Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 44 af 44

Emner: School of Excellence ... eller hvad?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Vores nuværende U19-hold har i øvrigt udspillet deres chance i ligaen
    Er vist en pæn underdrivelse, de har ikke bare udspillet deres chance - de har været decideret pivringe, og ligger næstsidst med 10 point for 12 kampe, og skal være glade for, at de ikke kan rykke ned. Sgu ikke meget 'excellence' over det de præsterer denne sæson.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorffen Se meddelelser
    Sgu ikke meget 'excellence' over det de præsterer denne sæson.
    Måske er det derfor, at det ikke længere hedder "(school of) Excellence" :-)

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Hvis reserveholdet indgår i denne tråd, vil jeg da lige påpege endnu et nederlag (til Horsens)...

    Med følgende spillere i start 11'eren...

    Varela, Boilesen, Pierre B, Kvist, Thomsen, Daramy, Fischer, Falk, N'Doye.

    Ved ikke hvorfor det irriterer mig, men det gør det... Var det 0-6 imod BIF og 0-6 imod FCN.

    Er der ikke en eller anden der kan banke bare lidt motivation ind i spillerne? Selvom det er reserve.

    Jeeez,

    Zan

  5. De følgende 13 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Hvis reserveholdet indgår i denne tråd, vil jeg da lige påpege endnu et nederlag (til Horsens)...

    Med følgende spillere i start 11'eren...

    Varela, Boilesen, Pierre B, Kvist, Thomsen, Daramy, Fischer, Falk, N'Doye.

    Ved ikke hvorfor det irriterer mig, men det gør det... Var det 0-6 imod BIF og 0-6 imod FCN.

    Er der ikke en eller anden der kan banke bare lidt motivation ind i spillerne? Selvom det er reserve.

    Jeeez,

    Zan
    https://www.fck.dk/nyhed/reserveliga-0-1-mod-ac-horsens faktisk imponerende at vi ikke taber mere når vi spiller med ³ backs I forsvaret. Kender ikke Ludwig...

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Som jeg forstår det stillede Horsens med hele førsteholdet.

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Jeg forstår godt er folk er bekymret over resultaterne i ungdomsligaen og det er selvfølgelig ikke helt uden relevans. Men i sidste ende skal ungdomsafdelingen kun vurderes på deres evne til at udvikle talenter til salg eller førstehold. Ungdomsfodbold handler dermed ikke om at skabe et godt balanceret hold, men om at sikre bedste mulig udvikling for de 1-3 bedste spillere per årgang. Resten af spillere er sådan set fyld (groft sagt) for at sikre noget kvalitet til træningen.

    Det er dermed langt mere relevant at vurderer School of Excellence på spillersalg og de bedste talenter. I min vurdering antager jeg at spillere på ungdomslandsholdet kan betragtes som toptalenter i deres årgang. Jeg kigger her på årgang 2000-2003 som udgør det nuværende U17/U19 hold.


    Årgang 2000: KLART BESTÅET - over 30.000.000 kroner på salg
    Central Midt: Nikolas Nartey (4.000.000 + ) (FC Köln)
    Offensiv Midt: Victor Jensen (26.000.000 + ) (Ajax Amsterdam)

    Årgang 2001: KLART BESTÅET - over 20.000.000 kroner på salg og 2 spillere på U18 landsholdene
    Central Midt: Mads Bidstrup (20.000.000 + ) (RB Leipzig)
    Højre Wing: Ahmed Daghim (U18 Landshold)
    Angreb: Alexander Hjælmhof (U18 Landshold)

    Årgang 2002: KLART BESTÅET - Daramy i sig selv har vel en værdi på 30+ millioner og Haahr har allerede vist stort potentiale. 2 mere på U17 landshold
    Central Forsvar: Jacob Haahr (U17 Landshold)
    Venstre Back: Victor Kristiansen (U17 Landshold)
    Central Midt: Trygve Solberg Aarsted (Norge U17 Landshold)
    Angreb: Mohammad Daramy - angiveligt bud på 35.000.000 kr (RB Leipzig)

    Årgang 2003: KLART BESTÅET - For tidligt at vurderer årgangen. 5 spillere på U16 landsholdet (FCN og FCK har flest af alle klubber) er dog absolut godkendt.
    Central Forsvar: Philip Sørensen (U16 Landshold)
    Central Forsvar: Valdemar Jensen (U16 Landshold)
    Defensiv Midt: Mattias Jakobsen (U16 Landshold)
    Venstre Wing: William Bøving (U16 Landshold)
    Angreb: Rasmus Højlund (U16 Landshold)


    Jeg vil derfor vurderer at School of Excellence´s U17 + U19 har været en voldsom success og ser overhoved ikke er grund til den bekymring der luftes her. STORE talenter som Nikolas Nartey, Mads Bidstrup, Victor Jensen og Mohammad Daramy er allerede blevet udviklet på de 4 årgange. Der er yderligere 10 spillere på de ungdomslandshold som kan udvikle sig. Der har været spillersalg for over 50.000.000 kr, som alene gør School of Excellence til en success! Det har været en fantastisk start på talentsatsningen

    Med hensyn til resultaterne har de mindre betydning og er nok et resultat af stjernerne fra U19 er blevet solgt fra (Jensen, Bidstrup, Nartey) og at U17 har afgivet de bedste spillere til U19.


  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Nogenlunde samme snak foregår herinde, og som jeg og andre blandt andet skrev i selvsamme tråd, så kom de dyre salg fra spillere som havde optrådt på de mere succesrige årgange. School of Excellence har i den grad været en succes, men jeg er stadig i lejren som er bekymret over, at alle vores store talenter ikke kan drive det til mere end en bundplacering i samtlige rækker på tværs af årgange.

  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Nogenlunde samme snak foregår herinde, og som jeg og andre blandt andet skrev i selvsamme tråd, så kom de dyre salg fra spillere som havde optrådt på de mere succesrige årgange. School of Excellence har i den grad været en succes, men jeg er stadig i lejren som er bekymret over, at alle vores store talenter ikke kan drive det til mere end en bundplacering i samtlige rækker på tværs af årgange.
    Jensen/Nartey er fra årgang 2000 (30 millioner)
    Bidstrup er fra årgang 2001 (20 millioner)
    Daramy er fra årgang 2002 (35 millioner bud)
    Årgang 2003 er stadig meget ung, så derfor ikke nogle salg endnu

    Så hvad menes med mere succesfulde årgange?

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Jensen/Nartey er fra årgang 2000 (30 millioner)
    Bidstrup er fra årgang 2001 (20 millioner)
    Daramy er fra årgang 2002 (35 millioner bud)
    Årgang 2003 er stadig meget ung, så derfor ikke nogle salg endnu

    Så hvad menes med mere succesfulde årgange?
    De spillere kom fra årgange som resultatmæssigt klarede det bedre end det vi ser fra vores forskellige u-hold for tiden.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    De spillere kom fra årgange som resultatmæssigt klarede det bedre end det vi ser fra vores forskellige u-hold for tiden.
    Årgang 2000-2003 er vores nuværende U17/U19 årgange? Det er dem jeg har listet

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Mht resultaterne for ungdomsholdene, så handler det også om at opbygge/bibeholde en vinderkultur. Rå talent er vigtigt, men viljen til at vinde gør forskellen. Jeg forstår udemærket (og er ikke som sådan uenig) i at resultaterne ikke må komme på bekostning af udviklingen, man skal dog finde en balance tror jeg.

    Alt i alt har vi dog udviklet et godt setup og jeg tror oftere vi vil se unge spillere på førsteholdet. Ting tager tid

  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Jeg forstår godt er folk er bekymret over resultaterne i ungdomsligaen og det er selvfølgelig ikke helt uden relevans. Men i sidste ende skal ungdomsafdelingen kun vurderes på deres evne til at udvikle talenter til salg eller førstehold. Ungdomsfodbold handler dermed ikke om at skabe et godt balanceret hold, men om at sikre bedste mulig udvikling for de 1-3 bedste spillere per årgang. Resten af spillere er sådan set fyld (groft sagt) for at sikre noget kvalitet til træningen.

    Det er dermed langt mere relevant at vurderer School of Excellence på spillersalg og de bedste talenter. I min vurdering antager jeg at spillere på ungdomslandsholdet kan betragtes som toptalenter i deres årgang. Jeg kigger her på årgang 2000-2003 som udgør det nuværende U17/U19 hold.


    Årgang 2000: KLART BESTÅET - over 30.000.000 kroner på salg
    Central Midt: Nikolas Nartey (4.000.000 + ) (FC Köln)
    Offensiv Midt: Victor Jensen (26.000.000 + ) (Ajax Amsterdam)

    Årgang 2001: KLART BESTÅET - over 20.000.000 kroner på salg og 2 spillere på U18 landsholdene
    Central Midt: Mads Bidstrup (20.000.000 + ) (RB Leipzig)
    Højre Wing: Ahmed Daghim (U18 Landshold)
    Angreb: Alexander Hjælmhof (U18 Landshold)

    Årgang 2002: KLART BESTÅET - Daramy i sig selv har vel en værdi på 30+ millioner og Haahr har allerede vist stort potentiale. 2 mere på U17 landshold
    Central Forsvar: Jacob Haahr (U17 Landshold)
    Venstre Back: Victor Kristiansen (U17 Landshold)
    Central Midt: Trygve Solberg Aarsted (Norge U17 Landshold)
    Angreb: Mohammad Daramy - angiveligt bud på 35.000.000 kr (RB Leipzig)

    Årgang 2003: KLART BESTÅET - For tidligt at vurderer årgangen. 5 spillere på U16 landsholdet (FCN og FCK har flest af alle klubber) er dog absolut godkendt.
    Central Forsvar: Philip Sørensen (U16 Landshold)
    Central Forsvar: Valdemar Jensen (U16 Landshold)
    Defensiv Midt: Mattias Jakobsen (U16 Landshold)
    Venstre Wing: William Bøving (U16 Landshold)
    Angreb: Rasmus Højlund (U16 Landshold)


    Jeg vil derfor vurderer at School of Excellence´s U17 + U19 har været en voldsom success og ser overhoved ikke er grund til den bekymring der luftes her. STORE talenter som Nikolas Nartey, Mads Bidstrup, Victor Jensen og Mohammad Daramy er allerede blevet udviklet på de 4 årgange. Der er yderligere 10 spillere på de ungdomslandshold som kan udvikle sig. Der har været spillersalg for over 50.000.000 kr, som alene gør School of Excellence til en success! Det har været en fantastisk start på talentsatsningen

    Med hensyn til resultaterne har de mindre betydning og er nok et resultat af stjernerne fra U19 er blevet solgt fra (Jensen, Bidstrup, Nartey) og at U17 har afgivet de bedste spillere til U19.
    Jeg synes du har nogle gode pointer, og blev mere rolig efter at have læst dit indlæg.

    Jeg synes dog alligevel der ligger noget signalværdi i det. Nu er det selvfølgelig også ekstra slemt pt, hvor vi er blevet kørt rundt på røv og albuer. Mildest talt. Men jeg forventer stadigvæk at dyre drenge leverer, selvom der er tale om reservebold.

    Selvom det handler om talentudvikling, bør vi ikke kunne falde så meget igennem som det er tilfældet pt.

    Men man er nok også bare lidt mesterskabskamp-følsom for tiden...

    Zan

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  18. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Årgang 2000-2003 er vores nuværende U17/U19 årgange? Det er dem jeg har listet
    Victor Jensen, Mads Bidstrup og Nikolas Nartey var alle del af et resultatmæssigt succesrigt U17 og U19 hold, hvorefter de røg til udlandet for en pose penge. Det kan sagtens(!) være, at de nuværende resultatmæssigt sløje årgange også ender med at sende et par spillere op på førsteholdet eller afsted til beløb i millionklassen, og så er det da absolut godkendt, men jeg synes, det er en anelse for tidligt at klistre succesprædikatet på årgange som endnu ikke har leveret hverken penge eller resultater.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    To et halvt år senere kan det for 13-14-holdet konkluderes, at kun seks spillere er på professionelle kontrakter i dag.
    Mathisen spiller i den bedste svenske række for Sirius, Brandur er i Helsingborg i Superettan, Christensen og Wohlgemuth er i Vendsyssel, Finnbogason spiller sammen med den anden Finnbogason i KR i Island, og endelig kan Julian Kristoffersen rent faktisk kalde sig Serie A-spiller efter Salernitanas oprykning. Han kommer næppe til at spille nogen stor rolle for dem, men han fik da spilletid i en pokalkamp i weekenden.

    Bedre ser det ud med 16-17-holdet.

    På FC København-niveau (omtrent) eller derover: Jonas Wind, Viktor Jensen (Ajax), Roerslev (Brentford), Nartey (Stuttgart), Holse (Rosenborg), Kristoffersen (Salernitana)
    Lidt lavere niveau, men professionel: Vesterlund (Tromsø), Felix (Silkeborg), Røjkjær (Silkeborg), Racic (Brentford B), Hjulmand (Lecce), Ibsen (Lyngby)
    Semi-pro: Bay (Helsingør), Bellman (Östersund), Djukic (Hvidovre), Monty (FC Roskilde), Hilmarsson (Leiknir R), Sahin (Hillerød)
    Amatør/stoppet: Bonde (Brabrand), Samrawi (Køge Nord), Frimann (stoppet)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    For at runde 2013-14-holdet af må man konstatere, at det var ret begrænset, hvilket aftryk den årgang fik sat på førsteholdet.
    Mathisen, Wohlgemuth, Felfel, Kristoffersen og Brandur Olsen/Hendriksson fik debut, men kun sidstnævnte markerede sig som en reel kandidat til at blive noget, der lignede fast inventar i truppen.

    I det hele taget har successen været til at overse for det ellers talentfulde kuld. Julian og Wohlgemuth spiller superliga, Mathisen, Finnbogason og Brandur på tilsvarende niveau i hhv. Sverige, Norge og Island, og Beciri er på kontrakt i Shkendija i Nordmakedonien, men spiller ikke.
    I divisionerne finder vi Tobias Christensen, Mads Nordam, Aris Vaporakis og Yones Felfel, mens resten vist enten begår sig i de lavere rækker eller helt er stoppet.
    De fleste af spillerne er 22 eller 23 nu, og selvom man aldrig skal afskrive eventuelle late bloomers, vil det komme bag på mig, hvis årgangen sikrer os en formue i solidaritetspenge og træningskompensation :-)

    Indtil videre er det gået ganske anderledes for Youth League-holdet fra 2016-17, som også imponerede ved at komme stærkt igen i gruppen og slå Club Brugge og Leicester ud, inden rumænske Viitorul blev endestationen i playoffrunden. De udenlandske klubber har været på rov, og mange af spillerne har nu professionelle kontrakter, selvom de stadig kun er 19-21 år gamle.

    Filip Djukic - Hvidovre (1. division)
    Frederik Ibsen - København
    Christoffer Monty - København U19
    Nikolas Nartey - FC Köln (2. Bundesliga, Tyskland)
    Joel Felix - Twente U21 (Holland)
    Mads Roerslev - Vendsyssel (Superliga), udlejet fra København
    Frederik Bay - Helsingør (1. division)
    Niklas Vesterlund - Trelleborg (Superettan, Sverige)
    Luka Racic - Brentford B-hold (England)
    Henrik Bellman - Östersund (Allsvenskan, Sverige)
    Morten Hjulmand - Admira (Bundesliga, Østrig)
    Carlo Holse - Esbjerg (Superliga), udlejet fra København
    Nicklas Røjkjær - Viborg (1. division)
    Jonas Wind - København
    Julian Kristoffersen - Hobro (Superliga)
    Viktor Jensen - Ajax U21 (Eerste Divisie, Holland)
    Mathias Bonde - Skive (2. division)
    Ibrahim Samrawi - Helsingør (1. division)
    Devrim Sahin - Lyngby U19
    Jonatan Frimann - Twente U21 (Holland)
    Mani Hilmarsson - HK (Urvalsdeild, Island)


    Vores nuværende U19-hold har i øvrigt udspillet deres chance i ligaen, så hvis vi skal holde stilen med at være med i Youth League hvert tredje år, må førsteholdet jo bare klare ærterne og blive mestre og kvalificere sig til Champions League.
    HIC SUNT LEONES

  21. De følgende 11 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 14.03.09, 15:24
  2. Old School hard rock battle.
    By Mr.Crowley in forum Kultur
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.02.07, 09:52
  3. Sidelinien Old School
    By Hartvig in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 21:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •