Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 100

Emner: Den store tråd til anbefaling af fodboldjournalistik med mere

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    485

    Re: P1's Detektor om fodboldstatistik

    BT's journalist Søren Sorgenfri har skrevet en single om Brøndbys nedtur siden 2005. I en kronologisk fortælling startende med et mesterskab og drømme om Champions League i 2005 til risiko for nedrykning og konkurs i 2013, gennemgår han Brøndbys op- og især nedture både på og uden for banen. Om hvordan den gamle garde med Per Bjerregaard, Emil Bakkendorf og Benny Winther i spidsen langsomt sender klubben i det forfald den står i idag, hvordan man kan smide en 4-0 føring over styr til et ukendt østrigsk hold og hvorfor Chris Katongo er klubbens bedste handel i de syv år.

    Det er måske ikke så mange nye detaljer om hele misæren ude på vestegnen, det meste er jo sluppet ud igennem pressen gennem årene, men for Københavnske fans giver den anledning til smil og rysten på hovedet adskillige gange ;-)
    Det er et par timers god læsning, der på tydelig vis fortæller, at Meulensteen fik ret, da han kaldte klubben en syg patient.

    Juni 2005: Siden fusionen af Brøndbyvester IF og Brøndbyøster IF havde Brøndbys kerneværdier været egne talenter, sammenhold for sammenholdets og ikke pengenes skyld med mottoet ‘ingen over klubben’. En kultur i forandring. Et langvarigt rivegilde på ledelsesplan, indkøb af løntunge spillere, der hverken præsterede på banen eller slog rødder i klubbens foreningsmuld og et stadigt mere snævert manøvrerum for nestor Per Bjerregaard ventede forude. De skygger var ikke til at se den dag, da Brøndby IF stod så rank og stolt som nogensinde. I beruset og lykkelig uvidenhed om fremtidens nødlanding.
    https://www.b.dk/kultur/reddet-paa-m...torhed-og-fald

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: P1's Detektor om fodboldstatistik

    Halløj,

    Hvis man kan se bort fra det er Liverpool der snakkes om i klippet er dette en meget fin visuel beskrivelse af "TikiTaka'ens" grund principper. Der er forskel på hvordan systemet spilles af den enkelte træner, men grund principperne er langt hen ad vejen ens.

    http://vimeo.com/65363989
    Death by football!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: The tao of the penalty shoot-out - Roger Bennett for ESPN

    Citat Oprindeligt indsendt af Strictly Se meddelelser
    Nyt dansk e-magasin om fodbold: http://www.kontramag.dk/

    Skal ikke kunne svare for kvaliteten, da det endnu ikke er læst.
    http://www.bold.dk/nyt/Kontra-Don-Oe...etente-agenter

    Ny udgave af det udmærkede e-magasin Kontra

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: The tao of the penalty shoot-out - Roger Bennett for ESPN

    Programmet om William Kvists liv i Stuttgart på DR2 denne weekend var ret godt

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: The tao of the penalty shoot-out - Roger Bennett for ESPN

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Programmet om William Kvists liv i Stuttgart på DR2 denne weekend var ret godt
    Et link til de nysgerrige: http://www.dr.dk/tv/se/indefra-med-a...s-agger-8-8#!/

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: The tao of the penalty shoot-out - Roger Bennett for ESPN

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Programmet om William Kvists liv i Stuttgart på DR2 denne weekend var ret godt
    I programmet nævnes det i øvrigt at Kvist tjener ca. 13 millioner kroner om året i Stuttgart - et beløb han ikke umiddelbart selv afviser.

    Det er nok meget godt at have i baghovedet når man diskuterer muligheden for at hente ham tilbage til København...

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: The tao of the penalty shoot-out - Roger Bennett for ESPN

    Jeg har lige set at DR har lagt Erik Nielsens bog "Sportens Stemmer" (som lydbog) ud på deres hjemmeside.

    Den har jeg tænkt mig at høre, mens jeg langsomt tøffer ned igennem Tyskland med vores campingvogn, på vej til min camping-debut :-) Så jeg kan ikke anbefale den endnu, men måske andre også har lyst til at høre lidt anekdoter fra diverse sportsjournalister.

    Indtil i morgen kan man downloade den gratis som podcast her:

    http://podcast.dr.dk/lydbog/sportens_stemmer.xml

    Eller som itunes link: itpc://podcast.dr.dk/lydbog/sportens_stemmer.xml

    Der er også nogle bonus-lydklip, fra nogle af de store sportsbegivenheder, der omtales i bogen.

    http://podcast.dr.dk/lydbog/sportens_stemmer_bonus.xml

    (eller itunes-link: itpc://podcast.dr.dk/lydbog/sportens_stemmer_bonus.xml)

    Husk dog at hente alle afsnit med det samme, da de kun ligger der til og med i morgen.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 22.06.13 kl. 13:10
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: The tao of the penalty shoot-out - Roger Bennett for ESPN

    Lækkert Ougar!
    Det er hermed hentet og skal nok blive nydt når nogle af de mange timer i solen(forhåbentligt) skal slås ihjel!
    Jeg har tilladt mig at kopiere dit indlæg (lettere redigeret) og delt det på fb, så flokken af mine fordboldhungrende venner også kan få glæde det!

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: The tao of the penalty shoot-out - Roger Bennett for ESPN

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg har lige set at DR har lagt Erik Nielsens bog "Sportens Stemmer" (som lydbog) ud på deres hjemmeside.

    Den har jeg tænkt mig at høre, mens jeg langsomt tøffer ned igennem Tyskland med vores campingvogn, på vej til min camping-debut :-) Så jeg kan ikke anbefale den endnu, men måske andre også har lyst til at høre lidt anekdoter fra diverse sportsjournalister.

    Indtil i morgen kan man downloade den gratis som podcast her:

    http://podcast.dr.dk/lydbog/sportens_stemmer.xml

    Eller som itunes link: itpc://podcast.dr.dk/lydbog/sportens_stemmer.xml

    Der er også nogle bonus-lydklip, fra nogle af de store sportsbegivenheder, der omtales i bogen.

    http://podcast.dr.dk/lydbog/sportens_stemmer_bonus.xml

    (eller itunes-link: itpc://podcast.dr.dk/lydbog/sportens_stemmer_bonus.xml)

    Husk dog at hente alle afsnit med det samme, da de kun ligger der til og med i morgen.

    ougar
    Tak for at minde mig om det, ellers tror jeg jeg havde glemt det. Men for en god ordens skyld vil jeg lige sige at man kan hente bogen helt frem til d. 07 juli


    mvh.

    rsj

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: In Bed With Maradona - The 100 - Verdens bedste unge spillere - Gennemgang af 2013-holdet

    Citat Oprindeligt indsendt af Mads740 Se meddelelser
    IBWM er allerede nævnt i tråden et par gange, men jeg synes det er værd at nævne deres gennemgang af de spillere, der fandt vej til 'The 100' for 2012 for et lille år siden. The 100 er en gennemgang af verdens mest talentfulde unge spillere, og nu gøres der altså status, før næste års liste skal findes.
    Gennemgangen af udviklingen for 2013-holdet er nu klar, eller i det mindste de første 25. Formatet er noget irriterende, men hvis man hopper forbi de grimme tegninger, så kan man bladre videre ved at vælge 'newer' i bunden, og dermed tage de første 35 navne skridt for skridt.

    2013-gennemgangen kommer i fire skvulp, og så vil 2014-holdet blive udgivet senere. Jeg gentager mig selv, men det svært anbefalelsesværdig læsning, hvis man vil vide hvilke unge talenter, der gemmer sig rundt om i verden.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Tactical review of 2013 - Jonathan Wilson om fodboldens taktiske udvikling i 2013

    Jonathan Wilson har skrevet denne gennemgang i to dele om årets udvikling på det fodboldtaktiske område. Hovedpunkterne er at flere hold igen spiller med to egentlige angribere, om end ikke nødvendigvis i en gammeldags frontduo, en efterhånden fast etablering af tidligere tiders nyskabelser som 'den falske nier' og 'inverted wingers' - kantspillere der spiller modsat deres stærkeste fod og derfor trækker mere ind i banen, eller endda angribere der vandrer så meget, at de oftest tager udgangspunkt på kanten.

    Yet this season, front pairings seem to have returned to fashion. When Manchester City pair Álvaro Negredo and Sergio Agüero, that is a strike duo: it's true that they may not play exactly alongside each other at all times, but neither can it be argued that one is operating in an attacking midfield role, as would be required legitimately to describe the formation as 4-2-3-1. Liverpool, similarly, have used Luis Suárez and Daniel Sturridge to great effect. At Atlético Madrid, Diego Costa and David Villa have thrived, while the Paris Saint-Germain pair Zlatan Ibrahimovic and Edinson Cavani. Fernando Llorente and Carlos Tevez are working well as a pairing for Juventus
    Jeg gav i øvrigt mig selv Jonathan Wilsons nu halvgamle 'The Outsider - A History of the Goalkeeper' i julegave. Den kan man høre forfatteren forklare mere om her.
    Sidst redigeret af Mads740 : 04.01.14 kl. 19:35
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Tactical review of 2013 - Jonathan Wilson om fodboldens taktiske udvikling i 2013

    Her er en artikel som måske kan være behjælpelig i en svær tid. Ikke at man skal resignere og bare acceptere at det går dårligt for holdet, men det kan være at det kan hjælpe til lille trøst.

    Artiklen handler i udgangspunktet om Man United fans og den tid de er i nu, men den kan på mange måder ses som universel idet de fleste hold over tid oplever nedture. På den måde kunne brøndbyfans måske osse få glæde af den (hvilket jeg egentlig er ligeglad med, men kunne ikke dy mig ved at sende en lille stikpille til pestegnen og deres monumentale deroute). Men vigtigst af alt kan vi selv få lidt perspektiv på situationen: der er ingen tvivl om at dengang vi kunne følge Jumboligaen, der blevet slået nye (positive) rekorder i næsten hver spillerunde og alle andre snakkede om hvor dejligt det kunne være med noget afveksling i Suppen - det var en skøn tid. Jeg husker med stor fornøjelse tråden om "32 døgn vi aldrig glemmer", men ærlig talt så er der noget om snakken, når den falder på at man bedre kan nyde opture når man har prøvet nedture.

    Jeg vil dog helst nøjes med opture som bare fortsætte og når nye højdepunkter, men når det nu ikke kan være sådan, så må man finde trøst andet steds.
    Sidst redigeret af FCK4LIF3 : 26.03.14 kl. 10:20 Årsag: artikellink

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    54

    Re: Tactical review of 2013 - Jonathan Wilson om fodboldens taktiske udvikling i 2013

    Som en tidlig optakt til VM, vil gerne anbefale denne artikel fra Berlingeren http://www.b.dk/globalt/da-brasilien-opfandt-futebol, som er en hurtig gennemgang af brasiliansk fodboldhistorie. Jeg havde ingen anelse om at der havde været så meget racisme i brasiliansk fodbold. Læg mærke til hvilke bestræbelser man gør sig for at holde Vasco da Gama (det første hold med sorte spillere) ude af turneringen. Det er efter nutidens værdier hovedrystende latterligt. En spændende anekdote er også den om Barbosa, målmanden på vm-holdet i 1950, som fik skylden for nederlaget til Uruguay.

    AA
    The Crazy Gang have beaten the Culture Club - 1988

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Sexy football , that's never really been a description for me - Interview med Roy Hodgson

    Et halvgammelt interview med Roy Hodgson i the Guardian giver anledning til en anbefaling af flere forskellige ting.

    for det første, er interviewet ganske interessant i sig selv. Overskriften i sig selv er jo hele klikket værd.

    For det andet, er det jo også interessant i disse dage at høre tankerne fra Roy Hodgson, der i høj grad har påvirket København og Carsten V Jensen.

    For det tredje, er interviewet oprindeligt fra the Blizzard, fodboldtidsskriftet som jeg ikke kan rose nok, og jeg agter at gentage denne anbefaling med jævne mellemrum, indtil samtlige Parkens sæsonkortholdere også er abonnenter.

    For det fjerde, er skribenten Phillipe Auclair, der blandt andet dækker engelsk fodbold for France Foot, magasinet der uddelte le Ballon d'Or til Europas bedste fodboldspiller indtil for et par år siden, hvor kåringen slogs sammen med FIFAs World Player of the Year. Han tweeter på engelsk og fransk, er ofte først med historier om franske spillere til eller i engelsk bold, og så er han del af det gode netværk af folk som Sid Lowe, Miguel Delaney, Jonathan Wilson etc... der ofte viderebringer gode artikler fra fodboldens verden, store som små.
    Sidst redigeret af Mads740 : 28.04.14 kl. 22:01 Årsag: Formatering, lizzom
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Sexy football , that's never really been a description for me - Interview med Roy Hodgson

    Måske ikke journalistik per sé, men jeg faldt over en kommentar på Reddit fra brugeren AndrycApp, som forklarer hvordan modviljen mod ordet "soccer" opstod i England, og det stikker dybere end i hvert fald jeg selv troede. Kan læses på ~5 minutter her (inkl tråden, han kommenterede i).


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 03.10.06, 10:00
  2. Den store tråd med dårlige undskyldninger
    By Hjaltefanden in forum Diverse
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 16.06.06, 13:59
  3. Den store tråd med EM-kommentatorernes fejl
    By Martin-TheNettoligan in forum Diverse
    Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 15.06.04, 09:47

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •