Side 40 af 158 FørsteFørste ... 30373839404142435090140 ... SidsteSidste
Viser resultater 586 til 600 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #586
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    For det står nemlig i min økonomibog eller hvad? Kvickly skal bruge en eller anden mekanisme til at udlevere brød og tage imod penge, og kids på mindsteløn er åbenbart den billigste metode. Hvis de kunne ville de betale mindre, men det kan de ikke. Man kan måske argumentere for at Kvickly ville ansætte et par personer mere hvis lønnen var det halve (jeg tvivler dog baser på erfaringer fra lande hvor lønnen er meget lavere), men så meget desto mere skal personer på mindsteløn være glade for at de får mere i løn end de ville have fået uden den regel. Derfor, ingen grund til sure miner når man formaster sig til at ville købe brød af dem.

  2. #587
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg må indrømme jeg står ret uforstående den måde som denne debat har udviklet sig.

    Se det dog som en del af almendannelse at stå i biks i nogle år. Man lærer at betjene kunder og finder ud af hvad det vil sige at arbejde og betale skat. Samtidigt for man også "fornøjelsen" af både at prøve en imødekommende kunde, med overskud, og de sure kunder, der bare skulle være blevet hjemme, og lærer derved forhåbenligt at opfører sig pænt over for andre butiksmedarbejder der har et kedeligt kasse job i en eller anden kedelig biks.
    Man kan anlægge vinklen at hvis man selv er i godt humør, så kan det være at personen på den anden side af kasse kunne få en god dag ud af dette monotome arbejde.

    Man kunne jo starte med at sige: "god arbejdslyst" når købet er færdigt. Et smil smitter.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #588
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    822

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    dette kan jo være en opfordring

    EC1V Finsbury

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #589
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    For det står nemlig i min økonomibog eller hvad? Kvickly skal bruge en eller anden mekanisme til at udlevere brød og tage imod penge, og kids på mindsteløn er åbenbart den billigste metode. Hvis de kunne ville de betale mindre, men det kan de ikke. Man kan måske argumentere for at Kvickly ville ansætte et par personer mere hvis lønnen var det halve (jeg tvivler dog baser på erfaringer fra lande hvor lønnen er meget lavere), men så meget desto mere skal personer på mindsteløn være glade for at de får mere i løn end de ville have fået uden den regel. Derfor, ingen grund til sure miner når man formaster sig til at ville købe brød af dem.
    sæl
    Hvis vi antager at der til hver en tid vil være uendelig mængder brød til kunderne - så vil de ansatte have et faldende marginalt produkt. Den første vil have et højt marginalt produkt (også over mindstelønnen (!)) da vedkommende vil sælge til dem der kommer ind hvor der ingen andre mennesker er - samt der orker at stå i den på det pågældende tidspunkt kø. Nummer to vil have et mindre marginalt produkt da vedkommende nu kun vil øge butikkens omsætning med de kunder som med en ansat ikke ville stå i den kø der nu var, men nu godt lige kan overskue det. Sådan kan man foresætte indtil nummer 33, som højst sandsynligt vil have et negativt marginalt produkt (Bageren er ikke stor nok, så de kommer til at stå i vejen for hinanden) :-)
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  7. #590
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Mindstelønnen ligger på omtrent 110 kroner. Så for en fuldtidsanset (37 timer/uge, over 18) er det lige godt 16000 om måneden...
    Ca. 17.500 kr hvis jeg lige må fluekneppe lidt. Der er vel ikke 4,0 uger i andre måneder end Februar?
    37 x 110 / 7 x 30 (og så er der nogle måneder med 31 dage, som gør op for Februar med færre dage)

    17.500 kr om måneder er måske ikke ret meget for en familiemor med hus- og billån samt 4 unger.
    Men får en ung person, som måske - måske ikke - har en husleje samt mobiltelefon og derudover bare kan klatte resten væk på byture, så er det en fin løn i mine øjne for et ret "lille" arbejde, som ikke kræver de store færdigheder.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #591
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg vil da lige tilføje at de to trunter der styrede biksen var ung-arbejdere. Som jeg lige kan se det river de vist 60kr hjem i timen + 20kr i søndagstillæg.

    Anyway, lad os lægge låg på kvickly-afpisningerne og rykke videre til næste emne:)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #592
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Vi bevæger os jo ud på noget af et sidespor, men what the heck, der sker jo ikke andet for tiden. Jeg kender godt teorien, men den har en del forudsætninger omkring perfekte markeder og en masse andet som ikke rigtigt gælder i virkligheden. Desuden gælder den i ligevægt, hvilket man kan spørge om nogensinde indtræffer.

    Hvis en person kunne klare arbejdet i bagerbutikken og kunne sælge utroligt meget brød, ville den person så få en meget høj løn? Nej, for man kan jo lynhurtigt finde en anden som vil gøre arbejdet til den lavest tilladte løn. Så lønnen kan sagtens være klart under det marginale produkt. Modsat kan man spørge, hvad er egentligt det marginale produkt, altså hvor meget mere betaler vi for brødet fordi der står en og giver os det i forhold til hvis det ikke var tilfældet, f.eks. hvis man selv hentede brødet på hylden? Min påstand er at denne ekstrabetaling og omsætning er meget lille og ikke nødvendigvis altid kan tælles sammen til mindstelønnen.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #593
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af, at hele Kvickly-tråden ikke er blevet flyttet over i den rette tråd
    http://sidelinien.dk/forums/showthre...kussionstr%E5d

    MCN


  14. #594
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Alt relativerende stråmandsargumenter i stil med "han har jo ikke slået nogen ihjel" eller endnu hyppigere "det er jo ikke verdens undergang".

    Og det har de jo som oftest ret i, men det er der vist heller aldrig nogen, der har påstået, og derfor irriterer det mig stadig, at Carsten Sæbye bræger løs, mens jeg prøver at se fodbold.

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #595
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af, når folk herinde skriver om et emne, linker til en side, men undlader at nævne i teksten, hvad det link handler om. Jeg tvivler meget på, at nogen af os brugere har en interesse i, hvor mange klik Ekstra Bladet, Politiken, transfermarkt eller andre får, så jeg forstår ikke, hvorfor det er så vigtigt, at vi andre lige skal omkring en anden hjemmeside, før vi forstår essensen af indlægget her på Sidelinien.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar


  17. #596
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Det pisser mig af, når folk herinde skriver om et emne, linker til en side, men undlader at nævne i teksten, hvad det link handler om. Jeg tvivler meget på, at nogen af os brugere har en interesse i, hvor mange klik Ekstra Bladet, Politiken, transfermarkt eller andre får, så jeg forstår ikke, hvorfor det er så vigtigt, at vi andre lige skal omkring en anden hjemmeside, før vi forstår essensen af indlægget her på Sidelinien.
    Meget enig!
    Kom faktisk herind for at skrive dette.
    Det pisser mig især af, at det nærmest er blevet en trend inde i transfertråden. "Hvad med ham her <link>", "Kunne denne herre være interessant <link>" osv. Og det pisser mig specielt af, når der kommer sådan et indlæg næsten hver transfervindue med de samme spillere, såsom Djiby Fall

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #597
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Så er vi der igen:
    Det pisser mig helt vildt af, at tv-stationerne ikke overvejer deres egne handlinger i forbindelse med de to seneste storme. Sidst døde en person, der var ude at fotografere. Jeg skal ikke kunne sige, hvorvidt han på nogen måde følte sig opfordret af tv-stationerne, men det er edderlynemig lamt, at de det ene øjeblik refererer til politiet, der fraråder al unødig udgang/udkørsel m.m. hvorefter de zapper rundt til 10 forskellige medarbejdere der står udenfor og skal fortælle at "ihhh her blæser det sørme også".

    Stop det nu og bliv ffs indendørs, hvis det er det I fortæller vi andre bør!


  20. #598
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Så er vi der igen:
    Det pisser mig helt vildt af, at tv-stationerne ikke overvejer deres egne handlinger i forbindelse med de to seneste storme. Sidst døde en person, der var ude at fotografere. Jeg skal ikke kunne sige, hvorvidt han på nogen måde følte sig opfordret af tv-stationerne, men det er edderlynemig lamt, at de det ene øjeblik refererer til politiet, der fraråder al unødig udgang/udkørsel m.m. hvorefter de zapper rundt til 10 forskellige medarbejdere der står udenfor og skal fortælle at "ihhh her blæser det sørme også".

    Stop det nu og bliv ffs indendørs, hvis det er det I fortæller vi andre bør!
    Spot on! Husker fra en anden storm, en journalist på havnen i Frederikshavn sige følgende. "Her i frederikshavn har politiet lige forbudt alle udgang, og det er især forbudt at opholde sig på havnen!"
    Flot, klaphatte!

  21. #599
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Så rundede vi midnat og afpisningerne fortsætter:

    DROP NU DET LAMME TWITTER HALLØJ I HAR KØRENDE I BUNDEN AF DR NYHEDERNE! JEG ER DA SÅ RYSTENDE LIGEGLAD HVAD RANDOM KENDIS HAR SKREVET PÅ TWITTER OM NELSONS DØD, OG HVIS DET PÅ NOGEN MÅDE VAR NOGET JEG GAD VIDE, SÅ SKULLE JEG NOK SELV CHECKE FORBI!


  22. #600
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg har stor respekt for Nelson Mandela og de ting han har udrettet.

    Derfor pisser det mig i den grad af når UEFA udnytter hans død til så smagløs selvpromovering under en Champions League kamp. FØJ

    Han har hverken haft noget med fodbold i almindelighed, eller UEFA i særdeleshed at gøre.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •