Side 47 af 158 FørsteFørste ... 37444546474849505797147 ... SidsteSidste
Viser resultater 691 til 705 af 2370

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #691
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Vi er snart ved at være ude i en diskussionstråd, men du misser desværre pointen eller læser historien meget selektivt: Politiet stoppede jo ikke manden fordi han havde en træningsvest. De stoppede ham fordi de fik en anmeldelse om han løb rundt med noget, der så mistænkeligt ud. Det har de formentlig ikke været i stand til at afkræfte uden at visitere ham.

    Jeg er da fuldstædig enig i, at de ikke stoppede ham fordi han havde en træningsvest på. De stoppede ham, fordi han potentielt havde en bombe på sig.
    Jeg tror diskussionen strander ved, om det er forventeligt, at politiet kan se forskel på en træningsvest og en bombe uden at visitere ham.

    Jeg mener så, at det burde de, og jeg er ærligt talt overrasket over, at de ikke har stiftet bekendtskab med sådan en genstand, enten som led i den fysiske træning på politiskolen, eller som led i noget antiterrortræning.
    Jeg kan forestille mig, at det ikke er første gang i verdenshistorien, at der er nogen der tager fejl.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Ift. dit vældigt illustrative eks., så kan du være helt sikker på, at politiet/lufthavnsvagten også havde gennemset kufferten, hvis de havde fået en (seriøs) anmeldelse om et muligt tegn på at der var en bombe i.
    Vækkeuret var nu mest et forsøg på en sjov kommentar :-)
    Men....! Hvis lufthavnsvagterne får en anmeldelse om, at nogen tror, at der er en bombe i den og den kuffert fordi den tikker, så tror jeg altså, at det vil være nok for dem, at se vækkeuret før de afviser bombetruslen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Nej, det er noget vrøvl. Der der gør en anmeldelse seriøs er anmelderens troværdighed, om han kan beskrive den mulige forbrydelse klart etc. Politiet får med sikkerhed masser af seriøse henvendelser som de ikke reagerer på fordi de ikke har ressourcer eller ud fra andre informationer vurderer, at der ikke er grundlag for at gå videre med informationen.
    Når politiet vælger at reagere så resolut på denne anmeldelse, skyldes det selvfølgelig, den potentielle alvor i forbrydelsen.
    Igen vil jeg sammenligne med en vandpistol. Hvis nogen står og svinger en vandpistol i fælledparken, og det bliver anmeldt, så behøver politiet jo ikke gribe ind, hvis de ved ankomst kan se, at der er tale om en vandpistol.
    Men udover det, så er de samme kriterier jo til stede ift. nærværende situation: den mulige forbrydelse kan beskrives klart, og der er potentielt alvor i forbrydelsen.

    Jeg medgiver, at anmelders troværdighed også spiller ind ift. om man kan tale om en seriøs anmeldelse.
    Det er grundlaget for, om politiet vil tage anmeldelsen seriøst.
    Ikke desto mindre, så er det eneste tegn på, at der sker en forbrydelse stadig bemeldte "bombe". Der er ikke andre indikationer. Han rendte ikke rundt og råbte "Jihad" eller andet der kunne pege i den retning.
    Så når bomben er taget ud af ligningen, så er der ikke mere at komme efter (se ovenstående for hvorfor (jeg mener), at bomben burde være blev afvist)
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  2. #692
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Forstår dig, men jeg vil mene, at Adidas i følge dansk retstavning skal skrives med stort - uanset hvad Adidas ellers benytter at kryptiske måder at skrive deres eget navn på.
    Navne på personer, firmaer, foreninger mv. bør staves på samme måde som de pågældende selv skriver dem.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  4. #693
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Producerne ved VM pisser mig af. Det er da fint nok en enkelt gang eller to måske se tilskuerne lave en bølge, et par børn der græder over misset straffespark, gale entusiastiske fans der hidsigt svinger 2-pindsflag.

    Men, at der KONSTANT skal vises kvindmennesker, som produceren formodentlig mener er de rene skønheder (men uhyre sjældent er noget, der ville vække nævneværdig opsigt andre steder), folk der står og klapper eller ENDNU værre
    "Juhuuu vi er på storskærmen vi må hellere stå og vinke og skabe os tosset"-tilskuere mens kampen bølger frem og tilbage, DET PISSER MIG EDDERLYNME AF!

    Nu efter jeg midtvejs i dagens Brasilien-kamp lod mig afpisse, når jeg knap at få pulsen ned før vi skal have en ny runde på tribunerne. Og ja, jeg gad da godt være der osv osv. og det er da også rigtig rigtig rigtig fedt for dem der er der og det er da også en rigtig fin fin fin stemning der er og bla bla bla, men det er FFS kampen jeg har tændt for!

    ARGHGHGH


  5. #694
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    ...
    Ikke desto mindre, så er det eneste tegn på, at der sker en forbrydelse stadig bemeldte "bombe". Der er ikke andre indikationer. Han rendte ikke rundt og råbte "Jihad" eller andet der kunne pege i den retning.
    Så når bomben er taget ud af ligningen, så er der ikke mere at komme efter (se ovenstående for hvorfor (jeg mener), at bomben burde være blev afvist)
    Spin-off TOPIC
    Nej, hvis du var interesseret i at bringe en bombe til sprængning så ville det ikke være kløgtigt at rende rundt og galpe op om Jihad... (antaget at det ikke er endnu et forsøg på at være morsom).
    Der er altid mulighed for at skjule en bombe, giv mig ti minutter så skal jeg vise dig at man kan skjule ledningerne i en træningsvest også...
    Politiet skal være på den sikre side ALTID.

    Disclaimer: Jeg er ikke interesseret i at fremstille bomber.

    I rest my case, og overlader tråden til ting der virkeligt pisser folk af.

    ON-TOPIC
    Rygere der hensynsløst tænder deres modbydelige cancerfælder, og blæser ud i fjæset på alle nærværende mennesker pisser mig ganske meget af!

  6. #695
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    at den lortedommer fløjtede af som han gjorde :-(
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  7. #696
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At have travlt på arbejde, glæde sig til at komme hjem; og så have overset, at det er hviledag ved VM. ffs.
    Jeg er lige vågnet, hører islandsk radio og spiser skyr
    isen's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #697
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At folk går så meget op i hvem der er "rigtige" studenter og dermed skal have lov til at køre i en ladvogn.
    Jeg kan slet ikke forstå småligheden i at unde andre mennesker en god oplevelse, blot fordi de ikke har taget en gymnasial uddannelse. Gør det virkelig så ondt på folk?
    http://go.tv2.dk/2014-06-25-kun-%E2%...-studentervogn


  10. #698
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    At folk går så meget op i hvem der er "rigtige" studenter og dermed skal have lov til at køre i en ladvogn.
    Jeg kan slet ikke forstå småligheden i at unde andre mennesker en god oplevelse, blot fordi de ikke har taget en gymnasial uddannelse. Gør det virkelig så ondt på folk?
    http://go.tv2.dk/2014-06-25-kun-%E2%...-studentervogn
    Med fare for at snobbe som bare pokker... så irriterer det mig at begreber som "student", "studenterhue" & studenterkørsel" skal udvandes af SOSU assistenter, frisørerer mv.
    Så ovenstående holdninger udvander et ædelt begreb, og tager det ned på et plan hvor det ikke hører hjemme.

    Mattsson #1988 (rigtig student i 90 & 1 årig HH i 92)


  11. #699
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mattsson#1988 Se meddelelser
    Med fare for at snobbe som bare pokker... så irriterer det mig at begreber som "student", "studenterhue" & studenterkørsel" skal udvandes af SOSU assistenter, frisørerer mv.
    Så ovenstående holdninger udvander et ædelt begreb, og tager det ned på et plan hvor det ikke hører hjemme.

    Mattsson #1988 (rigtig student i 90 & 1 årig HH i 92)
    Hvad er der ædelt ved at være blevet student?
    Personligt synes jeg også det er plat, at ikke-studenter får hue og vogntur, men jeg synes stadig de skal have lov til det - det er deres liv. At forbyde det er for småligt for mit vedkommende.

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #700
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af, at studenter skal råbe, skrige og fløjte nærmest konstant en hel weekend gennem de Københavnske gader. Og det skal selvfølgelig foregå i lastbiler, der bruger deres kompressorhorn hvert 5. sekund og som har været så "flinke" at installere diskotekshøjtalere i deres lastbiler, så de unge RIGTIG kan lade sig høre for alt og alle i 2 km omkreds. Og med 10-20 vogne i denne omkreds så er der næppe nogen i hele København der ikke konstant kan høre denne larm.

    Og så er der de ekstra belastende vogne med studenter, som synes, det er sjovt at kaste med øl ud på mennesker i bylivet! FOR HELVEDE DA!!!

    Vh
    En gammel gnaven mand som blev student i 97 og blev kørt stille og roligt rundt i hestevogn med glade og klappende mennesker langs vejen, der viste deres respekt.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #701
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det pisser mig af, at studenter skal råbe, skrige og fløjte nærmest konstant en hel weekend gennem de Københavnske gader. Og det skal selvfølgelig foregå i lastbiler, der bruger deres kompressorhorn hvert 5. sekund og som har været så "flinke" at installere diskotekshøjtalere i deres lastbiler, så de unge RIGTIG kan lade sig høre for alt og alle i 2 km omkreds. Og med 10-20 vogne i denne omkreds så er der næppe nogen i hele København der ikke konstant kan høre denne larm.

    Og så er der de ekstra belastende vogne med studenter, som synes, det er sjovt at kaste med øl ud på mennesker i bylivet! FOR HELVEDE DA!!!

    Vh
    En gammel gnaven mand som blev student i 97 og blev kørt stille og roligt rundt i hestevogn med glade og klappende mennesker langs vejen, der viste deres respekt.
    Det urinerer mig voldsomt , at disse nymodens studenter ikke ager rundt med stude og vogn, samtidig med at de musicerer med pilefløjter, således som jeg gjorde i 1981. Fy og føj, siger jeg bare

    Mvh Bjørn

    PS: Ikanværea

  16. #702
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig grusomt af at den årlige "kun nogen må køre studentervogn"-diskussion ALTID ender i en diskussion om hvem der er bedst og hvorvidt enkelte uddannelser er værdige. Phat nu at man ikke nødvendogvis er bedre bare fordi man er student... Og at Studentervogn ganske enkelt hedder sådan fordi det er en dertil knyttet tradition.

    Iøvrigt pudser det mig af at der er så meget der pudser mig af.

  17. #703
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg er pissse træt at når der nu for en gangs skyld er lavet en ORDENTLIG VM sang, (Pitbull m.fl.) så bliver den satme ikke spillet... Hvad fanden er det?? Sidste gang var det Shakira med "wakka-wakka--eeeehååå" eller noget i den stil. Den blev spillet konstant. Jeg blev sindsyg. Vi er over halvvejs igennem VM og jeg har endnu til gode at høre sangen spillet i radioen.

    Fuck det er dårligt.
    Linderoth tilbage!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #704
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Og én til... MIKKEL BECK som kommentator på VM DR1... Fuck jeg er træt. Der noget med hans jyske accent som jeg slet, slet ikke kan klare!!

    UUUUD!
    Linderoth tilbage!

  20. De følgende 11 brugere er enige:

  21. #705
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Hellerup Se meddelelser
    Og én til... MIKKEL BECK som kommentator på VM DR1... Fuck jeg er træt. Der noget med hans jyske accent som jeg slet, slet ikke kan klare!!

    UUUUD!
    You beat me to it! Er du tosset en kontinuerlig strøm af almindeligheder og banaliteter der vælter ud af den mand. Jeg plejer at være meget large med den slags. Selv John "Faxe" kan jeg ignorere. Men Mikkel Beck er ualmindelig svær at kapere!

    Han taler konstant uden at bidrage med andet end "det var et flot skud....", "god aflevering af ham der nummer 4". At han ikke kan navnene på spillerne når det ikke er de helt store stjerne er bare pinligt!

    Tak - det hjalp!

    Mvh,
    Bechs

  22. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •