›Nej det har de faktisk ikke. Der er et længere indlæg gemt et
›sted i de lange linier, der på glimrende vis får vist, at Danmark
›havde opnået de samme resultater, hvis hverken OB eller AaB
›(eller andre danske hold havde været med).

›Det skal siges, at denne udregning bygger på, at DK havde et hold
›mindre med, hvis fx AaB var trukket ud af regnskabet. Dvs. at AaB
›ikke har bidraget med mere end gennemsnittet af de andre hold til
›sammen i den periode (hvis jeg ikke husker helt galt - jeg orker
›bare ikke at finde indlægget - men det er lavet)

Det må du hellere, hvis jeg skal tro dig. For det lyder temmelig usandsynligt i mine øren. Det fleste tal-jonglører kan få det til at se ud som de lyster, og jeg vil gerne se de tal med lidt mere objektive briller på :)

Aab spillede europæisk i 2007, 2008 og 2009:

2009
Efter at have sikret tredjepladsen i gruppespillet i Champions League bød februar 2009 på nye udfordringer i UEFA Cup'en, hvor Magnus Pehrsson i sin første kamp som cheftræner for AaB stod overfor spanske Deportivo La Coruña. Spanierne blev sendt hjem med et 3-0 nederlag, og returopgøret i Spanien to uger senere gav endnu en sejr på 3-1.

I næste runde hed modstanderen Manchester City, der hjemme vandt 2-0 i første opgør. I returkampen på Energi Nord Arena var det så AaB der vandt 2-0. Det betød forlænget spilletid, hvor ingen af holdene fik scoret, og efterfølgende straffesparkskonkurrence som englænderne desværre kom bedst ud af.


2008
Et af de mest mindeværdige år i AaB's historie, der således bød på den tredje DM-triumf, samt deltagelse i UEFA Champions League for anden gang, den første danske klub der opnåede dette.

fteråret blev indledt med Bruce Rioch i trænersædet og skotten førte AaB til en ny stor triumf, da man efter at have besejret bosniske FK Modrica og litauiske FBK Kaunas var klar til deltagelse i gruppespillet i UEFA Champions League.

Her hed modstanderne Manchester United FC, Celtic FC og Villarreal CF og AaB indledte på udebane mod de skotske mestre i Glasgow med at spille uafgjort 0-0, blandt andet via en straffesparksredning fra Karim Zaza. AaB blev dermed det første danske hold der nogensinde tog point på udebane i UEFA Champions League.



2007
AaB vinder klubbens tredje sæt bronzemedaljer efter et flot forår i SAS Ligaen, der også sender Rade Prica til tops på målscorerlisten med 19 fuldtræffere.

De gode takter fortsætter i efteråret, hvor man via Intertoto Cup kvalificerer sig til UEFA Cup'ens puljespil for første gang. Vejen går blandt andet over italienske Sampdoria, der bliver det første italienske hold, der må bøje sig for et dansk klubhold.