Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 44

Emner: School of Excellence ... eller hvad?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    School of Excellence ... eller hvad?

    Ja, det er såmænd ikke, fordi jeg tvivler på det excellente ved konstruktionen eller noget i den dur, jeg savner bare en del mere opmærksomhed på projektet og løbende opdatering. Ifølge arkivet på fck.dk er der 24 nyheder fra 2010 og endnu ikke noget fra 2011, og det slår mig som værende temmelig meget i underkanten af, hvad man burde kunne forvente af en klub af vores størrelse.

    Andre klubber med mindre prangende navne for deres talentafdeling har jævnlige opdateringer fra ungdomsholdene, referater fra alle kampe osv. Dette burde man efter min mening også prioritere hos os, og med prioritere mener jeg ikke at tørre det af på en eller flere frivillige gratisskribenter, der så skriver noget, når det i øvrigt passer ind i deres program. Man kunne jo have det som et krav, at en eller anden fra de forskellige hold - holdlederen, træneren eller for den sags skyld keglevaskeren - smed en håndfuld velvalgte ord i en gryde og lod det simre i et passende stykke tid, indtil der fremkom et mindre referat inkl. holdopstilling, ud-/indskiftere, målscorere etc. Ikke noget der behøver at være store episke værker, men dog lidt mere oplysende end linket til DBU's side med resultater og stillinger. Så kunne man jo krydre med lidt interviews hist og her samt en knivspids opmærksomhed på kommende (hjemme-)kampe.

    Jeg tror, at andre end undertegnede ville finde stor fornøjelse og sågar velbehag ved et tiltag i denne retning, så man ved festlige lejligheder med stor overbevisning kan skamhype Søren T. Madsen fra U15-holdet, samtidig med at man indgår væddemål om, hvorvidt lynhurtige Mahmut Ali Mklakla tiltvinger sig adgang til det danske U21-landshold inden slutrunden i Burkina Faso i 2017½.

    Tving mig ikke til at lave en ordrig og passioneret budskabs-TIFO til samtlige hjemmekampe, indtil mit ønske opfyldes!
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 24.06.12 kl. 12:06
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    ›Tving mig ikke til at lave en ordrig og passioneret budskabs-TIFO
    ›til samtlige hjemmekampe, indtil mit ønske opfyldes!

    Uh! En u15-kampreferats-tifo skal nok sælge budskabet. Må man forslå en kombineret mosaik/røgbombe tiffe?

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    86

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Fra mit job som lærer ved jeg Johanneskolen anser hele setup fra FCK som meget proffesionelt. Men jo du har ret, mere info om hvad der foregår ville være ønskeligt.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    ›Fra mit job som lærer ved jeg Johanneskolen anser hele setup fra
    ›FCK som meget proffesionelt. Men jo du har ret, mere info om hvad
    ›der foregår ville være ønskeligt.

    Har også hørt at det skam køre for fuld skrue, en af min datters storebror går der, men tror ikke vi før om et par år kan vente os noget synligt resultat i form af spillere der knyttes til det store FCK, men kan jo tage fejl -:)
    Forza FCK
    Bazooka

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    13

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    meget enig i manglen af løbende opdatering omkring fodboldskolen - f.eks. kunne man lave mindre kampreferater, månedens talent og følgende biografi heraf eller lign.. Jeg føler personligt ikke, at jeg ved så meget om de unge løver, som jeg gerne ville. Selvfølgelig kender jeg til delaneys overblik, zohores styrke og danni jensens hurtighed, men det er ikke meget.
    Fan siden sammensmeltningen i '92.

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    217

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    ››Fra mit job som lærer ved jeg Johanneskolen anser hele setup fra
    ››FCK som meget proffesionelt. Men jo du har ret, mere info om hvad
    ››der foregår ville være ønskeligt.

    ›Har også hørt at det skam køre for fuld skrue, en af min datters
    ›storebror
    går der, men tror ikke vi før om et par år kan vente os
    ›noget synligt resultat i form af spillere der knyttes til det
    ›store FCK, men kan jo tage fejl -:)

    ---? Din Søn....?
    _____

    MvH

    Don Braun

    Det kan godt være jeg har farvede briller på, men tilgængæld er jeg da ikke blind.
    Don_Braun's Avatar


  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    ›››Fra mit job som lærer ved jeg Johanneskolen anser hele setup fra
    ›››FCK som meget proffesionelt. Men jo du har ret, mere info om hvad
    ›››der foregår ville være ønskeligt.
    ››
    ››Har også hørt at det skam køre for fuld skrue, en af min datters
    ››storebror
    går der, men tror ikke vi før om et par år kan vente os
    ››noget synligt resultat i form af spillere der knyttes til det
    ››store FCK, men kan jo tage fejl -:)

    ›---? Din Søn....?

    Der manglede så ordet venners (venners storebror ikke søn, har rigeligt i de tre drenge jeg har, behøver ikke flere -:))
    Forza FCK
    Bazooka

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    147

    Re: School of Excellence ... eller hvad?


  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    ›Så kom der endelig noget

    Det var en fin start, men; ud over at høre fra trænerne om opstarten, kunne det fra et fan-synspunkt være vældig interessant, at høre netop fra trænerne hvilke "varme" emner der er for fremtiden. Ungdomstrænerne må jo formodes at være de bedste til at give et indtryk af vores talenter.

    Selvom det er rart at læse lidt om mekanikken i skolen, vil jeg mene at det er endnu mere interessant for os fans at høre om spillerne(s udvikling) :-)

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    ››Så kom der endelig noget

    ›Det var en fin start, men; ud over at høre fra trænerne om
    ›opstarten, kunne det fra et fan-synspunkt være vældig
    ›interessant, at høre netop fra trænerne hvilke "varme"
    ›emner der er for fremtiden. Ungdomstrænerne må jo formodes at
    ›være de bedste til at give et indtryk af vores talenter.

    ›Selvom det er rart at læse lidt om mekanikken i skolen, vil jeg
    ›mene at det er endnu mere interessant for os fans at høre om
    ›spillerne(s udvikling) :-)

    Jeg er som udgangspunkt ganske enig. Dog ville jeg blive temmelig overrasket hvis en klub, på sin egen hjemmeside, ligefrem reklamerede med hvilke unge talenter der var værd at holde øje med :-)

    Hvis der var en eller flere der har en tilknytning til nogle af de unge spillere, kunne det være interessant at høre deres vurdering, måske her i tråden?

    Mvh. Brokke

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Det ville vel ogsaa vaere dumt at saette alt for stort pres paa de unge. Jeg kan faktisk ikke se nogen som helst grund til at man skulle promovere enkelte spillere ud over at faa stillet enkelte FCK fans nysgerrighed.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    ›Det ville vel ogsaa vaere dumt at saette alt for stort pres paa
    ›de unge. Jeg kan faktisk ikke se nogen som helst grund til at man
    ›skulle promovere enkelte spillere ud over at faa stillet enkelte
    ›FCK fans nysgerrighed.

    Tror heller ikke det er så godt, hvis klubben udpeger de største talenter frem for andre, idet det hurtigt kan skabe dårlig stemning i ungdomsrækkerne. Der vil jo helt sikkert side nogle tilbage med følelsen af at træneren/klubben ikke bifalder deres talent, fordi de ikke er blevet udnævnt. Vi taler jo om spillere helt ned til 15 års alderen... sådan noget kan også få de spillere til at søge væk til en anden klub, der udviser større tiltro til deres evner.


  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Der bliver hele tiden snakket om at spillerne på School of Excellence skal matches korrekt, så hvis man efterspørger hvem der er de fremmeste talenter, er det vel bare at kigge på dåbsattesterne. Således ser Zohore (A/94), Aris Vaporakis (U19/95), Danny Amankwaa (U19/94), Thomas Schmidt Pedersen (U19/94), Oscar Skjold Pedersen (U19/94), Daniel Chukwumah (U17/96), Joachim Andersen (U17/96), Marcus Mathisen (U17/96) og Martin Frandsen (U14/98) ud til at være nogle af dem der er forrest i sin årgang. Men det kan som bekendt hurtigt ændre sig, førend de er klar til at tage skridtet op som senior.

    Derudover ses Christoffer Remmer (U19/93), Lasse Lindbjerg (U19/92), Mikael Vukicevic (U19/92), Andreas Cornelius (U19/93), Morten Thomsen (U19/92), Andreas Baes (U19/93), Thobias Skovgaard (U19/92) og Danny Amankwaa (U19/94) ofte på holdet, der deltager i Reserveholdsligaen.

    Det giver i hvert fald en god indikation af hvem der er nærmest en tur op i førsteholdstruppen, samt hvem der i ungdomsrækkerne allerede nu er foran sine jævnaldrende.

    Noget helt andet er, at det der overraskede mig mest da jeg kiggede trupperne igennem, var at Todi Jönsson er blevet fysisk træner på U17.
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Ved godt at dette ikke direkte har med FCK at gøre med nedenstående hjemmeside må da være skoleeksemplet på hvor galt det kan gå når man blander børn og proff-fodbold...

    http://www.janick.dk

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Iøvrigt stort tillykke til FCK U19 for at hjembringe det danske mesterskab. Dejligt at talentsatsningen ser ud til at bære frugt, omend drengene selvfølgelig mangler det sidste og vigtigste skridt - at slå igennem på førsteholdet. I første omgang bliver Busk, Remmer og Cornelius fra årgang 93 rykket op i førsteholdstruppen. Men efter sigende skulle årgang 94 være mindst ligeså spændende, så lur mig om der ikke også kommer et par stykker op næste år.

    Og så har vi fået en træner, som rent faktisk er kendt for at give unge spillere chancen. Spændende bliver det i hvert fald, at følge talenterne de næste år

  21. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 14.03.09, 15:24
  2. Old School hard rock battle.
    By Mr.Crowley in forum Kultur
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.02.07, 09:52
  3. Sidelinien Old School
    By Hartvig in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 21:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •