Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 123

Emner: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

  1. #1
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    Der har været skrevet mangt og meget om FC Københavns kommende problemer pga. stor udskiftning i truppen til sommer. Specielt forsvaret er blevet peget på af mere eller mindre lødige "eksperter". Eksempelvis denne:

    http://sporten.tv2.dk/fodbold/articl...kan-koste.html

    Men ser det så slemt ud med forsvaret? Carsten V. Jensen har klart og tydeligt meldt ud, at der skal meget til, før der er flere fra den nuværende stamme på holdet, der bliver solgt; "Der skal noget helt ekstraordinært til, før vi overhovedet vil overveje yderligere afgang". Eksempelvis her:

    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../20/082325.htm

    og her:

    http://www.bold.dk/nyt/CV-Vanskeligt-at-koebe-hos-os

    Forsvaret på et fodboldhold består i min verden af de tre eller fire bagerste spillere, samt målmanden, alt efter hvilken taktik der spilles. I FC København må vi derfor formodes at have et fem mandsforsvar. Hvordan kunne det tænkes at se ud fra næste sæson? Vi ved allerede at Oscar Wendt, Zdenek Pospech og Mikael Antonsson (i den rækkefølge), har meldt ud at de skifter til andre klubber, samt at der med overvejende sandsynlighed ikke sælges andre spillere. Ud over Danni Jensen, der umiddelbart heller ikke bliver i FC København.

    Til at begynde med giver de to sikre spillere i forsvaret, nemlig Johan Wiland og Mathias 'Zanka' Jørgensen. Herudover kan Sölvi Ottesen tænkes som en sikker starter, da han før sin skade var kraftigt indblandet i startformationen. Pierre Bengtsson må regnes som sikker, da han efter udmeldingerne at dømme, er den direkte afløser for Oscar Wendt. Tilbage står højreback, hvor man allerede har sikret sig Johnny Thomsen fra SønderjyskE.

    Det giver følgende forsvar:

    Johan Wiland
    Johnny Thomsen-Mathias 'Zanka' Jørgensen-Sölvi Ottesen-Pierre Bengtsson

    Derudover har Carsten V. Jensen allerede meldt ud, at Jos Hooiveld er tæt på at sikre sig en permant kontrakt med FC København. Her:

    http://onside.dk/nyheder/superligaen...at-blive-i-fck

    Tilbage fra lejeaftaler skulle også komme Bryan Oviedo og Peter Larsson, hvoraf jeg ikke tror at sidstnævnte kommer tilbage. Heller ikke selvom Carsten V. Jensen siger at der ikke sælges flere spillere. Derudover har vi Kim Christensen som en god gardering på målmandsposten.

    Status må til sommer, inden flere indkøb, derfor være:

    Målmandsposten: 2
    Højreback: 1
    Centerforsvaret: 3 (måske 4)
    Venstreback: 2

    Med sådan en lillebitte analyse, må det stå klart, at vi er svagest på højreback positionen. Det handler ikke om Johnny Thomsens kvaliteter, men at det er den position, hvor vi er dækket dårligst ind. Hvis vi da ser bort fra William Kvist, der kan spille denne position også.

    Min pointe er, at jeg overhovedet ikke synes det ser så skidt ud, som diverse medier prøver at gøre det til. Carsten V. Jensen har allerede forslængst set det komme og været proaktiv med indkøb til de positioner, hvor der forsvinder spillere fra.

    Og lad os nu bare få det sagt, Johnny Thomsen er ikke Zdenek Pospech og bliver det heller aldrig. Men mon ikke han har nogle andre kvaliteter, som vores meget kompetente sportslige ledelse med Carsten V. Jensen i spidsen har set og vurderet til at være gode nok til FC København?

    Derudover er jeg ikke nervøs for at få Sölvi Ottesen som afløser for Mikael Antonsson. Sölvi Ottesen i form, var en spiller mange på Sidelinien skreg efter at vi skulle skrive kontrakt med og han er i mine øjne fuldt kvalificeret til at tage over. Sölvi Ottesen Kender jo faktisk også og har spillet sammen med Johnny Thomsen i SønderjyskE. Det kan vel kun være et plus og så ser det vel ikke så skidt ud alligevel?


    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    Med Sølvi bliver vi også farligere på dødbolde,Håber CV har øjene på Lustig da RBK virkelig trænger penge og hans kontrakt snart går ud!!

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    ›Derudover er jeg ikke nervøs for at få Sölvi Ottesen som afløser
    ›for Mikael Antonsson. Sölvi Ottesen i form, var en spiller mange
    ›på Sidelinien skreg efter at vi skulle skrive kontrakt med og han
    ›er i mine øjne fuldt kvalificeret til at tage over.

    Hvad bygger den meget optimistiske vurdering på? Når vi skal i gang med de vigtige CL-kvalkampe til efteråret har Sölvi ikke spillet fodbold i syv-otte måneder. Det er vel heller ikke givet at han bliver klar? Jeg synes der er et bekymrende fravær af "det går den rigtige vej for Sölvi"-historier.

    Rygproblemer kan være meget drilske, og hvis man sammenholder det med historierne/rygterne (?) om at han var på nedsat træningsdosis i Sønderjyske og måske slet ikke har fysikken til både at træne hårdt og spille mange kampe på topniveau, så synes jeg desværre det lyder mere sandsynligt at han risikerer et tidligt karrierestop end at han bliver fast mand hos os.

    Selv hvis det tegner relativt fornuftigt med Sölvi skal der nok blive købt mindst to centerforsvarerer i sommervinduet. Den ene kan selvfølgelig blive Jos, men Hooiveld, Zanka og Sölvi er mindst én for lidt i truppen. Jeg tipper at der bliver hentet to midterforsvarere, hvis man ikke regner 100% med Sölvi (og det ville umiddelbart overraske mig).

    Mht. venstreback ser Bengtsson fornuftig ud, men om Oviedo er et reelt alternativ tør jeg ikke sige. Jeg har ikke fået set ham ret meget for FCN. I højre side vil næsten tro at der bliver hentet en mand mere, men om man satser på Johnny Thomsen som førstevalg tør jeg ikke sige. Jeg synes dog ikke en to-årig aftale indikerer det, så umiddelbart vil jeg sætte mine penge på at der købes en profil til pladsen.

    Anyhoo, den reelle bekymring er jo ikke så meget om vi i løbet af sommerens transfervindue kan få sammensat en trup med et tilstrækkeligt antal dygtige forsvarsspillere til de rigtige pladser. Det skal vi såmænd nok få. Udfordringen er at en helt ny backkæde skal bringes til at fungere på meget kort tid. Allerede i slutningen af juli spiller vi første CL-kvalkamp, og der skal jo sådan set bare én totalkikser til at spolere hele CL-drømmen. Dét er det spændende ved Roland Nilsson og CV's opgave :-) Der er bare ikke en halvsæson at få en ny backkæde spillet ind på. Nærmere et par uger.

    Man skal i den henseende ikke undervurdere, hvor meget europæisk rutine vi står til at miste. I UEFA-turneringerne har Wendt spillet 44 kampe for FCK, Pospech 35 og Antonsson 34. Dvs. til sammen et stykke over 100 europæiske FCK-kampes rutine siger farvel. Det er også derfor jeg både håber og tror der bliver købt solidt ind til backkæden i sommervinduet, men selv da er det ikke nogen nem ting at være helt på plads til den 26./27. juli hvor første kamp i tredje runde af CL-kvalen spilles (vores første europæiske optræden i 2011/2012).

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    Hvem vil være bedst at hente Bjelland eller Jos ? de koster vel ca det samme og begge er udstyret med et godt ventreben, Umiddelbart virker Jos bedre på hovedet. Det er vel en spiller som Bjelland der kunne være aktuel for os!!

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    ›Forsvaret på et fodboldhold består i min verden af de tre eller fire bagerste spillere, samt målmanden, alt efter hvilken taktik der spilles. I FC København må vi derfor formodes at have et fem mandsforsvar.
    Jeg har svært ved at lade det ovenstående stå uimodsagt, for jeg kan simpelthen ikke se at det giver mening.

    FCK spiller med et firemandsforsvar, færdig. Sådan defineres det, og så kan du ikke bare opfinde nye definitioner. Målmanden kan kommunikere nok så meget med forsvaret, men han tælles ikke med (og han er desuden at finde på alle hold, hvorfor det hverken gør fra eller til).

    Jeg er dog enig i, at det er hensigtsmæssigt at se på mere end blot de to midterforsvarere og backs, når man vurderer forsvarets styrke. Men her er målmanden kun en part, og man bør, såfremt det er et spørgsmål om at vurdere Københavns samlede styrke i forsvarsspillet, starte længere fremme på banen, som minimum med Kvist og Claudemir, der både har vigtige roller i det etablerede forsvarsspil, men også i tilfældet Kvist er bagerste mand ved dødbolde. Samtidig er de to også spillere der trækker ned i banen, og gør sig spilbare for forsvaret, der hermed får bedre betingelser pasningsspillet.

    Og det er blandt andet i dette lys, at jeg også ser CV's udmeldinger om ikke at sælge flere spillere. Afgangen af tre faste spillere fra forsvaret er stort, og derfor er det endnu vigtigere at man fastholder især Kvist, således at det nye forsvar får optimale arbejdsbetingelser.
    Sidst redigeret af Mads740 : 20.04.11 kl. 19:06
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    I kan være helt sikker på at Bjelland ikke koster det samme som Hooiveld.
    Bjelland koster vel mellem 15-20 mio og Hooiveld ikke over 10 mio.
    Bjelland træner sjældent hele ugen for FCN og er ikke testet på andet niveau end den danske superliga.
    Hooiveld har prøvet lidt af hvert og vil være den nemme løsning i min verden. Så lige nu foretrækker jeg Hooiveld.

    Hilsen
    Olsen

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    Om FCN rykker ned tvilver jeg sgu stærkt på de kan forlange 20 mio for ham, Men Kris Stadsgård er vist ikke inde i varmen pt i Malaga eller ? Han kunne være kanon at hente evt....

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    ›I kan være helt sikker på at Bjelland ikke koster det samme som Hooiveld.
    ›Bjelland koster vel mellem 15-20 mio og Hooiveld ikke over 10 mio.
    ›Bjelland træner sjældent hele ugen for FCN og er ikke testet på
    ›andet niveau end den danske superliga.
    ›Hooiveld har prøvet lidt af hvert og vil være den nemme løsning i
    ›min verden. Så lige nu foretrækker jeg Hooiveld.

    ›Hilsen
    ›Olsen

    Så vidt jeg ved, så bød Club Brügge netop 20 mill for Bjelland i vinters.

    Og så kommer den klassiske: Jeg har fra en kilde helt tæt på Bjelland og Michael Steensgaard (hans agent), at Bjelland på ingen måde kunne tænke sig at fortsætte sin karrierer i Danmark.

    Jeg havde ellers personligt meget gerne set ham i FCK.

  14. #9
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    ››Derudover er jeg ikke nervøs for at få Sölvi Ottesen som afløser
    ››for Mikael Antonsson. Sölvi Ottesen i form, var en spiller mange
    ››på Sidelinien skreg efter at vi skulle skrive kontrakt med og han
    ››er i mine øjne fuldt kvalificeret til at tage over.

    ›Hvad bygger den meget optimistiske vurdering på? Når vi skal i
    ›gang med de vigtige CL-kvalkampe til efteråret har Sölvi ikke
    ›spillet fodbold i syv-otte måneder. Det er vel heller ikke givet
    ›at han bliver klar? Jeg synes der er et bekymrende fravær af
    ›"det går den rigtige vej for Sölvi"-historier.
    Jeg kan så spørge igen: Hvad bygger den med pessimistiske vurdering på? :-) Jeg skriver "en Sölvi Ottesen i form". Hvis Sölvi Ottesen ikkke blive klar, som du spekulere i, så er Jos Hooiveld jo også ved at blive spillet ind. Det jeg mener, er at vi rent faktisk allerede nu, har spillere, der på samtlige forsvarspositioner på nær højreback (hvis man ser bort fra Kvist), allerede har været i klubben i min. et halvt år og dermed har vænnet sig deles til spillestilen, men også kender til sine holdkammerater.
    ›Rygproblemer kan være meget drilske, og hvis man sammenholder det
    ›med historierne/rygterne (?) om at han var på nedsat
    ›træningsdosis i Sønderjyske og måske slet ikke har fysikken til
    ›både at træne hårdt og spille mange kampe på topniveau, så synes
    ›jeg desværre det lyder mere sandsynligt at han risikerer et
    ›tidligt karrierestop end at han bliver fast mand hos os.

    ›Selv hvis det tegner relativt fornuftigt med Sölvi skal der nok
    ›blive købt mindst to centerforsvarerer i sommervinduet. Den ene
    ›kan selvfølgelig blive Jos, men Hooiveld, Zanka og Sölvi er
    ›mindst én for lidt i truppen. Jeg tipper at der bliver hentet to
    ›midterforsvarere, hvis man ikke regner 100% med Sölvi (og det
    ›ville umiddelbart overraske mig).
    Hvis Peter Larsson ikke kommer retur, så tror jeg kun vi køber én, medmindre Sölvi Ottesen er så skadet, så du tror?

    ›Anyhoo, den reelle bekymring er jo ikke så meget om vi i løbet af
    ›sommerens transfervindue kan få sammensat en trup med et
    ›tilstrækkeligt antal dygtige forsvarsspillere til de rigtige
    ›pladser. Det skal vi såmænd nok få. Udfordringen er at en helt ny
    ›backkæde skal bringes til at fungere på meget kort tid.
    Den bekymring deler jeg så ikke med dig. Som nævnt ovenover, så synes jeg ikke det ser så slemt ud. Min eneste bekymring er omkring højreback. Her kunne man rykke Kvist ned og nu siger jeg noget farligt, sætte TK ind ved siden af Claudemir, som en løsning. Jeg må sige, at jeg som mange andre ikke i lang tid har haft den store fidus til TK, men jeg har dyb respekt, for den måde han har arbejdet sig tilbage på. Det virker som om hans niveau er hævet.

    ›Man skal i den henseende ikke undervurdere, hvor meget europæisk
    ›rutine vi står til at miste.
    Jeg synes du generalisere lidt her (jeg synes man bør vurdere hver enkelt spiller for sig). Mon ikke Carsten V. Jensen er opmærksom på dette? Jeg tror at det er stensikkert, at der nok skal blive indkøbt spillere med den nødvendige europæiske rutine.

    Desuden er den berømte akse, der har eksisteret siden Linderoth-tiden, intakt i mine øjne: Wiland-Zanka-Kvist/ Claudemir-N'Doye

    Ja, jeg tør godt sætte min lid til Zanka. :-)

    Mvh

    zebos
    Sidst redigeret af zebos : 21.04.11 kl. 10:54
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  15. #10
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    ›Jeg har svært ved at lade det ovenstående stå uimodsagt, for jeg
    ›kan simpelthen ikke se at det giver mening.

    ›FCK spiller med et firemandsforsvar, færdig. Sådan defineres det,
    ›og så kan du ikke bare opfinde nye definitioner. Målmanden kan
    ›kommunikere nok så meget med forsvaret, men han tælles ikke med
    ›(og han er desuden at finde på alle hold, hvorfor det hverken gør
    ›fra eller til).
    Fortæl mig lige, findes der en ISO-standard på området eller eksisterer der regler på området? Det kan godt være, at det er en de facto standard, men jeg må vel få lov at inddele som jeg lyster, så længe jeg forklarer hvorfor? :-)

    "Sådan defineres det" - hvor henne? Undskyld, men jeg synes du vrøvler. En af målmandens vigtigste opgaver, er kommunikation med forsvaret, ikke midtbanen eller angrebet. Tror du det ville være lettere, det samme, eller sværere at indspillet et "nyt" forsvar med en helt ny målmand?

    Mvh

    zebos, der inddeler som han lyster, så længe det giver mening :-)
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    på canal9 sagde Anton lige at det ikke var helt sikkert at han forlod fck til sommer. Så må CV bare finde pungen frem - koste hvad det vil! Hvis det er kontra at købe en spiller til bare 5-10 mio, kan det hurtigt alligevel blive dyre ikke at forlænge....
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    ›Fortæl mig lige, findes der en ISO-standard på området eller
    ›eksisterer der regler på området? Det kan godt være, at det er en
    ›de facto standard, men jeg må vel få lov at inddele som jeg
    ›lyster, så længe jeg forklarer hvorfor? :-)

    ›"Sådan defineres det" - hvor henne? Undskyld, men jeg
    ›synes du vrøvler. En af målmandens vigtigste opgaver, er
    ›kommunikation med forsvaret, ikke midtbanen eller angrebet. Tror
    ›du det ville være lettere, det samme, eller sværere at indspillet
    ›et "nyt" forsvar med en helt ny målmand?

    ›Mvh

    ›zebos, der inddeler som han lyster, så længe det giver mening :-)

    Nej i tager begge fejl der er 11 mand der forsvare, og 10 mand der angriber :)

    Når der er sagt er jeg ikke nervøs, Kvist er stadigvæk i truppe og kan komme på som højre back, ved godt han selv vil spille midt midt, meeen mon ikke han kunne overtales til ½ år hvis det skulle blive aktuelt. Han er blevet anføre og skal fremgå som et godt eksampel og ikke brokke sig over en træners disp.


    Derud over har jeg stor tiltro til CV , han gør det fantastisk og jeg tror nok på han har kig på et par spillere. Vi får også ny træner, og det er vel mere eller mindre normalt at nye trænere betyder nye spillere, han har nok også et par forslag til nogle typer der passer ind i den måde han vil spille på. Kan godt frygte et halv skidt halv år, men så heller ikke mere.

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    ›på canal9 sagde Anton lige at det ikke var helt sikkert at han
    ›forlod fck til sommer. Så må CV bare finde pungen frem - koste
    ›hvad det vil! Hvis det er kontra at købe en spiller til bare 5-10
    ›mio, kan det hurtigt alligevel blive dyre ikke at forlænge....
    Øh er du sød at skrive præcis hvad Anton sagde, for det var da lidt af en bombe du kom med der;@)

  21. #14
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    ››på canal9 sagde Anton lige at det ikke var helt sikkert at han
    ››forlod fck til sommer. Så må CV bare finde pungen frem - koste
    ››hvad det vil! Hvis det er kontra at købe en spiller til bare 5-10
    ››mio, kan det hurtigt alligevel blive dyre ikke at forlænge....
    ›Øh er du sød at skrive præcis hvad Anton sagde, for det var da
    ›lidt af en bombe du kom med der;@)

    Jeg bed ligeledes mærke i kommentaren på Canal 9. Han blev spurgt noget omkring hvordan det var at sige farvel eller hvad han skulle efter sommerferien. Han svarede noget i stil med, at han endnu ikke havde lukket døren for FCK, og at hans tidligere udtalelser var blevet fejlfortolket/kommet forkert ud.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    21

    Re: Forsvaret i FCK fra næste sæson og fremadrettet

    Jeg har også undret mig over Antons udtalelser til aviserne - eller rettere sagt deres fortolkning af dem.
    Jeg overværede træningen i mandags d. 18 april og overhørte hans interview med Kanalsport, og der sagde han at det var 1. prioritet at komme til "udlandet", men at intet var afgjort endnu, og jeg fik bestemt indtrykket af , at hvis CV hiver tegnedrengen frem, så bliver han....
    Bevar familietribunen på B...

Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK II's trup til næste sæson
    By ApuNazz in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.07.06, 17:01
  2. Næste sæson
    By Kingjaffa in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 16.05.05, 19:08
  3. Næste sæson
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 03.06.04, 23:33
  4. Hvem bliver topscorer næste sæson??? (KUN FCK)
    By Silver in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 15.07.03, 13:33

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •