Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 86

Emner: Christian Grindheim

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    56

    Re: Christian Grindheim

    At sælge kvist for denne nye spændende nordmand synes som en fantastisk handel, som CV skal have stor ros for. Kvist var god, men ikke bedre end jeg i et normalt ville rose denne handel helt op til skyerne, da salgsprisen er rigtig god og omvendt er indkøbsprisen af - hvad alt tyder - en fuldgod erstatning dejlig lav.

    Denne handel giver mig dog lidt koldsved. Der er mit sind ingen tvivl om, at CV nok skal skaffe os en rigtig, rigtig god trup med 11 rigtige gode spillere. men vi skal også have et godt hold, og netop sidste sæson vidste, hvordan 11 gode spillere sammen blev endnu bedre end de burde være på papiret. Kæmper udskitninger i forsvaret og nu også af den defensive midtbane øger i min bog risikoen markant for at holdet i næste sæson slet ikke i fællesskab når samme niveau. Nogle af de hold vi har mødt i Europa har jo netop på papiret haft langt bedre spillere end os, men som hold været markant ringere. Set i det lys tror jeg faktisk jeg hellere havde undgået denne - ellers isoleret set - fantastiske handel.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    alsvik Slettet

    Re: Christian Grindheim

    ›At sælge kvist for denne nye spændende nordmand synes som en
    ›fantastisk handel, som CV skal have stor ros for. Kvist var god,
    ›men ikke bedre end jeg i et normalt ville rose denne handel helt
    ›op til skyerne, da salgsprisen er rigtig god og omvendt er
    ›indkøbsprisen af - hvad alt tyder - en fuldgod erstatning dejlig
    ›lav.

    ›Denne handel giver mig dog lidt koldsved. Der er mit sind ingen
    ›tvivl om, at CV nok skal skaffe os en rigtig, rigtig god trup med
    ›11 rigtige gode spillere. men vi skal også have et godt hold, og
    ›netop sidste sæson vidste, hvordan 11 gode spillere sammen blev
    ›endnu bedre end de burde være på papiret. Kæmper udskitninger i
    ›forsvaret og nu også af den defensive midtbane øger i min bog
    ›risikoen markant for at holdet i næste sæson slet ikke i
    ›fællesskab når samme niveau. Nogle af de hold vi har mødt i
    ›Europa har jo netop på papiret haft langt bedre spillere end os,
    ›men som hold været markant ringere. Set i det lys tror jeg
    ›faktisk jeg hellere havde undgået denne - ellers isoleret set -
    ›fantastiske handel.


    "- Salget forventes at have en positiv virkning på resultat før skat for 2011 på 29 mio. kr., skriver Parken Sport & Entertainment ifølge borsen.dk, som også skriver, at Christian Grindheim kostede omkring seks millioner kroner."

    Det må siges at være en fantastisk handel!!!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Christian Grindheim

    Vil savne Kvist helt extremt, altid rart at se en komme fra bunden og helt frem!

    Håber Delaney bliver den næste "kvist".

    Held & Lykke til Mr.Grindheim.

    /Game

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Christian Grindheim


    ›"- Salget forventes at have en positiv virkning på resultat
    ›før skat for 2011 på 29 mio. kr., skriver Parken Sport &
    ›Entertainment ifølge borsen.dk, som også skriver, at Christian
    ›Grindheim kostede omkring seks millioner kroner."

    ›Det må siges at være en fantastisk handel!!!

    Men man må så i samme åndedræt konstatere, at klubben så ikke vil anvende pengene til køb af nye spillere. Og et eller andet sted kan jeg godt have det sådan, at tingene ikke rigtig hænger sammen, når man på den ene side budgetterer med Chl og på den anden side, at man tillader en udvanding af spillertruppen. For loggikken må sgu være, at en spiller til 30 er bedre end en til 5 mio...

    Faktum er, at vi har skiftet træner og fem stensikre i startopstillingen (og hvor vi med Bengtsson ikke i første omgang i hvert fald kommer til at matche niveauet på venstre back, højre back tror jeg også bliver svært... , Grønkjær kommer vi heller ikke til at matche- hvad CV selv har meldt ud.)

    Det er fuldstændigt umuligt at sige noget om holdets styrke og muligheder i Europa... Champions League er først og fremmest en lottokupon
    Sidst redigeret af Thomas FC : 16.06.11 kl. 10:04

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Christian Grindheim

    ›Men man må så i samme åndedræt konstatere, at klubben så ikke vil
    ›anvende pengene til køb af nye spillere.

    Nej, det må man skam ikke konstatere. Ikke hvis man kan regne og ved lidt om regnskabsteknik i hvert fald :-)

    Mens det er sådan at indtægter fra spillersalg minus afskrivningen af kontraktens resterende værdi ryger direkte på bundlinjen, så er det anderledes med spillerkøb.

    Når en kontraktrettighed erhverves, afskrives den typisk lineært over kontraktperioden. Dvs. køber man en spiller til 10 mio. på en fire-årig kontrakt, så afskriver man med 2,5 mio. pr. år, som så belaster årsresultatet.

    Der bliver selvfølgelig hvert eneste år budgetteret med spillerkøb, som både udløser et behov for likvide midler (kontanter) og medfører en påvirkning af årets resultat med afskrivning på de kontraktrettigheder man har. Dvs. at regnskabsårets transferudgifter udtrykker den samlede afskrivning på kontraktrettighederne. Det er hele idéen med at afskrive: At udgifterne udjævnes over en periode. Ligesom hvis man bygger en fabrik til 100 mio. som ventes at holde i 30 år - så tager man ikke et minus på 100 mio. i det ene år, byggeriet står på.

    Ud af en meddelelse om at salget af Kvist påvirker regnskabet positivt med 29 mio. kan du absolut intet udlede om hvad der i forvejen var budgetteret med i regnskabet til transfers, og hvordan det eventuelt er sat op efter Kvist-salget.

    Konkret eksempel: Hvis vi står foran at skulle købe en spiller til 20 mio. på en fire-årig kontrakt, så ville det kun nå at påvirke 2011-resultatet med minus 2,5 mio.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Christian Grindheim

    ›Men man må så i samme åndedræt konstatere, at klubben så ikke vil
    ›anvende pengene til køb af nye spillere. Og et eller andet sted
    ›kan jeg godt have det sådan, at tingene ikke rigtig hænger
    ›sammen, når man på den ene side budgetterer med Chl og på den
    ›anden side, at man tillader en udvanding af spillertruppen. For
    ›loggikken må sgu være, at en spiller til 30 er bedre end en til 5
    ›mio...

    ›Faktum er, at vi har skiftet træner og fem stensikre i
    ›startopstillingen. Det er fuldstændigt umuligt at sige noget om
    ›holdets styrke og muligheder i Europa... Champions League er
    ›først og fremmest en lottokupon.

    Der er da absolut ingen logik i at en spiller til 30 mio. er bedre end en til 5 mio. Det er jo ikke en bil.
    Jeg mener det er utrolig godt arbejde af CV en norsk landsholdsspiller plus 24 mio i banken. Og med det scout arbejde CV og co. har udført i forbindelse med de sidste par signinger er jeg sikker på at Grindheim er en klasse signing.

    Umiddelbart kan det godt blive nemmere for Roland N. når der luftes ud i truppen. Det bliver hans hold og ikke Staales hold.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Christian Grindheim

    Men man må så i samme åndedræt konstatere, at klubben så ikke vil anvende pengene til køb af nye spillere. Og et eller andet sted kan jeg godt have det sådan, at tingene ikke rigtig hænger sammen, når man på den ene side budgetterer med Chl og på den anden side, at man tillader en udvanding af spillertruppen. For loggikken må sgu være, at en spiller til 30 er bedre end en til 5 mio...
    I så fald skulle Kvist være bedre, end feks Claudemir, og sådan tror jeg ikke helt, du kan stille det op.
    Synes personligt, 30-35 mill er en glimrende pris for Kvist (om end han vil blive savnet).
    På den anden side, var vi også sikre på, at tabet af Hutch ville blive enormt, og det er da gået ok siden han forlod os.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Christian Grindheim

    tak til Simon for den fine gennemgang af regnskabsteknik...

    men jeg fastholder mit overordnede budskab - det irriterer mig, at vi skal starte helt forfra. Jeg tror ikke, at vi rammer samme niveau med spillertruppen, selvom det er det, der er målsætningen.

    Jeg bebrejder ikke CV, at der er så mange, der rejser. Jeg synes bare, at spillerafgangen er i år er for massiv, og jeg mener, at en stor del af FCK´s kontinuitet skyldes, at man tidligere har haft nogle fornuftigere transfer-vindue med forholdsvis få udskiftninger i truppen.

    Og de 30 mio. for Kvist skal også ses i lyset af, at vi spiller en sæson, hvor der måske er 300-400 mio kr. i spil...
    Sidst redigeret af Thomas FC : 16.06.11 kl. 10:34

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    272

    Re: Christian Grindheim

    ›Konkret eksempel: Hvis vi står foran at skulle købe en spiller
    ›til 20 mio. på en fire-årig kontrakt, så ville det kun nå at
    ›påvirke 2011-resultatet med minus 2,5 mio.

    ›/Simon

    Skal det forstås som 20 mio. afskrevet lineært i 4 år til 5 mio. om året, der så skal halveres i det nuværende regnskabsår, da de første to kvartaler (næsten) er passeret??
    "Op i øret med Sepp Blatter, han er bare en gammel pamper!"

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Christian Grindheim

    ››Konkret eksempel: Hvis vi står foran at skulle købe en spiller
    ››til 20 mio. på en fire-årig kontrakt, så ville det kun nå at
    ››påvirke 2011-resultatet med minus 2,5 mio.
    ››
    ››/Simon

    ›Skal det forstås som 20 mio. afskrevet lineært i 4 år til 5 mio.
    ›om året, der så skal halveres i det nuværende regnskabsår, da de
    ›første to kvartaler (næsten) er passeret??

    Ja, det er præcis sådan det skal forstås.

    Mvh.
    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Christian Grindheim

    Holder dette regnestykke:

    http://onside.dk/nyheder/superligaen...paign=klubfeed

    Det virker til at de mener:
    Kvists pris - Grindheims = det opjusterede beløb.

    Men det PS&E skriver er "Salget forventes at have en positiv virkning på resultat før skat for 2011 på 29 mio. kr". Altså salget, ikke noget med salg minus indkøb.

    Det ville da også ligne FCK/CV dårligt at indkøbe deciderede erstatninger og sætte det op i fondsbørsmeddelelser som den ene spiller erstatter den anden. Dette sås også med Hutch/Claudemir - CV benægter altid at en ny spiller erstatter en gammel og derfor ville det være besynderligt at det oplyste beløb, 29 mio, skulle være foreskelen i de to handler.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,559

    Re: Christian Grindheim

    Jeg bebrejder ikke CV, at der er så mange, der rejser. Jeg synes bare, at spillerafgangen er i år er for massiv, og jeg mener, at en stor del af FCK´s kontinuitet skyldes, at man tidligere har haft nogle fornuftigere transfer-vindue med forholdsvis få udskiftninger i truppen.
    Det er vel netop den strategi, som vi betaler for i dette vindue. Vi har holdt fast på dygtige spillere, og det gav os en kanon-sæson og nu løber kontrakterne ud. Alternativet er jo ikke at beholde dem. Alternativet var at sælge dem for en eller flere sæsoner siden. Tingene hænger jo sammen.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  21. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,165

    Re: Christian Grindheim

    ›Det er vel netop den strategi, som vi betaler for i dette vindue.
    ›Vi har holdt fast på dygtige spillere, og det gav os en
    ›kanon-sæson og nu løber kontrakterne ud. Alternativet er jo ikke
    ›at beholde dem. Alternativet var at sælge dem for en eller flere
    ›sæsoner siden. Tingene hænger jo sammen.

    ›ougar
    Det er jo langt hen ad vejen korrekt, men man kunne jo også have været endnu mere konsekvent med strategien og ladet Kvists kontrakt løbe ud...

    Disclaimer: Det synes jeg IKKE, man skulle have gjort, når han nu gerne ville afsted...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: Christian Grindheim

    ›I så fald skulle Kvist være bedre, end feks Claudemir, og sådan
    ›tror jeg ikke helt, du kan stille det op.
    ›Synes personligt, 30-35 mill er en glimrende pris for Kvist (om
    ›end han vil blive savnet).
    ›På den anden side, var vi også sikre på, at tabet af Hutch ville
    ›blive enormt, og det er da gået ok siden han forlod os.

    Kan man ikke godt tillade sig at udtrykke det således.............

    Med tabet af Atiba står FCK overfor en meget vanskelig udfordring.......

    Sagde div. experter og folk fra vestegnen hånende.
    Faktum er at holdet efter Atiba aldrig er set stærkere, tillader jeg mig at sige.
    Og lige præcis ifht. at det ikke længere er Ståles hold, tror jeg sgu heller ikke det er tosset.

    Tak til Simon for regnskabsforklaringen, godt beskrevet, og at få 30 mille for kvist nu er sgu da ok.

    Vi satser på en ny nordmand sammen med Claudemir og Bolanos og Vingaard kan skabe en god midtbane.

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Christian Grindheim

    Jeg har forhørt/chattet med en stærkt fodbold interesseret nordmand om vores nye signing, en gut som selv spiller på et ok niveau i norge og er ganske neutral i sin vudering

    Jeg startede sådan her,

    Christian Grindheim til FCK
    kan du ikke skrive lidt kort om ham, hvordan er han som spiller? og som person ?



    Halla. Jo, han er en sterk midtbanespiller som dekker mye rom. Box til box spill
    er som rydder opp mye, men er også god med ballen i beina.

    Målfarlig ? gode indlæg ? freekicks ?

    Han er OK kreativ, men ikke serlig målfarlig

    gode pasninger og gode innlegg ja.

    Frispark tar han ikke. Har er mer en defensiv destroyer og en som liker å styre spillet

    Hvordan er hans status omkring det norske landshold? er han en profil der?

    Han er en kapteins type.
    Han er fast på landslaget i den dype midtbanerollen
    Han er også i sin beste alder, så det er en god signering for FCK, jeg trodde han skulle til Tyskland eller frankrike.

    Han lyder jo lovende, tror du han kan takle de massive vinder forventninger i kbh ?


    ja det tror jeg, han er sterk mentalt og har lederegenskaper.

    hvordan opfører han sig i pressen? rolig? arrogant ?

    Rolig, veldig rolig. Typisk norsk. Sier det han må, men ikke særlig mer.

    Han ble antatt for å være et av Norges virkelige store talenter når han var ung, men det ser ut til at nederland var det lengste han rakk ut i sin karriere.


    Han være en god direkte erstatter til Kvist som forsvinner, jeg tror han er moden for kapteins oppgaver.


    Til sidst her kommer han faktisk med noget af et citat,

    Tror det er rett å sammenligne han med ståle solbakken,

    Selv om ståle var et hakk bedre i mine øyne.

    Sådan sluttede snakken om Grindheim,
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  24. De følgende 7 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Christian Poulsen??
    By DG-FC in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 11.02.05, 18:23
  2. Christian Andersen
    By cokeboy in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 13.12.04, 21:54
  3. Christian Andersen
    By madsen45 in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.05.04, 17:09

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •