Side 7 af 40 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 593

Emner: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›Hvis jeg købte præmissen, at Kvist er lig med CL-kvalifikation,
    ›ville det være et yderst godt argument...

    Og det er naturligvis ikke en præmis, der er nagelfast gyldig for alle scenarier, men alligevel: Givet at vi allerede har sagt farvel til træneren og 3/4 af sidste års forsvar, så kan det godt have en vis betydning, at vi også siger farvel til en af de to bærende centrale midtbanespillere. Især fordi vi pt. ikke har en erstatning for Kvist til de europæiske kampe.

    TK viste i foråret, at han kan gå ind og fylde pladsen på SAS-liganiveau, men jeg synes ikke, at TK nogensinde har vist, at han er en god presspiller (i hvert fald ikke så god som Kvist).

    Mangler vi et ordentligt pres/organisation på den centrale midtbane på samme tid som vi har et helt nyt forsvar, der skal spilles ind, ja så kan det på sin vis godt siges at kunne blive afgørende i svære CL-kampe.

    I den optik kan et salg af Kvist godt siges at øge risikoen for at ryge ud i CL. Med mindre vi henter en ny Claudemir (forstået som en der går lige ind på holdet og holder det ønskede niveau stort set fra første kamp).

    Det sagt, så kan der være der god ræson i at sælge Kvist for ca. 30 mio. kr. Men man skal godt nok have en passende erstatning klar og have is i maven mht. kontinuiteten.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"


  2. #92
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    133

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Nogen der kender noget til ham her :

    http://www.bold.dk/nyt/Bosnisk-lands...il-til-Danmark
    FORZA FCK

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    248

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›Nogen der kender noget til ham her :

    http://www.bold.dk/nyt/Bosnisk-lands...il-til-Danmark

    Nej og med 2 venstre backs på kontrakt og Richardinho på vej, tror jeg ikke det er vestre backs vi kikke efter ;)
    ~ Kun døde fisk flyder med strømmen ~

    Skal I bruge et mål, siger du?? Et vigtigt et?`Bare rolig: Vi sender Allbäck, han scorer altid, når det kræves.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #94
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    133

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Enig I at det ikke er ventre backs vi mangler - Men derfor kunne det være rart at kende hans niveau inden vi vi sagde nej....

    Om ikke andet, så for at vide hvad han er for en, hvis en anden DK klub skulle signe ham!
    FORZA FCK

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    42

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Ved Roma var ude efter ham for ca 6 måneder siden. Det samme var Rangers Olympiakos, aston villa og Hannover og så de 2 fra artiklen Dortmund og hoffenheim. Så en landskamp han spillede mod Italien, som jeg husker ham var han var han rigtigt stærk placeringsmæssigt og med gode løb frem i banen. Han mangler måske lige den sidste aflevering, på den sidste 1/3 af banen, hvor Pospech jo var guld, der rammer han slet ikke samme standard. men defensivt nok bedre. virker dog grotesk han kan hentes for 1,5 mil.

    Men det er også kun bedømt på en landskamp, hvis det var vi stod og manglede venstre backs, hvilket vi ikke gør. Ville Subasic være en økonomisk og niveau mæssigt god løsning for FCK, i mine øjne. Ricardinho er stadig bedre i mine øjne, til den måde vi spiller på i FCK

  8. #96
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    160

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›Vi kunne uden tvivl godt bruge pengene fra et salg af William
    ›Kvist til at forstærke holdet markant..

    ›Sidste år hentede vi Claudemir for ca. 7 millioner og Bolanos for
    ›ca. 5-7 millioner?

    ›Så kunne 30 millioner kroner+ være noget, som virkelig kunne
    ›sætte os i en positiv, hvor man kunne forstærke holdet, og når
    ›holdet var spillet sammen, så kunne man reelt stå i en situation,
    ›hvor man har formået at løfte holdets niveau..

    Mange folk skriver, at vi for 30 millioner kr. ville kunne købe en god erstatning for Kvist, men hvornår har klubben nogensinde brugt 30 millioner på én spiller? Det kan jeg hvert fald personligt ikke huske nogensinde er sket. De 5-7 millioner som blev brugt på spillere som Claudemir og Bolanos er nok mere retvisende for, hvilke summer fck bruger på spillere. Det højeste jeg umiddelbart kan huske er blevet brugt, er omkring 15 millioner kr. (selvfølelig efter hvad der er blevet skrevet i aviser og sådan, klubben plejer jo ikke at fortælle hvad de har givet). Så selv om vi sælger Kvist for mange penge, er det langt mere sandsynligt at en stor del af de penge går direkte i kassen. Da vi solgte Linderoth for mange penge (var det 25 millioner?) brugte vi jo ikke alle de penge på en ny erstatning, men langt mindre på Rasmus Würtz.

    EDIT: Nu skriver Brugeren som jeg citerede fra her godt nok, at pengene kunne bruges på generelle erstatninger til holdet, ikke kun én midtbanespiller, og det er selvfølelig rigtigt. Min pointe var mere rettet mod dem der skriver, at vi for de 30 millioner ville kunne købe en super erstatning for Kvist.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Jeg er sikker på at den handlekraftige agent har sørget at bold.dk, ball.se, ball.no, ball.com. kyksi.fi etc etc etc alle har en historie i dag der hedder sig at Bosnisk back vil gerne til "indsæt land".

    Nej vi skal ikke have flere venstre backs. Jo vi skal vide hvad han kan. For filing purposes. Men nu skal vi den ondefløjtemig snart han nogle spillere ind. Træt af at kigge herinde jævnligt med håbet om at nogen har snappet noget interessant op. Og ikke se noget.

    Sætter min lid til CV der ikke har skuffet på det seneste, men føler mig voldsomt testet på tålmodigheden. Ville i dag stille mig tilfreds med den gode gamle "vi kommer ikke usvækket......" Så kan jeg med sindsro vente med nyt til på fredag.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ...og i øvrigt tror jeg at Ailton kostede mere end 15 mille. Men tager hjertens gerne fejl. Så giver det lidt mindre ikke mening...

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    42

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Ailton er Fck's og Danmarks dyreste indkøb. 22 mil.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    42

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›...og i øvrigt tror jeg at Ailton kostede mere end 15 mille. Men
    ›tager hjertens gerne fejl. Så giver det lidt mindre ikke
    ›mening...

    Ailton er FCK og DK's dyreste indkøb nogensinde, han kostede 22 mil.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Nu melder P3 Sporten at Søren Frederiksen er ude med et overrevet korsbånd - der er endnu ikke noget online-link.

    Det bør i hvert fald ikke gøre angrebsjagten mindre intensiv...
    Hejsa
    Elver's Avatar

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    Markedet er jo netop også ændret markant efter finanskrisen, hvor prisen på spillerne er faldet voldsomt.. Så jeg tror overhovedet ikke på at man vil gå ud med hovedet under armen og smide en stor sum efter en spiller, som man gjorde med Ailton..

    I stedet for kunne klubben burde et salg af William Kvist til at hente 4 spillere for samme beløb, som man gav for Claudemir, som selvfølgelig kom fra en klub, hvor økonomien ikke så alt for godt ud på det tidspunkt..

    Samtidig findes der er en gruppe spillere, som er i starten eller midten af tyverne, som endnu ikke er kommet afsted fra deres klub, som søger mod bedre hold og store udfordringer, som kunne være interessante for klubben, og kan hentes for relativt små beløb, da deres kontrakt løber på det sidste år eller sidste halve år, som f.eks. Ragge..

    Jeg synes at markedet ser spændende ud for en klub, som lige har gjort sig markant bemærket i Champions League, som både har givet klubben nogle gode penge, gjort klubben interessant for spillere på højere niveau og så er klubbens nuværende spillere blevet mere interessant for andre hold, og prisen på spillerne er derved steget samtidig..

    Jeg tror at vi kommer til at kunne bygge videre på vores fantastiske sæson i Champions League, og at denne store udskiftning kan være med til at løfte holdet endnu et niveau på sigt, men der er jo altid forbundet en masse usikkerhed med denne udskiftning i truppen..

    Hvis man skal sætte vores trænerskifte på spidsen, så har Rolle et væsentlig bedre CV end Ståle havde, så man kunne godt håbe, at Rolle kunne lave samme udvikling, som Ståle, selvom det bliver ret svært :)

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›I stedet for kunne klubben burde et salg af William Kvist til at
    ›hente 4 spillere for samme beløb, som man gav for Claudemir, som
    ›selvfølgelig kom fra en klub, hvor økonomien ikke så alt for godt
    ›ud på det tidspunkt..

    Flere skriver noget om, at et salg af Kvist til 30 mio. kr. kan åbne for en eller flere markante forstærkninger. Det er en misforstået sammenkædning, ud fra hvad jeg har forstået om klubbens transferpolitik.

    Det er en del år siden, at FCK begyndte at melde ud, at de som sådan ikke er afhængige af spillertransfers; at klubben ikke budgetterer efter transferindtægter og derfor heller ikke baserer nye indkøb på, hvad de får ind på afgange fra spillertruppen. CV har gentagne gange indikeret, at der er en nogenlunde fast årlig budgetteret sum til supplering af truppen tilgængelig, og det er i den generelle budgettering af FCK, at man fastlægger omkostningsniveauet for spillere, inkl. transfers.

    Jeg tror derfor ikke på, at en større enkeltstrående transferindtægt vil lede til at man hælder et ekstra stort beløb ud på nye transfers. Man vil givetvis holde sig til det eksisterende niveau.

    Kun hvis det generelle omkostningsniveau hæves - fx som følge af en pålidelig, sikker, væsentlig og varig stigning i indtægterne - vil man sandsynligt se større transfers end de nuværende 15-20 mio. kr., der synes at være vores transferloft. Fraregnet en mulig helt exceptionel transfer (sådan noget a la muligheden for at hente Christian Eriksen for 35 mio. kr. eller lign.).

    Det er den samme mekanisme - om man vil - der gør, at klubbens transferbudget næppe bliver mindsket, hvis vi en enkelt sæson klokker i det og hverken når et gruppespil eller et mesterskab. Sådan har det i hvert fald lydt indtil nu. Det er muligt, at Erik og Karl Peter vil det anderledes, men jeg tvivler.

    Hvis Kvist sælges, er det derfor mit gæt (eller håb), at det er fordi CV har en ny god spiller i kikkerten. En spiller der i givet fald nok vil koste et eller andet sted mellem 1 og 2 mio. euro. i transfer og have en løn på et sted mellem 2½ og 4 mio. kr. pr. år.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    157

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›Hvis Kvist sælges, er det derfor mit gæt (eller håb), at det er
    ›fordi CV har en ny god spiller i kikkerten. En spiller der i
    ›givet fald nok vil koste et eller andet sted mellem 1 og 2 mio.
    ›euro. i transfer og have en løn på et sted mellem 2½ og 4 mio.
    ›kr. pr. år.

    Mon ikke CV har mindst 4-5 gode kandidater til at erstatte Kvist hvis han skulle ende med at blive solgt. Vi har vidst at der ville være stor interrese for FCKs spillere efter det CHL eventyr vi har haft. Føler mig derfor osse rimelig sikker på at CV og vores scouts har brugt det sidste halve år på at finde massere af spillere vi kunne have interrese i at købe ved evt salg af nøglespillere som Kvist, Zanka, Claudemir osv.

    Det bekymrer mig dog lidt at CV endnu ikke har udnyttet chancen til at forlænge med Vingaard der så vidt jeg ved, også har kontraktudløb til næste sommer.
    Frygter lidt vi kommer til at stå i samme situation næste sommer med mange kontraktudløb fra vores startopstilling.
    Dave Mustaine: I was sent here by God

    Kirk Hammett: I didnt send that guy

  24. #105
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)

    ›Det bekymrer mig dog lidt at CV endnu ikke har udnyttet chancen
    ›til at forlænge med Vingaard der så vidt jeg ved, også har
    ›kontraktudløb til næste sommer.
    ›Frygter lidt vi kommer til at stå i samme situation næste sommer
    ›med mange kontraktudløb fra vores startopstilling.

    I følge den fine oversigt her, er det udover Vingaard "kun" Zanka fra startopstillingen, der udløber om et år (hvis vi går ud fra, at Kvist bliver solgt): http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=34495

    Så helt sort ser det ikke ud, men jeg håber da bestemt også, at Vingaard forlænger. Og så håber jeg i den grad, at Zanka bliver solgt, hvis han ikke vil forlænge i løbet af sommeren, så vi kan score kassen på ham. Udover de to er det vist kun Nordstrand og Özdogan, der udløber næste sommer - og mon ikke førstnævnte er solgt inden sommeren er ovre, og sidstnævnte er med på at forlænge, hvis klubben ser en fremtid i ham.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 7 af 40 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01
  2. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21
  4. Til- og afgange 2: Afgang harder
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 460
    Sidste Meddelelse: 17.12.09, 23:01
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •