Side 46 af 158 FørsteFørste ... 36434445464748495696146 ... SidsteSidste
Viser resultater 676 til 690 af 2370

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #676
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Episoder som disse: http://ekstrabladet.dk/112/article2305859.ece pisser mig af. Artiklens overskrift er "Terrorpanik ved Parken: Troede motionist var bombemand".
    Der var tale om en mand der løb rundt med en vest på hvor der var vægte/sandsække i. Hvordan i alverden forveksler man en motionist med en selvmordsbomber? "Det, vi finder, var en mand, der var ude at træne med en vest med små sandsække. Han var klædt helt i sort og så denne vest, som på afstand kunne ligne den type vest, som terrorister bruger." Ja de fleste ved jo hvordan en selvmordsvest med sprængstof ser ud og hvis en person ville sprænge sig selv i luften, så havde vedkommende jo nok taget en jakke/trøje ud over den sprængstoffyldte vest.
    Det der især pisser mig af, er hvordan man behandler situationen: "Seks betjente kommer løbende efter manden og trækker våben og råber ’stop eller vi skyder’, hvorefter manden hurtigt lægger sig ned. Derefter kommer der otte patruljebiler og en vogn med en indsatsleder kørende, lyder det fra øjenvidnet.".

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #677
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    33

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Politiet handler jo på baggrund af anmeldelser, hvor ordet selvmordsvest bliver nævnt. Vi lever i en terrortid, hvor folk ser spøgelser, men hvordan skal man reagere på flere folk, der siger det samme? Og det i en kontekst af et større arrangement med mange deltagende mennesker i umiddelbar nærhed af manden.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #678
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Claes Se meddelelser
    Politiet handler jo på baggrund af anmeldelser, hvor ordet selvmordsvest bliver nævnt. Vi lever i en terrortid, hvor folk ser spøgelser, men hvordan skal man reagere på flere folk, der siger det samme? Og det i en kontekst af et større arrangement med mange deltagende mennesker i umiddelbar nærhed af manden.
    Ja, de skal reagere på opkaldet.
    Men når de så ankommer til stedet, så bør de ffs kunne se, at der ikke er tale om en terrorist.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #679
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Ja, de skal reagere på opkaldet.
    Men når de så ankommer til stedet, så bør de ffs kunne se, at der ikke er tale om en terrorist.
    Men det er jo for pokker det de ikke kan være sikre på. Når man får en seriøs anmeldelse om, at der er en bombemand, så er man altså nødt til positivt at sikre sig, at det ikke er tilfældet. Det er ikke nok, at manden ikke opfylder konventionelle forestillinger om en terrorist, fordi han er bleg og dansk.
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #680
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg synes nu det er upassende og uacceptabelt, at man truer en motionist med at skyde ham, ligemeget hvor mange opkald man så må have modtaget.
    En mulighed for politiet kunne være, at man blot råbte stop i stedet for at komme fremstormende seks betjente med våben. Havde personen ikke stoppet kunne man tage den derfra, men at man tror på, at en terrorist løber rundt med en synlig vest fyldt med sprængstoffer og ikke bare har gemt sine sprængstoffer og bare er gået over i folkemængden er sgu for dumt.

  10. #681
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    33

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    De ved jo ikke, at han 'bare'' er en motionist.

    Jeg tror, at der er set dummere ting end det. Jeg ved ikke, hvor meget rationel tankevirksomhed man tillægger en mulig terrorist (bedømt ud fra anmeldelsen), og om han bærer evt eksplosiver synligt eller skjult. Hele forløbet fra anmeldelsen til de har kontakt til manden udspiller sig vel over ganske kort tid måske fem-seks minutter.

    Ift terror (og ja folk ser latterlige spøgelser og sindssyge ting overalt) er man vel nødt til at tænke worst case, for hvad nu den dag det ikke bare er en motionist/glemt kuffert, men faktisk alvor. Vi er helt enige om, at det har set voldsomt ud med trukne våben og kommanderende råb.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #682
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Men det er jo for pokker det de ikke kan være sikre på. Når man får en seriøs anmeldelse om, at der er en bombemand, så er man altså nødt til positivt at sikre sig, at det ikke er tilfældet. Det er ikke nok, at manden ikke opfylder konventionelle forestillinger om en terrorist, fordi han er bleg og dansk.
    Er en betjent der tror, at en træningsvest er en bombe ikke lidt det samme, som en lufthavnsvagt der tror, at et vækkeur i en kuffert er en bombe?
    At han er bleg og dansk er vel irrelevant.
    Det eneste, der gør, at anmeldelsen er seriøs, er at anmelder virkelig troede på det. Der er intet andet det kunne indikere, at der rent faktisk var tale om en bombe.
    Sidst redigeret af Jobbeelg : 14.06.14 kl. 17:25
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  13. #683
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Er en betjent der tror, at en træningsvest er en bombe, ikke lidt det samme som en lufthavnsvagt der tror, at et vækkeur i en kuffert er en bombe?
    At han er bleg og dansk er vel irrelevant.
    Det eneste, der gør, at anmeldelsen er seriøs, er at anmelder virkelig troede på det. Der er intet andet det kunne indikere, at der rent faktisk var tale om en bombe.
    Det er underordnet, operativt set er man altid nødt til at agere ud fra at anmeldelsen er ægte.

    Du kan agere på den anden måde, og så prøve at gå hen og prikke ham på skulderen... "er du terrorist?" Hvordan tror du det går den ene gang man rent faktisk støder på en terrorist?

    Jeg antager jo også at du altid kører bil med sele på... Den er også totalt ligegyldig på alle de køreture hvor du holder dig på vejen og ikke kører galt, men du har den alligevel på for hvis nu det går galt. Rationalet er det samme.

  14. #684
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Det er underordnet, operativt set er man altid nødt til at agere ud fra at anmeldelsen er ægte.

    Du kan agere på den anden måde, og så prøve at gå hen og prikke ham på skulderen... "er du terrorist?" Hvordan tror du det går den ene gang man rent faktisk støder på en terrorist?

    Jeg antager jo også at du altid kører bil med sele på... Den er også totalt ligegyldig på alle de køreture hvor du holder dig på vejen og ikke kører galt, men du har den alligevel på for hvis nu det går galt. Rationalet er det samme.
    Det er jo ikke rigtigt.
    Selvfølgelig vurderer politiet hvor seriøs truslen er.
    Hvis nogen anmelder en bevæbnet person, og politiet kan se, at der er åbenlyst tale om en vandpistol, så trækker de jo heller ikke våben.

    Jeg anfægter i øvrigt ikke, at anmeldelsen er ægte. Jeg anfægter politiets dømmekraft.

    Din sammenligning med sikkerhedssele er skudt helt forbi. Det er jo et spørgsmål om, hvornår risikovurderingen foretages.
    Det er lovpligtigt at køre med sikkerhedssele. Det er fordi, at det er blevet vurderet, at det mindsker risikoen ved at køre bil.
    Når jeg sætter mig i bilen, så foretager jeg ligeledes en risikovurdering. Vil jeg køre galt og vil jeg blive snuppet af politiet. Det leder mig til konklusionen, at jeg nok hellere må tage sele på.

    I forhold til kondiløberen har politiet ved anmeldelse vurderet, at der er stor nok risiko til, at de er rykket ud.
    Men her skal det stoppe!
    Det er dårligt politiarbejde ikke at vurdere situationen korrekt.
    Ellers kunne man jo lige så godt anholde ham. Bare for at følge den helt til dørs
    Sidst redigeret af Jobbeelg : 14.06.14 kl. 17:15
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #685
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    33

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jf linket er der flere anmeldelser, hvilket ud fra det oplyste, betyder at flere har ringet og sagt det samme.

    Politiet ser ham vel forholdsvist hurtigt. Der står intet om på hvilken afstand, de ser ham. At der er tale om en vest med vægte, skal man måske forholdsvist tæt på for at se, og ud fra det fra anmeldere oplyste, så må politiet jo tage deres forholdsregler, HVIS der er tale om en selvmordsvest, hvorfor det sker med trukne våben

    Han bliver jo ikke anholdt, fordi der ikke er hold i anmeldelserne

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #686
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Claes Se meddelelser
    Jf linket er der flere anmeldelser, hvilket ud fra det oplyste, betyder at flere har ringet og sagt det samme.

    Politiet ser ham vel forholdsvist hurtigt. Der står intet om på hvilken afstand, de ser ham. At der er tale om en vest med vægte, skal man måske forholdsvist tæt på for at se, og ud fra det fra anmeldere oplyste, så må politiet jo tage deres forholdsregler, HVIS der er tale om en selvmordsvest, hvorfor det sker med trukne våben

    Han bliver jo ikke anholdt, fordi der ikke er hold i anmeldelserne
    Præcis, og jeg vil æde 1 hat på at politiet har stået på afstand, som man rent operativt skal, da det, jvf. selesammenligningen mindsker risikoen... Forudsat der er tale om en reel terrorist. Jeg ser ingen problemer i at politiet står på den sikre side. Og jeg kan garantere at manden er blevet behandlet relativt pænt og at hans intentioner hurtigt er blevet konstateret.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #687
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    at min stavekontrol på min computer retter adidas til Adidas
    Sidst redigeret af Jobbeelg : 16.06.14 kl. 13:33
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  21. #688
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    at min stavekontrol på min computer retter adidas til Adidas
    Forstår dig, men jeg vil mene, at Adidas i følge dansk retstavning skal skrives med stort - uanset hvad Adidas ellers benytter at kryptiske måder at skrive deres eget navn på.

  22. #689
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ligesom Iphone så? :)

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #690
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Er en betjent der tror, at en træningsvest er en bombe ikke lidt det samme, som en lufthavnsvagt der tror, at et vækkeur i en kuffert er en bombe?
    Vi er snart ved at være ude i en diskussionstråd, men du misser desværre pointen eller læser historien meget selektivt: Politiet stoppede jo ikke manden fordi han havde en træningsvest. De stoppede ham fordi de fik en anmeldelse om han løb rundt med noget, der så mistænkeligt ud. Det har de formentlig ikke været i stand til at afkræfte uden at visitere ham.
    Ift. dit vældigt illustrative eks., så kan du være helt sikker på, at politiet/lufthavnsvagten også havde gennemset kufferten, hvis de havde fået en (seriøs) anmeldelse om et muligt tegn på at der var en bombe i.

    At han er bleg og dansk er vel irrelevant.
    Det er nemlig irrelevant, hvilket sådan set er pointen.

    Det eneste, der gør, at anmeldelsen er seriøs, er at anmelder virkelig troede på det. Der er intet andet det kunne indikere, at der rent faktisk var tale om en bombe
    Nej, det er noget vrøvl. Der der gør en anmeldelse seriøs er anmelderens troværdighed, om han kan beskrive den mulige forbrydelse klart etc. Politiet får med sikkerhed masser af seriøse henvendelser som de ikke reagerer på fordi de ikke har ressourcer eller ud fra andre informationer vurderer, at der ikke er grundlag for at gå videre med informationen.
    Når politiet vælger at reagere så resolut på denne anmeldelse, skyldes det selvfølgelig, den potentielle alvor i forbrydelsen.

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •