Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 44

Emner: School of Excellence ... eller hvad?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Ved godt at dette ikke direkte har med FCK at gøre med nedenstående hjemmeside må da være skoleeksemplet på hvor galt det kan gå når man blander børn og proff-fodbold...

    http://www.janick.dk
    Eller når man har en fanatisk far der presser hans søn for meget.
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Iøvrigt stort tillykke til FCK U19 for at hjembringe det danske mesterskab. Dejligt at talentsatsningen ser ud til at bære frugt, omend drengene selvfølgelig mangler det sidste og vigtigste skridt - at slå igennem på førsteholdet. I første omgang bliver Busk, Remmer og Cornelius fra årgang 93 rykket op i førsteholdstruppen. Men efter sigende skulle årgang 94 være mindst ligeså spændende, så lur mig om der ikke også kommer et par stykker op næste år.

    Og så har vi fået en træner, som rent faktisk er kendt for at give unge spillere chancen. Spændende bliver det i hvert fald, at følge talenterne de næste år
    Der er en udmærket artikel om U19's triumf lige her.

    Generelt kunne cheftræneren kigge tilbage på en vellykket sæson for U19-holdet:

    - Vores fornemmeste opgave er at uddanne spillere til førsteholdet, og kampen mod FCM var den bedste måde at gøre det på: Vi har ligget nummer 1 siden november, og spillere og holdet har været under pres gennem hele foråret for at bevare den plads – det er jo om noget lig det vi kender fra førsteholdet af, og sådan noget kan man ikke træne sig til, sagde Riemer og fortsætter:

    - Gennem hele foråret har vi arbejdet med en ekstrem talentfuld trup, og udviklingen har været fantastisk. Især nogle af de ældste spillere i form af Andreas Cornelius, Christoffer Remmer og Jakob Busk har blomstret i dette forår, og været med til at løfte hele truppen. Der har været en super træningsmoral og der er blevet præsteret både i træning og i kamp. Man kan sige, at hver enkelt spiller konstant har søgt at forbedre sig, og det høster vi frugterne af nu med et dansk mesterskab, som alle i klubben er meget stolte over, fortsatte cheftræneren inden han runder af:

    - Det var en dejlig men lang bustur hjem fra Ikast, men sejren blev behørigt fejret kan jeg love alle for. Nu er der rigtig afslutningsfest på fredag som vi alle ser frem til, sluttede Brian Riemer.
    Og så skal det da lige nævnes, at Granen i år gik til Andreas Cornelius, der i KB'eren afslører, at han er tidligere Brøndby-fan, men at hjertet i dag naturligvis ligger i KB og FC København.

    Vedhæftet fil 4839
    Sidst redigeret af Don J. : 29.06.12 kl. 23:58

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Ifølge fck.dk, er der 4 spillere fra årgang 93 der får fuldtidskontrakt. Er der nogle der ved hvem denne fjerde spiller er - udover Busk, Remmer og Cornelius. Vedkommende skulle starte sin tid her med at blive udlånt.

    Går næsten ud fra at det er Andreas Baes Jensen, da han er med U20 landsholdet og dermed må være et rimeligt talent. Hvad er der i øvrigt blevet af Thobias Skovgaard, er han tilbage i FCK eller taget videre?

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af Don J. Se meddelelser
    Der er en udmærket artikel om U19's triumf lige her.



    Og så skal det da lige nævnes, at Granen i år gik til Andreas Cornelius, der i KB'eren afslører, at han er tidligere Brøndby-fan, men at hjertet i dag naturligvis ligger i KB og FC København.

    Vedhæftet fil 4839
    Det skal du nu ikke tage så tungt. Langt de fleste børn, der er vokset op i 90'erne, har i varierende grad holdt med Brøndby, også selvom de ikke interesserede sig for fodbold. Sådan var det i hvert fald på min folkeskole. At Andreas Cornelius har skiftet mening efter at have spillet ungdomsfodbold i KB og FCK synes jeg egentlig taler til hans fordel. Ikke mange nåede at komme ud i tide, og se hvor de sidder nu.

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Det er i øvrigt bemærkelsesværdigt, hvor få af de spillere der har modtaget Granen de senere år, der rent faktisk er slået igennem som profiler på førsteholdet. Delaney kan vel nå det endnu, og Zohore er blevet solgt, men af spillerne fra 2004-2008 er der ingen, der for alvor er slået igennem.

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Det er i øvrigt bemærkelsesværdigt, hvor få af de spillere der har modtaget Granen de senere år, der rent faktisk er slået igennem som profiler på førsteholdet. Delaney kan vel nå det endnu, og Zohore er blevet solgt, men af spillerne fra 2004-2008 er der ingen, der for alvor er slået igennem.
    Eftersom mit glas er halv fyldt, så lægger jeg på den anden side også mærke til, at hele fire ud af fem i årene 1999-2003 er slået igennem ;-)

    Men ja, vi må håbe at de kommende års talenter får succes på førsteholdet. Det ville være godt for ungdomsskolen i KB i hvert fald.

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Citat Oprindeligt indsendt af Maestro Se meddelelser
    Eftersom mit glas er halv fyldt, så lægger jeg på den anden side også mærke til, at hele fire ud af fem i årene 1999-2003 er slået igennem ;-)

    Men ja, vi må håbe at de kommende års talenter får succes på førsteholdet. Det ville være godt for ungdomsskolen i KB i hvert fald.
    Jeg ser det som udtryk for, at niveauet på FCKs førstehold er hævet betydeligt siden 2003, men at man ikke har været dygtige eller villige nok til at investere i talentudviklingen. Spørgsmålet er så, om School of Excellence kan vende den lidt triste statistik.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Thobias Skovgaard forlader FCK, senest når hans kontrakt udløber til vinter. De seneste dage har han prøvetrænet i allsvenskan klubben IFK Nörrkoping, og de næste dage skal han så til HB Køge.

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    En af vores 93´ere, Andreas Baes, er blevet udlejet til HB Køge i et halvt år. Han er bl.a. på U20 landsholdet.

    http://www.hb.dk/Default.aspx?ID=47&...d=3200&PID=150

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Thobias Skovgaard/Ndirangu/Ndungu (kært barn har mange navne) er officielt skiftet til HB Køge for nogle uger siden:
    http://www.hbkoge.dk/Default.aspx?ID...Page=1&PID=150

    Han har fået debut og startede inde i sæsonens to første kampe og har eftersigende gjort det rigtig hæderligt. Han blev her skadet og spillede slet ikke i sidste runde (vi må håbe for ham, at der ikke sker en Bodø/Glimt om igen).

    Han har faktisk fået selskab af en anden tidligere KB'er på holdet, idet Vito Hammershøy-Mistrati har forladt FCM til fordel for HB Køge i denne sæson også.

    Vi har efterhånden mange tidligere talenter løbende rundt omkring i 1 og 2. divisionen...

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Både Thobiad Skovgaard og Andreas Baes spillede hele kampen for HB Køge, da de tabte 1-0 til FC Hjørring. Især Baes er interessant, da han kan have en fremtid for FCK.

  15. #27
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Her er lidt nyt om Danny Amankwaa. Han satser foreløbig på at etablere sig hos os i superligaen på trods af, at der angiveligt er flere større europæiske klubber, der følger ham.

    Nu følger de store europæiske klubber så ganske givet også rigtigt mange talenter rundt omkring i Europa, så det er jo rart, at Danny lyder som en fornuftig ung mand, der godt ved, hvad der er bedst for ham lige nu.

    - Jeg har vel ligesom alle andre fodboldspillere drømme om en stor karriere i en stor udenlandsk liga, men det er ikke der, mit fokus ligger lige nu. Lige nu er jeg en ung FCK-spiller, der stadig har en masse ting, jeg skal lære. Mit første mål på vejen er at få debut for FCK i Superligaen, og så må udlandet vente lidt endnu, siger han.
    Jeg glæder mig meget, til han får debut i Superligaen - forhåbentlig inden for et års tid. Og så glæder jeg mig meget over, at School of Excellence i givet fald igen kan vise sin fulde berettigelse.


    Den næste Cornelius?


  16. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Om et par timer sparker U19-holdet deres europæiske sæson i gang, og det fik mig til at sidde+tænke, hvordan det egentlig er gået med det hold, der for tre år siden imponerede ved at gå ubesejret gennem puljen med Gala, Real Madrid og Juventus, før de blev sendt ud af Barcelona i 1/8-finalen.


    GK Aris Vaporakis - Helsingør (1. div), reserve
    DF Andreas Ravn Nielsen - HIK (2. div), fast mand
    DF Simon Henriksen - var i Brønshøj (2. div), nu ?
    DF Mads Nordam - Lyngby (superliga), reserve
    DF Marcus Mathisen - Halmstad (Sverige, 1. div)
    MF Mikkel Wohlgemuth - HB Køge (1. div)
    FW Yones Felfel - Vaduz (Schweiz, SL), reserve
    MF Brandur Olsen - Randers (superliga), reserve
    FW Daniel Chukwumah - Hvidovre II (serie 1)
    MF Tobias Harro Christensen - Helsingør (1. div)

    FW Kristján Flóki Finnbogason - FH (Island, SL)
    DF Frederik Mamsen - var i Avarta (2. div), ser ud til at være stoppet helt nu.
    MF Michael Jonssen - er/var i B93 (2. div)
    GK Nikolaj Kirkegaard - ?
    MF Alexander Augustesen - Birkerød (Sjællandsserien)
    DF Rasmus Garly - Birkerød (Sjællandsserien)
    FW Berat Beqiri - Næstved (1. div), reserve
    DF Janus Beyer - ?
    FW Julian Kristoffersen - FCK (superliga)
    MF Mathias Wind - Rosenhøj (serie 2)
    HIC SUNT LEONES


  17. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    Det er en interessant pointe at bringe op i forhold til hvad vi vil have af slutprodukt fra School of Excellence kontra hvad vi reelt får. Og der må man bare sige, at det ikke er det store udbytte, vi har fået fra den årgang dengang, i forhold til førsteholdsspillere, som har etableret sig. Men er det dette års U-19 årgang, der er store forventninger til ift. den øgede investering i SoE, eller er det de drenge, som pt. spiller U-17? Under alle omstændigheder bliver det interessant at se, hvilket udbytte vi får af den årgang, vi sender ud i Europa i denne sæson.

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: School of Excellence ... eller hvad?

    For at runde 2013-14-holdet af må man konstatere, at det var ret begrænset, hvilket aftryk den årgang fik sat på førsteholdet.
    Mathisen, Wohlgemuth, Felfel, Kristoffersen og Brandur Olsen/Hendriksson fik debut, men kun sidstnævnte markerede sig som en reel kandidat til at blive noget, der lignede fast inventar i truppen.

    I det hele taget har successen været til at overse for det ellers talentfulde kuld. Julian og Wohlgemuth spiller superliga, Mathisen, Finnbogason og Brandur på tilsvarende niveau i hhv. Sverige, Norge og Island, og Beciri er på kontrakt i Shkendija i Nordmakedonien, men spiller ikke.
    I divisionerne finder vi Tobias Christensen, Mads Nordam, Aris Vaporakis og Yones Felfel, mens resten vist enten begår sig i de lavere rækker eller helt er stoppet.
    De fleste af spillerne er 22 eller 23 nu, og selvom man aldrig skal afskrive eventuelle late bloomers, vil det komme bag på mig, hvis årgangen sikrer os en formue i solidaritetspenge og træningskompensation :-)

    Indtil videre er det gået ganske anderledes for Youth League-holdet fra 2016-17, som også imponerede ved at komme stærkt igen i gruppen og slå Club Brugge og Leicester ud, inden rumænske Viitorul blev endestationen i playoffrunden. De udenlandske klubber har været på rov, og mange af spillerne har nu professionelle kontrakter, selvom de stadig kun er 19-21 år gamle.

    Filip Djukic - Hvidovre (1. division)
    Frederik Ibsen - København
    Christoffer Monty - København U19
    Nikolas Nartey - FC Köln (2. Bundesliga, Tyskland)
    Joel Felix - Twente U21 (Holland)
    Mads Roerslev - Vendsyssel (Superliga), udlejet fra København
    Frederik Bay - Helsingør (1. division)
    Niklas Vesterlund - Trelleborg (Superettan, Sverige)
    Luka Racic - Brentford B-hold (England)
    Henrik Bellman - Östersund (Allsvenskan, Sverige)
    Morten Hjulmand - Admira (Bundesliga, Østrig)
    Carlo Holse - Esbjerg (Superliga), udlejet fra København
    Nicklas Røjkjær - Viborg (1. division)
    Jonas Wind - København
    Julian Kristoffersen - Hobro (Superliga)
    Viktor Jensen - Ajax U21 (Eerste Divisie, Holland)
    Mathias Bonde - Skive (2. division)
    Ibrahim Samrawi - Helsingør (1. division)
    Devrim Sahin - Lyngby U19
    Jonatan Frimann - Twente U21 (Holland)
    Mani Hilmarsson - HK (Urvalsdeild, Island)


    Vores nuværende U19-hold har i øvrigt udspillet deres chance i ligaen, så hvis vi skal holde stilen med at være med i Youth League hvert tredje år, må førsteholdet jo bare klare ærterne og blive mestre og kvalificere sig til Champions League.
    Sidst redigeret af Ace : 25.03.19 kl. 12:04
    HIC SUNT LEONES


Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 14.03.09, 15:24
  2. Old School hard rock battle.
    By Mr.Crowley in forum Kultur
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.02.07, 09:52
  3. Sidelinien Old School
    By Hartvig in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 21:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •