Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 100

Emner: Den store tråd til anbefaling af fodboldjournalistik med mere

Tilmeldingsdato
    Jul 2003

Interview med Simon Kuper og Stefan Szymaski i Forbes

Forbes har et interview i tre afsnit med Simon Kuper (eller Cooper, som A kalder ham) og Stefan Szymaski, der har skrevet Why England Lose. Det er ikke fordi interviewt er synderligt velskrevet, men det er nogle interessante betragtninger fra de to herrer angående Liverpools problemer og hvem de mest effektive angribere i Europa er.

De første to afsnit er online (1 og 2), og nummer tre skulle komme i morgen (og her er det). Et par uddrag

Om Liverpools indkøb:
    The error there was that they did use numbers, but the way they tried to construct the team was as a crossing team. You use the numbers to find the people who are the best crossers, [Stuart] Downing and [Jordan] Henderson, and then you find the guy who’s best at heading in crosses, which is indeed Andy Caroll. But there’s a numbers problem there, where the stats show that crosses produce very few goals. In other words, high numbers of crosses are not the way to victory.
    om UEFA's Financial Fair Play-regler
    In particular, the financial fair play rules seem to be addressed at clubs that have sugar daddies. It’s not hard to find people who when they talk about this the conversation quickly goes to Chelsea and Manchester City. As if stopping these people from buying clubs and investing in talent would somehow improve the game. I am not clear that it would improve the game.I think one of the key issues in Europe has always been the dominance of the few big clubs – the Real Madrids, the Bayern Munichs, the AC Milans of this world.

In fact, the only thing in the English context that has challenged the dominance of the big clubs since the creation of the Premier League are three sugar daddy teams – Blackburn Rovers, Chelsea, and Manchester City. All of the other titles have been won by what you would call the established powers in Manchester United and Arsenal. In that sense the financial fair play is dealing with the wrong issue, and identifies a problem that is not really a problem

Om Spaniens og især Barcelonas talentudvikling:
    I was in South Africa during the World Cup, and as Spain progressed I kept returning to the topics of the Masia, Barcelona, and the academy. Which for me was a kind of eye opening day. I happened to meet this great guy who worked in the Masia and he showed me around. Having grown up in Holland I could see that what they were doing was just Dutch. It was the same thing that Ajax did. And then when Ajax and Barcelona essentially played each other in the World Cup final, it was the same teams. The same academy had produced both teams.
    Why England Lose er naturligvis også obligatorisk pensum for fodboldinteresserede.
    Sidst redigeret af Mads740 : 24.06.12 kl. 12:37
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo

2. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Re: Interview med Simon Kuper og Stefan Szymaski i Forbes

Faldt over denne blog med blandt andet indlægget "Tactics: What can we expect at Euro 2012?" og dette indlæg om "Why are two holding midfielders so crucial in the modern game?" på en anden som måske har interesse.
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt

4. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2002

Citat Oprindeligt indsendt af Perec Se meddelelser
    Faldt over denne blog med blandt andet indlægget "Tactics: What can we expect at Euro 2012?" og dette indlæg om "Why are two holding midfielders so crucial in the modern game?" på en anden som måske har interesse.
    Den del med "holding midfielders" rammer jo uhyre præcist ift. den store udfordring for et FCK, der stædigt fastholder 442. Vi er ganske rigtigt på spanden, hvis vi ikke har en decideret kapacitet til at tage sig af rummet foran forsvaret.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

Tilmeldingsdato
    Aug 2004

Fin historie om 80'er holdet fra the Guardian: http://www.guardian.co.uk/football/b...-denmark-1980s

David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004

Nu står der heldigvis "med mere" og den her artikel af amerikanske Bill Simmons er hverken om taktiske finurligheder eller bare om fodbold, men om de der følelser vi alle kendte før vi blev voksne og kyniske. The Consequences of Caring

8. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2003

The tao of the penalty shoot-out - Roger Bennett for ESPN

Man kan diskutere formen, den er skrevet som en fortælling om en endnu ikke spillet straffesparkskonkurrence i en finale mellem Tyskland og Spanien, men Roger Bennetts gennemgang af de mange analyser der er lavet af straffesparksstatistik er interessant.

It is a rarely discussed fact that shootouts are often won and lost before a ball has been kicked, as a study by the London School of Economics proved the outcome of the coin toss can be definitive. In its study, it found the team taking the first penalty wins 60 percent of shootouts given the greater pressure experienced by the other team having to play catch-up.
    Soccer may be a young man's game, but penalty shootouts favor the aged, as the experience of shooters 31 and older holds an edge over rawer colleagues. While veterans celebrate an 85.71 percent success rate at the spot, youngsters aged between 25 and 30 botch 43 percent of their attempts. Though Xavi is one of the most technically gifted players in the game, the midfielder is a rare visitor to the penalty spot, but the task does not faze him. Aged 32, the impish Spaniard has won three Champions League trophies and triumphed in both Euro and World Cup finals. The oldest Spaniard still on the field dispatches his shot with ease.
    Ganske sjove og interessante observationer. Og apropos, så kan man jo hive dette skuddiagram fra @castrolfootball over Italiens fem normale straffesparksskytter frem, hvis opgøret i aftenen ikke har fundet en vinder efter 120 minutter.

What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo

Tilmeldingsdato
    Jul 2005

Re: The tao of the penalty shoot-out - Roger Bennett for ESPN

Nyt dansk e-magasin om fodbold: http://www.kontramag.dk/

Skal ikke kunne svare for kvaliteten, da det endnu ikke er læst.

Tilmeldingsdato
    Jul 2007

Det er nok en selvfølgelighed, men har efter en hurtig gennemgang af tråden ikke set det nævnt, så her kommer en varm anbefaling af Guardians fodboldsite i almindelighed og et gratis abonnement på deres daglige fodboldnyhedsbrev The Fiver - lige til te-tid. Site og nyhedsbrev spiller brilliant sammen med den flere gange anbefalede podcast Football Weekly/Football Weekly Extra.

Og så kommer en Spurs-mand ikke uden om den bog, der i 1975 på skolebiblioteket vækkede interessen for Tottenham: "The Glory Game" af Hunter Davies - eller på dansk "Kong Fodbold". Den kan erhverves for ganske små penge på Amazon på originalsproget og kan findes i et enkelt eksemplar på Københavns Hovedbibliotek.

vh/LM
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

12. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Jul 2003

Citat Oprindeligt indsendt af Strictly Se meddelelser
    Nyt dansk e-magasin om fodbold: http://www.kontramag.dk/

...man kan starte på side 34, hvor FCKs mål analyseres ;-)

Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt

15. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2003

Re: In Bed With Maradona - internetmagasin om alverdens fodbold

Citat Oprindeligt indsendt af Mads740 Se meddelelser
    Det er svært helt at beskrive hvad In Bed With Maradona (IBWM) er eller ikke er.
    Det er ikke blevet lettere at forklare hvad IBWM er, men nu er det i hvert fald snart også en bog, hvor de bedste historier, billedserier og hvad der ellers er blevet skabt i de første to år bliver samlet. Altid læsværdige Jonathan Wilson står for forordet, hvilket bør være anbefaling nok i sig selv.

Tilmeldingsdato
    Jul 2003

In Bed With Maradona - The 100 - Verdens bedste unge spillere

IBWM er allerede nævnt i tråden et par gange, men jeg synes det er værd at nævne deres gennemgang af de spillere, der fandt vej til 'The 100' for 2012 for et lille år siden. The 100 er en gennemgang af verdens mest talentfulde unge spillere, og nu gøres der altså status, før næste års liste skal findes.

Mange af spillerne er allerede velkendte navne, Eden Hazard, Iker Munain og Danmarks egen Christian Eriksen, men også en god del navne, som jeg ikke kender meget til, men som det vil være interessant at se mere efter.
    Sidst redigeret af Mads740 : 25.11.12 kl. 11:10

Tilmeldingsdato
    Jul 2003

The football tactical trends of 2012 - Jonathan Wilson i The Guardian

Jonathan Wilson har skrevet denne korte sag om årets vigtigste taktiske udviklinger i fodbold. Det vil ikke være nye opdagelser for folk der i forvejen følger hr. Wilson, men er et fint sted at starte for nytilkomne.

19. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jan 2004

Re: The football tactical trends of 2012 - Jonathan Wilson i The Guardian

Glimrende udgave af P1-programmet 'På tomandshånd' (tidl. 'Besøgstid') med William Kvist som hovedperson.

I programmet kommer vi endnu dybere ind i William Kvists interessante og velovervejede verden, end vi hidtil har været. Og så er det en god ting for udsendelsen, at intervieweren Karen Secher øjensynligt ikke ved ret meget om fodbold.

http://www.dr.dk/P1/Paatomandshaand/...1/30120903.htm

21. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jun 2012

P1's Detektor om fodboldstatistik

Kort 12 min. indslag på P1's Detektor om fodboldstatistik. Hør bl.a. hvordan weekendens superliga-kampe slutter, og at Klebben spiller bedre med færre tilskuere (på trods af at de alle kæper for klebben). http://www.dr.dk/radio/player/?rid/1421846 .

Og her link til udsendelsens uklippede interviews med statistiker Jan Eliasen http://www.dr.dk/radio/player/?rid/1421847 og kommentator Per Frimann http://www.dr.dk/radio/player/?rid/1421848 som anbefales hvis du har mere end 12 minutter
    Bud på weekendens resultater på skrift, hvis du kun er til facts http://www.dr.dk/P1/Detektor/Udsende...2/25113145.htm

23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information