Side 4 af 14 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 201

Emner: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

  1. #46
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Det kan jo tænkes at 75 er lige med at Damen skifter efter en Cl kvalifikation og 110 hvis fc vil slippe ham omgående. Kompensation på 35 millioner for at tage chancen med nye angribere?
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ››På mange måder er jeg enig med dig, men skal der laves en handel
    ››med Damen nu skal han først skifte efter CL kval!!! det byrde
    ››ikke betyde alverden for araberne.

    ›Jeg kunne ikke være mere uenig.

    ›Det ville være tåbeligt, ikke at lade det kommende nye angreb få
    ›så meget spilletid sammen så hurtigt som muligt.
    ›I F.C.København arbejder man efter de langsigtede løsninger - som
    ›hidtil har bragt os - ja skal vi ikke bare sige temmelig langt.
    ›De dér kortsigtede løsninger lader vi bare de andre om.
    Nu er det jo ikke hver vindue vi skifter 6-7 store profiler ud, og pt kunne FCK nok sagtens gøre en undtagelse, for chancen for at komme i CL er sgu da noget større med Damen på holdet eller ?

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Nu skal man også huske, at dette transfervindue er ramt af kontraktudløb og karrierestop, som udgør 4 af spillerne fra startopstillingen.. Man kan sige, at det er uforsvarligt at beholde en spiller som Kvist, der kun havde et år tilbage af sin kontrakt, når man kunne få en kompensation på hele 30 mio. kroner..

    Det samme scenario er ikke helt gældende for N'Doye, men til gengæld gav man blot 2 mio. euro for N'Doye, og hvis han kan skydes af for 10 mio. euro, så synes jeg egentlig, at det ville være godkendt for CV at gøre..

    Når man ser hvilke modstandere, som klubben kan trække i Champions League kvalifikationen, så vil jeg mene, at klubben sagtens kan sammenspille et hold, som vil kunne matche de andre hold, og stadigvæk give os favorit værdigheden over 2 kampe med vores stærke hjemmebane i baghånden..

    Et salg af Dame kunne bruges til at hente 1 angriber, 1 kantspiller, en højreback samt en midtstopper, hvis Larsson ikke kommer tilbage til holdet.. Et godt bud på en ny målmaskine kunne være Djiby Fall, som jeg har nævnt tidligere.. Hent ham for 1,5 mio. euro og sælg ham for 6 mio. euro.. :)

  4. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Man kan også vælge at sige der er skiftet så meget ud, at der under alle omstændigheder skal spilles et nyt hold ind, så en fra eller til vælter ikke mere end det allerede er, pengene, hvis cv får lov til at bruge dem, kan måske give noget af 2010/11 styrken, på den lange bane endda forbedre den.

    Håber ikke at det er sandt da jeg er meget stor fan af damen, både som spiller og det jeg kender til ham som menneske.

    Troede aldrig han ville til et arabisk land igen, men pengene kan blive for store.
    Forza FCK
    Bazooka

  5. #50
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    175

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Sælg Kvist, sælg Zanka, sælg Santin - Jeg skal nok komme over det. Men for alt i verden, hverken Claudemir, Wiland eller N´doye!!!

    Hvad skal vi med 10 millioner euro, når ingen penge kan lokke afløsere af bare nogenlunde samme standard til København? De gider da ikke superligaen!!!!

    Så hellere to år mere med den smukke mand i front, og kun 4 - 5 millioner euro i 2013, hvis han ikke helt formår at holde niveauet de næste sæsoner.

    Damen bli´r eller cv raus !!!!!!111

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?


    ›Når man ser hvilke modstandere, som klubben kan trække i
    ›Champions League kvalifikationen, så vil jeg mene, at klubben
    ›sagtens kan sammenspille et hold, som vil kunne matche de andre
    ›hold, og stadigvæk give os favorit værdigheden over 2 kampe med
    ›vores stærke hjemmebane i baghånden..


    Hjemmebane... Jeg har godt nok ikke ret meget lyst til at vores totalt usammenspillede hold skal op mod Partisan Beograd foran 40.000 temmeligt larmende og intimiderende serbere...
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ›Det kan jo tænkes at 75 er lige med at Damen skifter efter en Cl
    ›kvalifikation og 110 hvis fc vil slippe ham omgående.
    ›Kompensation på 35 millioner for at tage chancen med nye
    ›angribere?

    Ehh... hvorfor skulle en arabisk klub give 1 fuck om de får ham før eller efter, han har spillet CL-kval?

  10. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ›Sælg Kvist, sælg Zanka, sælg Santin - Jeg skal nok komme over
    ›det. Men for alt i verden, hverken Claudemir, Wiland eller
    ›N´doye!!!

    ›Hvad skal vi med 10 millioner euro, når ingen penge kan lokke
    ›afløsere af bare nogenlunde samme standard til København? De
    ›gider da ikke superligaen!!!!

    ›Så hellere to år mere med den smukke mand i front, og kun 4 - 5
    ›millioner euro i 2013, hvis han ikke helt formår at holde
    ›niveauet de næste sæsoner.

    ›Damen bli´r eller cv raus !!!!!!111

    Problemet ved at at holde på spilere for enhver pris er, at man sender et klart signal til potentielle indkøb om at man ikke kan komme videre i sin karriere hvis man først skriver under hos os og gør det godt.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    55

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ››
    ››Damen bli´r eller cv raus !!!!!!111

    ›Problemet ved at at holde på spilere for enhver pris er, at man
    ›sender et klart signal til potentielle indkøb om at man ikke kan
    ›komme videre i sin karriere hvis man først skriver under hos os
    ›og gør det godt.


    enig ,dårlig signal . men den med cv raus er jeg med på

    at byde så sent på ujeh (efter bif o andre) er pinlig når cv mener han kender alle potentielle indkøb i norden...

    og skulle damen desværre blive solgt for 100 mil er det enten (størst chance) for at vores 2 griske aktike ejeren vil have dem selv (så mange som mulig)(ps det ik nordea jeg mener) hvis ikke ::
    mon ikke man kan finde en angriber der ville tage 1 ophold i kbh som evt var transferlisted i en af de størte klubber for den pris *? mener ..både køb som vild løn kunne dækkes af salg . enda med overskud

  13. #55
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Tja.. Jeg tror nok, at spillere rundt omkring i Europa har fået øjnene op for FC København efter sidste sæson.. Det er klart at der er langt mellem topspillerne, som gider at tage til f.eks. Aab, FCM, BIF eller OB, som spiller om de sekundær placering i ligaen, men perspektiverne for FCK er væsentlig anderledes end blot den lave rangerende Superliga..

    FC København er jo ikke længere blot en del af Superligaen, men i sidste sæson blev vi en del af højdepunkterne i Champions League, og det må da være ganske klart for spillernes agenter, at FCK er en fantastisk udviklingsmulighed for spillere, som endnu ikke har slået til på den europæiske scene, men indeholder et specielt talent..

    Dame N'Doye er jo et fantastisk eksempel, da han spillede i den næstbedste græske fodboldrække i sæsonen 2009, hvorefter han kommer til FC København for 2 mio. euro. Blot 2 år senere med konstant udvikling har han en værdi over 8 mio. euro, og har scoret i Champions League, og har fået en international opmærksomhed på den største internationale fodboldscene.. Dame N'Doye har haft en drømme sæson, og er blevet kendt i store dele af Europa..

    Dame N'Doye er et produkt af FC København, og et salg af Dame vil understrege at FC København er et attraktivt springbræt til en større karriere i enten de største europæiske liga, som William Kvist eller en stor kontrakt i et andet land - Dame N'Doye..

    Christian Grindheim valgte netop FCK, fordi at han kunne se en deltagelse i Champions League forude, og jeg er overbevidst om at FCK europæiske resultater tiltrækker en lang række spillere, som dufter Champions League forude, og et kommende mesterskab, som giver direkte adgang vil i hvert fald også tiltrække endnu flere..

    Et salg af N'Doye vil give midlerne, og FCK tiltrækningskraft har aldrig været større, så hvorfor ikke bare hæve overlæggeren, og sikrer den direkte Champions League plads i en kommende årrække..?

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #56
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    160

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Jeg kan sagtens se, at man kan have svært ved at sige nej til et bud på 100+ millioner kr. Og det er nok ikke forsvarligt, at afvise sådan et bud. Men hvis man virkelig har tiltro til N'Doye, og tror på hans talent, så er der jo ingen grund til at han ikke kan have endnu en fantastisk sæson. Det er vel det vi alle sammen forventer af holdets bedste spiller. Med endnu en super sæson, kan prisen på ham jo sagtens stige. Næste sommer vil han jo stadig have 2 år tilbage af sin kontrakt, så jeg kan ikke se at prisen skulle falde fordi der er kortere tid tilbage af kontrakten. Der er selvfølelig ingen garanti for, at FCK kan få et lige så stort bud som den arabiske klub tilbyder, men hvis N'Doye igen spiller på så højt et niveau, så kan det også tænkes at andre klubber er villig til at give en meget høj pris. Ifølge nogle af artiklerne var der jo også tyske klubber, som havde forhørt sig på N'Doye.

    Skulle man satse og holde på ham endnu et år, eller tage de mange og sikre penge? Jeg er glad for jeg ikke er CV lige nu.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #57
    alsvik Slettet

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Jeg ville sælge. N'Doye opnår aldrig så god en sæson igen i FCK og det er lige nu at han er brandvarm. Så "ja tak" til 75+ mill ...

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #58
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ›Jeg ville sælge. N'Doye opnår aldrig så god en sæson igen i FCK
    ›og det er lige nu at han er brandvarm. Så "ja tak" til
    ›75+ mill ...

    Ville du også sige "ja tak" hvis salget af N'Doye gjorde udslaget og betød at vi ikke kom i CL-gruppespillet om et par måneder? Jeg ville ikke.

    Jeg synes du og andre giver udtryk for en besynderlig opfattelse af hvordan forretningen fungerer. Det er jo ikke sådan at hvis N'Doye bliver solgt, så går man ud og geninvesterer hele dynen i nye, spændende spillere. En ekstraordinær transferindtægt fra N'Doye fjerner heller ikke de grundlæggende årsager til at der er grænser for hvor gode spillere vi kan tiltrække og fastholde i København (fx klima, skattetryk, ligaens styrke/omdømme).

    Det mest sandsynlige udfald ved et kassesalg af Damen til arabisk fodbold vil være at vi går ud og betaler en meget høj pris for en velscoutet type som Gerndt (svenskerne bemærker jo nok også at vi er kommet til endnu flere penge), og de resterende millioner bliver så lagt i kassen som polstring til hvis CL-kvalen senere skulle glippe. Mon ikke CV vil gøre det meget klart for sine overordnede, at hvis man sælger Dame N'Doye, så hænger CL-deltagelsen i en endnu tyndere tråd? Det ville jeg da råbe op om i hans sted.

    Uden sammenligning i øvrigt, så begynder jeg at få virkelig dårlige vibes og minder om BIF's totale forfald over det år der gik fra sommeren 2005 til sommeren 2006 hvor de solgte Kahlenberg, Agger, Skoubo, Elmander og Kamper og sendte Wieghorst på pension. I perioden solgte de vel spillere for omkring 175 millioner kroner, og siden har de været sportsligt til grin. Og pengene endte med at gå til - ja, det må guderne vide.

    Jeg er med på at CV sikkert ville kunne forvalte pengene langt bedre end man gjorde på Vestegnen i sin tid, og jeg er indforstået med at et bud på fx 75 mio. på N'Doye vil være noget nær umuligt at afvise, men jeg synes godt nok det er naivt at tro at det ikke vil svække os voldsomt sportsligt. Og hvis det ender med at koste CL-deltagelsen, står vi altså tilbage med mindre i hænderne på alle fronter: Resultater, oplevelser, koefficientpoint og penge. Hvis CL-deltagelsen kikser pga. manglende mål/skarphed, så ved jeg i hvert fald godt hvilket "hvad nu hvis"-scenarie, der vil være rigtig svært at slippe.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  20. #59
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ››Jeg ville sælge. N'Doye opnår aldrig så god en sæson igen i FCK
    ››og det er lige nu at han er brandvarm. Så "ja tak" til
    ››75+ mill ...

    ›Ville du også sige "ja tak" hvis salget af N'Doye
    ›gjorde udslaget og betød at vi ikke kom i CL-gruppespillet om et
    ›par måneder? Jeg ville ikke.

    ›Jeg synes du og andre giver udtryk for en besynderlig opfattelse
    ›af hvordan forretningen fungerer. Det er jo ikke sådan at hvis
    ›N'Doye bliver solgt, så går man ud og geninvesterer hele dynen i
    ›nye, spændende spillere. En ekstraordinær transferindtægt fra
    ›N'Doye fjerner heller ikke de grundlæggende årsager til at der er
    ›grænser for hvor gode spillere vi kan tiltrække og fastholde i
    ›København (fx klima, skattetryk, ligaens styrke/omdømme).

    ›Etc.

    Yderligere er det værd at huske på, at hvis man ikke sælger N'Doye nu, så er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan sælge N'Doye i et senere vindue. Situationen hedder jo ikke 0 mio. kr. eller 75-100 mio. kr. - Nu eller aldrig!!1
    Det vil uden tvivl være mest optimalt at sørge for at få en transferindtægt ud af N'Doye, men med 3 år tilbage af kontrakten, så er der tid til at vente. Så får vi måske ikke en pris i omegnen af €10-15 mio., men N'Doye er stadig en fremragende spiller, og det ville ikke være urealistisk at sælge ham for over 50 mio. om et år, selvom køberen ikke kommer fra en oliestat. Timingen for et salg kunne ikke være værre, og det forvirrer mig lidt, at strategien åbenbart er anderledes nu, i forhold til tidligere hvor man ikke havde de store skrupler med at sige nej til 10-20 mio. for at bevare truppens styrke.
    Måske KB Hagen har ret alligevel, når han siger, at man "sælger" CL i år, og satser stærkt på at vinde ligaen og den gratis adgang til gruppespillet.

    Og i øvrigt, "Han kan blive langtidsskadet!!1" og "Han kan få et formdyk af en grund jeg ikke har overvejet endnu!!1" er ikke gyldige argumenter for, at der skulle være en risiko ved ikke at sælge ham. 1. Alle kan blive skadet, og det ville således være lige så stærkt et argument for ikke at købe spillere, og 2. N'doye har ikke vist tegn på, at han skulle rende ind i langvarige formdyk.

  21. #60
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    I er sikkert trætte af Twitter-udmeldinger, men:

    "Dame Ndoye of Senegal with the new club until 2014 Copenhagen Crescent canceled his visa for Saudi Arabia"

    Tør man håbe? :)

Side 4 af 14 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Har Meulensteen trænet sin sidste superliga-kamp?
    By spiff in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 05.01.07, 20:52
  2. Hvad har I spillet? (på Ajax-FCK, red.)
    By Stenum in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.08.06, 21:39
  3. Røll har måske spillet sin sidste kamp i FCK
    By fckboy32 in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 12.04.06, 06:30
  4. Bedste højre midt, der har spillet i FCK?
    By Andreas in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 01.07.04, 16:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •