt. Men der skal være forståelse begge veje.
    At sige at de er nogle snottede unger der hader deres job og livet som helhed er uforskammet. Jeg kan godt forstå at folk ikke er ellevilde når de skal op om morgenen for, at være i bageren i en Kvickly og så samtidig håndtere kunder med den holdning.
    Jeg har selv arbejde mange år i både Irma, Fakta og Kvickly så jeg forstår godt at man skal være servicemindet, hjælpsom og glad, men som sagt så går det begge veje og hvis man selv kommer med en lorte holdning skal man ikke forvente at få noget anderledes igen.
    Rigtig mange mennesker er rigtig flinke når de er ude for at handle, men der kan komme mennesker der formår at ødelægge hele dagen og det er sgu ikke særlig fedt når man står der (evt. i forbindelse med studie eller opsparing).
    Der er en grund til, at Haderkunder.dk findes.
    Det er meget muligt jeg lader mig lede ud ad en tangent her, men det pisser mig sgu af det her!

    De får edderlynme en kongelig hyre for at stå og smide lidt brød i en pose sammenlignet med, hvad mange andre trækker hjem. Det mindste man kan forvente er vel, at de er nogenlunde soignerede, friske og høflige, når man møder dem som kunde.

    Og ja, jeg har selv arbejdet mange år i butik, ikke alle arbejdsdage lige udhvilet og frisk. Men den var dælme ikke gået på mit nuværende arbejde. Ej heller tror jeg det ville gå mig godt, hvis jeg var fast skribent på www.haderskoleelever.dk, selvom de vist til tider kan være en tand mere belastende end en gennemsnitlig Kvickly-kunde.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #577
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Det er meget muligt jeg lader mig lede ud ad en tangent her, men det pisser mig sgu af det her!

    De får edderlynme en kongelig hyre for at stå og smide lidt brød i en pose ...e
    Kongelige får ikke hyre - de får apanage :-)

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #578
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Kongelige får ikke hyre - de får apanage :-)
    Og det pisser mig af!

    MCN


  13. #579
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    De får edderlynme en kongelig hyre for at stå og smide lidt brød i en pose sammenlignet med, hvad mange andre trækker hjem. Det mindste man kan forvente er vel, at de er nogenlunde soignerede, friske og høflige, når man møder dem som kunde.
    Så har du en sjov idé om hvad kongelig hyre er for en størrelse.
    Mindstelønnen ligger på omtrent 110 kroner. Så for en fuldtidsanset (37 timer/uge, over 18) er det lige godt 16000 om måneden og ja det kan man sagtens leve af, men kongelig hyre er det nu ikke. Så for en deltidsansat er det betydeligt mindre man kan lægge oven i og skal man også have et studie til, at hænge sammen, så er det ikke helt så mange timer man får skrabet sammen.

    Men vi er ikke uenige om, at hvis man vil have og beholde et job skal man gøre det ordentligt og det indebærer også, at man behandler kunder ordentligt og som du selv siger blandt andet er høflig. Synes bare det er en uforskammet holdning at have, at det bare er nogle snotunger der hader livet og folk med sådan en holdning har sjældent selv fortjent en ordentlig behandling.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #580
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Så jeg fortjener ikke en ordentlig behandling, fordi jeg mener de ikke bør have job i bager-afdelingen, når de tydeligvis ikke ønsker at være der?
    Ved godt det er lidt hønen eller ægget, men såfremt jeg bliver mødt med et smil så havde jeg slet ikke den holdning. Det må være det mindste man kan forlange af mennesker, som rent faktisk har et job, som indebærer kundekontakt.

  16. #581
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Ja lorte unger der hader deres job, hvor de skal op klokken lort om morgenen og arbejde til mindste løn uden udsigt til lønforhøjelse eller andet, fordi de så let kan erstattes. Kan sgu heller ikke snuppe dem.
    1) Hvad er mindstelønnen i Danmark? ;)
    2) Ligesom de fleste andre lignende arbejdstyper er det at være servicemedarbejder ikke en karriere i sig selv. Det er dog et ganske udmærket første skridt på den lange karrierestige.
    3) "Det pisser mig af" når folk bruger 'at skulle op om morgnen' som fribillet til at brokke sig.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #582
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Man skal huske på at mindsteløn betyder at man ville have fået endnu mindre i løn hvis ikke tilfældigvis reglerne havde været som de er. Derfor bør folk på mindsteløn faktisk føle sig ganske heldige over at de kan få 100+ kroner i timen når deres marginal produkt er væsentligt mindre.

  19. #583
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Man skal huske på at mindsteløn betyder at man ville have fået endnu mindre i løn hvis ikke tilfældigvis reglerne havde været som de er. Derfor bør folk på mindsteløn faktisk føle sig ganske heldige over at de kan få 100+ kroner i timen når deres marginal produkt er væsentligt mindre.
    Aaargh. Hvis deres marginale produkt er mindre end lønnen, ville de ikke være ansat. Hvis de ikke "solgte" hvad de fik i løn, ville diverse bagere og supermarkeder ikke have dem ansat.
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #584
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Man skal huske på at mindsteløn betyder at man ville have fået endnu mindre i løn hvis ikke tilfældigvis reglerne havde været som de er. Derfor bør folk på mindsteløn faktisk føle sig ganske heldige over at de kan få 100+ kroner i timen når deres marginal produkt er væsentligt mindre.
    Come on, guys. Der ér ikke nogen lovsat mindsteløn i Danmark. Og nej, du vil aldrig blive ansat hvis den værdi du producerer for din arbejdsgiver er mindre end din løn. Hvilket også er grunden til, at en lovsat mindsteløn er problematisk.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #585
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    ...Der ér ikke nogen lovsat mindsteløn i Danmark....
    Ikke "lovsat", men i mange tilfælde overenskomstfastsat mindsteløn, som i praksis ikke vil være til at komme uden om. Ansatte i Kvickly er vist overenskomstdækkede.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •