Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 76

Emner: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    Ja, der bliver jo så nok til et "skal lige hive de sidste penge ud af karrieren"-skifte for Poulsen. For det er da godt nok ikke særlig ambitiøst, at skifte til en middelklub i Frankrig...

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    At gå efter pengene er selv sagt en ærlig sag, men det gør ham også uinteressant for os i fremtiden.
    Håber ikke klubben falder for fristelsen og giver ham en retrætepost, når det engang begyder at knibe med spilletiden i den tunge ende af den franske liga.

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    ›At gå efter pengene er selv sagt en ærlig sag, men det gør ham
    ›også uinteressant for os i fremtiden.
    ›Håber ikke klubben falder for fristelsen og giver ham en
    ›retrætepost, når det engang begyder at knibe med spilletiden i
    ›den tunge ende af den franske liga.

    Det der gør ham uintressant i denne sag, i mine øjne. Er at han er så egoististisk. Han har været mange år ude, havet sin familie med rundt uden at give sine børn en fast base. Og efter så kort tid tager han nu til frankrig, for at være der et par år. Hans barn skal snart til at starte i skole og en mand i den alder der efterhånden har været ude og opleve fodbold på top plan så mange år, har tjent en hyre og har fået en masse oplevelser burde tænke på konsekvenserne af en så usikker base for sine børn. Siger ikke han skulle komme tilbage til os, men han burde stille sig tilfreds med hvad han har oplevet og tænke lidt mere på sin familie og deres fremtiden. At han ikke selv kan se det gør ham uintressant i mine øjne. Havde han spillet de sidste 8 år i spainen og valgte at blive der og lade sine børn vokse op var det en ærlig sag, men det mener jeg ikke dette er. Det vidner i min verden om en mand der ikke er ansvarlig personligt. Kulturen i de lande han på det seneste har været i er jo ikke uden betydning en del anderledes fra hinanden.


    Den franske liga er dog bedere end den danske, men merkandt dårligere end den Spanske, ita og engelske.

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    Det kan jeg så slet ikke sætte mig ind i. Han har 2 børn på hvad 6 og 9 år? Han er selv 31 år, og har sin sidste udenlandske kontrakt i udsigt. Hvis han skriver 3 år i Evian, er børnene altså 9 og 12 år når de så potentielt vender hjem til Danmark. Dermed kan de stadig nå en stor del af det danske uddannelsessystem.

    Selvfølgeligt kan det være bedst for sådan et par børn at starte i skolen og gå igennem den fra børnehaveklassen til slut. Men jeg tror altså ikke de tager skade af den omvæltning de er udsat for nu.

    Derimod har de en far der tjener så mange penge at de fremover kan få alt hvad de ønsker sig. De har mulighed for som forholdsvis små at lære et fremmedsprog, hvad enten de går i en international skole eller andet.

    Så at kalde ham egoistisk, uansvarlig og andet fordi han sikrer sin familie nu kan jeg ikke forstå, og mon ikke også hans familie er inde over den beslutning han træffer?


  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    ›Det kan jeg så slet ikke sætte mig ind i. Han har 2 børn på hvad
    ›6 og 9 år? Han er selv 31 år, og har sin sidste udenlandske
    ›kontrakt i udsigt. Hvis han skriver 3 år i Evian, er børnene
    ›altså 9 og 12 år når de så potentielt vender hjem til Danmark.
    ›Dermed kan de stadig nå en stor del af det danske
    ›uddannelsessystem.

    Du siger det selv, 2 børn på 6 og 9, der skal til at tilpasse en helt anden leve stil for hvad 3 og 4 gang? Det kan ikke være sundt medmindre mor og far er utrolige dygtigte til at imøde komme deres behov. For det er unækkeligt noget der kan sætte sine spor og udspille sig i en skæv tilknytings adfærdt senere i livet.
    Ja de kan sagtens vende tilbage til det danske, engelske, spanske eller hvad de nu vælger.


    ›Selvfølgeligt kan det være bedst for sådan et par børn at starte
    ›i skolen og gå igennem den fra børnehaveklassen til slut. Men jeg
    ›tror altså ikke de tager skade af den omvæltning de er udsat for
    ›nu.

    Det jo ikke kun nu, det er fra tysk til spansk levevis, fra spansk til ita livevis, så fra ita til eng leve vis, og nu fra eng til fransk leve vis for så evt at vende tilbage til en dansk leve vis? Det eneste de børn har oplevet er ikke det samme spændende som vi vokse ville opleve i forskellige lande og forskelle kulture. De vil opleve svigt og at deres base konstant bliver rykket rundt og de vil senere med stor sandsynlighed udvikle en rigtigt uheldig adfærd hvor de med stor sandsynlighed aldrig vil føle sig hjemme noget sted og opleve en stor tomhed over deres tilværelse.


    Derimod har de en far der tjener så mange penge at de fremover
    ›kan få alt hvad de ønsker sig
    . De har mulighed for som
    ›forholdsvis små at lære et fremmedsprog, hvad enten de går i en
    ›international skole eller andet.

    Det der vil jeg slet ikke komme nermere ind på hvis vi snakker om børnes trav, du bliver ikke lykkelig inden i af at blive født med en guld ske i røven. Det er selvfølig med til at gøre de ydre rammer mere optimale, men det vist også det. Men i den matrielle leve vis vi har i dag kan de sikkert få venner i form af fladskærme og nyt tøj.
    Det rigtigt de kan lære flere sprog og vil blive dygtigt gjorte inden for dette, men det er i mine øjne også eneste plus, og mon ikke de har nok i spansk, ita, eng og dansk?


    ›Så at kalde ham egoistisk, uansvarlig og andet fordi han sikrer
    ›sin familie nu kan jeg ikke forstå, og mon ikke også hans familie
    ›er inde over den beslutning han træffer?

    Jeg syntes nu stadigvæk han er uansvarlig, er hans kone med inden over må hun så falde inden for samme katagori. :) At vælge penge og en sidste oplevelse på bagrund af at flytte sine børn rundt i´gen, med vished om at det kun er for en kort år række er for mig uansvarligt. Men det siger jo kun noget om ham som person og ikke som fodboldspilleren. Forstår dog ikke hvorfor han ikke finder et sted hvor han enten er, eller har tænkt sig at blive. Og netop det at han er 31? og at han har været 4 steder på uder 10 år med børn og kone på slæb burde talte til fornuften fremfor tegne dregnen. Så jo, jeg mener i allerhøjeste grad at han er uansvarlig. Og nej, er ikke børnefornæmede over han ikke kommer til fck. Men forundrede over at det bliver endnu et nyt land han vælger. Det så ment det hele.

    Men det har vist ikke så meget med spillet på banen at gøre det her, for vi kunne squ godt have brugt hans ro og rutine. Han er bestemt ikke nogen dårlig spiller.
    Sidst redigeret af Fcmio : 31.08.11 kl. 11:17

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    Kunne være intresant at få CV i løvetimen og høre hans version af vinduet og ikke kommet svækket ud af det,er klar over han har haft endda rigtig svær opgave, men når det ikke er lykkedes på bare 1 af 5 pladser syntes jeg det er lov at være lidt kritisk eller hva ??

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #52
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    ›Kunne være intresant at få CV i løvetimen og høre hans version af
    ›vinduet og ikke kommet svækket ud af det,er klar over han har
    ›haft endda rigtig svær opgave, men når det ikke er lykkedes på
    ›bare 1 af 5 pladser syntes jeg det er lov at være lidt kritisk
    ›eller hva ??

    Nu er det vist ikke tilladt at være kritisk i Løvetimen over for klubben, så selvom det er hyggeligt når CV er igennem, skal man næppe forvente noget kritisk interview fra den front. Mon ikke også bare han ville spille pladen om at Pospech, Anton og Wendt også var ukendte navne da de kom til klubben og se hvordan det gik med dem.

    Jeg synes personligt det har været et voldsomt uambitiøst transfervindue og det er svært at se det skulle være købers marked - jeg tror da i hvertfald Molde har haft en ganske fornøjeligt vindue som sælgende klub.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    ›Den franske liga er dog bedere end den danske, men merkandt
    ›dårligere end den Spanske, ita og engelske.

    Nu regnes den fransk liga efter min opfattelse traditionelt som en del af de 5 store ligaer (sammen med england, italien, tyskland og spanien).

    Rent koeficientmæssigt er de da også stadig nr. 5, selv om de presses af portugal.

    http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/...crank2012.html

    Hvis vi går tilbage var det først i 2009 at Tyskland overhalede Frankring på ranglisten.

    Der kan ikke være tvivl om at den franske liga er langt stærkere og både økonomisk og sportsligt mere interessant end FCK og superligaen.

    Jeg forstår godt Christian Poulsens skifte, og ønsker ham held og lykke i det franske.

    EDIT - og måske er den franske liga og et meget godt match til Christian Poulsens niveau pt. Han virkede i hvert fald overmatchet i Liverpool...

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    Du siger det selv, 2 børn på 6 og 9, der skal til at tilpasse en helt anden leve stil for hvad 3 og 4 gang? Det kan ikke være sundt medmindre mor og far er utrolige dygtigte til at imøde komme deres behov. For det er unækkeligt noget der kan sætte sine spor og udspille sig i en skæv tilknytings adfærdt senere i livet.
    Ja, stakkels unger. 4 flytninger. 2 forældre, der begge har mulighed for til at være sammen med dem en stor del af hver eneste dag. (Ikke at jeg aner noget om hvor meget de gør det). Og det på bekostning af 9 stabile og sunde timer i vuggestue/børnehave/sfo.

    Nu er ældste barn Anna så 6 år og skal til at starte i skole. (De to andre er 4 og 0) Og igen RIVES hele hendes liv op med rod. Hele hendes sociale netværk fra børnehaven smadres totalt. Og vi ved jo alle godt, hvad der sker, hvis man mister samtlige børnehavevenner. Det er jo der de væsentligste bånd skabes. Når man starter i skole, så er det jo for sent at få venner, og man er dømt til tomhed.

    De er nærmest dømt til at begå selvmord inden de er 20.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    ›Ja, stakkels unger. 4 flytninger. 2 forældre, der begge har
    ›mulighed for til at være sammen med dem en stor del af hver
    ›eneste dag. (Ikke at jeg aner noget om hvor meget de gør det). Og
    ›det på bekostning af 9 stabile og sunde timer i
    ›vuggestue/børnehave/sfo.

    ›Nu er ældste barn Anna så 6 år og skal til at starte i skole. (De
    ›to andre er 4 og 0) Og igen RIVES hele hendes liv op med rod.
    ›Hele hendes sociale netværk fra børnehaven smadres totalt. Og vi
    ›ved jo alle godt, hvad der sker, hvis man mister samtlige
    ›børnehavevenner. Det er jo der de væsentligste bånd skabes. Når
    ›man starter i skole, så er det jo for sent at få venner, og man
    ›er dømt til tomhed.

    ›De er nærmest dømt til at begå selvmord inden de er 20.

    ›ougar

    Ougar, hold dig til det du ved noget om. Koeff tal, det du dygtigt til. For det her ved du meget tydeligt ikke en paff omkring!
    Intet sted nævnes venskab og nej, deres børnhave venner, tilknytning til dvs pædagoger er ikke det mest væsentlige i forhold til et barns udvikling. Det er der imod ro, på de ydre og indre omgivelser. Endnu en flytning, som jo ikke bare lige er til. Det tager tid og kræver tid af begge forældre, tid der i den grad er vigtigt for børns tilkyntnings mynstre og udvikling af disse. Det kræver utroligt meget af tilknytnings figuren ( hovedsagligt moderen) og er enligt et 24timeres job. Jeg vil da anbefale dig at læse "en sikker Base". Bare som start. Den ville du vist, ud fra hvad du skriver der, have stor gavng af at læse igennem.! Det havde faktisk været beder hvis børnen havde været 15 og 17 år udfra deres personlige udvikling. De første 5 år er vitale og med så meget uro omkring bopæl, flytning, skiftende levevis og stil. Ja så sætter det sine spor. Men det her vil jeg utroligt gerne diskutere med dig, og andre der måtte være intresseret i adfærds udvikling og personligheds udvikling. og nej, de ender ikke som selvmords kandidater. Men nok nermere som nogen der uanset hvor meget de end måtte få aldrig ville føle sig tilpasse. Dette er ikke det samme som at de bliver forkældet.

    Lad os bare holde den til fodbold og sporten.

    Min pointe i første indlæg var bare at jeg fandt CP uansvarlig og egoist fordi han efter så mange år ude valgte at tage endnu et nyt og fremmede sted hen. Jeg kan godt følge ham og kan da godt se at den franske liga er støre og mere spændene end den danske, og det er bestemt ikke fordi jeg er børnefornærmede over han ikke kommer til os. Jeg undre mig bare meget over at han ikke fandt en eng klub eller tysk/spansk hvor de trods alt havde været før og kendte til leve stillen osv så de hurtigere ville kunne falde på plads ALLE sammen.

  15. #56
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    Ougar, hold dig til det du ved noget om. Koeff tal, det du dygtigt til. For det her ved du meget tydeligt ikke en paff omkring!
    Det ville fandme være kedeligt. Jeg blander mig lystigt ud fra den stålfaste overbevisning, at min overlegne logiske sans atter vil lede mig frem til den absolutte sandhed.

    Det er der imod ro, på de ydre og indre omgivelser. Endnu en flytning, som jo ikke bare lige er til. Det tager tid og kræver tid af begge forældre, tid der i den grad er vigtigt for børns tilkyntnings mønstre og udvikling af disse. Det kræver utroligt meget af tilknytnings figuren (hovedsagligt moderen) og er enligt et 24timeres job. Jeg vil da anbefale dig at læse "en sikker Base". Bare som start. Den ville du vist, ud fra hvad du skriver der, have stor gavn af at læse igennem.!
    Bullshit. De ydre omgivelser betyder ikke en skid for barnet i de første leveår. Det børnene har brug for er stabile forældre, der kan bidrage med tryghed og omsorg. Punktum. Og jeg har i øvrigt - nødtvunget - læst mere end min del af bøger omkring børns udvikling/trivsel/opdragelse. Hovedparten har i øvrigt har været gevaldigt spild af tid, som ville have givet et klart større udbytte, hvis jeg havde tilbragt timerne på gulvtæppet sammen med mine børn.

    Som du selv skriver, så kræver børn primært enorme mængder af tid fra forældrene, hvilket er noget som Christian Poulsen og frue har haft helt fantastiske muligheder for at give deres børn. En flytning er da ganske ligetil i CPs situation. Jeg tror ikke Christian Poulsen har afleveret ungen i vuggestuen, mens han har siddet og pakket tallerkener ind i avispapir og været til møde med ejendomsmægler og bank. De har haft eminent service fra klubberne, og alt er blevet klaret for dem. De har haft mere tid til deres børn end 99% af alle unger oplever. Du nævner selv en 24 timers mor-rolle. Hvor mange har mulighed for det i dag udover 6 mdrs barsel? Udover Christian Poulsens børn altså? Og de har så derudover SAMTIDIGT har haft en far, med en arbejdsdag på 4 timers, samt økonomi til at få alt kedeligt og tidskrævende husarbejde udført af andre. Det er helt håbløst at hævde, at det på nogen som helst måde skulle være negativt for små børn, tværtimod. Jeg ville f.eks. meget gerne selv bruge markant mere tid på mine børn og tilsvarene mindre på at arbejde - præcis som Christian Poulsen og frue. Og det ville være mere væsentlig for mine børn, end om jeg til gengæld havde arbejdet forskellige steder. Om Christian Poulsen og kone så har udnyttet dette til rent faktisk at være meget sammen med børnene, det aner jeg naturligvis ikke noget om. Men de har haft optimale muligheder.

    Det sætter ikke en bjælde spor i et lille barn, at forældrene flytter fra England til Frankrig. Når man snakker om et stabilt miljø for en baby, så hentyder man altså ikke til udviklingen i lokalmiljøet eller boligens adresse.

    Jeg har dog egentlig ikke nogen voldsom trang til at debattere dette emne, jeg hoppede sådan set bare med, fordi jeg synes det var en decideret tåbelig grund til at afvise Christian Poulsen som FCK-spiller.

    For udover at argumentet i sig selv virker helt i skoven, så virker det samtidigt en kende arbitrært, at hive Christian Poulsen frem som et super egoistisk skrækeksempel. Hovedparten af de spillere vi har i truppen allerede har vel "mishandlet" deres børn i endnu højere grad. Og Christian Poulsen viser jo netop med sine udtalelser, at det ER væsentligt for ham, at give sine børn en stabil hverdag. Det er jo derfor han overvejer at flytte hjem til Danmark nu.

    Bare for at provokere (yderligere), så virker det mest som om du lige har læst en bog, og derefter kaster dig over det første eksempel du støder på, som stemmer med bogens principper.

    Sund fornuft kommer man i øvrigt fint langt med - og den stemmer så vidt jeg lige kan wiki'e mig til vældig godt overens med Bowlbys (den nævnte bog) forskning, som - så vidt jeg lige kan oversimplificerer mig til - handler om, at børn skal tilbringe så meget tid som muligt med deres forældre og knytte sig følelsesmæssigt til kendte nærværende personer, og ikke handler så meget om hvor barnet bor henne.

    Men som sagt, så er det nok ikke verdens mest relevante debat, så jeg vil lade dig få det sidste ord, hvis du skulle ønske det. For vi får jo nok ikke lov til at fortsætte denne debat voldsomt længe :-) Den er vist allerede havnet godt langt ude ad en tangent :-)

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 31.08.11 kl. 15:33
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    199

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    ›Min pointe i første indlæg var bare at jeg fandt CP uansvarlig og
    ›egoist fordi han efter så mange år ude valgte at tage endnu et
    ›nyt og fremmede sted hen. Jeg kan godt følge ham og kan da godt
    ›se at den franske liga er støre og mere spændene end den danske,
    ›og det er bestemt ikke fordi jeg er børnefornærmede over han ikke
    ›kommer til os. Jeg undre mig bare meget over at han ikke fandt en
    ›eng klub eller tysk/spansk hvor de trods alt havde været før og
    ›kendte til leve stillen osv så de hurtigere ville kunne falde på
    ›plads ALLE sammen.

    Nu kender du nok CP ligeså lidt som jeg, hvorfor jeg mener det er uanstændigt af dig at kalde ham egoistisk og uansvarlig, blot fordi du er mavesur over han ikke kom til FCK - det havde jeg da også helst set han gjorde.

    Med hensyn til børn og deres trygge rammer, har ougar da fuldstændig ret i at de uden problemer kan have trygge rammer selvom de flytter rundt. Trygge rammer kan netop også defineres ved at have to forældre med et overskud af tid og energi, i forhold til de fleste som er på arbejde fra 9 til 17. Igen, vi aner ikke hvordan deres privatliv fungerer og det faktum er som det bør være.

    Alt for mange mennesker vokser op uden at se andet end Danmark, det kan jo tydeligvis ses på Dansk Folkeparti's indflydelse. Tænk dog, måske bliver CPs børn mindre danske end gennemsnittet.... oh no.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    30

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    Er det ikke mærkeligt at C. Poulsen endnu ikke er blevet præsenteret i Evian endnu?? Selvom de indkaldte til pressemøde kl. 14:15, og alle medier skrev han skulle dertil??

    http://www.etgfc.com/ - Ved ikke om det er Cédric Mongongu som blev præsenteret på deres pressemøde idag...

    Krydser fingre for CV hiver kaninen op af hatten..

  20. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,850

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    ›Er det ikke mærkeligt at C. Poulsen endnu ikke er blevet
    ›præsenteret i Evian endnu?? Selvom de indkaldte til pressemøde
    ›kl. 14:15, og alle medier skrev han skulle dertil??

    http://www.etgfc.com/ - Ved ikke om det er Cédric
    ›Mongongu som blev præsenteret på deres pressemøde idag...

    ›Krydser fingre for CV hiver kaninen op af hatten..

    Tror du skal åbne dit link igen.

  21. #60
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    83

    Re: FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer

    ››Er det ikke mærkeligt at C. Poulsen endnu ikke er blevet
    ››præsenteret i Evian endnu?? Selvom de indkaldte til pressemøde
    ››kl. 14:15, og alle medier skrev han skulle dertil??
    ››
    ››http://www.etgfc.com/ - Ved ikke om det er Cédric
    ››Mongongu som blev præsenteret på deres pressemøde idag...
    ››
    ››Krydser fingre for CV hiver kaninen op af hatten..

    ›Tror du skal åbne dit link igen.

    Det er en 1 årig aftale. Så mon ikke vi får ham på forskeraftale om et år og endda i form :)

  22. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Christian Poulsen
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 15.02.11, 10:11
  2. Christian Poulsen
    By Nichans in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 04.05.06, 13:41
  3. SR inviterer til gensyn med Christian Poulsen
    By Don Ekström in forum Bazar
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 19.01.06, 12:35
  4. Christian Poulsen??
    By DG-FC in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 11.02.05, 18:23

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •