Side 6 af 14 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 201

Emner: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ›De glade ejere kan jo så ikke bare nupse pengene selv. Pengene
    ›ligger i selskabet, og de kan kun trækkes ud via et aktieudbytte.
    ›Og det er meget svært at forestille sig, specielt hvis man kigger
    ›på de seneste årsregnskaber. Jeg kender ikke en skid til
    ›reglerne, men med store underskud tidligere år, så er det vist
    ›ikke muligt, at give noget aktieudbytte - selv hvis man har lyst.

    ›Til gengæld vil pengene jo nok blive brugt til at nedbringe
    ›gælden fra 1.3 mia til 1.2 mia, hvilket jo også er en ualmindelig
    ›kedelig måde at bruge dem på, hvis man ser på det fra vores
    ›synspunkt.

    ›ougar
    Hold nu op.... hvis fodbolddelen indtil flere gange har været ude at fortælle at de har uændrede budgetter mv. så har de det også når de får solgt nogle spillere.
    Et salg af N´doye vil indgå i driften for FC København, og når årsregnskabet så foreligger for 2011, vil det forhåbentig vise sig at fodboldklubben har overskud, som så bidrager til koncernen og forhåbentlig derfra kunne afvikle ekstra på gælden til Nordea.

    At tro at Nordea kommer og hapser dem eller lign. vil jo være utroværdigt af dem, i og med de ahr indgået en handlingsplan med PSE, og såfremt vi ellers følger den, så burde Nordea ikke have nogen problemer.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    588

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ›De glade ejere kan jo så ikke bare nupse pengene selv. Pengene
    ›ligger i selskabet, og de kan kun trækkes ud via et aktieudbytte.
    ›Og det er meget svært at forestille sig, specielt hvis man kigger
    ›på de seneste årsregnskaber. Jeg kender ikke en skid til
    ›reglerne, men med store underskud tidligere år, så er det vist
    ›ikke muligt, at give noget aktieudbytte - selv hvis man har lyst.

    ›Til gengæld vil pengene jo nok blive brugt til at nedbringe
    ›gælden fra 1.3 mia til 1.2 mia, hvilket jo også er en ualmindelig
    ›kedelig måde at bruge dem på, hvis man ser på det fra vores
    ›synspunkt.

    ›ougar

    Er helt enig bortset fra det med gælden:) Jeg har en forestilling om, at ledelse inkl. de to pengestærke mænd, har set lyset i år. Den bedste måde at nedbringe gælden på er at spille CL (de næste 8-12 år;)) Dette opnås ikke ved at sælge dyrt ud uden også at købe godt ind. De ved godt, at vi SKAL vinde ligaen, hvis vi vil have CLpenge, og de ved godt, at vi ikke vinder ligaen ved at bruge alle pengene fra de store salg til at dække gæld. Jeg tror (håber), at de er så dygtige forretningsmænd, at de forstår at invistere sig frem til succes, hvilket for mig må være lig med løbende indkøb af ret gode spillere, der kan give afkast i form af løbende indtægter fra CL. Det 'eneste', vi skal gøre, er trods alt at vinde herhjemme, så er vi med i CL! For mig ville regnestykket være let. Skal jeg komme 100 mil i lommen nu, eller bruge dem på spillere, der de næste 3-4 år KAN bidrage til at jeg tjener 4-6 gange det beløb? Som du også skriver det, kan de glade mænd nok ikke proppe noget direkte i egen lomme nu og her alligevel, og jeg tror for så vidt heller ikke, at de sulter:)

    Bortset fra det, så tror jeg ikke meget på, at vi sælger Nd for 75-100 mill.

    /Mads

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Hold nu op.... hvis fodbolddelen indtil flere gange har været ude at fortælle at de har uændrede budgetter mv. så har de det også når de får solgt nogle spillere. Et salg af N´doye vil indgå i driften for FC København, og når årsregnskabet så foreligger for 2011, vil det forhåbentig vise sig at fodboldklubben har overskud, som så bidrager til koncernen og forhåbentlig derfra kunne afvikle ekstra på gælden til Nordea.
    Helt enig. Nordea kommer naturligvis ikke og konfiskerer nogle penge. Min primære pointe var bare, at "vores 2 griske aktie-ejere" ikke kan nupse pengene til dem selv, så det er ikke noget, som nogen behøver at frygte.

    Men hvis man tror at 100 millioner vil blive postet tilbage i spillertruppen, så tror jeg godt nok også man tager grueligt fejl, og det er absolut ikke fordi Nordea skulle komme og nupse dem. Men det giver bare ikke forretningsmæssigt mening, at bruge så mange penge på spillere. Og for virksomheden er det essentielt, at gælden nedbringes, så et ekstraordinært stort overskud, vil naturligvis blandt andet blive brugt til det.

    Og de uændrede budgetter, betyder ikke at fodbolddelen bare "selv" kan beholde ekstraordinære indtægter, fordi budgettet jo er holdt. Naturligvis ikke. Det betyder, at man ikke ændrer på noget uanset om man kommer i CL eller ej, eller uanset om man har byttet nogle spillere ud. Med "byttet ud" mener jeg, at hvis N'Doye sælges, så bliver der naturligvis brugt nogle penge til at købe en erstatning, så holdet stadig har den styrke, som PSE ønsker. Men "resten" ryger da til afbetaling af gæld.

    Og afbetaling af gæld er jo også fint nok. Det hjælper hele PSE, og viser eftertrykkeligt, at det kan betale sig at satse på fodbolddelen, så det skal vi da nok få glæde af. Men det er bare lidt mere langsigtet. Og som fan, så synes jeg da det er kedeligt (dvs. mindre spændende). For holdet BLIVER svækket, det er der da ingen tvivl om. Og mit fokus som fan, det er jo unægtelig lidt kortsigtet - vi siger jo "vigtigste sæson nogen sinde" hvert eneste år :-) Og det næste halve år, det ER jo ret vigtigt.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ›Jeg synes egentlig det ligner, hvad det started med at være, en
    ›gang agurketid! Det kan godt være, at folk bliver mere nervøse,
    ›fordi alle medier nu kopier hinanden, så man kan læse den samme
    ›historie over alt! Meeen hvor kommer historien egentlig fra:
    ›-FCK: nej
    ›-Niclas Jensen: nej
    ›-N'Doye: nej
    ›-Halvmånen (eller hvad klubben nu kaldes): nej

    ›Historien kommer fra en tysk agent, som faktisk intet har med
    ›N'Doye at gøre og som bare forsøger at tjene penge på en spiller,
    ›som han slet ikke har i sin stald. Egentlig ganske usmagligt!

    http://www.bold.dk/nyt/Agentrod-i-NDoye-transfer

    ›FCK vil naturligvis gerne sælge N'Doye for 100+ millioner
    ›(sikkert også for mindre). Mest af alt, så håber man vel på, at
    ›der ikke kommer sådan et seriøst bud i dette vindue. Man har ham
    ›i lang tid endnu og har brug for ham i denne sæson. Skulle han
    ›spille på samme niveau eller endda bedre denne sæson. Så kommer
    ›buddene helt sikkert alligevel og så er det ikke fra en Saudi
    ›Arabisk klub (som man ikke kan have interesse i at spille for -
    ›andet end pengeinteresser naturligvis), men så kommer tilbuddene
    ›fra Tyskland, England etc.

    ›Er der interesse for N'Doye: naturligvis, er dette en and: jeg tror det!

    ›Torben

    Niclas Jensen har nu været ude og bekræfte interessen fra Saudi Arabien, så det er ikke helt en and. Men om skiftet er så tæt på som nogle påstår og om der er hold i de beløb der nævnes er en anden snak.

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    60

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ››Hvis nu vi sælger N`Doye for 80 mill. og så ender med at mangle
    ››ét mål i den sidste kval kamp til CL, i en kamp hvor Santin
    ››brænder chancer på det skammeligste. Så vil det istedet have
    ››kostet 80 mill. at sælge ham...
    ››
    ››Det er mange penge, men jeg mener at smertegrænsen for hvor mange
    ››profiler man kan miste i ét transfervindue blev nået ved Kvists
    ››afgang (hvis ikke allerede ved Grønkjærs).
    ››
    ››Transferstop NU - tak!


    ›Jeg synes egentlig det ligner, hvad det started med at være, en
    ›gang agurketid! Det kan godt være, at folk bliver mere nervøse,
    ›fordi alle medier nu kopier hinanden, så man kan læse den samme
    ›historie over alt! Meeen hvor kommer historien egentlig fra:
    ›-FCK: nej
    ›-Niclas Jensen: nej
    ›-N'Doye: nej
    ›-Halvmånen (eller hvad klubben nu kaldes): nej

    ›Historien kommer fra en tysk agent, som faktisk intet har med
    ›N'Doye at gøre og som bare forsøger at tjene penge på en spiller,
    ›som han slet ikke har i sin stald. Egentlig ganske usmagligt!

    http://www.bold.dk/nyt/Agentrod-i-NDoye-transfer

    ›FCK vil naturligvis gerne sælge N'Doye for 100+ millioner
    ›(sikkert også for mindre). Mest af alt, så håber man vel på, at
    ›der ikke kommer sådan et seriøst bud i dette vindue. Man har ham
    ›i lang tid endnu og har brug for ham i denne sæson. Skulle han
    ›spille på samme niveau eller endda bedre denne sæson. Så kommer
    ›buddene helt sikkert alligevel og så er det ikke fra en Saudi
    ›Arabisk klub (som man ikke kan have interesse i at spille for -
    ›andet end pengeinteresser naturligvis), men så kommer tilbuddene
    ›fra Tyskland, England etc.

    ›Er der interesse for N'Doye: naturligvis, er dette en and: jeg tror det!

    ›Torben

    Historien er måske kommet fra Baumann eller arabiske twitter-fanatikerer, men den er blevet bekræftet af Niclas Jensen, hvilket trods alt giver den en hvis troværdighed. Samtidig er den blevet kørt af både Saudi-Arabiske og danske medier, som uafhængigt af hinanden har hørt fra "anonyme kilder" at der er noget om snakken. Så uanset hvad man mener om EB's, bold.dk's, Tipsbladet's eller den generelle Saudiske presse-standard, så er det ret meget røg uden bare en smule brand.

    Så er der afgivet et, måske endda to bud: alt tyder på det. Kan vi med sikkerhed sige hvad størrelsen er på disse bud: Nej, men det er nok et sted mellem 7 og 10 millioner Euro. Aner vi hvad CV og N'Doye går og tænker på i deres velskabte kranier: niks.

    Mister vi N'doye: Jeg tror mere på det nu end for bare et par dage siden, men jeg tror stadig der er håb for at han bliver. Jeg håber i hvert fald. Og man skal ikke glemme at han jo ikke har de bedste erfaringer fra ørkenen af, som man kan læse om i denne udgave af BALLS:

    http://issuu.com/dna1/docs/fckballs_14

  7. #81
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ›Vi har i hvert fald en afløser klar for damen, jf. Sporten.dk:

    http://www.sporten.dk/superligaen/ha...doyes-afloeser

    ...og som man se på disse herlige 14 minutter fra Youtube, er det ikke skævt at kalde ham en klon af N'Doye. :-) Masser af råstyrke, mål scoret på hovedstød og et kraftfuldt spark. Om han så helt har N'Doyes overblik giver videoen ikke et endeligt svar på.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  8. #82
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ...som uafhængigt af hinanden har hørt fra "anonyme
    kilder" at der er noget om snakken...
    Hvor henter du dog den aldeles uverificerbare og MEGET MEGET usandsynlige information fra :-)

    Hvis der er noget alle disse rygter IKKE er, så er det uafhængige.

    Men ellers tror jeg du har helt ret.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #83
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Synes faktisk, det er opløftende, at der er så meget styr på tingene, at vi ikke skal opleve N'doye rende rundt og bræge op i pressen om hvilke klubber han skal til, samt deres evt økonomiske formåen, som vi så det med Ujah.
    http://www.bold.dk/nyt/Nilsson-om-NDoye-Maa-vente-og-se

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #84
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    60

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ›Hvor henter du dog den aldeles uverificerbare og MEGET MEGET
    ›usandsynlige information fra :-)

    ›Hvis der er noget alle disse rygter IKKE er, så er det uafhængige.

    ›Men ellers tror jeg du har helt ret.

    ›ougar

    EB mener at have nogle her: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1578216.ece

    Jeg går ud fra at deres saudiske modpart ikke har snakket med de samme kilder. Men jeg ved hvad du mener, og jer er selvfølgelig enig i, at de sidste 50 nyheder om den her sag reelt er baseret på 2-3 anonyme og ret så uverificerbare udtalelser. Det er egentlig kun Niclas Jensens bekræftelse og Roland Nilssons "jeg siger ikke noget, men jeg siger alligevel lidt"-udtalelses (http://www.bold.dk/nyt/Nilsson-om-ND...a-vente-og-se), samt lidt twitter-rod på et sprog ingen af os forstår, som vi har at forholde os til.

    Og det var bestemt ikke min mening at lyde som om jeg ved noget som helst enhver anden med en internetopkobling og et nervøst københavner-hjerte ikke allerede er klar over.

  13. #85
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    alle taler om salget og pengene ja. Men hvad vil n'doye selv? for det første vil jeg mene at han selv helst vil blive i europa. jeg ved ikke hvor tungt pengene vejer, og om han skal forsørge flere landsbyer i senegal.

    jeg kan ikke se hvorfor man ellers skulle spille i saudi-arabien.

    med mindre man har en klasse angriber i baghånden, vil jeg mene at det vil være dumt at sælge.

    I kulissen spørger det smartensbarn man har omkring hvornår en spiller skal skydes afsted. jeg refererer selvfølgelig til det salg af zuma, som aldrig blev til noget.

  14. #86
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    I artiklen fra ekstrabladet lyder det ganske klart, at N'Doye vil tage et positivt kig på et eventuelt tilbud fra araberne, som ekstrabladet mener vil give en månedsløn på 1,5 - 2,5 mio. kroner EFTER skat..

    Lad os antage at N'Doye max. tjener 400.000 kroner i FCK om måneden før skat, så er det alt andet end lige en væsentlig lønhøjelse - på ca. 700% efter skat!

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Med kontraktforlængelsen for nogle måneder i mente, så er mit gæt at bud i den klasse, som rygterne taler om, vil udløse N'Doyes frikøbsklausul (som uden at vide må findes i hans kontrakt)

    På kort sigt vil det selvfølgelig være en klar svækkelse, men salg af spillere er ligesom the name of the game og CV's opgave er at have erstatninger på blokken, der kan udvikler sig ligesom N'Doye har gjort det i FCK.

    Der er mange positive aspekter i et salg i den størrelse, men også meget på spil, hvis adgangen til CL-gruppespillet sættes over styr i de kommende år.

    Hvis N'Doye sælges for 80-100 mio kr. og FCK jævnligt kvalificerer sig til CL-gruppespillet kan jeg ikke se andet end at FCK kan blive en meget attraktivt 'udviklingsklub' for dygtige spillere/store talenter på vej frem - og som kan sælges videre for gode penge.

    Buddet på N'Doye er måske blot begyndelsen på nye transfer-udfordringer for klubben, når præsentationerne rammer sidste års niveau. Det er bare med at udnytte det momentum.

    Jeg krydser fingre for at CV og scouting-arbejdet er gearet til det :)

    /Mads

  17. #88
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    160

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Som mange skriver herinde, og skrev i forbindelse med Kvist salget, så er vi jo ikke garanteret CL med eller uden vores profiler, og derfor kan man ikke sætte regnestykket op, at vi med salg af f.eks. N'Doye får 100 millioner kr., men mister CL deltagelse. Det hele afhænger af CVs evne til at finde en kompetent afløser.

    Hvis vi kigger nogle år tilbage, vil jeg mene vi har et eksempel på et salgt af en profil, som kostede os CL: Salget af Linderoth. Erstatningen blev Rasmus Würtz, som floppede big time. Som jeg husker CL Kvalen det år, var vi over 2 kampe bedre end Benfica. Würtz var, af hvad jeg husker, mere eller mindre direkte skyld i et mål nede i Lisabon, da han laver en tværaflevering lige i fødderne på en Benfica spiller, som hurtigt laver kontra og scorer. Uden den fejl ville kampen have sluttet 1-1 (sådan kan man selvfølelig ikke sætte det helt op, I know), og vi ville have haft et helt andet udgangspunkt før kampen i Parken, hvor vi kunne have spillet på vores stærke defensiv, og ikke have behøvet at være dem som skulle frem og score. Ja det hele er jo hypotetisk, men det bestemt ikke usandsynligt at en Linderoth på holdet i stedet for Würtz ville kunne have sikret os CL deltagelse.

    ... Men der er selvfølelig også eksempler på, at CV faktisk finder den rigtige erstatning. Da Hutch blev solgt var mange bange for at det ville koste CL, men købet af Claudemir viste sig at være genialt, han gik direkte ind på holdet og spillede fantastisk - vi kom i CL.

    Så hvis vi sælger N'Doye er det ikke til at sige om det koster CL deltagelse eller ej. Det hele afhænger af CVs evner til at finde den rigtige, og så håber at den spiller falder hurtigt til og leverer med det samme.

  18. #89
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    Fastholder folk stadig at det er en and?

    - Vi har sendt et bud til FC København. Nu er vi i en proces, hvor vi skal finde den helt rigtige mand at sende til København til de afsluttende forhandlinger, siger Al Hilals sportsdirektør, den tidligere saudiske landsholdslegende Sami Al-Jaber, til tipsbladet.dk.

  19. #90
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Har N'Doye spillet sin sidste kamp for FCK?

    ›alle taler om salget og pengene ja. Men hvad vil n'doye selv?
    ›for det første vil jeg mene at han selv helst vil blive i europa.
    ›jeg ved ikke hvor tungt pengene vejer, og om han skal forsørge
    ›flere landsbyer i senegal.

    ›jeg kan ikke se hvorfor man ellers skulle spille i saudi-arabien.
    Jeg tror, du er inde på noget af det rigtige her. Man ser relativt ofte, at spillere fra specielt Sydamerika og Afrika bruger store dele af deres indtægter på at forsørge deres familier. Hvis det er rigtigt, at han kan tjene i omegnen af to millioner om måneden, skal der ikke gå så mange måneder, før hans familie kan købe en luksusvilla og leve som kongelige i Senegal.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

Side 6 af 14 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Har Meulensteen trænet sin sidste superliga-kamp?
    By spiff in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 05.01.07, 20:52
  2. Hvad har I spillet? (på Ajax-FCK, red.)
    By Stenum in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.08.06, 21:39
  3. Røll har måske spillet sin sidste kamp i FCK
    By fckboy32 in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 12.04.06, 06:30
  4. Bedste højre midt, der har spillet i FCK?
    By Andreas in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 01.07.04, 16:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •