Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 42 af 42

Emner: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2002
    Indlæg
    305

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    ›››fatter ikke vi ikke henter nicklas barkroth
    ›››
    ›››her lidt info fra nogle sider
    ›››
    ›››http://www.stretford-end.com/forum/viewtopic.php?t=3058
    ›››
    ›››især dette er værd at lægge mærke til
    ›››http://en.wikipedia.org/wiki/Niklas_B%C3%A4rkroth
    ›››
    ›››
    ›››.kom nu cv:D
    ››
    ››Niklas Bäckroth der ikke kunne komme på holdet i IFK og netop er
    ››blevet udlejet til Brommapojkarna?

    ›yep..skulle hans åbenlyse talent bare forsvinde ? så vidt jeg
    ›husker fik han vidst ret god debut og efterkamp for ifk forrige
    ›år. Siger ikke han skal være fast men ,han er 1 kæmpetalent ,som
    ›vi burde hente og give spilletid i cup og indhop i ligaen.

    Og det bygger du på hvilke kampe du har set ham i?
    -_-

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    55

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    ››Og det bygger du på hvilke kampe du har set ham i?


    ›hans 3 første kampe for ifk A-holdet midt i guldkampen. og u17
    ›Sverige ..det hverfald et bedre argument for at kigge på et talent.
    ›end at sige han er lejet ud, og dermed er dårlig.
    ›(tråden hedder : hvem der kunne være interessant at hente, ikke
    ›hvem er bedre end hvad vi har)


    bygger det også på at både man u og andre klubber så sent som forrige år var efter ham bla juve. tror ikke det rent held at flere topklubber rater/Ratede ham som 1 af Sveriges største talenter de sidste mange år.
    cv:"Jesper har på alle måder sat en ny standard for niveauet på "udenlandsproffer", der vender hjem"

    "og med over tre års erfaring fra især Serie A, så får vi en mere erfaren og komplet spiller hjem", siger sportsdirektør Carsten V. Jensen omkring bergvold"

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2002
    Indlæg
    305

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    ›››Og det bygger du på hvilke kampe du har set ham i?
    ››
    ››
    ››hans 3 første kampe for ifk A-holdet midt i guldkampen. og u17
    ››Sverige ..det hverfald et bedre argument for at kigge på et talent.
    ››end at sige han er lejet ud, og dermed er dårlig.
    ››(tråden hedder : hvem der kunne være interessant at hente, ikke
    ››hvem er bedre end hvad vi har)


    ›bygger det også på at både man u og andre klubber så sent som
    ›forrige år var efter ham bla juve. tror ikke det rent held at
    ›flere topklubber rater/Ratede ham som 1 af Sveriges største
    ›talenter de sidste mange år.

    Men det synes jeg bare ikke man kan bruge som et validt argument. ManU var eftersigende også efter Esben Hansen engang. Ville du da gerne ha' haft ham til klubben?
    -_-

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    55

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    ››››Og det bygger du på hvilke kampe du har set ham i?
    ›››
    ›››
    ›››hans 3 første kampe for ifk A-holdet midt i guldkampen. og u17
    ›››Sverige ..det hverfald et bedre argument for at kigge på et talent.
    ›››end at sige han er lejet ud, og dermed er dårlig.
    ›››(tråden hedder : hvem der kunne være interessant at hente, ikke
    ›››hvem er bedre end hvad vi har)
    ››
    ››
    ››bygger det også på at både man u og andre klubber så sent som
    ››forrige år var efter ham bla juve. tror ikke det rent held at
    ››flere topklubber rater/Ratede ham som 1 af Sveriges største
    ››talenter de sidste mange år.

    ›Men det synes jeg bare ikke man kan bruge som et validt argument.
    ›ManU var eftersigende også efter Esben Hansen engang. Ville du da
    ›gerne ha' haft ham til klubben?

    tja kommer jo an på hvem vi havde der .. så vidt jeg ved har han da spillet en del sas kampe.. det der er bare ikke noget modargument for at barkroth ikke er et talent.. kom med noget fakta hvor i han er så dårlig
    cv:"Jesper har på alle måder sat en ny standard for niveauet på "udenlandsproffer", der vender hjem"

    "og med over tre års erfaring fra især Serie A, så får vi en mere erfaren og komplet spiller hjem", siger sportsdirektør Carsten V. Jensen omkring bergvold"

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    415

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    Interessant rygte luftes i Sydsvenskan!

    ...og kl.08.58 lå nyheden så på bold.dk - Sidelinien er overvåget ;-)
    Sidst redigeret af JZC#20 : 03.08.11 kl. 08:12
    Vi sender et postkort fra Europa
    JZC#20's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    Ifølge denne debattråd kan det være, at der snart bliver oprettet en debattråd på Malmø FFs hjemmeside med titlen: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Superligaen'
    At dømme efter indlæggene her: http://www.aftonbladet.se/sportblade...rticleComments
    så kan Malmø nu frit vælge blandt spillere som Zlatan Ibrahimovic, Marcus Rosenberg etc. og Christian Poulsen nævnes også som en spiller man uden videre kan hente (hvis man altså gider!)
    Der skal godtnok ikke megen Europasucces til før de kammer over!
    Det får nogle af de lidt urealistiske spillerønsker her på siden til at virke ganske konservative :-)

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    Som en slags opdatering af den her tråd, vil jeg lige nævne tre spillere, jeg synes kunne være interessante.

    Mattias Johansson er en ung højre back, der har imponeret i denne sæson og blandt andet har været udtaget til ungdomslandsholdet. Tidligere afviste hans klub, Kalmar, et bud fra AZ Alkmaar, men her kan man læse, at hollænderne igen skulle være interesseret i ham.

    I Gamboa har vi allerede en ung og talentfuld back, så måske er Johansson i virkeligheden ikke så relevant. Jeg tvivler på, at han ville gå direkte ind i startopstillingen.

    May Mahlangu er en central midtbanespiller, der har vist sig som en bærende spiller hos det svenske mesterhold, Helsingborg. Han kan i spillestil, og i øvrigt også i statur, godt minde lidt om Anthony Annan, der var en stor profil i den norske liga for nogle år siden. Her er en en artikel, hvor Mahlangu udtaler, at han er klar til en større klub.

    Efterhånden hælder jeg en anelse til, at Grindheim ikke lige passer på den type, vi mangler efter Kvist. Det kunne Mahlangu dog sagtens være, og jeg mener, at det ville give både flere og bedre muligheder for forskellige konstellationer på den centrale midtbane.

    Mervan Celik har været endnu en stor profil i den forgangne sæson. Som venstre kant er han en konstant trussel, der både kan drible, skyde og finde medspillerne. Han bliver jævnligt sat i forbindelse med et skifte til udlandet, og blandt andet er han blevet rygtet til vores kære venner lidt vest for København. Her afviser han dem, men det står ikke helt klart for mig, om han mener, at klubben eller landet er for lille til ham.

    Celik minder mere om Grønkjær end Diouf gør, og han ville efter min mening give os en yderst farlig ekstra dimension i det offensive spil. Med Vingaards uvisse fremtid synes jeg desuden ikke, at det ville være for voldsomt med endnu en venstre midtbane.

    For øvrigt er de alle tre at finde på den dygtige blogger og journalist, Olof Lundhs, bud på årets hold, som kan ses her.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    ›For øvrigt er de alle tre at finde på den dygtige blogger og
    her.

    Jeg bemærker i den forbindelse, at samme blogger har Peter Larsson på holdkortet. Jeg har egentlig ikke noget imod Larsson, men han har måske indtil nu ikke vist det niveau, der må kræves af en central forsvarsspiller i FCK. Alligevel kommer han på et allsvenskan drømmehold. Enten er man i FCK ikke i stand til at udnytte Larssons kompetencer, eller også er niveauet i Sverige bare et godt stykke under FCKs standard. Jeg tror mest på det sidste.

    Mit kendskab til spillerne på det svenske drømmehold er begrænset, og jeg vil bestemt ikke udelukke, vi kunne bruge nogen af dem, men tillader mig nu alligevel at være lidt skeptisk. Skulle jeg pege på en spiller fra drømmeholdet, ville jeg vælge Tobias Hysén.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,858

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    ››For øvrigt er de alle tre at finde på den dygtige blogger og
    ››her.

    ›Jeg bemærker i den forbindelse, at samme blogger har Peter
    ›Larsson på holdkortet. Jeg har egentlig ikke noget imod Larsson,
    ›men han har måske indtil nu ikke vist det niveau, der må kræves
    ›af en central forsvarsspiller i FCK. Alligevel kommer han på et
    ›allsvenskan drømmehold. Enten er man i FCK ikke i stand til at
    ›udnytte Larssons kompetencer, eller også er niveauet i Sverige
    ›bare et godt stykke under FCKs standard. Jeg tror mest på det
    ›sidste.

    ›Mit kendskab til spillerne på det svenske drømmehold er
    ›begrænset, og jeg vil bestemt ikke udelukke, vi kunne bruge nogen
    ›af dem, men tillader mig nu alligevel at være lidt skeptisk.
    ›Skulle jeg pege på en spiller fra drømmeholdet, ville jeg vælge
    ›Tobias Hysén.

    Han har jo tilsyneladende gjort det rigtigt godt derovre, og det er mig lidt en gåde, at det bare ikke fungerer for ham i København - især fordi han faktisk fik en god debut og spillede udmærket frem til sin skade, hvorefter han har været en katastrofe. Allsvenskan er ganske vist et niveau under Superligaen, men større er forskellen altså heller ikke, og vi har også før set Allsvenskan-profiler komme her til klubben og gøre det godt. Så jeg synes ikke nødvendigvis, at vi behøver at lade os afskrække af, at en spiller kommer fra Allsvenskan. De sælger jo også en del dygtige spillere til især hollandske klubber derovre. Nogle af dem burde vi være i stand til at lokke hertil, hvis vi er bare en smule hurtigere ude, og i Celiks tilfælde, så skal vi vist slå til nu, hvis han ikke skal være uden for vores rækkevidde - hvis det altså ikke allerede er for sent.
    Mvh.
    Dane

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,464

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    Hej igen.

    Jeg synes det er ved at være tid til en gennemgående opdatering af denne tråd. Jeg må jo selv starte med at krybe til korset og indrømme, at jeg ikke har været så flink til at opdatere tråden. Men det ændrer sig alt nu! (og Tippeliga-tråden skal også nok komme inden næste transfervindue).

    Som sagt i allerførste indlæg, så er denne tråd jo ment som et slags opslagsværk af interessante spillere. Det kan både være lige nu og her i næste transfervindue, men det kan også sagtens være på lidt længere sigt.

    Men først for overblikkets skyld, lad os se på hvilke spillere vi har nævnt i denne tråd, som nu har forladt Allsvenskan.

    Mohamed Bangura har forladt AIK og er skiftet til Celtic.. Bangura kan godt gå hen og få det lidt svært i Celtic. De er i lidt af en krise, der er pres på manageren, og skulle han blive fyret, vil en ny træner måske ikke lige satse på en ung spiller fra Sierre Leone, der kun har erfaring fra Allsvenskan. Det er selvfølgelig tidligt at spekulere, men jeg håber vi holder øje med hans situation i Skotland over det næste års tid.
    Derudover måtte AIK også sige farvel til Teteh Bangura, deres anden fremragende angriber fra Sierra Leone. Han skiftede til Bursaspor i Tyrkiet.

    Johan Mårtensson fra Gais skiftede ligesom HIF's Marcus Nilsson og meget omtalte Alexander Gerndt til Utrecht. Endnu et tegn på at vi virkelig får konkurrence fra hollandske sub-top klubber, når vi skal ud og plukke de bedste spillere fra de nordiske ligaer.

    Halmstad har miste talentet Emil Salomonsson er skiftet til rivalerne fra IFK Göteborg, og han kunne stadig i høj grad blive en interessant spiller for os på sigt. Han er ikke blevet mindre interessant af at skifte til IFK.
    Halmstad siger også snart farvel til tyskeren Michael Görlitz. Han har lige straks kontrakudløb, og der har Silkeborg været nævnt som mulig klub.

    Udover Nilsson og Gerndt har Helsingborg også sagt farvel til angriberen Rasmus Jönsson. Jeg går igen planken ud, og siger, at han ikke bliver nogen stor succes dér. Han har fået Felix Magath som træner, og han kan godt lide at hente en masse spillere i hver transfervindue, så Jönsson skal ikke vide sig sikker på noget som helst. Hans situation bør vi også holde et øje på.

    Häcken har sagt farvel til deres store stjerne John Chibuike. Han er skiftet til Rosenborg, og der har han haft rigtig stor succes i sine første 6 mdr i klubben. Men Pape er da også god..

    IFK Göteborg
    har sagt farvel til Ragnar Sigurdsson, men det var folk nok godt klar over..

    Hos Kalmar har man sagt farvel til Daniel Sobralense, som jeg havde på bobler-listen. Han er skiftet til IFK Göteborg. Sobralense er 28 år efterhånden, og bliver næppe nogensinde et emne herinde.

    Hos de nu detroniserede mestre fra Malmø er der også sket lidt. Guillermo Molins er skiftet til Anderlecht, og angriberen Agon Mehmeti skifter til Palermo d.1/1/12.
    Mehmeti får det også svært i Palermo vil jeg tro.

    Mjällby har sagt farvel til angriberen Moestafa El Kabir der skiftede til Cagliari.

    Sidst men ikke mindst har Michael Almebäck forladt Örebro til fordel for Club Brügge, hvor han vist gør det ret godt.
    Den amerikanske landsholdsspiller Alejandro Bedoya har også skrevet kontrakt med Glasgow Rangers, og er dermed fortid i Allsvenskan.

    -----------------------------------------------------------------


    Det var et kort overblik over hvilke spillere der har forladt Allsvenskan. Nu vil jeg bidrage med et par nye emner, som er dukket op siden sidst.

    Den måske mest ombejlede spiller lige nu i Allsvenskan er Gais' venstrekantsspiller Mervan Celik. Han er tidligere blevet nævnt i denne tråd et par gange, og jeg kan kun tilslutte mig hvad der er skrevet. Meget spændende spiller. Rigtig hurtig, god teknik, stærkt venstreben og ekstremt målfarlig af en fløjspiller af være. Desværre har han nok gjort det så godt, at han ikke vil være så interesseret i et skifte til København. Senest har svenske medier skrevet, at Fulham fører kapløbet om hans underskrift. Men der er rigtig rigtig mange om buddet. Og så er han i øvrigt transferfri til vinter.

    Gais har også en anden meget spændende spiller vi mangler at få nævnt. Angriberen Wanderson. Han har igennem en del år været konstant blandt de bedste angribere i Sverige. Han er ikke en typisk striker. Han er spilintelligent, og har naturligvis en god teknik. Han kan også spille som en slags hængende angriber eller offensiv midt, og går rigtig fint med i kombinationer, og har derfor rigtig tit næstsidste fod på en scoring.
    Sidste sommer blev han solgt til Al-Ahli i Saudi Arabien, men det blev ingen stor succes. D.31/3 i år blev han lånt tilbage til Gais, der så købte ham fri af Al-Ahli i sommer, og skrev en 3-årig kontrakt med ham. Senest har der været rygter der sætter ham i forbindelse med et skifte til mestrene fra Helsingborg, og da Gais ikke vælter i penge, kan de blive nødt til at sælge.

    Hos AIK har man i øjeblikket rendende en meget spændende ung midterforsvar Alexander Milošević. Han har haft lidt af en lynkarriere. Milošević har kun spillet en enkelt sæson i den bedste svenske række, men alligevel kædes han sammen med et skifte til store europæiske klubber.
    Liverpool, Arsenal, Spurs og Sunderland har ifølge svenske medier synet ham, Werder Bremen har fået et reelt bud afvist, og Ajax har han også været kædet sammen med.
    Igen, det kan meget vel være at vi er for sent ude her. Det er ærgerligt, for han virker til at være en utrolig spændende spiller. Han skulle være vældig på bolden og forudseende i sit spil, bl.a. fordi han tidligere i karrieren spillede på den centrale midtbane.

    19-årige Mattias Johansson har været en af de helt store åbenbaringer i Allsvenskan i år. Han spiller højreback for Kalmar og har gjort det så fremragende, at flere hollandske topklubber er efter ham. Havde vi ikke allerede Gamboa i truppen, havde han bestemt været et emne. Men mon ikke vi har fyldt 'ung lovende og på sigt vældig god højreback'-kvoten op med købet af Gamboa? Jeg tror det. Mit bud er han ender i noget AZ Alkmaar'ish noget.

    Sidst men ikke mindst findes den måske mest oplagte afløser for Wiland – skulle han blive solgt – også i Allsvenskan (hvis da ikke Isaksson vil en tur forbi København). Jeg har før nævnt en anden meget god svensk målmand – Viktor Norling – men Pär Hansson er pt. den bedste målmand i Sverige. Han har været helt igennem fremragende for Helsingborg i år, og blev før sæsonen tildelt anførerbindet i Helsingborg, så han må også have nogle lederkvaliteter. Hansson har også etableret sig på det svenske landshold som tredjemålmand efter Isaksson og Wiland. Største minus ved Hansson? Han har Jesper Jansson som sportsdirektør, så vi kan få svært ved at se ham i København
    Mvh,
    Wilkens
    Wilkens's Avatar

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,858

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    ›Største minus ved Hansson? Han har Jesper
    ›Jansson som sportsdirektør, så vi kan få svært ved at se ham i
    ›København.

    CV kunne eventuelt forsøge Larsson-finten igen. De står jo stadig og mangler ham.
    Mvh.
    Dane

  17. #42
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Den store 'hvem kunne være interessante at hente i Allsvenskan'-tråden!

    ››Største minus ved Hansson? Han har Jesper
    ››Jansson som sportsdirektør, så vi kan få svært ved at se ham i
    ››København.

    ›CV kunne eventuelt forsøge Larsson-finten igen. De står jo stadig
    ›og mangler ham.

    Og begynder at virke lidt desperate efter ham. I dag er deres træner ude og sige at han har rygproblemer der kan dukke op om fem år eller fem dage.

    Så vi må vist hellere skille os af med ham for tilbudspris mens han stadig har bare nogen værdi, wink wink.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Kan vi hente store profiler? Hvis ja, hvem?
    By Supastorm in forum Transferforum
    Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 06.07.09, 08:10
  2. Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 16.01.04, 19:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •