Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: FCK i fremtiden - trupsammensætning

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    FCK i fremtiden - trupsammensætning

    Med forbehold for at der allerede eksisterer en ældre tråd om emnet...

    Hvordan ser i sammensætningen idéelt set? Mange vil nok mene de bedst mulige spillere til enhver plads, altså "kompetence" optimering....og vel den typiske model.

    Min forkærlighed for engelsk fodbold døde næsten da traditionelle engelske storklubber begyndte at mønstre trupper med meget få briter. At englænderne i det hele taget har accepteret den udvikling kommer faktisk bag på mig....

    Den idéelle trup IMO vil være en skandinavisk rygrad med et dansk aftryk. DVS mindst omkring 4 danske spillere tæt på startopstillingen. Heraf helst et par stykker af egen avl, eller i det mindste københavnske. Højst 6 spillere udenfor skandinavien i truppen, heraf max 3-4 i startopstillingen. Jeg forsøger ikke at promovere et nationalistisk syn på tingene, men ovenstående er nok hvad der skal til for at bevare min kærlighed på langt sigt :-)

    Men hvad synes I?
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    ›Den idéelle trup IMO vil være en skandinavisk rygrad med et dansk
    ›aftryk. DVS mindst omkring 4 danske spillere tæt på
    ›startopstillingen. Heraf helst et par stykker af egen avl, eller
    ›i det mindste københavnske. Højst 6 spillere udenfor skandinavien
    ›i truppen, heraf max 3-4 i startopstillingen. Jeg forsøger ikke
    ›at promovere et nationalistisk syn på tingene, men ovenstående er
    ›nok hvad der skal til for at bevare min kærlighed på langt sigt
    ›:-)

    ›Men hvad synes I?

    ...og det er vel også nogenlunde sådan vores trupsammensætning er nu?

    Vingaard, Grønkjær, Kvist og Zanka tæt på startopstillingen, hvor Kvist og Zanka (selvom adskillige biffere nok er uenige) er noget der minder om egen avl.

    Pospech, N'Doye, Santin, Claudemir og Bolanõs udenfor Skandinavien - godt nok alle fem i en normal startopstilling. Hertil kan tilføjes Jos, Sölvi og Oviedo, der dog ikke er specielt tæt på en startplads pt.

    Derudover kan man godt argumentere for at såvel Zohore som Delaney er talenter af egen avl der er tæt på start 11'eren og i hvert fald (ud fra Ståles udtalelser) kommer tættere på i den nærmeste fremtid, ligesom Bergvold også er opfostret i København.

    Skal vi endelig snakke om danske spillere, så har vi trods alt papir på Kim Christensen, Zanka, Danni Jensen, Bergvold, Kvist, Grønkjær, Vingaard, Absalonsen, Delaney, TK, Özdogan, Zohore, Nordstrand og Johnny Thomsen. Det er 14 spillere ud af en trup på 23 mand.

    Problemet er jo det velkendte med, at den kvalitet man kan få danske spillere med, koster 2-4 gange så meget som det vi kan hente i Skandinavien og det øvrige udland. Skulle vi købe en spillere på Claudemirs niveau i den alder (netop fyldt 22 år da han blev hentet til klubben) med dansk pas (findes han overhovedet?) så ville CV skulle op med en del mere end de omkring 7 millioner der er blevet talt om i dagspressen.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    Så vil jeg tage fat på noget jeg ikke synes bliver nævnt nok. Talentarbejdet i vores klub. Lige pt ser det da ikke for godt ud mht. den nye U17 generation på landsholdet. Ikke én eneste FCK'er udtaget.

    U landstræner Thomas Frank har udtaget nedenstående 18 mandstrup:

    Målmænd:
    Thomas Hagelskjær (AGF)
    Alexander Nybo (Randers Freja)

    Markspillere:
    Andreas Christensen (Brøndby IF)
    Jacob Blåbjerg (AaB)
    Kristian Larsen (Brøndby IF)
    Mikkel Desler (OB)
    Marcus "Hulk" Solberg (AGF)
    Samed Barut (FC Nordsjælland)
    Andrew Hjulsager (Brøndby IF)
    Svenn Crone (Brøndby IF)
    Anders Thomsen (FC Fyn)
    Emil Peter Jørgensen (OB)
    Viktor Ahlmann (AaB)
    Mikkel Jensen (Brøndby IF)
    Oskar Tranberg (Brøndby IF)
    Jacob Dehn Andersen (Randers Freja)
    Morten Knudsen (FC Midtjylland)
    Pierre Emil Højbjerg (Brøndby IF)

    En stærkt præget Brøndby trup hvori der tilmed er 2 spillere født i 96, nemlig de 2 Brøndby drenge Andreas Christensen og Kristian Larsen.

    Lidt foruroligende at Brøndby har SÅ mange. Jeg ved godt at det stadigvæk er nogle unge drenge, og at udviklingen hos så unge spillere kan være meget varierende. Men hvad sker der mon for talentudviklingen i FCK?

    Den anden dag erfarede jeg samtidig at FC Midtafrika har kapret et af vores store talenter i U17 truppen, Joachim Andersen (1996). Max belastende. Er vi måske ikke nødsaget til at gå endnu mere aggressivt til værks, og opføre et college ala FC Nantes. Det er jo cool business.

    Hvad siger i andre til det?

    Mvh. Dennis Jørgensen

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    Hvilken årgang regner de med at blive den første rigtig gode på School of execellence ?

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    ›Hvilken årgang regner de med at blive den første rigtig gode på
    ›School of execellence ?

    Nu har FCK TV i skrivende stund tekniske problemer, så jeg kan ikke afspille klippet, men jeg kan huske, at Mio her fremhæver en af årgangene som særligt god: http://fcktv-entwebtv.digizuite.dk/d...id=4277&bhcp=1
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    Idéelt set vil jeg give dig ret, men pga. forskerordningen vil FCK sandsynligvis i stigende grad satse på udenlandske spillere
    Dertil kommer, at danske klubber automatisk skruer prisen uhyrligt op når FCK er intereresseret
    Derfor vil de danske spillere i FCK fremover sikkert bestå af spillere af egen avl kombineret med hjemvendte udenlandsdanskere (der har været ude længe nok til at komme ind under forskerordningen).
    Derfor vil en stor del af vores fremtidige spillere sikkert være Claudemir/N'Doye-typer....men det gør vel heller ikke så meget :-)

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    ›Idéelt set vil jeg give dig ret, men pga. forskerordningen vil
    ›FCK sandsynligvis i stigende grad satse på udenlandske spillere
    ›Dertil kommer, at danske klubber automatisk skruer prisen
    ›uhyrligt op når FCK er intereresseret
    ›Derfor vil de danske spillere i FCK fremover sikkert bestå af
    ›spillere af egen avl kombineret med hjemvendte udenlandsdanskere
    ›(der har været ude længe nok til at komme ind under
    ›forskerordningen).
    ›Derfor vil en stor del af vores fremtidige spillere sikkert være
    ›Claudemir/N'Doye-typer....men det gør vel heller ikke så meget
    ›:-)

    Bestemt ikke. Jeg har bare en eller anden drøm/illusion om at vi ligesom Barcelona/Manchester U (selvfølgelig i mindre målestok) kunne fostre en del spillere selv. Om det så er realistisk ved jeg ikke.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    265

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    ››Hvilken årgang regner de med at blive den første rigtig gode på
    ››School of execellence ?

    ›Nu har FCK TV i skrivende stund tekniske problemer, så jeg kan
    ›ikke afspille klippet, men jeg kan huske, at Mio her fremhæver en
    http://fcktv-entwebtv.digizuite.dk/d... god: p;bhcp=1

    Der er store forventninger til årgang '97, ligesom man de næste par år vil gå endnu mere målrettet efter at skabe et af de bedste ungdoms set up i DK, hvis ikke det bedste.

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    Interessant diskusion som jeg vil udvide en smule!

    Først og fremmest så bør nationalitet være ligegyldig i disse moderne tider omend jeg har forståelse for at man er glad for at se egne talenter på holdet!

    Jeg går ud fra den klassiske 4-4-2 opstilling

    Målmænd: 3 stik. 2 stærke og et talent. Jeg mener der skal være en rimelig sikker 1. målmand et stærkt alternativt og em ung spiller, som kan være backup til de 2 andre. Sidstnævnte bør være et ungt talent fra FCK.

    Forsvar og midtbane: 7-8 spillere. 4 i center og 2 til hver back/fløj. Hvis en spiller kan spille 2 pladser, så kan man måske nøjes med 7 forsvarspillere (men man skal have 8 midtbanespillere). Her kunne man have 3 stærke centerforsvarsspillere og et talent og hver back med et talent (dog med et minimum af kvalitet) som backup. Har man ingen gode talenter, så må man have en god backup a la JT.

    Angreb: 4 stk. 2 solide en stærk backup a la Nordstrand og et Talent a la Zohore.

    I alt 22-23 spillere som minimum. Ekstra talenter kan fylde op til 25 spillere.

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    ›Derfor vil en stor del af vores fremtidige spillere sikkert være
    ›Claudemir/N'Doye-typer....men det gør vel heller ikke så meget
    ›:-)

    Eksotiske indslag som de nævnte er naturligvis meget velkomne, især når de viser sig at være "perfekte" handler der løfter overliggeren. Godt købmandskab er en vigtig parameter. Jeg er desværre enig i din betragtning om at kvoten af dansk baserede spillere bliver meget svær at opretholde i fremtiden....kvoten af skandinaviske spillere ser ud til at (for)blive vort vigtigste led i fødekæden.

    MEN...under ingen omstændigheder vil jeg finde mig i et FCK hold UDEN danskere. Vejen til at undgå dét scenarie bliver meget interessant.....håber oprigtigt det tages meget alvorligt!

    EDIT: Øjebliksbillede af truppen

    Opsummering af danske spillere og disses nuværende status IMO:

    Kim Christensen, reserve målmand - vi kan vel hurtigt blive enige om at medmindre Wiland sælges eller skades er Kim meget langt fra fast spilletid

    Johnny Thomsen, back - ser ud til at få en stamplads. Med mindre naturligvis der købes yderligere ind til pladsen, hvilket vel er sandsynligt. Under alle omstændigheder får han nok en del spilletid grundet allround egenskaberne...

    Zanka, midterforsvar - ligner en startplads, i det mindste er chancerne gode. Men hvorlænge er han FC Københavner?

    Bergvold, midt/fløj - ligner endnu en sæson med yderst begrænset spilletid. Mon ikke han er væk ved kontraktudløb, eller bliver udlejet i løbet af sæsonen?

    Thomas Kristensen, midt - ligner for mig 1.sub til den centrale midt. Skal nok få en del spilletid, men næppe en stamplads

    Martin Vingaard, fløj/midt - kan måske erobre en fast plads på fløjen når han blir klar. Men hvilken konkurrence er han oppe imod på det tidspunkt? Under alle omstændigheder vil han komme tæt på en stamplads IMO

    Johan Absalonsen, fløj - kan med en flyvende start nappe start positionen overfor Bolanos. Alt afhængig selvfølgelig om nye kommer til. Ligger umiddelbart til at skulle slås med Vingaard om pladsen på sæsonlangt sigt

    Thomas Delaney, midt - slås nok med TK om pladsen som 1.sub til central midt. En udlejning spøger i kulissen....men forventer han får nogen spilletid, måske især mod bløde hold

    Saban Özdogan, midt - sporadisk spilletid og alvorlige tanker om en fremtid udenfor FCK kan blive enden på sæsonen. Langt fra fast spilletid

    Morten Nordstrand, angriber - ligger til en del spilletid umiddelbart, men mon ikke vi får endnu en angriber? I så fald vil en sub rolle nok være det højeste Nord kan opnå i FCK.

    Kenneth Zohore, angriber - samme som Nord, men der satses nok mere på ham. Er nok et par sæsoner fra fast spilletid

    Søren Frederiksen, angriber - Skadet, og ligner ikke umiddelbart en mand der får meget spilletid i denne sæson. Eller fremover....

    Alt i alt, en status der siger meget få faste øremærkede danske spilleminutter. Salget af Kvist og Grønkjærs stop påvirker unægteligt kontinuiteten ;-). Men trods alt så mange ubekendte endnu at det er for tidligt endnu at råbe ulven kommer....
    Sidst redigeret af SantoZuma : 26.06.11 kl. 19:33 Årsag: Øjeblikkelig trupstatus
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    ›Martin Vingaard, fløj/midt - kan måske erobre en fast plads på
    ›fløjen når han blir klar. Men hvilken konkurrence er han oppe
    ›imod på det tidspunkt? Under alle omstændigheder vil han komme
    ›tæt på en stamplads IMO

    ›Johan Absalonsen, fløj - kan med en flyvende start nappe start
    ›positionen overfor Bolanos. Alt afhængig selvfølgelig om nye
    ›kommer til. Ligger umiddelbart til at skulle slås med Vingaard om
    ›pladsen på sæsonlangt sigt

    Det er nok snarere Absalonsen og Vingaard (når han er klar igen), der skal slås om venstrekanten, mens Bolanos sidder tungt på højrekanten, i hvert fald indtil det bebudede højrekants-indkøb er i hus.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    Det er nok snarere Absalonsen og Vingaard (når han er klar igen), der skal slås om venstrekanten, mens Bolanos sidder tungt på højrekanten, i hvert fald indtil det bebudede højrekants-indkøb er i hus.
    Jeg mente Absalonsen/Vingaard om en mulig kantplads, måske formulerede jeg mig dårligt....
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  14. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2009
    Indlæg
    9

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    ›Så vil jeg tage fat på noget jeg ikke synes bliver nævnt nok.
    ›Talentarbejdet i vores klub. Lige pt ser det da ikke for godt ud
    ›mht. den nye U17 generation på landsholdet. Ikke én eneste FCK'er
    ›udtaget.

    ›U landstræner Thomas Frank har udtaget nedenstående 18 mandstrup:

    ›Målmænd:
    ›Thomas Hagelskjær (AGF)
    ›Alexander Nybo (Randers Freja)

    ›Markspillere:
    ›Andreas Christensen (Brøndby IF)
    ›Jacob Blåbjerg (AaB)
    ›Kristian Larsen (Brøndby IF)
    ›Mikkel Desler (OB)
    ›Marcus "Hulk" Solberg (AGF)
    ›Samed Barut (FC Nordsjælland)
    ›Andrew Hjulsager (Brøndby IF)
    ›Svenn Crone (Brøndby IF)
    ›Anders Thomsen (FC Fyn)
    ›Emil Peter Jørgensen (OB)
    ›Viktor Ahlmann (AaB)
    ›Mikkel Jensen (Brøndby IF)
    ›Oskar Tranberg (Brøndby IF)
    ›Jacob Dehn Andersen (Randers Freja)
    ›Morten Knudsen (FC Midtjylland)
    ›Pierre Emil Højbjerg (Brøndby IF)

    ›En stærkt præget Brøndby trup hvori der tilmed er 2 spillere født
    ›i 96, nemlig de 2 Brøndby drenge Andreas Christensen og Kristian
    ›Larsen.

    ›Lidt foruroligende at Brøndby har SÅ mange. Jeg ved godt at det
    ›stadigvæk er nogle unge drenge, og at udviklingen hos så unge
    ›spillere kan være meget varierende. Men hvad sker der mon for
    ›talentudviklingen i FCK?

    ›Den anden dag erfarede jeg samtidig at FC Midtafrika har kapret
    ›et af vores store talenter i U17 truppen, Joachim Andersen
    ›(1996). Max belastende. Er vi måske ikke nødsaget til at gå endnu
    ›mere aggressivt til værks, og opføre et college ala FC Nantes.
    ›Det er jo cool business.

    ›Hvad siger i andre til det?

    ›Mvh. Dennis Jørgensen

    Jeg vil gerne kommentere på dette. For at starte med det sidste du skriver, så vil jeg mene, at FCK sagtens kan leve med at Joakim forlader FCK til fordel for FCM. Joakim er ikke et ekstraordinært talent. Han er fysisk stærk, det er hans spidskompetence, hans bevægelser er for store og firkantet og så er hans mentale tilstand en by i rusland. Han er en stangvare der er nem at finde i det materiale klubben allerede har.

    Jeg tror på, at det setup klubben er ved at bygge op og det at der stadig er en social forankring med familie, venner tæt på, er en god model, og mindst lige så effektiv som flere academier i Holland, Frankrig, Belgien, og de har fostret mange talenter gennem tid.

    FCKs talentudvikling i.f.t. det nye U17 landshold - og at der ikke er nogen spillere på. Wupti da.... Det ser ikke godt ud, men jeg tror desværre, at de få drenge vi har som kan være med, at de er valgt fra dels fordi de i deres daglige træningsmiljø og i kampe ikke er fortrolige med den spillestil som DBU anvender, nemlig 4 4 3 og så virker de måske ikke gode nok i.f.t. konkurrenterne når det praktiske system skal omsættes.

    At BIF har så mange spillere med er også grotesk, men tag ikke fejl af den værdi der ligger i gode relationer mellem DBU og Kim Vilfort som er teamleder for U16 og U17 landsholdet ved mange lejligheder når de er ude og spille internationalt.

    Mon ikke det spiller ind, det tror jeg, for der er faktisk flere af drengene, også vores, som gør det godt på samlingerne og bedre end "tordenskjolds" men træneren tør simpelthen ikke fordi, de vælger det sikre, dem de kender, dem der kender spillesystemet, kan være boldbesiddende, skabende, og der må man sige, at FCK rister de unge drenges balder godt og grundigt i U17 regi, for her er strategien jo slet ikke baseret på kreativitet, boldbesiddende, chanceskabende fodbold. Det er lige præcis det modsatte.

  15. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    13

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    her er mit bud på fremtidens trupsammensætning, hvor jeg håber på to stærke kandidater til enhver position på holdet:

    Wiland/Kim C
    Bengtsson/Oviedo(?) - Ottesen - Zanka/Ragnar - Ny højreback/Thomsen
    Vingaard/Absalonsen - Claudemir - Grindheim/TK - Bolaños/Ny højre wing
    Damen - Santin/Zohore

    Den resterende del af FCK-holdet (Delaney, Bergvold, etc.) vil kunne fylde de resterende huller i forhold til skader, træthed efter mange kampe osv.

    Oviedo er tvivlsom i forhold til førsteholdet. Han gjorde det okay i FCN, men det ligner ikke en stamspiller på byens hold.
    Den nye højreback kunne evt. være den unge tjekke, som vi kigger på nu.
    Bolaños skal ikke føle sig for selvsikker på sin højre wing, og vi mangler stadig noget kvalitet på positionen.
    Personligt mener jeg også, at Santin er ved at være færdig i FCK. Jeg tror ikke på, at han får en succesfuld sæson - og håber mest af alt på, at han sælges videre, og der kan komme en ny teknisk stærk på holdet.

    Glæder mig til at opleve Nilssons spillestil!
    Fan siden sammensmeltningen i '92.

  16. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2009
    Indlæg
    9

    Re: FCK i fremtiden - trupsammensætning

    ›››Hvilken årgang regner de med at blive den første rigtig gode på
    ›››School of execellence ?
    ››
    ››Nu har FCK TV i skrivende stund tekniske problemer, så jeg kan
    ››ikke afspille klippet, men jeg kan huske, at Mio her fremhæver en
    ››http://fcktv-entwebtv.digizuite.dk/d... god: p;bhcp=1

    ›Der er store forventninger til årgang '97, ligesom man de næste
    ›par år vil gå endnu mere målrettet efter at skabe et af de bedste
    ›ungdoms set up i DK, hvis ikke det bedste.

    Jeg har fulgt skolens årgange igennem det sidste halve års tid og jeg tror, at der satses ikke på egentlige årgange men mere på, at få udviklet spillere med potentiale til førsteholdet om de så måtte komme ind i varmen eller ej.

    95 % kommer ikke ind i varmen, så derfor er det lidt difust, at snakke om hvilke årgange man forventer sig noget af, for dybest set er klubben jo ligeglad med det enkelte holds niveau, hvis blot de har fat i nogle af årgangens bedste spillere efter national målestok.

    I det lys er årgang 93 og 94 fornuftigt repræsenteret, men der er vel reel kun en spiller max 2 spillere herfra udover Kenneth Zohore som kommer i betragtning til førsteholdet, hvis man skal være realistisk.

    Årgang 95 og yngre, virker det ikke realistisk endnu at snakke om, hvem der kan gå hele vejen, da er de endnu for unge, men der er potentialer og de vil være max. 1 spillere for årgang 95 og 96 (2 tynde årgange) og alt yngre - da også årgang 97 er for unge endnu at snakke om.

    Men, jo flere år der går desto mere erfaring bygger SOE på, så de skal nok kunne levere til førsteholdstruppen fremover, hvad de også er nødt til, af hensyn til licensreglerne.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stemningstribunen i fremtiden?
    By fcmetaller in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 10.09.07, 20:25
  2. Mere FCK på DR i fremtiden?
    By Andreas in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 28.08.05, 09:18
  3. Fremtiden og FCK!
    By zebos in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 06.06.03, 23:22

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •