Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 100

Emner: Den store tråd til anbefaling af fodboldjournalistik med mere

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Sexy football , that's never really been a description for me - Interview med Roy Hodgson

    Halløj Mads(Jep det er din tråd),

    Her er en Q&A med Liverpools Head of Opposition Analysis Chris Davies.
    Det er ganske interessant, hvad der ligger i det stykke arbejde og hvor meget det bliver brugt af træneren(i dette tilfælde Rodgers).

    http://tomkinstimes.com/2014/09/inte...tion-analysis/

    Alle burde læse det.
    Klaus
    ps. Spørgsmålene kommer fra en af mine twitter favoriter Mihail Vladimirov(@mihail_v) og Bob Pearce.
    Death by football!

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Premier League football is witnessing the death of defending as I knew it - and it's not coming back - Gary Neville i the Telegraph

    Manchester Uniteds gamle højreback Gary Neville har efterhånden opbygget sig et ry som en af de bedre ekspertkommentatorer i engelsk bold. Seneste eksempel er denne klumme i the Telegraph om forsvarsspillets udvikling, eller måske snarere afvikling, i Premier League, hvor antallet af scorede mål de seneste år er øget ganske betragteligt. Klummen er et fint eksempel på Nevilles styrke, kombinationen af en meget veludviklet taktisk forståelse, der ofte fanger detaljer andre overser, og så evnen til at videreformidle denne viden.

    Klummen er samtidig et interessant indblik i nogen af de træningsøvelser og krav, som de færreste af os nok tilbringer tid nok i nærheden af Peter Bangsvej til at opleve.

    With England, I worked under a great coach in Don Howe, who was Terry Venables's defensive expert. He talked to me specifically about my feet and head movements. He would employ physios to lift up different coloured bibs on the opposite side to where the attack was coming. You could see the four defenders synchronizing their head movements. We had to shout the colour of the bib. If you failed, Don would yell: "You're ball watching!"
    We always interpret "philosophy" as the attacking style. We never read into that the defensive approach. Sergio Aguero scores goals where he cuts inside and scores with his right foot. I think: why did the defender not show him his left foot? Sometimes the basic attention to defending is not there.

    Gary Neville kan også følges på Twitter @GNev2
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar


  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    FourFourTwo's Best 100 Football Players in the World 2014

    Nytåret har mange smukke traditioner - 90-års fødselsdagen, Dronningens Nytårstale og ikke mindst et uendelig strøm af årets beddste-lister om alt fra himmel til jord. FourFourTwos top 100 over de bedste fodboldspillere i 2014 er en af de bedre. Ganske interessant er bl.a opstillingen over de 100 spillere fordelt på hold, der viser en enorm koncentration af de bedste spillere i meget få klubber, ligesom de mange baggrundsanalyser også giver en god forståelse for de mange forskellige aspekter der kan tages hensyn til, når en sådan liste udarbejdes.



    Og så endnu et ord om the Blizzard. De lægger nu enkelte af deres artikler ud på hjemmesiden, så er I endnu ikke hoppet på vognen, er der endnu en gang mulighed for at prøve sig frem, før der abonneres. Prøv historien om de amerikanske studerende, der tager til Iran for at spille gadefodbold, eller om magtkampe i Ajax om selve klubbens sjæl eller noget lidt mindre højstemt måske.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: FourFourTwo's Best 100 Football Players in the World 2014

    Au revoir til "Fodboldmagasinet"-podcasten fra DR. Angiveligt under 2.000 lyttere pr. episode - det lyder godt nok lavt!

    http://journalisten.dk/dr-lukker-fod...t-p3-overtager

    vh/LM
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: FourFourTwo's Best 100 Football Players in the World 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Langemand Se meddelelser
    Au revoir til "Fodboldmagasinet"-podcasten fra DR. Angiveligt under 2.000 lyttere pr. episode - det lyder godt nok lavt!

    http://journalisten.dk/dr-lukker-fod...t-p3-overtager

    vh/LM
    Det er ærgeligt. Det gode ved fodboldmagasinet var imho, at der var plads til at gå i detaljen med forskellige former for analyse og debat om især dansk fodbold. Jeg har ikke den store tiltro til at det kan blive inkorporeret i Liga på P3 på tilfredsstillende vis. Så må man jo klare sig med 24SYVs Fodbold FM.

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: FourFourTwo's Best 100 Football Players in the World 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Det er ærgeligt. Det gode ved fodboldmagasinet var imho, at der var plads til at gå i detaljen med forskellige former for analyse og debat om især dansk fodbold. Jeg har ikke den store tiltro til at det kan blive inkorporeret i Liga på P3 på tilfredsstillende vis. Så må man jo klare sig med 24SYVs Fodbold FM.
    Det er rigtig ærgerligt, for især stemningen var hyggelig i Fodboldmagasinet og jeg har da ofte grinet med og følt det som om jeg sad med rundt om bordet. Jeg kommer til at savne dem. Når dét så er sagt, så synes jeg faktisk at det fodboldfaglige niveau i FodboldFM er lidt højere, så hvis det rent hypotetisk skulle stå imellem valget af de to, så er det den rigtige der er blevet tilbage.

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: FourFourTwo's Best 100 Football Players in the World 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Det er ærgeligt. Det gode ved fodboldmagasinet var imho, at der var plads til at gå i detaljen med forskellige former for analyse og debat om især dansk fodbold. Jeg har ikke den store tiltro til at det kan blive inkorporeret i Liga på P3 på tilfredsstillende vis. Så må man jo klare sig med 24SYVs Fodbold FM.
    Det er absolut en skam og jeg har heller ingen tillid til at det kan inddrages tilfredsstillende hos P3. Taalmodigheden det kraever at skulle staa igennem et par overfriske vaerter og maengder af metervarepop for 4-5 min. reel fodboldindhold, hoerer den tid til, hvor man ikke havde de samme muligheder for at vaere selektiv i sit medieforbrug.

    Ift. fodbold FM maa jeg dog sige at jeg er koert lidt traet i det: Vaerten er mere engageret end vidende, og det ender ofte med at blive lidt af en oerkenvandring i ligaer og temaer, hvor jeg i bedste fald kan mobilisere perifaer interesse. Naa ja, og saa er der altsaa ikke noget saa soevndyssende som de utallige lister programmet ynder, hvad enten det er prospects, bedste xx gennem
    tiden eller aarets hold. Den slags ender naesten altid som en oevelse i uimodsagt subjektivitet.

    Jeg tror bare jeg dropper det danske igen og holder mig football weekly. Imens kan man jo bare haabe af enten SBS eller viasat snart faar rekrutteret Andreas Kraul. Han er alt for god til at vaere et sted med saa faa sportsrettigheder.

    /Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: FourFourTwo's Best 100 Football Players in the World 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Det er rigtig ærgerligt, for især stemningen var hyggelig i Fodboldmagasinet og jeg har da ofte grinet med og følt det som om jeg sad med rundt om bordet. Jeg kommer til at savne dem. Når dét så er sagt, så synes jeg faktisk at det fodboldfaglige niveau i FodboldFM er lidt højere, så hvis det rent hypotetisk skulle stå imellem valget af de to, så er det den rigtige der er blevet tilbage.
    Øv.

    Det var satme ærgeligt. Jeg holdt langt mere af fodboldmagasinet end af Fodbold FM. Hvis jeg havde vidst det, så havde jeg da gladeligt sørget for en eller anden automatisk download fra en række IP-adresser. Nu bliver cykelturen hjem fra arbejde mandag noget mere kedelig...

    Jeg tror aldrig jeg bliver den store Fodbold FM fan. Hvis de i det mindste bare kunne sløjfe den "interaktion" med de sociale medier. Jeg er pænt ligeglad med hvilken "tackling" eller "skulderklap" Jens Åge fra Vejle giver til Huddersfield.

    ougar




    Hvis Fodbold FM i det mindste kunne droppe det interaktion med sociale medier
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: FourFourTwo's Best 100 Football Players in the World 2014

    Sidst redigeret af Bingohanz : 05.05.15 kl. 11:18

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Football Manager Meets Moneyball - Alex Stewart spiller FM ud fra Moneyball-principper

    Vi er vist ud i 'med mere'-kategorien her, men for det første er Football Manager jo ganske vidunderligt, for det andet er Alex Stewarts serie om at spille Football Manager ud fra Moneyball-principper en sjov operationalisering af konklusionerne fra to bøger, som også godt kunne komme med i denne tråd, nemlig Simon Kuper og Stefan Szymanskis 'Soccernomics' og Chris Andersons 'The Numbers Game'. To bøger der pynter en del mere i en fodboldfans bibliotek end Tøftings, Areks eller David Nielsens memoirer, i mine øjne (og jeg ejer på en eller anden måde to af de tre alligevel).

    Alex Stewart opstiller 12 retningslinjer for sit FM-spil, som er:
    1. Net wage spend is more important than net transfer spend
    2. Don’t needlessly splash out on new players or sell old ones when you take over a club – the New Manager Syndrome
    3. Don’t buy players who impressed at international tournaments: they’re likely to be overvalued and past performance is no indication of future performance, especially when they’re playing with a different team – there are different incentives and a different tactical set-up at tournaments, and it’s a super small sample size.
    4. Some nationalities are overrated, like Holland, Brazil, and England
    5. Sell your players at the right time: when they’re around 30 years old, goalkeepers aside
    6. Use the wisdom of crowds: ask all your scouts and a Director of Football if you have one
    7. Buy players in their early twenties, which avoids the problems with not developing properly, and means previous statistics have greater value
    8. Centre-forwards cost more than they should
    9. Sell any player if a club offers more than they are worth and try to replace them before they are sold
    10. Don’t buy players if you don’t need to: develop a youth network and try to develop your own players
    11. The best way to improve a team is by identifying and replacing the weakest links, rather than by splashing out on making the best links even better
    12. A clean sheet is worth just over two goals scored in terms of points across the course of a season

    Alex Stewart kan følges på @AFHStewart, og siden de nu er nævnt længere oppe, er Simon Kuper og Chris Anderson også på Twitter. Særligt Chris Anderson er værd at følge, hvis man vil vide mere om brugen af data ifm. fodbold-analyse.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Football Manager Meets Moneyball - Alex Stewart spiller FM ud fra Moneyball-principper

    Dette er fra en Liverpool side, men folk fra mange klubber bidrager:

    Det er en betalings side, men følgende er helt gratis og drejer sig kun om "Net wage spend is more important than net transfer spend":

    Ad 1.
    - http://tomkinstimes.com/2010/12/socc...itures-matter/
    Lang artikel om transferpriser vs lønninger.

    TTT's podcast om TPI/CTPP og meget andet.
    - http://tomkinstimes.com/2015/01/podc...ndex-part-one/
    - http://tomkinstimes.com/2015/01/the-...cast-part-two/
    - http://tomkinstimes.com/2015/02/the-...st-part-three/
    Death by football!

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Football Manager Meets Moneyball - Alex Stewart spiller FM ud fra Moneyball-principper

    Det seneste afsnit af Guardians Football Weekly er et særafsnit dedikeret historien om Jimmy Nielsen og særligt den svaghed, der har kostet mangt et tilråb fra nedre C i tidernes løb.

    I samme omgang kan jeg nævne fodboldpodcasten Howler fra magasinet af samme navn, da de står bag programmet om Jimmy. Jeg kan dog ikke komme med en anbefaling som sådan da det er første gang jeg støder på podcasten.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #73
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    The Swiss Ramble - blog om 'the business of football'

    Jeg har en passant nævnt the Swiss Ramble tidligere, men Kieron O'Connors blog fortjener en klarere anbefaling. The Swiss Ramble er 'den store regnskabstråd' i blogform, primært analyser af fodboldklubbers regnskaber, og hvad det betyder for deres råderum, men også bredere om eksempelvis Financial Fair Play.

    Seneste blogpost er et godt eksempel, om hvordan Manchester City stadig kan holde sig inden for FFP'ens regler, selv om de dette vindue har købt ind for over en milliard kroner.



    Eller denne lidt ældre sag om Lyons økonomiske problemer og svindende transferindtægter, hvor denne tabel ganske fint illustrerer forskellen på PSG og alle de andre.


    Den schweiziske ævler kan naturligvis også følges på Twitter.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: The Swiss Ramble - blog om 'the business of football'

    I kategorien der kaldes "med mere" kunne man jo bruge en timestid på at læse og lave opfølgende research på denne: http://www.theguardian.com/football/...d-sport-venues

    At besøge stadions har altid været lidt af en rejsehobby for mig, uanset om der var fodbold eller ej, så har de bygningsværker altid fascineret mig. Og noget af den fascination bliver bare endnu større når man ser forladte stadions.
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  25. De følgende 8 brugere er enige:

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    6

    Re: The Swiss Ramble - blog om 'the business of football'

    Ved ikke om det har været oppe at vende andre steder på forum, men tænkte jeg lige ville henvise til en meget interessant podcast fra den anden side af sundet. Her har den svenske journalist Olof Lundh vores alle sammens ynglings venstreback Ludwig A i studiet. Det bliver til en lille times snak om alverdens emner, herunder kan de mest interessante nævnes at være, hans opfattelse af at de bedste fans han har oplevet selvfølgelig er fra den danske hovedstad mod det unævnelige hold fra forstaden, at han holder sig fra alkohol og at han har investeret i et par restitutionsbukser for at kunne være sikker på at spille så mange kampe som muligt. Tjek den ud.

    http://az592690.vo.msecnd.net/media/...=1447752569495

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 03.10.06, 10:00
  2. Den store tråd med dårlige undskyldninger
    By Hjaltefanden in forum Diverse
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 16.06.06, 13:59
  3. Den store tråd med EM-kommentatorernes fejl
    By Martin-TheNettoligan in forum Diverse
    Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 15.06.04, 09:47

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •