Side 67 af 158 FørsteFørste ... 17576465666768697077117 ... SidsteSidste
Viser resultater 991 til 1,005 af 2370

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #991
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Har du ikke hørt om "Reklamer Nej tak" ordningen??? Få klik og din postkasse er reklamefri om få dage!

    Og som en talemåde siger: Don't shoot the messenger! Det er trods alt ikke Post Danmark der vælger at benytte tilbudsavisen som reklamemedie - de omdeler blot.
    ""Reklamer og gratis aviser - Nej tak"
    Du får hverken adresseløse forsendelser, lokale ugeaviser, andre skrifter, aftenskolekataloger eller telefonbøger."

    Derimod modtager man stadig de reklamer som Post Danmark kalder Med Rundt og som fckcs brokker sig over, da disse netop er adresserede og dermed i Post Danmarks øjne ikke er reklamer, hvilket jo er noget håbløst sludder.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  2. #992
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    derudover mindes jeg, at sådan et reklame nej-tak skilt skal fornys??? (årligt måske endda?). Ihvertfald husker jeg svagt en weekenddag med tømman hvor jeg lod mig selv flippe helt ud over det reklame-gøgl.

  3. #993
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    derudover mindes jeg, at sådan et reklame nej-tak skilt skal fornys??? (årligt måske endda?). Ihvertfald husker jeg svagt en weekenddag med tømman hvor jeg lod mig selv flippe helt ud over det reklame-gøgl.
    Du skulle automatisk få en ny "Nej tak"-mærkat hvert andet år (i følge http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-...7CADDD091F683C)

    Og det pisser mig af, at vi nu 2 weekender i træk har fået reklamer, selv om vi har "Nej tak" på postkassen. Fruen i huset har tilmeldt os forbrugerkontakts Nejtak+ (så får vi kun de reklamer, fruen vil have), men vi har guddødme både fået specialomslaget PLUS alle de andre l....reklamer.

    Jeg har skrevet til forbrugerkontakt, men se om de svarer. Hvilket også er temmelig afpissende :(

    Mvh Bjørn

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #994
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Sokken Se meddelelser
    Derimod modtager man stadig de reklamer som Post Danmark kalder Med Rundt og som fckcs brokker sig over, da disse netop er adresserede og dermed i Post Danmarks øjne ikke er reklamer, hvilket jo er noget håbløst sludder.
    Hvis du også vil undgå de adresserede reklamer, er der altid Robinsonlisten.

    Det er rigtigt at dit Nej Tak skilt skal fornys hvert andet år. Men at det decideret er afpissende at skulle skifte et klistermærke på sin postkasse hvert andet år, er i min bog lidt en overreaktion.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #995
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Den fladpandede amerikanske junk-kultur, der spreder sig som en steppebrand over hele verden - hvis vi absolut skal ha' monokultur ? Er det så ikke muligt at finde noget der er lidt mere civiliseret...
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)


  8. #996
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    126

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser
    Den fladpandede amerikanske junk-kultur, der spreder sig som en steppebrand over hele verden - hvis vi absolut skal ha' monokultur ? Er det så ikke muligt at finde noget der er lidt mere civiliseret...
    Ikke forstået. Der har vel næppe på noget tidspunkt i historien været en kulturel diversitet som nu - og meget er endda historisk nemt tilgængeligt, så monokultur forstår jeg ikke. Personligt synes jeg også det er et sært tidspunkt at klandre 'amerikansk' kultur. Den er da om noget ikke monolithisk, og for mig kommer der uendeligt meget mere appellerende amerikansk kunst, litteratur, film, tv osv ud end jeg magter at konsumere.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #997
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ...at vi nu indtil videre har fået udsat 2 kampe i løbet af en halvsæson !!!!
    ....og at der nok først er tid engang i foråret 2016 til at få FCM kampen afviklet !!!
    Sidst redigeret af -Altid FC København- : 29.11.15 kl. 18:28
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!


  11. #998
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ceta Se meddelelser
    Ikke forstået. Der har vel næppe på noget tidspunkt i historien været en kulturel diversitet som nu - og meget er endda historisk nemt tilgængeligt, så monokultur forstår jeg ikke. Personligt synes jeg også det er et sært tidspunkt at klandre 'amerikansk' kultur. Den er da om noget ikke monolithisk, og for mig kommer der uendeligt meget mere appellerende amerikansk kunst, litteratur, film, tv osv ud end jeg magter at konsumere.
    Mon ikke det er en slet skjult henvisning til det latterlige (og dårligt importerede) koncept: Black Friday?
    Der i øvrigt også pisser mig af på fuldt smadder
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #999
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At jeg valgte at spare en 20'er på mit køb fra Super Shoppen og vælge VNL som fragtmetode i stedet for Post Danmark. De har været ude med pakken både i går og i dag, mens jeg har siddet og ventet på dem. Men de kan åbenbart ikke finde min adresse, for i dag får jeg så en mail om, at jeg ikke var hjemme da de var forbi, hvilket er løgn. Hvis de ikke kan finde det, så ring dog til mig! Nu skal jeg vente til på mandag, før jeg kan ringe til dem og aftale en ny tid. Amatørfirma.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #1000
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Garderobe priser på spillesteder osv.

    Der er mange ting der pisser mig af ved det.
    For det første, så er priserne efterhånden tæt på 30 kr. for at få lov til at aflevere sit overtøj. Hvorfor er dette beløb ikke bare en del af billetprisen! - Lige som en del af billetprisen også er til rengøring, løn til bar personale, osv. - Jeg betaler det gerne , men gør det dog til en del af billetprisen - især nu hvor det stort set alle steder (pga. brandsikkerheden) er et krav at du aflevere dit overtøj.
    En anden ting er at det ofte er umuligt at betale dette "gebyr" på andre måder end kontant.! Det betyder så at man skal huske at hæve kontanter - noget der igen (for de fleste idag) sgu er lidt bøvlet. !

    Og nå, ja samme spillesteder tager så efterhånden 55-60 kr for en halvflad fadøl....men det er en helt anden sag.... :-/
    Yo Mac!


  16. #1001
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Julereklamen fra Kvickly hvor en And og en Flæskesteg (tror jeg nok det er) så flot synger "Hello, is it me your looking for....." !!!!!

    For satan og for helvede hvor jeg krummer tæer, og bliver sindssyg bare ved tanken om den lorte reklame....

    Jeg elsker julen og hvad det indebærer, men denne her reklame har godt nok bragt mit pis i kog.... Arhhhhhhhhh!!!!!!

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #1002
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Guld Se meddelelser
    At jeg valgte at spare en 20'er på mit køb fra Super Shoppen og vælge VNL som fragtmetode i stedet for Post Danmark. De har været ude med pakken både i går og i dag, mens jeg har siddet og ventet på dem. Men de kan åbenbart ikke finde min adresse, for i dag får jeg så en mail om, at jeg ikke var hjemme da de var forbi, hvilket er løgn. Hvis de ikke kan finde det, så ring dog til mig! Nu skal jeg vente til på mandag, før jeg kan ringe til dem og aftale en ny tid. Amatørfirma.
    Min kæreste er netop nu på barsel, og hun oplever jævnligt det samme når der kommer pakker, også med Post Danmark - "Vi har forgæves forsøgt at aflevere din pakke"

    Nej det har I ikke, det er nærmere reglen end undtagelsen at den nemme løsning vælges i stedet for rent faktisk at forsøge at aflevere pakken


  19. #1003
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    74

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Af bitter erfaring kan jeg fortælle, at det at arbejde tæt sammen med Post Danmark og bare få dem til at overholde helt almindelige standardaftaler og ikke mindst bare det at kommunikere med dem (fx ved den strejke der lige har været for et par uger siden) er det rene galimatias.
    Så helt generelt hører Post Danmark virkelig til under "Det pisser mig af" tråden.

    /Christian

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1004
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg har i mange år været ret tolerent over for rygere, selvom jeg dog i en del år har argumenteret for et røgfrit Parken.

    Men mange rygeres adfærd er jeg ærligt talt ved at være lidt træt af. Man har i en del år måtte læse fx at "Rygere er jaget vildt" og Kim Larsens "Det er en parallel til Nazityskland" udtalelse, men jeg er efterhånden af den modsatte opfattelse, at det er stort set alle ikke-rygere, der er det jagede vildt,- jagede af røgen, fra hovedsageligt cigaretter, mens cigaretskodder tilmed ligger som patronhylstre og forurener, efter at ens lunger ufriviligt er blevet anskudt af røg.

    Jeg oplever at problemet er taget til i de senere år, hvor man kan gå på gaden og få pustet røg direkte i hovedet fra en ryger der går foran eller fx på togstationer, hvor det faktisk er forbudt at ryge, der får man også lige et skud røg fra en cigaret, der hurtigt skal pulseres ned til filtret, inden toget når at komme. Eller endnu værre, ved indgange til bygninger, hvor røgen så bliver suget ind af vinden, fx ved Københavns Hovedbanegård.

    Jeg mener simplethen ikke at det kan være rimeligt. I mange andre aspekter af livet tager man jo hensyn til hinanden, men det er ligesom at det at få pustet røg ufrivilligt i hovedet, bliver accepteret i tavshed af flertallet. Jeg synes sgu ikke det er helt rimeligt over for os der ikke ryger.

    Så kære rygere, I må ryge lige så meget I har lyst til, men prøv lige at tænke jer om, inden i puster røg i hovedet på andre mennesker og smid jeres skodder i skraldespanden i stedet for på gaden. Tak! :-)
    Sidst redigeret af zebos : 27.12.15 kl. 00:11
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.


  22. #1005
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg har også lagt mærke til, at jeg ligger mærke til, hvis personen der går foran mig, ryger. Jeg synes nu ikke det er rimeligt at han/hun skal tage hensyn til at jeg tilfældigvis går bagved eller indhenter petsonen. Noget af grunden til at man ligger mærke til ryger på gade nu, er helt sikkert at der generelt ryges mindre. Man er mindre tolerant. Selvfølgelig skal der tages hensyn, men det behøver ikke at ske gennem hetz. Og en ryger skal altså ikke tage højde for at der kan komme en gående rundt om hjørnet om 30 sekunder, som kan blive irriteret af røgen. Det nærmer sig et totalt forbud så.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 7 users browsing this thread. (0 members and 7 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •