Side 6 af 46 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 690

Emner: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Kan du så ikke komme med et bud på hvem det skulle være?

    ›Zanka har spillet 125 førsteholdskampe for klubben, heraf 32
    ›europæiske. Hvem kan vi gå ud og hente som har den rutine og har
    ›leveret på det niveau? Det skal selvfølgelig være en spiller hvor
    ›vi både kan betale den nødvendige transfer og den nødvendige løn
    ›og hvor spilleren gider tage til Danmark, ellers bliver der jo
    ›ikke nogen handel.

    ›Når du har tænkt over hvem denne spiller er, så kan du jo tænke
    ›over hvorfor vi så ikke hentede ham i stedet for Ragnar
    ›Sigurdsson, da vi sidst handlede midterforsvarere? Det vil jeg
    ›meget gerne høre et bud på.

    ›Og når du så er kommet så langt, kan du måske forklare os hvorfor
    ›større klubber end FCK, der måske vil betale dyrt for Zanka, ikke
    ›bare køber denne unavngivne erstatningsspiller i stedet?

    ›/Simon


    Jeg synes du gør det lidt kunstigt op i overstående. Du kan ikke måle en spillers niveau på internationale kampe.

    Desuden så ser jeg spillere som Sigurdsson, Ottensen, Goodson, Bjelland og potentielt Reginiussen som spillere på minumum samme niveau som Zanka.

    Det der tæller til Zankas forskel er jo selvfølgelig hans alder. Men vi får alligevel under ingen omstændigheder mulighed for at holde på ham hele hans karriere. Det er, imo, det der gør ham interessant for Roma ift. de førnævnte.

    Edit: Pointen med overstående er, at jeg mener det er klart muligt, at erstatte Zanka for halvdelen af det han bliver rygtet væk for. Der er så at sige mange solide forsvarsspillere i både Superligaen og resten af Skandinavien. Situationen er en helt anden med angribere, hvor det vil være umuligt for os at erstatte fx. N'Doye.

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Jeg synes du gør det lidt kunstigt op i overstående. Du kan ikke
    ›måle en spillers niveau på internationale kampe.

    Det er vel rimeligt nok at se på hvem der allerede har vist at de kan levere varen mod de allerbedste? Det pudsige ved Zanka jo er at han har for vane at hæve niveauet, når modstanden kræver det, og det er ret særegent.

    ›Desuden så ser jeg spillere som Sigurdsson, Ottensen, Goodson,
    ›Bjelland og potentielt Reginiussen som spillere på minumum samme
    ›niveau som Zanka.

    Du er vel enig i at det kan man vanskeligt vide før man har set dem prøve sig af for alvor på det niveau? Og at det som minimum er forbundet med en stor risiko at kaste urutinerede spillere på banen i sammenhænge de ikke er vant til. Især når der ingen andre med stor international rutine er i backkæden.

    Hvis man mener at fx Bjelland uden videre kunne gå ind og levere det som Zanka har gjort for FCK i den forgangne sæson, så ser man fobold med meget anderledes briller end jeg gør.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Det er vel rimeligt nok at se på hvem der allerede har vist at de
    ›kan levere varen mod de allerbedste? Det pudsige ved Zanka jo er
    ›at han har for vane at hæve niveauet, når modstanden kræver det,
    ›og det er ret særegent.

    Det er selvfølgelig meget rimeligt. Og er enig i, at Zanka har et bemærkelsesværdigt topniveau.


    ›Du er vel enig i at det kan man vanskeligt vide før man har set
    ›dem prøve sig af for alvor på det niveau? Og at det som minimum
    ›er forbundet med en stor risiko at kaste urutinerede spillere på
    ›banen i sammenhænge de ikke er vant til. Især når der ingen andre
    ›med rutine er i backkæden.

    At der er en vis risiko forbundet med at indspille nye spillere er et grundvilkår man ikke kan komme uden om.

    ›Hvis man mener at fx Bjelland uden videre kunne gå ind og levere
    ›det som Zanka har gjort for FCK i den forgangne sæson, så ser man
    ›fobold med meget anderledes briller end jeg gør.

    ›/Simon

    Jeg mener så faktisk at Bjelland som minimum vil kunne yde på samme niveau som Zanka i den kommende sæson. Man kan ikke sige at Zanka er sammenspillet med de tre nye i backkæden, for vi skal jo ikke sammenligne med Zankas sidste sæson, hvor han spillede på det mest velspillende hold nogensiden, med den - måske - mest stabile forsvarsspiller ved sin side. Det handler udelukkende om, hvordan en ny forsvarsspiler vil spille ift. Zanka fremover. Og her mener jeg ikke at Zanka er bedre end, fx Bjelland, Sølvi eller Goodson.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Jeg synes du gør det lidt kunstigt op i overstående. Du kan ikke
    ›måle en spillers niveau på internationale kampe.

    ›Desuden så ser jeg spillere som Sigurdsson, Ottensen, Goodson,
    ›Bjelland og potentielt Reginiussen som spillere på minumum samme
    ›niveau som Zanka.

    ›Det der tæller til Zankas forskel er jo selvfølgelig hans alder.
    ›Men vi får alligevel under ingen omstændigheder mulighed for at
    ›holde på ham hele hans karriere. Det er, imo, det der gør ham
    ›interessant for Roma ift. de førnævnte.

    ›Edit: Pointen med overstående er, at jeg mener det er klart
    ›muligt, at erstatte Zanka for halvdelen af det han bliver rygtet
    ›væk for. Der er så at sige mange solide forsvarsspillere i både
    ›Superligaen og resten af Skandinavien. Situationen er en helt
    ›anden med angribere, hvor det vil være umuligt for os at erstatte
    ›fx. N'Doye.

    Dertil kan du så lægge at vi uanset hvad, står uden Zanka om et år, til den tid efterlader han så bare ikke en pose med over 20 millioner i. Så for det langsigtede perspektiv, hælder jeg til økonomisk gevinst for Zanka nu, da jeg bestemt også mener at det må være muligt at have spillere med højere bundniveau end Zanka, for mindre end 20 millioner, som så kan udvikle sig gennem det år hvor vi gerne skulle sikre os mesterskabet og den direkte adgang til CL. I mellemtiden har jeg tillid til at Sølvi+Raga er lige så fint i CL kvalen i år, som Zanka+Sølvi/Raga.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Nu skal man vel vurderer spillerne efter deres seneste præstationer, og jeg vil mene, at Zanka på ingen måde har vist et højere niveau end Bjelland i U21 EM, hvor begge skuffede i min optik..

    Prisen på Zanka presses naturligvis op efter at han har en lav alder, men udsigten til at han ikke skulle forlænge sin kontrakt med klubben er afgørende for at jeg synes at et salg vil være lige til højre benet, og med det sportslige øje, så kan jeg ikke forestille mig, at CV ikke kunne hente spillere til klubben, som naturligvis har en højere alder end Zanka, men samtidig er bedre på nuværende tidspunkt.. Hvad fremtiden bringer for Zanka er et åbent spørgsmål..

    En spiller med et topniveau af Zankas format er klart interessant for mange europæiske klubber, og når man tager hans alder i betragtning, så påkalder det sig interesse fra større europæiske klubber som f.eks. AS Roma..

    Men prisen for Zanka er jo et udtryk for, at han kan udvikle sig markant i de kommende år, men hans nuværende niveau rækker ikke til en pris på ca. 25 mio kroner, når man f.eks. sammenligner med et niveau, som William Kvist har i øjeblikket..

    Derfor er det også klart for mig, at CV sagtens vil kunne finde en midtstopper, som har et niveau med Zanka for det halve af prisen, som Zanka koster på nuværende tidspunkt..

    Om mit synspunkt er realitisk - Det vil tiden jo vise..

    Hvad angår Gerndt, så ender det med at klubben finder en mere interessant spiller, hvis Helsingborg vil spille højt spil.. Tilgengæld skyder Helsingborg sig selv i foden - i min optik - da Larsson med sine præstationer i Helsingborg evt. kunne blive et godt salgemne for FC København, og derved sælge til anden side for en højere pris, og derved skal Helsingborg ud og forstærke sig med en midtstopper..

    Men hvis Helsingborg vil have 30 mio. kroner for Gerndt, så vil jeg hellere betale 7 mio. kroner ekstra for Baba Diawara, men han minder dog lidt for meget om N'Doye..

    Ellers må CV hive en anden kanin opad hatten.. 30 mio. kroner for en spiller, som blot lige har spillet sig i varmen på det svenske landshold er helt hen i vejret.. Men det kunne selvfølgelig også være sportsdirektøren i Helsingborg, som blot prøver at presse prisen.. Men jeg synes nu ikke at FC København har en tendens til at lade sig presse på transferfronten - Tværtimod..

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Så vil jeg komme med et friskt bud på en højre midtbanespiller til FCK.

    Daniël de Ridder. Hans kontrakt er lige udløbet med Wigan. Han er 27 år hvilket er en god alder. Og så har han alligevel tilstrækkelig med rutine. Det kan ligeledes nævnes at han dækker alle pladser på midtbanen.

    http://da.wikipedia.org/wiki/Daniel_de_Ridder

    http://www.youtube.com/watch?v=dtv5AiOlDtI

    Mvh. Dennis Jørgensen

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Jeg har svært ved at forstå de folk der mener at et salg af Zanka ikke er det store tab. Bevares, I forstår sikkert ikke mig, men hvad pokker...

    Et salg af Zanka, er ikke bare et salg af xx antal europæiske kampe. Han er den sidste tilbage, der for alvor har repræsenteret klubben, hvis vi kigger på forsvaret.

    Han kender til spillet i Europa, at møde Barcelona, at spille en afgørende kamp, hvor der er mange mange mange kroner på højkant.

    Det er da fint nok, hvis vi henter en spiller der også har prøvet at spille lidt europæisk. Men det er på ingen måde det samme, som én der har prøvet det ypperste - for F.C. København.

    Vi kan alle brække os i lårtykke stråler, når visse fans taler om kultur, klubånd og jeg skal komme efter dig. Men det er immervæk vigtigt, at vi har nogle tilbage i bagerste led, der tidligere har stået der, når lokummet har brændt på foran 40.000.

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Jeg har svært ved at forstå de folk der mener at et salg af Zanka
    ›ikke er det store tab. Bevares, I forstår sikkert ikke mig, men
    ›hvad pokker...

    ›Et salg af Zanka, er ikke bare et salg af xx antal europæiske
    ›kampe. Han er den sidste tilbage, der for alvor har repræsenteret
    ›klubben, hvis vi kigger på forsvaret.

    ›Han kender til spillet i Europa, at møde Barcelona, at spille en
    ›afgørende kamp, hvor der er mange mange mange kroner på højkant.

    ›Det er da fint nok, hvis vi henter en spiller der også har prøvet
    ›at spille lidt europæisk. Men det er på ingen måde det samme, som
    ›én der har prøvet det ypperste - for F.C. København.

    ›Vi kan alle brække os i lårtykke stråler, når visse fans taler om
    ›kultur, klubånd og jeg skal komme efter dig. Men det er immervæk
    ›vigtigt, at vi har nogle tilbage i bagerste led, der tidligere
    ›har stået der, når lokummet har brændt på foran 40.000.

    Nu bliver man jo automatisk ikke bedre af at have spillet i europa, selvom erfaring helt sikkert er en god ting at have. Problemet med Zanka er bare at han stadigt laver mange af de samme fejl som da han kom til klubben, virker ofte ukoncentreret og koster en del mål, det er nok derfor folk ikke ser det som det store tab, og så ham også klart som det svageste led i vores 4-kæde med pospech,antonsson, zanka og wendt. Havde Ottesen været 100% fit, tror jeg heller ikke Zanka havde spillet fast.

    Forstå mig ret, jeg vil gerne beholde Zanka da der stadigt er mulighed for at han udvikler sig ydligere, men han synes at være gået lidt i stå, og kan man få 30 + mill skal han imo sælges.
    Sidst redigeret af mathiasf : 05.07.11 kl. 23:26

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    >At ønske nogle af disse nøglespillere solgt er - undskyldt udtrykket - simpelthen for dumt.


    ›Jeg ved at tonen er skarp, men det er simpelthen for
    ›argumentforladt bare at trække ud af rø... den blå luft at vi
    ›selvfølgelig kan finde en fuldgod erstatning for Zanka, hvis vi
    ›får 25-30 mio. for ham.

    ›/Simon

    Jeg er en del af flokken af de simpelthen for dumme, der mener at man bør overveje et salg af Zanka, hvis man kan få 30 mil. for ham:

    Firkantet skåret kan man jo sige, at i stedet for at man om et år skal ud at smide 15 mil for en ny forsvarer - efter ikke at have fået penge for at lade et stort talent gå - så kan man nu smide 45 mil. efter en ny mand.

    Det kan godt være at du synes, det er argumentforladt og ud af den blå luft ( eller endnu værre steder) at tro, at vi kan hente en spiller, der har spillet 32 internationale kampe til FCK, men det tror jeg man kan med 45 millioner i hånden og vores seneste europæiske meritter i mente. Måske vil du i skarpe formuleringer påpege, at man aldrig ville se fck smide 45 mil efter en forsvarer, men det jo i princippet de forretningsmæssige perspektiver i et Zanka-salg. Nu er det nok mere sandsynligt at man vil smidde 15-25 millioner efter en tjekke, portugiser, slovak el lign., og så bruge pengene andre steder.

    Hvis penge ikke er et issue - så er dit argument reelt og så skal man aldrig sælge en god spiller. Men hvis penge er et issue - og det bør det også være for FCK - så skal man overveje at sælge et talent, som alligevel smutter, og som er en del af et forsvar, der - med eller uden Zanka - allerede består af 4 spillere, der ikke kender hinanden og samtidig spiller under en ny træner.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Det kan godt være at du synes, det er argumentforladt og ud af
    ›den blå luft ( eller endnu værre steder) at tro, at vi kan hente
    ›en spiller, der har spillet 32 internationale kampe til FCK, men
    ›det tror jeg man kan med 45 millioner i hånden og vores seneste
    ›europæiske meritter i mente.

    Vi kan jo se på vores hidtige ageren i dette transfervindue.

    Til trods for at vi har solgt Kvist for 30 mio. og tjent i omegnen af en kvart milliard på CL i den forgangne sæson, så har vi alligevel ikke hentet ret meget rigtig dyr og rutineret arbejdskraft ind. Fra lønningslisten har vi strøget Antonsson, Grønkjær, Wendt, Pospech og Kvist, så det burde heller ikke været i dét budget der manglede midler.

    Der er vel rimelig bred enighed om at det ville gøre truppen komplet, hvis vi kunne finde gode spillere til højre back, midterforsvaret, en af kanterne og en angrebsplads. Alligevel står vi her og kan konstatere at der kun er tre uger til vi kan risikere at skulle møde en klub som Genk i tredje runde af CL-kvalen, uden truppen på nogen måde synes at være på plads.

    Jeg synes på den baggrund det virker meget rimeligt at lancere den teori at trods vores CL-succes og trods det at midlerne må være der til at hente gode navne, så er det stadig ikke bare sådan lige at finde spillere som giver den rette kvalitet for pengene. Dansen om Gerndt lader til at være et strålende eksempel på problemet i en nøddeskal.

    Vi har bestemt rykket os højere op i fødekæden de senere år, men vi er stadig bare ikke i en position hvor vi kan agere som fx Club Brugge, og vi er stadig i hård konkurrence med sportsligt halvsløje klubber fra Frankrig og Tyrkiet og sikkert også Holland.

    Det er derfor svært for mig at forstå hvorfor folk tror at vi relativt nemt kan finde gode erstatninger, hvis bare vi får gode penge ind fra salg. Én ting er at vi kan finde lovende spillere med stort potentiale, men de to absolutte topprioriteter må da være at komme i CL igen og vinde DM 2012, og de målsætninger opfyldes bedre ved at have gode, rutinerede spillere ombord her og nu (som fx Zanka og N'Doye) frem for at cashe ind ved salg af flere stamspillere og hente fremtidens profiler ind i folden.

    Men jeg hører da gerne om hvad det er for indikationer du og andre ser på at vores rolle i det store transferspil er dramatisk forandret ift. tidligere?

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  17. De følgende 11 brugere er enige:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›At der er en vis risiko forbundet med at indspille nye spillere
    ›er et grundvilkår man ikke kan komme uden om.

    Og i den forbindelse er man nødt til at se på timingen: Vi står i den situation at en af sæsonens helt store målsætninger (kvalifikationen til CL) bliver afgjort meget snart. Ift. udskiftningen spiller vi allerede meget højt spil, og hvis vi fjerner endnu mere af den europæiske erfaring der er opbygget de senere år, så synes jeg det giver sig selv at vi reducerer chancen yderligere. Og hvis CL-kvalen glipper, så er pengene fra fx et Zanka-salg ikke noget stort plaster på såret.

    ›Jeg mener så faktisk at Bjelland som minimum vil kunne yde på
    ›samme niveau som Zanka i den kommende sæson. Man kan ikke sige at
    ›Zanka er sammenspillet med de tre nye i backkæden, for vi skal jo
    ›ikke sammenligne med Zankas sidste sæson, hvor han spillede på
    ›det mest velspillende hold nogensiden, med den - måske - mest
    ›stabile forsvarsspiller ved sin side.

    Well, det lader jo til at du ikke tilskriver det nogen særlig betydning at Zanka har spillet mange af de helt store kampe og vist at han kan hæve niveauet, når det gælder. Det er selvfølgelig et synspunkt, men jeg tror mere på at den gradvise opbygning af europæisk rutine i vores trup har haft enorm betydning for de resultater, der er blevet leveret i gruppespillene de seneste fem år, og jeg tror kulminationen i sidste års CL hænger meget nøje sammen med det.

    For at sige det på en anden måde så ville jeg være meget betænkelig ved at skulle spille en svær europæisk udekamp inden for de kommende få uger med en backkæde bestående af Bengtsson, Sølvi, Ragnar (eller Bjelland) og Thomsen. De fire har jo prøvet meget lidt på højeste niveau, og det er ikke svært for mig at forestille mig sådan en kæde falde helt sammen på en svær udebane i Trondheim, Beograd, Nicosia eller Krakow. At Zanka er med redder selvfølgelig ikke dagen alene, men han har altså en hel anden erfaringsmæssig ballast end de andre og har bevist at han kan stå for presset. Det synes jeg er en sær ting at bagatellisere.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Jeg er en del af flokken af de simpelthen for dumme, der mener at
    ›man bør overveje et salg af Zanka, hvis man kan få 30 mil. for
    ›ham:

    ›Firkantet skåret kan man jo sige, at i stedet for at man om et år
    ›skal ud at smide 15 mil for en ny forsvarer - efter ikke at have
    ›fået penge for at lade et stort talent gå - så kan man nu smide
    ›45 mil. efter en ny mand.

    Firkantet skåret kan man sige chancen for at nå det forjættede land mindskes, hvis Zanka sælges og derved kan der være en del færre penge at smide sig om med efter forsvarer i 45 mill-klassen.

    Det er som en del ikke vil diskutere Zanka ud fra den præmis, der bliver sat op.

    Zanka har vist et formiddabel højt niveau i de europæiske kampe vi spillede i CL (Anelkas 2 mål blev forøvrigt begge scoret overfor Anton).
    Han har på bagen 32 europæiske kampe og en del topkampe i de over 100 superligakampe han har spillet.

    3 af de 4 nuværende har aldrig spillet europæisk på topniveau eller spillet en national topkamp, mens den 4 har spillet et par stykker af hver, men til gengæld ingen kampe af betydning i over et halvt år.

    Hvis dette er en diskussionspræmisse vi kan være enige om, hvilket jeg går ud fra det er, så er det da ualmindeligt uigennemtænkt, at tro man kan hente en erstatning ind for 15-25 mill, der har samme europæiske erfaring og øjeblikkelig kan præstere på samme høje europæiske niveau og samtidig kan holde sammen på 4 backkæden fra day 1.

    Jeg vil straks medgive, at Zanka havde koncentrationssvigt i forårets betydningsløse kampe, hvor FCK uden spille sig ud øgede forspringet til nr 2 med 7 point.

    Men jeg vil dybest skide på Zankas koncentrationssvigt i kampe, vi alligevel vinder 3 eller 4-1, når han tilgengæld præsterer på det højeste danske niveau siden Agger i de nationale topkampe og de europæiske CL-kampe.

    Jeg vil kunne forstå jeres (men være uening) argumenter, hvis I var ligeglade med dette års CL og udelukkende vil satse på at vinde ligaen.

    Jeg vil opfordre som /Simon til at komme med nogle konkrete eksempler på spillere der opfylder både kvalitetskravet og pris- og lønniveau og ikke bare et 'jubiii for de 25-30 mill' og et 'jeg kan sagtens hive en nordmand til 15 mill fra en midterklub ud af røven, der kan præstere som Zanka.'

    Jeg vil forslå man ser efter i den Belgiske, hollandske, schweiziske, ukrainske, tyrkiske eller tjekkiske top 3, evt top 4-5 på den iberiske halvø.

    /Stephan

  21. De følgende 13 brugere er enige:

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Havde vi købt Reginussen for 3 mio kr og solgt Zanka for 25 mio kr havde det sgu været årets handel,Men hånden på hjertet så bliver dette vindue et stor tab for CV!! Vi er havnet i et stort " rod" som til dels er selvforskyldt

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Jeg bliver nødt til at skrive omg. Det er dog lidt af en påstand. Som Simon påpeger, så har Zanka leveret når han skulle og at blande en perifer norsk spiller ind i billedet holder ikke. Desuden koster Bjelland ikke under 15 mio, så det vel heller ikke være en god handel. Vi er derfor kommet i den situation nu, hvor det er vigtigt at holde på hvad vi har og ikke sælge mere.

    Mv
    Olsen

    P.s jeg er sikker på at CV ved hvad han laver.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #90
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Havde vi købt Reginussen for 3 mio kr og solgt Zanka for 25 mio
    ›kr havde det sgu været årets handel,Men hånden på hjertet så
    ›bliver dette vindue et stor tab for CV!! Vi er havnet i et stort
    ›" rod" som til dels er selvforskyldt

    Reginiussen er endnu et eksempel på et navn, der blot er "et navn".

    Først vil jeg gerne påpege, at penge er lidt ligegyldige. 3 mio. for Reginiussen vil sikkert vise sig, at være en ganske pæn handel, men i vores situation er det lidt ligegyldigt, og jeg mener bestemt ikke, at din foreslåede handel ville være videre spektakulær.

    Hvad er det ved Reginiussen, der er så tiltrækkende? For lige at sætte det i perspektiv, så er Reginiussen bag bl.a. Kjetil Wæhler -med flere- i landsholdsregi. Jeg kan slet ikke se, hvad din vurdering bygger på, når du indirekte siger, at Reginiussen ville være en anstændig erstatning for Zanka. Han har vist ikke spillet en kamp i et års tid, han blev lånt ud til Lecce, der sendte ham hjem før lånet udløb (uden kamp), og nu har Schalke skyndt sig at kyle ham ud af døren for håndører, trods at han er ganske ung og næppe har været særlig tung på lønbudgettet. Det vidner ikke ligefrem om kvalitet.

    At han så måske er en fremragende forsvarsspiller er en helt anden snak - og det er netop pointen. Det er slet ikke tidspunktet, at satse på den slags spillere, og den tryghed vi har med Zanka, er snildt de 15-20 mio. vi kunne tjene værd. Easy.

    Og ærligt, når man nævner Goodson og Bjelland som værende på "minimum samme niveau" (dvs. sandsynligvis højere niveau?), så bliver jeg lidt træt og opgivende. Goodson er god på låget, og det er det. Slut færdig. Bjelland er kommet langt, ved at være moden og målrettet, men når man først skyder Zanka ned, grundet enkelte basale fejl, og bagefter foreslår Bjelland, så går det hen og bliver for tragikomisk. Jeg vil gerne sætte en kasse billig øl på højkant, og spå at Bjelland får en yderst middelmådig karriere. I er advaret.

  26. De følgende 10 brugere er enige:

Side 6 af 46 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3)
    By Bastiano in forum Transferforum
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 30.06.11, 19:45
  2. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)
    By Mr.Aller in forum Transferforum
    Svar: 592
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 14:01
  3. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01
  4. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •