Side 6 af 40 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 593

Emner: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Jeg synes godt nok det ser skidt ud efterhånden, det er 5 stamspiller vi snart har sagt farvel til, plus en træner og assistent, det ligner en rodet, op og ned start på den nye sæson, jeg mener ligesom andre at vi står foran den vigtigste sæson ever, den direkte kval. til CL, som FCK stort set har skaffet DK alene(lidt aab), den kommer vi til at kæmpe hårdt for og muligvis miste til en konkurrent, det betyder altså at vi overdrager straffeten om førepositionen i DK.

    Jeg har altid været stor Kvist fan også da ingen synes han skulle spille, forstå ham godt udfra et personligt synspunkt, han er lige blevet færdig med studie, han har aldrig haft mere eksponering, hvem ved om han nogensinde for chancen igen, men nøj hvor midt FCK hjerte græder, det er de mest erfarne, stabile spiller der alle smutter samtidigt, synes faktisk at der i planlægningen er gået noget galt, med samtidige kontrakt udløb for alle de "ældre" bærende kræfter, uroen i klubben tror jeg stadigvæk har hjulpet på deres beslutning om ikke at forlænge, hvilket man jo ikke kan bebrejde CV (hvornår udløber cv's kontrakt ?)-

    CV og alle i andre i den sportslige sektion, der skal arbejdes hårdt nu og gerne meget hurtigt, samtidigt skal der planlægges 20 træningskampe så de også kan spilles sammen.

    Er også bange for at den særlige ånd der har været på nr. 10, er pist væk hvilket forstærker tabene.....
    Forza FCK
    Bazooka

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Isoleret set er Kvist på ingen måde uerstattelig, men det bliver efterhånden som flere stamspillere smutter utroligt svært at stable et nogenlunde sammenspillet hold på banen til CL kval. Det er bekymrende.

    Men lad os nu se, om Kvist får lov at smutte, eller om Stuttgart må vente 6-12 mdr. På rygtebørsen blev Hutchinson jo nærmest handlet til 50 forskellige klubber for så til sidst alligevel at ryge på en fri transfer.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Om Kvist ryger håber jeg vi napper Lindgren gratis foran næsen på bøf,også burde der virkelig være basis for en stor signing !!

    Men om Stuttgart har snakket med Kvist må FCK jo have givet lov til det, også Burde CV have noget bedre klar end en forlængelse med TK ?

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›Isoleret set er Kvist på ingen måde uerstattelig, men det bliver
    ›efterhånden som flere stamspillere smutter utroligt svært at
    ›stable et nogenlunde sammenspillet hold på banen til CL kval. Det
    ›er bekymrende.

    Det er den anden ting, jeg synes er værd at bemærke: Når der bliver snakket om, at dette er den vigtigste sæson nogensinde, handler det jo ikke om at komme igennem CL-kvalen og få endnu et gruppespil, men om, at det er den vigtigste sæson nogensinde at vinde Suppen i, fordi det giver direkte gruppespil om et år.

    Og uden at undervurdere den opgave, kan Kvists afgang for 30 mio., som forhåbentlig bliver investeret i nye spillere, ikke få mig til at gå i panik.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ››Uhyre vigtige, ja. Uhyre svære, nej. Det er stadig hold under og
    ››i Rosenborg-klassen, vi skal matche,

    ›Vi kan da godt trække et eller to hold, som bliver en større
    ›mundfuld end Rosenborg på dagen. Jeg tror du undervurderer
    ›sværhedsgraden af de to kvalrunder, især hvis vi igen er uheldige
    ›med lodtrækningen.

    Vi var klasser over Rosenborg, da vi først rystede nervøsiteten af os. Selvfølgelig kan vi ALTID tabe til et semigodt hold, men holdet er altså mentalt et helt andet sted i dag efter at have spillet lige op med CHL-vinderne fra Barcelona.


    ››og vi har godt nok fået
    ››meget europæisk erfaring i år modsat sidst. Hvor vi sidste år var
    ››rystende nervøse, tror jeg, at der vil være en helt anden ro i
    ››spillertruppen (med Nilsson som ubekendt faktor).

    ›Det synes jeg er et noget tyndt argument. Vi har mistet over 150
    ›EC-kampes rutine med vores farvel til Wendt, Pospech, Anton og
    ›Grønkjær. Det er svært at hævde andet end at vi står svækket nu,
    ›og presset bliver utrolig stort igen i år.

    Presset skal altid være stort. Men du læser ikke alt, hvad jeg skriver. Jeg mener jo netop, at vi skal have en erfaren angriber, og så er jeg lidt mindre bekymret for midtbanen, der har mange sultne og stærke spillere. Men ryger Kvist, skal der selvfølgelig forstærkes med en stærk profil. Naturligvis.

    ››Det er stadig en balancegang. Vi køber strengt taget kun ind til
    ››Europa. For Santin ER altså god nok til toppen af superligaen, og
    ››det samme er vores nuværende midtbane - selv uden Grønkjær.

    ›Selvfølgelig køber vi da ikke kun ind til Europa, selv om de
    ›første afgørende udfordringer i sæsonen bliver de europæiske
    ›kampe. Vi skal heller ikke "bare" være gode nok til
    ›toppen af superligaen - vi skal vinde den. Vi kan ikke kalkulere
    ›med at forfølgerne er lige så ustabile igen i år, og mesterskabet
    ›er vigtigere end nogensinde.

    Vigtigere end nogensinde? Jeg mener, at det vigtigste kom i denne sæson, hvor klubben undervejs var tæt på at knække økonomisk. Lige nu ser der ud til at være rimelig ro om Parkens skæbne, om end et muligt frasalg af holdet stadig popper op i pressen. Men ja, det vil da være umådelig fedt at spille os direkte i CHL med et mesterskab. Og nej, jeg tror heller ikke på så skæv en sæson som i år. Men mindre kan altså også gøre det, selv om det da er skægt at slå stort set alle rekorder.


    ››Jeg ser da absolut også helst en stor signing i hver kæde, men
    ››jeg kan altså undvære en midtbanesigning. Ikke mindst med tanke
    ››på, at Vingaard er klar til eventuelt gruppespil. Og så har Kvist
    ››ikke ligefrem oversolgt sig selv til aften, så med lidt held
    ››beholder vi også ham lidt endnu :)

    ›Hvad får dig til at tro at Vingaard er klar til gruppespillet?
    ›Han baldrede sit korsbånd midt i marts. Jeg tror vi skal være
    ›glade, hvis han er klar til november, hvilket vil sige at han
    ›højst kan deltage i de sidste tre runder af et evt.
    ›CL-gruppespil, og hvis noget går skævt i hans genoptræning
    ›risikerer han at være ude resten af 2011.

    Fordi det går rigtig godt med genoptræningen af Vingaard: http://www.bold.dk/nyt/Vingaard-foran-planen

    ››Jamen som sådan enig. Vi er lidt tynde på erfaring, selv om
    ››truppen jo allerede selv har hentet en del ind det forgangne år.
    ››Men midtbanen er altså stærk. Heldigvis.

    ›Hvorfor er midtbanen stærk? Vi taler formentlig om at mindst en
    ›af de fire startende til de afsindsigt vigtige kvalkampe skal
    ›findes blandt folk som TK, Bergvold og Absalonsen. Det synes jeg
    ›ikke er videre stærkt. Midtbanen nærmest skriger på indkøb af en
    ›spiller som kan kompensere for tabet af Grønkjær.

    Claudemir, Kvist og Bolanos er dæleme et stærkt trekløver - og med mulige boblere som TK, Bergvold, Absalonsen, Delaney og - hvem ved? - måske en omskolet Oviedo, har vi altså ret mange kort at spille på. Igen: Jeg vil da gerne forstærkes i hver kæde - ja, køb gerne samtlige spanske, argentinske og brasilianske fodboldspillere. Men europæisk er jeg mest bekymret over, at vi ikke har nogen naturlig angrebsmakker med europæisk slagkraft til Damen N'Doye, og at vores forsvar skal opbygges påny. At vi har tre-fem potentielle emner til en plads på midten skriger altså ikke på himmelen for nyindkøb. Med mindre Kvist ryger, naturligvis.


    ›/Simon
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    64

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ››Isoleret set er Kvist på ingen måde uerstattelig, men det bliver
    ››efterhånden som flere stamspillere smutter utroligt svært at
    ››stable et nogenlunde sammenspillet hold på banen til CL kval. Det
    ››er bekymrende.

    ›Det er den anden ting, jeg synes er værd at bemærke: Når der
    ›bliver snakket om, at dette er den vigtigste sæson nogensinde,
    ›handler det jo ikke om at komme igennem CL-kvalen og få endnu et
    ›gruppespil, men om, at det er den vigtigste sæson nogensinde at
    ›vinde Suppen i, fordi det giver direkte gruppespil om et år.

    ›Og uden at undervurdere den opgave, kan Kvists afgang for 30
    ›mio., som forhåbentlig bliver investeret i nye spillere, ikke få
    ›mig til at gå i panik.

    Jeg er nok mere bekymret. Vi bliver nødt til at beholde nogle spillere der har mentaliteten til UEFA bold. Vi vinder altså ikke superligaen med klassespillere men med en vinderkultur. Kvist er om nogen spilleren der vil vinde. Skal vi sætte vores lid til TK på udebane mod HB ? Eller til Damen' i sidste minut ude mod AGF ? Jeg finder at Kvist er garanten for at vi beholder vindermentaliteten! Jeg kan godt forstå at han nu er færdig med uddannelse og klar til at komme videre, men han må altså lige tage en tørn mere som anfører i FCK!

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,464

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ››Hvad får dig til at tro at Vingaard er klar til gruppespillet?
    ››Han baldrede sit korsbånd midt i marts. Jeg tror vi skal være
    ››glade, hvis han er klar til november, hvilket vil sige at han
    ››højst kan deltage i de sidste tre runder af et evt.
    ››CL-gruppespil, og hvis noget går skævt i hans genoptræning
    ››risikerer han at være ude resten af 2011.

    ›Fordi det går rigtig godt med genoptræningen af Vingaard:
    http://www.bold.dk/nyt/Vingaard-foran-planen

    Jeg vil gerne én gang for alle slå fast, at vi højest sandsynligt ikke kan regne med Vingaard i gruppespillet i CL eller for den sags skyld EL.

    Vi har i Løvetimen både haft Vingaard, Ståle, CV og Jesper Larsen igennem og de siger alle det samme. Det går godt med Vingaards genoptræning, men han regnes først tilbage sidst på efteråret i år, eller måske endda først efter vinteropstarten i 2012. Og det forudsat at han ikke får tilbagefald eller lignende.
    Mvh,
    Wilkens
    Wilkens's Avatar

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›Kara fra Tromsø et mit bedste bud, på
    ›en spiller der vil kunne erstatte Kvist tilfredsstillende. Han
    ›vil uden tvivl koste tæt på de 30 mio. klubben får for Kvist.
    Det der vil jeg gerne lige slå et slag for.

    Kara er den næste i rækken af afrikanske midtbanespillere, der tager det meste af Skandinavien med storm. Han er ofte blevet sammenlignet med Patrick Vieira - måske fordi han stammer fra Vieiras fodboldakademi, - og i hvert fald Everton, Fulham, Arsenal og Blackburn har vist stor interesse for ham. Manchester United har også været nævnt, men det er måske nok lidt mere spekulativt. Store hold fra andre lande har også fået øjnene op for ham.

    Den norske avis VG har hvert år en løbende opdatering af de bedste spillere i Tippeligaen. Sådan en liste er selvfølgelig subjektiv, men efter syv kampe ligger Kara nummer et. Jeg ved ikke, hvad nummer han er blevet de sidste sæsoner, men han har ret sikkert ligget højt.

    Problemet kan naturligvis være, at han måske allerede er udenfor vores rækkevidde. Som nævnt har der været interesse for større klubber og større ligaer. Måske handler det i virkeligheden mest om at komme først, og i så fald har vi af gode grunde en chance.

    Et andet bud kunne være Harmeet Singh, som vi tidligere er blevet sat i forbindelse med. Ham kender jeg ikke ret godt, men han skulle vist være et stort talent.

    De to bud illustrerer forresten meget godt, at jeg ikke mener det er jordens undergang, hvis vi sælger Kvist. Timingen er ikke ret god, men det ville den aldrig være og desuden ville det være underligt, hvis ingen ville købe ham. Han har vist sig selv godt frem, og dybest set er det her jo bare bagsiden af succesen i Champions League. Holmstrøm siger ofte, at kirkegården er fuld af uundværlige mennesker, og efter min mening er det yderst urealistisk, at vi ikke har et konkurrencedygtigt mandskab også i næste sæson.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›Vi var klasser over Rosenborg, da vi først rystede nervøsiteten
    ›af os. Selvfølgelig kan vi ALTID tabe til et semigodt hold, men
    ›holdet er altså mentalt et helt andet sted i dag efter at have
    ›spillet lige op med CHL-vinderne fra Barcelona.

    Undskyld, men nu bliver det simpelthen for søgt. For det første: Ja, vi kørte Rosenborg over i én halvleg, men vi var da på ingen måde klasser bedre end dem set over to kampe. BATE-kampene var også ekstremt tætte. For det andet: At vi spillede lige op med Barcelona i oktober 2010 har da ikke meget at sige ift. vores chancer for at komme i CL igen. Væk er træneren og halvdelen af holdet, og vi red på en bølge af fantastisk form på det tidspunkt.

    Hvis du tror at vi var "nervøse" indtil første halvleg hjemme mod Rosenborg (og åbenbart blev det igen i anden), men at den nervøsitet er væk nu, så er det da et synspunkt, men det er ikke et argument jeg kan tage seriøst. Så kan man jo påstå hvad som helst.

    ›Vigtigere end nogensinde? Jeg mener, at det vigtigste kom i denne
    ›sæson, hvor klubben undervejs var tæt på at knække økonomisk.

    Vigtigst fordi mesterskabet aldrig før har været lig med en sikker gevinst i 100+ millioner-klassen.

    ›Fordi det går rigtig godt med genoptræningen af Vingaard:

    Nu må du altså styre dig. Vingaard smadrede sit korsbånd i midten af marts måned. Han er heldig hvis han overhovedet kan røre en bold inden september er omme, og så tror du han kan være klar til gruppespillet? Altså gå direkte fra genoptræning af muskulaturen i seks måneder uden at have trænet med bold til at kunne spille på højeste niveau? Beklager, men det ville altså være et mirakel.

    ›Claudemir, Kvist og Bolanos er dæleme et stærkt trekløver - og
    ›med mulige boblere som TK, Bergvold, Absalonsen, Delaney og -
    ›hvem ved? - måske en omskolet Oviedo, har vi altså ret mange kort
    ›at spille på.

    Jeg forstår dit synspunkt, hvis dit udgangspunkt er at CL-kvalen bliver meget overkommelig, fordi vi nu ikke er "nervøse" mere, men det synes jeg så også er en både naiv og mangelfuld analyse. Hvis du er enig i at en (form for) erstatning for Grønkjær ville være rigtig, rigtig nyttig, såfremt vi kommer ud i lige så tætte kampe som dem mod BATE og RBK, så er det nok så langt vi kan komme.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Ifølge bold.dk har vi afvist et bud på 30 millioner fra Stuttgart på Kvist. Der skulle efter sigende være flere interesserede klubber, og vi afventer bud fra disse.

    http://www.bold.dk/nyt/Avis-FCK-kraever-mere-for-Kvist

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Vi kunne uden tvivl godt bruge pengene fra et salg af William Kvist til at forstærke holdet markant..

    Sidste år hentede vi Claudemir for ca. 7 millioner og Bolanos for ca. 5-7 millioner?

    Så kunne 30 millioner kroner+ være noget, som virkelig kunne sætte os i en positiv, hvor man kunne forstærke holdet, og når holdet var spillet sammen, så kunne man reelt stå i en situation, hvor man har formået at løfte holdets niveau..

    Jeg er ganske tryg ved at lade klubbens sportslige sektor håndtere denne situation, fordi at CV og co, har gjort et stykke fantastisk arbejde gennem den sidste tid, hvor eneste kritik i min optik kunne være, at man ikke har solgt en række spillere før deres kontrakt udløb..

    Denne udskiftning af vores profiler er jo også ret naturlig, da klubben har haft en stor europæisk succes i forhold til hold fra andre ligaer, som evt. kunne sammenlignes med Superligaen.. Men i takt med at klubben henter yngre spillere og skriver en længervarig kontrakt med disse, så kan man ikke være andet end fortrøstningsfuld med den sportslige udvikling for klubben.. Især vores scountingnetværk er blevet markant forbedret, og er i min optik baggrunden for vores sportslige succes blandt andet.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›Ifølge bold.dk har vi afvist et bud på 30 millioner fra Stuttgart
    ›på Kvist. Der skulle efter sigende være flere interesserede
    ›klubber, og vi afventer bud fra disse.

    http://www.bold.dk/nyt/Avis-FCK-kraever-mere-for-Kvist

    Jeg håber, CV ved, hvad han gør. Hvis han kan klemme endnu mere ud af tyskerne, er det storartet, men jeg vil sgu blive skuffet, hvis det ender med, at vi går glip af 30 mio., fordi CV skal spille højt spil.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Det kunne også ses i det lys, at CV ikke har nogen afløser klar for Kvist, hvis han accepterer budet og derfor vil trække et salg af Kvist lidt længere.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    87

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ››http://www.bold.dk/nyt/Avis-FCK-kraever-mere-for-Kvist

    ›Jeg håber, CV ved, hvad han gør. Hvis han kan klemme endnu mere
    ›ud af tyskerne, er det storartet, men jeg vil sgu blive skuffet,
    ›hvis det ender med, at vi går glip af 30 mio., fordi CV skal
    ›spille højt spil.

    Men hvis vi sikrer os 100 mil. for direkte CL gruppespil i kraft af mesterskabet 2011/2012 grundet vores store midtbanerutine med Kvist som omdrejningspunkt, bliver du vel ikke ked af det!

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #90
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›››http://www.bold.dk/nyt/Avis-FCK-kraever-mere-for-Kvist
    ››
    ››Jeg håber, CV ved, hvad han gør. Hvis han kan klemme endnu mere
    ››ud af tyskerne, er det storartet, men jeg vil sgu blive skuffet,
    ››hvis det ender med, at vi går glip af 30 mio., fordi CV skal
    ››spille højt spil.

    ›Men hvis vi sikrer os 100 mil. for direkte CL gruppespil i kraft
    ›af mesterskabet 2011/2012 grundet vores store midtbanerutine med
    ›Kvist som omdrejningspunkt, bliver du vel ikke ked af det!

    Hvis jeg købte præmissen, at Kvist er lig med CL-kvalifikation, ville det være et yderst godt argument...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  27. De følgende 7 brugere er enige:

Side 6 af 40 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01
  2. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21
  4. Til- og afgange 2: Afgang harder
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 460
    Sidste Meddelelse: 17.12.09, 23:01
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •