Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 124

Emner: Hvorfor forsøger vi ikke at hente Anthony Ujah?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Hvorfor forsøger vi ikke at hente Anthony Ujah?

    Som der står......

    http://www.bold.dk/nyt/Avis-BIF-klar...rdbud-paa-Ujah

    Hvis manden er sådan et supertalent i Lillestrøm og BIF er ved at smide boxen i mands minde ( ifht deres tidligere køb ) hvorfor har FCK så slet ikke været nævnt ??

    Skulle det virkelig forholde sig sådan at BIF lige nu er ved at lave en Ailton ??

    Der nævnes jo andre større udenlandske klubber på banen her, men BIF ønsker åbenbart talentet, men Ståle burde jo have hørt om ham og hans evner, og FCK er ikke i nærheden af at være nævnt.

    Han lyder sgu som en der kunne se godt ud ved siden af Dame, istedet har vi en skadet S. Fredriksen :-(

    Hvor er CV ? Der er ganske dødt omkring rygter ifht. tilgang af spillere, det er mest afgange vi hører om ifht. FCK :-(

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    And here we go again..

    "Hvorfor er der ingen rygter?", bliver der spurgt i hvert evigt eneste transfervindue, men det kan undre mig, at så mange tilsyneladende stadig ikke har lært lektien. Alle burde efterhånden være klar over, at CV holder kortene utroligt tæt til kroppen. Gang på gang har vi set spillere blive præsenteret ud af den blå luft, og gang på gang har vi set, at pressen som regel først opsnapper historien på dagen, hvis de opsnapper den overhovedet. Det kan godt være, at Ole Bjur gerne går ud og siger, "ja vi er interesseret i spiller x og interesseret i spiller y", men sådan foregår det altså ikke hos os, og sådan har det været i hele CV's periode som sportsdirektør.

    Og helt ærligt, vi er ikke engang halvvejs inde i juni måned. Lær nu lidt af fortilfældene og slå koldt vand i blodet. På forhånd tak.
    Mvh.
    Dane


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    Vi har vel ikke været interesserede, eller har vejet talent/potentiale for let i forhold til pris og lønkrav?

    CV har altid holdt kortene tæt til sig, og derfor hører vi sjældent løse rygter. Men jeg er forholdsvis sikker på, at CV har masser af ild i hjernen (eller hvordan er det nu den går), og at vi overholder ambitionen om ikke at komme svækket ud af et transfervindue.

    Og, så synes jeg måske, at spørgsmålet nemt kunne være stillet i transfertråden. Han er ikke relevant for os, og fortjener derfor ikke en tråd. Underemnet: "Hvorfor er der ingen rygter" er der heller ikke meget debat ved. Det er der sjældent, og det er blot sådan CV ruller som en boss.

    EDIT: GARHGAGA slowhand.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    1 ting er sikkert og det er vi kommer svækket ud af dette vindue :D, ? er bare hvor meget!!

    Men håber og tror da også CV nok skal hente mindst 2 spillere mere, tror Lars J er den næste også bliver det afgørende om Kvist ryger med hensyn til hvor mange vi henter med mindre vi Satser på en Delaney f.eks

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    Jeg har fulgt Anthony Ujah, og jeg er egentlig lidt skuffet hvis CV ikke har forsøgt at tilknytte ham. Jeg troede egentlig heller ikke det var realistisk at hente ham til Danmark, når man har læst om alle de klubber han har været rygtet til. Men hvis det lykkes BIF at hente ham er det da lidt af et scoop.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    ›Jeg har fulgt Anthony Ujah, og jeg er egentlig lidt skuffet hvis
    ›CV ikke har forsøgt at tilknytte ham. Jeg troede egentlig heller
    ›ikke det var realistisk at hente ham til Danmark, når man har
    ›læst om alle de klubber han har været rygtet til. Men hvis det
    ›lykkes BIF at hente ham er det da lidt af et scoop.

    Mon ikke CV ved 100% hvad Ujah står for, og hvis man ville have ham kunne man nok også få ham, hvis altså bif var største konkurrent til signaturen.

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    ›Jeg har fulgt Anthony Ujah, og jeg er egentlig lidt skuffet hvis
    ›CV ikke har forsøgt at tilknytte ham. Jeg troede egentlig heller
    ›ikke det var realistisk at hente ham til Danmark, når man har
    ›læst om alle de klubber han har været rygtet til. Men hvis det
    ›lykkes BIF at hente ham er det da lidt af et scoop.

    Det kunne måske skyldes, at man ikke er villig til at bruge de 16-17 (hvis ikke 18-20) millioner, som Brøndby (læs: hedge-fonden) nemt kan ende med at punge ud for Ujah. Jeg synes også, at han er en spændende angriber, men sporene fra Aílton skræmmer, og jeg mener absolut også, at man bør kigge efter andre alternativer, hvis man skal betale så mange penge for Ujah. Han er sikkert en god og spændende angriber, men 16 millioner er for mange penge. Jeg er sikker på, at man kan finde kompetente angribere, der ikke koster så meget.
    Mvh.
    Dane

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    358

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    Jeg tror også vi skal huske på at de spillere CV henter personlighedsmæssigt er en bestemt type og det også i den forbindelse kan være UJAH ikke falder inden for interessante spillere.

    Spillerne skal passe til FCK og kulturen i klubben, og ser man på de spillere vi har er de som oftest meget sympatiske osv. Vi har efterhånden en god kultur for at skaffe de rigtige spillere til klubben, både med hensyn til kvalitet og personlighed.

    Derfor er jeg ikke nervøs for at CV ikke har vurderet UJAH og fundet ham for let enten som person eller med hensyn til fodboldtalentet.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    Det kunne måske skyldes, at man ikke er villig til at bruge de 16-17 (hvis ikke 18-20) millioner, som Brøndby (læs: hedge-fonden) nemt kan ende med at punge ud for Ujah. Jeg synes også, at han er en spændende angriber, men sporene fra Aílton skræmmer, og jeg mener absolut også, at man bør kigge efter andre alternativer, hvis man skal betale så mange penge for Ujah. Han er sikkert en god og spændende angriber, men 16 millioner er for mange penge. Jeg er sikker på, at man kan finde kompetente angribere, der ikke koster så meget.
    Du har nok ret, men jeg synes det er en farlig strategi, hvis man primært går efter billigere spillere. Nu er det jo generelt set sådan at kvalitet koster penge og selvom man godt kan lave gode handler for få penge, så er det nødvendigt at man punger ud en gang imellem. 16-18 mio er heller ikke en høj pris, når man tænker på at det er Tippe-ligaens største offensive stjerne.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    ›Du har nok ret, men jeg synes det er en farlig strategi, hvis man
    ›primært går efter billigere spillere. Nu er det jo generelt set
    ›sådan at kvalitet koster penge og selvom man godt kan lave gode
    ›handler for få penge, så er det nødtvendigt at man punger ud en
    ›gang imellem. 16-18 mio er heller ikke en høj pris, når man
    ›tænker på at det er Tippe-ligaens største offensive stjerne.

    Er han Tippeligaens største offensive stjerne? Det var jeg ikke klar over.

    Manden er uden tvivl talentfuld, og han har scoret mange mål, men han har også kun spillet 33 kampe i Tippeliagen. Det vil sige, at han kun har bevist sit værd i 33 kampe, efter at være fra den obskure nigerianske liga, og det taget i betragtning, så mener jeg, at det er et meget stort sats at betale 16-18 millioner på det nuværende marked - for stort.

    Vi kan sagtens blive enige om, at kvalitet ofte koster penge, men med den nuværende økonomiske situation in mente (også vores egen), så skal der virkelig være tale om en stor og etableret profil, før det kan forsvares at bruge over så mange penge. Og Ujah er - uanset hvor god han så måtte være - altså ikke en stor etableret profil, selvom han sikkert er én af Tippeligaens mest interessante angribere.

    Jeg synes generelt, at det ville klæde folk at skrue lidt ned for panikstemningen herinde. Ja, Brøndby har hentet Mikkel Thygesen (hvilket ikke skræmmer mig voldsomt, selvom han er en god spiller), og det lader til, at de i ren desperation har valgt at lade en hedge-fond finansiere deres øvrige indkøb, fordi de er på røven rent økonomisk. Men glem ikke hvor stor forskellen på os og dem var i sidste sæson, og selvom vi mister profiler, så bliver der med garanti også købt nye ind, som kan erstatte dem. Vi er næppe på samme niveau som i den netop overståede sæson, uanset hvem vi henter, men det er en misforståelse, at Brøndby med et trylleslag kan blive seriøs mesterskabskandidat. Den generelle opfattelse lader til at være, at vi skal bruge tid på at spille et nyt forsvar sammen, og at det koster point, mens Brøndby kan integrere deres indkøb fra dag ét og få succes - men sådan forholder virkeligheden sig jo ikke nødvendigvis. Jeg mener, at det er et udtryk for panikangst og mangel på rationel tænkning, at man lige pludselig kræver, at vi skal gå ud og smide 16-18 millioner efter en enkelt spiller som reaktion på, hvad der sker i Brøndby. Mon ikke CV har nogenlunde styr på tingene? - det er i hvert fald endnu ikke noget, der har givet mig anledning til at tænke det modsatte, og jeg er sikker på, at han er villig til at bruge tocifrede millionbeløb, hvis den helt rigtige mulighed for at hente en stor profil opstår - men Ujah hører ikke til i den kategori.
    Mvh.
    Dane

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    Er han Tippeligaens største offensive stjerne? Det var jeg ikke klar over.
    Det ved du så nu ;-)
    Ujah blev som 19 årig sidste sæson nr. 3 på topscorer listen i Norge, efter Djiby Fall og Moa, som begge nu har forladt Norge. I år har han i ligaen scoret 9 mål i 9 kampe. En statistik på 38 kampe og 26 mål er altså voldsomt imponerende for en 20 årig spiller, som langt fra har nået toppen af sit potentiale. Han har også lige fået sin debut på det nigerianske U23 landshold.
    Sidst redigeret af Gentleman Finn : 11.06.11 kl. 00:06
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    ›Det ved du så nu ;-)
    ›Ujah blev som 19 årig sidste sæson nr. 3 på topscorer listen i
    ›Norge, efter Djiby Fall og Moa, som begge nu har forladt Norge. I
    ›år har han i ligaen scoret 9 mål i 9 kampe. En statistik på 38
    ›kampe og 26 mål er altså voldsomt imponerende for en 20 årig
    ›spiller, som langt fra har nået toppen af sit potentiale. Han har
    ›også lige fået sin debut på det nigerianske U23 landshold.

    Jeg er med på, at han har scoret mange mål. Men jeg mener stadigvæk ikke, at vi bør smide 16-20 millioner kroner efter ham. Manden har ingen international erfaring, han har spillet hvad der svarer til en sæsons kampe i Tippeligaen, og selvom han har gjort det godt i disse, så er der stadig ikke tale om præstationer over længere tid (flere sæsoner). Han kan nemt få et formdyk, han er stadig ung, og det er ikke sikkert, at han kan fortsætte sin stabile målscoring. Ydermere spiller han på et midterhold, og der er altså stor forskel på at være angriber i Lillestrøm og angriber i København. Se bare hvordan det gik Aílton, da han pludselig skulle være angriber i en topklub.

    Når det så er sagt, så er der selvfølgelig ingen tvivl om, at Ujah er en god spiller, og han kan sikkert også ende med at blive en stor Superliga-profil. Havde det været muligt at få ham til omkring 10 millioner, så mener jeg bestemt også, at han ville være interessant for os, men når vi snakker 16-20 mio., så mener jeg, at vi kan få bedre (og/eller flere) spillere for pengene.
    Mvh.
    Dane

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    Fordi han i virkeligheden er 30 år og hedder Prins Åhnej i stedet for Uhhh Jahhh

  18. De følgende 12 brugere er enige:

  19. #14
    alsvik Slettet

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    ›Det ved du så nu ;-)
    ›Ujah blev som 19 årig sidste sæson nr. 3 på topscorer listen i
    ›Norge, efter Djiby Fall og Moa, som begge nu har forladt Norge. I
    ›år har han i ligaen scoret 9 mål i 9 kampe. En statistik på 38
    ›kampe og 26 mål er altså voldsomt imponerende for en 20 årig
    ›spiller, som langt fra har nået toppen af sit potentiale. Han har
    ›også lige fået sin debut på det nigerianske U23 landshold.

    Han har lavet 10 utrolig heldige mål, 10 mål på nedfald i feltet og 6 mål i en kamp (ja ja, flueknep nu de tal som i lyster). Hvis det fortsætter er han jo ren Van Nistelroy. Men jeg tvivler!

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: Den store hvorfor forsøger vi ikke at hente UJAH

    Jeg har den soleklare holdning, at jeg gerne ser gode forstærkninger til Brøndby. Efter en 2-3 sjove år, hvor man weekend efter weekend sad og fornøjede sig med at de spillede med hovedet under armen og jævnligt tabte eller smed point mod middel-og-andre-bundhold, glæder jeg mig over at de henter nye på papiret stærkere folk til truppen. Lad os få lidt kamp i toppen, og igen se frem til Ny-Klassikeren med spænding og lidt pro-aktiv ængstelse.

    Herinde bliver vi alligevel aldrig enige om den trup der står klar til ny sæson vil være bedre, dårligere eller at par med den sidste. Mon ikke den bliver god. Mon ikke CV har styr på det. Efter forholdende, hvad disse så må være.

    Styrk Ligaen Nu Dot Com.

  21. De følgende 35 brugere er enige:

Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 02.11.11, 13:42
  2. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 19.01.11, 15:20
  3. Hvorfor F@#den sker der ikke noget ???
    By Hellerup in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 08.07.03, 20:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •