Side 7 af 46 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 690

Emner: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Dejlig diskussion:)

    Det jeg tror der adskiller folk, er hvordan de opfatter Zankas betydning for holdet, samt den betydning hans Europaerfaring har.

    Min holdning er således:

    Angående argumentet om Zankas niveau sidste sæson:
    Jeg mener at hans præstation sidste efterår (folk glemmer vel et middelmådigt forår?), ikke har noget med x-mængde erfaring CL kampe eller Superliga kampe at gøre. Hellere bør man tilskrive en stor del af hans succuses til det fatum, at han spillede i en backkæde med tre spillere der simpelthen var niveauer over hvad man har set før. Samme gælder for midtbanen foran, og målmanden bagved. Jeg er personligt overbevist om, at Sølvi havde spillet hvis han havde været fit.

    Angående argumentet om hans uerstattelige internationale erfaring:
    Jeg er enig i, at efaring fra store kampe er vigtigt. Jeg er til gengæld ikke enig i, at dette kun fås ved at have spillet mod Barcelona eller Chelsea. FCK ville jo nemt kunne hente midterstoppere med erfaring fra landslol og/eller europa league. Samtidig, så mener ikke nødvendigvis at forudgående international erfaring er et krav per se. Her er Zanka faktisk et eksempel. Ham kom uimponeret ind og flækkede en franskmandS benskinne i hans debutkamp mod Lens (hvis jeg husker korrekt).

    Altså, jeg mener ikke at Zankas niveau er så højt som nogen fans herinde gør det til. Som nævnt før, så er jeg faktisk overbevist om, at en fit Sølvi bliver førstevalg. Jeh forstår hellere ikke hvorfor folk skriger op efter eksempler på spillere der kan udfylde et evt hul efter Zanka. Da Atiba røg til Holland, fik vi jo som bekendt en brasilianer den anden vej. En spillere der løvrigt ingen europaerfaring havde. Men her gælder must-have-40plus-CLkampe-reglen måske ikke? :)

    Inbefore stavefejl, Indlægget er skrevet fra iPhone

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Angående argumentet om hans uerstattelige internationale erfaring:
    ›Jeg er enig i, at efaring fra store kampe er vigtigt. Jeg er til
    ›gengæld ikke enig i, at dette kun fås ved at have spillet mod
    ›Barcelona eller Chelsea. FCK ville jo nemt kunne hente
    ›midterstoppere med erfaring fra landslol og/eller europa league.
    ›Samtidig, så mener ikke nødvendigvis at forudgående international
    ›erfaring er et krav per se. Her er Zanka faktisk et eksempel. Ham
    ›kom uimponeret ind og flækkede en franskmandS benskinne i hans
    ›debutkamp mod Lens (hvis jeg husker korrekt).


    Han havde så også Hangeland og Niclas Jensen hos sig, foruden William Kvist (der dog ikke var på samme niveau som nu - men dengang var han også forholdsvis rolig og uimponeret), da han erstattede Gravgaard (naturligvis Allbäck, men Gravgaard fik jo rødt).

    Og det er muligt at benskinnen havde set bedre dage efter kampen, men hvad med kampene bagefter? Husker du disse? Jeg gør personligt ikke, så det er et reelt spørgsmål.

    Der blev i en periode talt om Zankas børnefejl/rookiemistakes. Med rette. Disse er dog fortsat af enkelte, og vil formentlig gøre det til han stoppe med at spille - men det ændrer ikke på, at Zanka i dag, er mere end sin opgave voksen. Vi ved hvad vi får, og hvad vi ikke får.

    Vi kunne have skiftet Zanka ud, hvis ikke Antonsson og Kvist var røget. Nu? Eller tak. Vi har stadig et mesterskab at spille om, og uanset om N'Doye stinker langt væk af europæisk topklasse, så er der altså stadig to ender på en fodboldbane.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Jeh forstår hellere ikke
    ›hvorfor folk skriger op efter eksempler på spillere der kan
    ›udfylde et evt hul efter Zanka. Da Atiba røg til Holland, fik vi
    ›jo som bekendt en brasilianer den anden vej. En spillere der
    ›løvrigt ingen europaerfaring havde. Men her gælder
    ›must-have-40plus-CLkampe-reglen måske ikke? :)

    Behøver jeg virkelig at spørge dig om, hvor mange stamspillere der forlod holdet på samme tid med Atiba :-)

    Generelt skriver du hele indlægget som om man bare kan skifte en hel backkæde med 100+ europæiske kampe på højt niveau og vel omkring 300-400 superligakampe ud med 4 nye uden europæisk erfaring på højt niveau og uden kendskab til hinanden. Det er for mig uforståligt, at du ikke kan se fordelen i at beholde en af de 4, specielt når træneren gennem 5 år også er væk.

    ›Jeg mener at hans præstation sidste efterår (folk glemmer vel et
    ›middelmådigt forår?), ikke har noget med x-mængde erfaring CL
    ›kampe eller Superliga kampe at gøre. Hellere bør man tilskrive en
    ›stor del af hans succuses til det fatum, at han spillede i en
    ›backkæde med tre spillere der simpelthen var niveauer over hvad
    ›man har set før. Samme gælder for midtbanen foran, og målmanden
    ›bagved.

    Hvis dit argument om Zankas niveau skal holde holde vand, må resten af forsvaret og midtbanen også have været lort, når Zanka var lort eller mener du bare, at når Zanka var god, så var det de andres skyld og når han var dårlig var det hans egen.

    Jeg er personligt overbevist om, at Sølvi havde spillet
    ›hvis han havde været fit.

    Angående Sølvi er der kun at sige manden har ikke spillet en betydende kamp i et halvt år og den sportslige ledelse er bekymret for hans fodbold-helbred - og det er begge dele fakta modsat dine gisninger om, hvordan midterforsvaret muligvis kunne have set ud.

    http://www.sporten.dk/superligaen/cv...ret-for-soelvi

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Jeg mener at hans præstation sidste efterår (folk glemmer vel et
    ›middelmådigt forår?), ikke har noget med x-mængde erfaring CL
    ›kampe eller Superliga kampe at gøre.

    Well, det er da en påstand, men jeg synes du har set dig lidt sur på Zanka, hvis hans indsats i CL-kampene kan affejes med at det var de andre der var gode. Da Sølvi brækkede armen var mange (jeg selv inklusive) meget bekymret for hvordan det skulle gå med Zanka i forsvaret, men han gik jo ind og spillede helt suverænt og gjorde alle bange anelser til skamme. Og bedre var Wendt og Pospech altså heller ikke rent defensivt, vil jeg hævde, så selvfølgelig skal Zanka have æren for sine egne indsatser.

    Mht. foråret så var Zanka jo ikke ene om at svinge eller dale i niveau. William var fx halvskidt meget af foråret og langt fra efterårsformen. Men hvem kan bebrejde spillerne at de tidligt gik mentalt på sommerferie.

    ›FCK ville jo nemt kunne hente
    ›midterstoppere med erfaring fra landslol og/eller europa league.

    Well, det har vi jo til gode at se at vi "nemt" kan. Købet af Ragnar som Antons afløser underbygger ikke ligefrem påstanden? Eller det manglende indkøb af en rutineret højreback. Jeg ser en række forhold som taler imod påstanden om at vi nemt kan hente spillere med stor international rutine, mens jeg ser meget lidt virkelighed som taler for.

    ›Samtidig, så mener ikke nødvendigvis at forudgående international
    ›erfaring er et krav per se. Her er Zanka faktisk et eksempel. Ham
    ›kom uimponeret ind og flækkede en franskmandS benskinne i hans
    ›debutkamp mod Lens (hvis jeg husker korrekt).

    Vi er vel også enige om at Zanka anno 2010 er en helt anden spiller end han var tre år tidligere?

    Og så det dér med at Sølvi ville have spillet og ville have været bedre... det kan man da godt tro, men så er vi godt nok ude i afdelingen for det meget hypotetiske, som man kan vanskeligt kan diskutere videre fra. Og Sølvis skrøbelighed er jo et kapitel for sig. Med en diskusprolaps i bagagen må man desværre indse at risikoen for at han pludseligt bliver sat helt ud af spillet igen er overhængende stor. Det taler også imod et Zanka-salg.

    ›Da Atiba røg til Holland, fik vi
    ›jo som bekendt en brasilianer den anden vej. En spillere der
    ›løvrigt ingen europaerfaring havde. Men her gælder
    ›must-have-40plus-CLkampe-reglen måske ikke? :)

    At forsøge at lave en lovmæssighed ud af succesen med Atiba-Claudemir byttet forekommer mig en anelse søgt :-) Selvfølgelig er der eksempler på at man kan bytte en rutineret profil med et mere ukendt blad og lykkes med det, men det er jo ikke noget man bare gør og Claudemir-forløbet står mere som en undtagelse end en regel. Desuden havde Claudemir jo stor efaring fra den hollandske liga, hvor han en del gange om året blev matchet mod rigtig gode spillere.

    Samtidig er der det forhold at Claudemir gled ind i en startformation, hvor rigtig mange spillere havde spillet mange kampe sammen. Den situation har vi slet ikke nu.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #95
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Jeg ville også være meget ked af at miste Zanka nu. Aller helst så jeg gerne CV forlænge Zankas kontrakt med 2-3 år, helt i tråd med forlængelsen af N'Doye.

    Men hvis ikke det lykkes at forlænge, så bliver man nød til at overveje om det kan betale sig og satse på at erstatte Zanka nu hvor han måske kan indbringe 25 mio. Som jeg ser det, er en spiller som Bjelland en oplagt afløser for Zanka.

    Hvis vi regner med at kunne købe Bjelland for 15 mio, så kan jeg se 2 argumenter for og 1 imod i forhold til at lade Zankas kontrakt løbe ud. For det første ville vi have 10 mio i overksud på de to handler, og for det andet har vi sikret pladsen med en ny spiller og ny kontrakt de næste 4 år. Men det tæller naturligvis imod at Bjelland ikke endnu har bevist sig selv i de store internationale kampe. Det er en risiko som FCK tager og som også skal afspejle sig i priseforskellen på de to spillere. Men FCK har jo den fordel frem for for eksempel Roma som ikke har samme mulighed for at vurdere en spiller i Superligaen som FCK har.

    I øvrigt er det vel stadig planen af hente Peter Larsson hjem, intil andet er aftalt. Så som udgangspunkt består truppen af 4 centrale forsvarsspillere i næste sæson. Og skulle han blive solgt, skal han vel erstattes.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #96
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Vi kan jo se på vores hidtige ageren i dette transfervindue.

    ›Jeg synes på den baggrund det virker meget rimeligt at lancere den teori at
    ›trods vores CL-succes og trods det at midlerne må være der til at hente
    ›gode navne, så er det stadig ikke bare sådan lige at finde spillere som giver
    ›den rette kvalitet for pengene.

    Nu synes jeg rent faktisk, at vi bør kunne konkurrere med klubber Club Brugge, Red Bull Salzburg og FC Basel. Vi har bedre langt bedre Uefa rating end dem, næste år er vi direkte i CL, mindst lige så godt stadion, federe by og en kvart milliard på bogen fra CL.

    Når man ser på hvad de har hentet af spillere, Pasanen, Douglas, Høgli, ja fortsæt selv... At vi ikke har hentet dem, behøver jo ikke betyde, som du siger, at vi ikke har kunnet. Det kan jo også være et udtryk for, at vi ikke har haft scoutningen, netværket eller modet til at realisere handlerne.

    Det kan måske lyde som om jeg bare vil af med Zanka. Tværtimod. Han er en super fyr både som spiller og person, og det ville være fantastisk at beholde ham i 3 år og så skyde ham af til en storklub. Nu er det bare sådan, at han kan smutte på en fri om et år.
    Det er ligesom om I ikke rigtig forholder jer til den forretningsmæssige del af det, og glemmer hvor meget forsvarer FCK kan få for 45 millioner?


    ›Det er for mig uforståligt, at du ikke kan se fordelen i at beholde en af de 4,
    ›specielt når træneren gennem 5 år også er væk.

    Jeg vil vende den om og undre mig over, at I ikke kan se, at det alligevel er et nyt forsvar af 4 spillere der ikke kender hinanden - med eller uden Zanka. I den sammenhæng understreger en ny træner med lidt andre idéer netop pointen: Der skal skabes et nyt forsvar og i den sammenhæng er Zanka eller en hvilken som helst anden spiller stadig en ny mand under en ny træner!
    SÅ hvad angår angår det fodboldmæssige, så kan jeg ikke følge dit argument. Hvis du hentyder til det uden for banen, det sociale, intro til klubben, tilpasning osv. så kan jeg følge dit argument, men det er så her jeg synes man skal overveje, om det er værd at give 30 mio for...

    T

  12. #97
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Jeg ser umidlbart 2 muligheder, selvom der reelt er 3.

    De 2 muligheder er at man enten sælger Zanka nu for ca 30 millioner, eller men forlænger med ham og giver ham en 3-5 års kontrakt. Vil han ikke forlænge er der jo også muligheden for at beholde ham et år og lad ham gå transferfrit, det mener jeg dog vil være et dumt valg da han ikke har den samme vigtige betydning som eksempelvis Hutchinson havde, og man kan godt få en fornuftig afløser til langt mindre.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #98
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Det er ligesom om I ikke rigtig forholder jer til den
    ›forretningsmæssige del af det, og glemmer hvor meget forsvarer
    ›FCK kan få for 45 millioner?

    Tror du selv på, at hvis man sælger Zanka for 25-30 mill, så køber man en ny midtstopper til 45 mill uden at vide om man har kvalificeret sig til gruppespillet. Det er vist dig, der ikke forholder dig til det forretningsmæssige



    ››Det er for mig uforståligt, at du ikke kan se fordelen i at beholde en af de 4,
    ››specielt når træneren gennem 5 år også er væk.
    ›Der skal skabes et nyt forsvar og i den sammenhæng er Zanka eller en
    ›hvilken som helst anden spiller stadig en ny mand under en ny træner!
    ›SÅ hvad angår angår det fodboldmæssige, så kan jeg ikke følge dit
    ›argument.


    Hvis du læser den nedenstående sammenhæng, du greb sætningen ud af får du også svaret på dit spørgsmål.

    Generelt skriver du hele indlægget som om man bare kan skifte en hel backkæde med 100+ europæiske kampe på højt niveau og vel omkring 300-400 superligakampe ud med 4 nye uden europæisk erfaring på højt niveau og uden kendskab til hinanden.
    Kald mig bare konservativ, men jeg tror ganske enkelt ikke på man kan skifte hele forsvaret og træneren uden det får konsekvenser for den videre færd i Europa. Så en gang for alle, så mener jeg, at ulempen ved at slippe Zanka transferfri (pengene) opvejes af hans europæiske erfaring, hans erfaring med topkampe under pres, hans samarbejde med Wiland, hans kendskab til klubkulturen og hans (dog begrænsede) sammenspil med Sølvi og Bengtson.

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Nej, der bliver helt klart konsekvenser af at skifte et helt forsvar, men beholder man Zanka, ændre det ikke på at man skifter et helt forsvar, da man stadig skal spille 4 nye mand sammen.

    Fordelen ved at beholde Zanka, udover europæisk erfaring, er at Zanka har spillet sammen med Wiland og vores midtbanespillere før, det er dét man skal overveje hvorvidt det er 25-30 millioner værd.

    Jeg ville foretrække at sælge Zanka nu, så man fik nogle penge ud af den spiller man har bygget op og så spiller den nye spiller ind med det samme, mens man alligevel står og skal spille 4 nye spillere sammen. I det regnestykke mister man så den europæiske erfaring og erfaringen med samspillet med Wiland og flere af vores midtbanespillere, men det er så mit håb at man får fingrene i en spiller med bedre evner end Zanka, højere stabilitet og mere moden tilgang til tingene, især nu hvor vi ikke har en træner som render og råber af ham, som Zanka selv siger han har brug for. Det er min klare overbevisning at evnerne kan fåes bedre end Zanka's og for billigere penge end de 25-30 millioner Zanka menes at kunne sælges for. Den europæiske erfaring kan vi ikke få med, så der er tale om et sats på et umiddelbart ubeskrevet blad, men det hører sig nu engang med, når man trods alt har en så beskeden placering i hierarkiet som FCK har, vi bliver nødt til at satse på de nye up and comming talenter og det vil jeg hellere gøre med 25-30 millioner på kontoen nu, end med 0 om et år, altså i Zanka regnskabet.

    Nå, men det er en transfertråd, så jeg vil lige smide en spiller på bordet som har været nævnt lidt tidligere.

    Kara Mbodj
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kara_Mbodj

    Jeg tror denne uprøvede og uerfarne spiller, kunne udvikles til at blive vores nye Hangeland. Med sin "erfaring" som defensiv midt, tænker jeg at han kunne blive god i omstillingsspillet, med hurtigt at vende spillet fra sin position i det centrale forsvar og sætte det fremadrettede spil i gang. Derudover har han højden og evnerne på låget, til at kunne blive vores nye Hangeland og med stort potentiale i sit forsvarsspil, syntes jeg han ligner en spiller vi godt kunne prøve at satse på. Han er ikke nødvendigvis set som erstatning for nogen, blot et interessant bud på en spiller som kun udvikle sig til at blive et rigtig godt aktiv for os. Jeg syntes han er spændende.

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Jeg gider ikke de her 1-on-1 diskussioner, hvor begge parter bare vil have ret. Men jeg bliver altså nødt til at rette og uddybe de ting du gerne vil lægge i munden på mig.

    ›Well, det er da en påstand, men jeg synes du har set dig lidt sur
    ›på Zanka, hvis hans indsats i CL-kampene kan affejes med at det
    ›var de andre der var gode. Da Sølvi brækkede armen var mange (jeg
    ›selv inklusive) meget bekymret for hvordan det skulle gå med
    ›Zanka i forsvaret, men han gik jo ind og spillede helt suverænt
    ›og gjorde alle bange anelser til skamme. Og bedre var Wendt og
    ›Pospech altså heller ikke rent defensivt, vil jeg hævde, så
    ›selvfølgelig skal Zanka have æren for sine egne indsatser.
    Jeg har ikke set mig sur på Zanka. Jeg er MEGET glad for at have ham i klubben. Jeg mener blot, at det ikke er 25-30 mio værd, at lade ham blive i klubben i én sæson, hvor vi ret beset ikke ved om han overhoved bliver førstevalg hos Rolle. Jeg mener, alt andet lige, ikke at hans nuværende niveau er over Sigurdssons eller Ottessons. Og jeg mener klart, at Zanka var det svageste led i vores gamle firebackkæde, helt klart.


    ›Well, det har vi jo til gode at se at vi "nemt" kan.
    ›Købet af Ragnar som Antons afløser underbygger ikke ligefrem
    ›påstanden?
    Det ved vi jo intet om. Sigurdsson kan meget vel vise sig at være en fuldgod erstatning for Antonsson. Men det giver ikke mening at diskutere her, da Antosson var et niveau eller to over Zanka.


    ›Jeg ser en række forhold som taler imod påstanden om at vi nemt
    ›kan hente spillere med stor international rutine, mens jeg ser
    ›meget lidt virkelighed som taler for.
    Der er vi så uenige. Jeg mener det vil være muligt at hente midterstoppere, der kan erstatte Zanka 1-til-1 i den kommende sæson. Der findes mange af midterforsvare med erfaring fra landshold og euro league i Skandinavien alene, let alone Holland, Tjekkiet, Portugal etc.

    Og så det dér med at Sølvi ville have spillet og ville have været
    ›bedre... det kan man da godt tro, men så er vi godt nok ude i
    ›afdelingen for det meget hypotetiske, som man kan vanskeligt kan
    ›diskutere videre fra. Og Sølvis skrøbelighed er jo et kapitel for
    ›sig. Med en diskusprolaps i bagagen må man desværre indse at
    ›risikoen for at han pludseligt bliver sat helt ud af spillet igen
    ›er overhængende stor. Det taler også imod et Zanka-salg.
    Først vil du ikke tale hypotiske scenarier, og så bygger du dit argument op om en hypotetisk skade til Sølvi? Altså, selvfølgelig er det skidt hvis Sølvi er defacto fodboldindvalid, men det ændre ikke på, at jeg mener Zanka kan erstattes fremadrettet.

    ›At forsøge at lave en lovmæssighed ud af succesen med
    ›Atiba-Claudemir byttet forekommer mig en anelse søgt :-)
    ›Selvfølgelig er der eksempler på at man kan bytte en rutineret
    ›profil med et mere ukendt blad og lykkes med det, men det er jo
    ›ikke noget man bare gør og Claudemir-forløbet står mere som en
    ›undtagelse end en regel. Desuden havde Claudemir jo stor efaring
    ›fra den hollandske liga, hvor han en del gange om året blev
    ›matchet mod rigtig gode spillere.
    Jeg forsøger altså ikke at lave lovmæssigheder eller hvad du synes. Det var et eksempel. Hvorfor kan vi, i tilfælde af at nogen vil give 30 mio for Zanka, ikke købe en midterstopper med "stor efaring fra den hollandske liga, hvor han en del gange om året blev matchet mod rigtig gode spillere."?

    Fra mit synspunkt er det tilgengæld dig, der har kreeret en lovmæssighed der hedder, at en spiller med xx CL kampe SKAL erstattes af en spiller med XX CL kampe og det mener jeg bare ikke holder.


    Slutteligt vil jeg understrege, at vi SELVFØLGELIG skal beholde Zanka, såfremt han forlænger sin kontrakt. Jeg mener tilgengæld det vil være en fejl ikke at indkassere 30 mio for ham, da jeg mener en brøkdel af disse penge kan bruges til at finde en erstatning, vi så vil have papir på i 3-5 år.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Nu synes jeg rent faktisk, at vi bør kunne konkurrere med
    ›klubber Club Brugge, Red Bull Salzburg og FC Basel. Vi har bedre
    ›langt bedre Uefa rating end dem, næste år er vi direkte i CL,
    ›mindst lige så godt stadion, federe by og en kvart milliard på
    ›bogen fra CL.

    Jeg synes helt ærligt diskussionen bliver fuldstændig abstrakt hvis det handler om hvad du synes vi burde kunne. Jeg forholder mig til at den foreløbige transferaktivitet slet ikke tyder på at vi har let ved at hente store/rutinerede navne ind, og derfor virker det heller ikke sandsynligt at vi kan gøre det i forlængelse af et Zanka-salg.

    Der kan være en anden (og ganske spændende) diskussion om hvorvidt vi stadig er for fedtede, har færre penge og scouter dårligere end vi går og tror, men jeg forholder mig til det helt kortsigtede mål, som må parkere de overvejelser: Her og nu gælder det om at komme i CL-gruppespillet og komme godt fra land i kampen om DM 2012. I den forbindelse synes jeg det er noget mere sagligt at se på hvad vores hidtige ageren på transfermarkedet indikerer af muligheder end at have en Football Manager-agtig holdning til hvad der burde være muligt i vores situation. Vi er vel enige om at CV sidder på posten de næste uger også. Og problemet er jo nok det samme som altid: Vi er godt nok efterhånden en halvstor klub, men det er vi i et lille land med en lille liga, et stort skattetryk og et utiltalende klima.

    ›Det er ligesom om I ikke rigtig forholder jer til den
    ›forretningsmæssige del af det, og glemmer hvor meget forsvarer
    ›FCK kan få for 45 millioner?

    Jeg forholder mig netop til den forretningsmæssige del af det, nemlig at et salg af Zanka vil betyde en indtægt på x millioner hvoraf en del omgående skal geninvesteres i en spiller som - bedømt på vores øvrige transferaktivitet denne sommer - næppe vil have Zankas rutine og "proven ability" fra dag 1 (jf. "så havde vi nok købt denne spiller i stedet for Ragnar"-argumentet). Altså at vi bliver dårligere stillet ift. at realisere den kortsigtede og langt mere lukrative målsætning om at komme i CL igen, hvor de penge der er på spil er af en helt anden kaliber.

    ›I den sammenhæng understreger en
    ›ny træner med lidt andre idéer netop pointen: Der skal skabes et
    ›nyt forsvar og i den sammenhæng er Zanka eller en hvilken som
    ›helst anden spiller stadig en ny mand under en ny træner!

    Selvfølgelig er han da ikke det? Zanka er den rutinerede spiller som de andre kan læne sig opad, en som ved hvordan et forsvar skal spille over for modstandere af en helt anden kaliber end de andre har prøvet på klubplan. Ham der ved hvilke tarvelige tricks man skal forvente når man leger med de store drenge, og ved hvordan dommerlinjen kan være anderledes, ved at trykket fra publikum kan være voldsomt osv.

    Jeg synes det er helt absurd at hævde at Zankas rutine fra fire europæiske gruppespil bliver nulstillet, fordi han får en ny træner og tre nye/nyere kollegaer omkring sig. Om noget bliver hans relative betydning da øget af de forhold.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Jeg er MEGET glad for
    ›at have ham i klubben. Jeg mener blot, at det ikke er
    ›25-30 mio værd, at lade ham blive i klubben i én sæson, hvor vi
    ›ret beset ikke ved om han overhoved bliver førstevalg hos Rolle.

    Hvis du tror at Zanka risikerer at ryge på bænken under Rolle til fordel for Sølvi og Sigurdsson, så tror jeg vi har fat i uenighedens kerne. Det antager jeg er meget usandsynligt, men hvis det sker, så giver jeg dig helt ret i at han burde sælges nu hvis nogen byder 25-30 mio. for ham (og så bliver han vel også solgt i en fart).

    At du mener at Zanka ikke har leveret på højere niveau end Sølvi/Sigurdsson kan jeg til gengæld vanskeligt tage seriøst. Hvis det ikke tæller at have vist niveauet i Champions League, så er diskussionen jo komplet meningsløs.

    ›Der er vi så uenige. Jeg mener det vil være muligt at hente
    ›midterstoppere, der kan erstatte Zanka 1-til-1 i den kommende
    ›sæson. Der findes mange af midterforsvare med erfaring fra
    ›landshold og euro league i Skandinavien alene, let alone Holland,
    ›Tjekkiet, Portugal etc.

    Det bliver du ved med at sige, men navnene kniber det med. Og jeg savner stadig svar på 100.000 kroners spørgsmålet: Hvis de spillere kan fås, hvorfor købte vi så ikke en af dem til at erstatte Anton, som jo er to niveauer bedre end Zanka iflg. dig?

    ›Først vil du ikke tale hypotiske scenarier, og så bygger du dit
    ›argument op om en hypotetisk skade til Sølvi?

    At Sølvi kunne have gjort det lige så godt som Zanka i CL er en påstand grebet ud af det blå. At Sølvi har stor risiko for at få et tilbagefald efter en diskusprolaps er et meget konkret forhold, hvilket CV da (selvfølgelig) også er opmærksom på. Hvis du ikke kan se forskellen på de to ting... ja.

    ›Slutteligt vil jeg understrege, at vi SELVFØLGELIG skal beholde
    ›Zanka, såfremt han forlænger sin kontrakt. Jeg mener tilgengæld
    ›det vil være en fejl ikke at indkassere 30 mio for ham, da jeg
    ›mener en brøkdel af disse penge kan bruges til at finde en
    ›erstatning, vi så vil have papir på i 3-5 år.

    Og jeg mener så at det i den nuværende situation er langt mere fornuftigt at holde på Zanka pga. hans betydning i CL-kvalen, også selv om han så daffer transferfrit næste år. Men jeg har forstået at du ikke mener han har vist noget som overgår hvad Sølvi og Sigurdsson har præsteret (hvor det så end skulle være) eller kunne præstere hvis og såfremt. Det har du lov til at mene, men det gør bare den videre diskussion formålsløs, fordi præmisserne er så langt fra hinanden. Du er selvfølgelig velkommen til at svare, men jeg stopper her.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #103
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Hvis du tror at Zanka risikerer at ryge på bænken under Rolle til
    ›fordel for Sølvi og Sigurdsson, så tror jeg vi har fat i
    ›uenighedens kerne. Det antager jeg er meget usandsynligt, men
    ›hvis det sker, så giver jeg dig helt ret i at han burde sælges nu
    ›hvis nogen byder 25-30 mio. for ham (og så bliver han vel også
    ›solgt i en fart).
    Ja, det er givetvis her vores grundantagelser differerer. Det er min opfattelse, at Zanka anses for at være nogenlune på niveau med Bjelland i fodboldkredse udenfor sidelinien. Og på trods af min FCK-bias er jeg faktisk enig i, at Zanka i nogen grad bliver overvurderet herinde.

    Jeg mener Zanka er god, men stadig et niveau under spillere som Claudemir, N'Doye, Antonsson, Pospech, Wiland, Grønkjær, Bolanos og Kvist, der alle var/er niveauer over hvad der burde spille i Superligaen.

    ›Det bliver du ved med at sige, men navnene kniber det med.
    Ah ja, den gode gamle "hvis du ikke kan nævne de spillere som klubben skal købe, så er dit argument ugyldigt"-fallacy. For at lege med, så er Bjelland og Marcus Nilsson top-of-the-mind hvis du nu så gerne vil have specifikke navne. Derudover spiller der givetvis potentielle emner i Sverige, Norge, Holland, Portugal, Tjekkiet, Slovakiet, Polen, Serbien, Grækenland, forsæt selv listen. Pointen er, at netop positionen som midterforsvar nok er den men den største pool af spillere med et højt (nok) niveau, ift. angribere eller midtbanefolk.

    Nå, folk er vist også trætte af den her diskussion nu. Om man hælder til "sælg for 30" eller "bliv kontrakten ud" afhænger jo af Zankas opfattede niveau, og det er svært at diskutere sig frem til :)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #104
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    Der er altså også en sidste mulighed. Beholde Zanka nu og sælg ham til vinter, når vi muligvis er færdig med Eurobold.

    Han burde vel kunne indbringe 10-15 mill. til den tid.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #105
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    248

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)

    ›Nu synes jeg rent faktisk, at vi bør kunne konkurrere med
    ›klubber Club Brugge, Red Bull Salzburg og FC Basel. Vi har bedre
    ›langt bedre Uefa rating end dem, næste år er vi direkte i CL,
    ›mindst lige så godt stadion, federe by og en kvart milliard på
    ›bogen fra CL.

    Det er jo ikke lige sådan at der kommer 250 mill. ned på CV´s transferkonto.

    Med hensyn til Club Brugge og Red Bull Salzburg, så har de nogle rigtige rige folk i ryggen. Club Brugge er finaseret af en meget rig famillie, men desværre for Club Brugge er der BIF tilstande i klubben. De som poster pengene i klubben vil også gerne bestemme, det betyder at der bliver ikke ansat nogle i Brugge uden det er godkendt at rigmanden, og som jeg har hørt det. Er det ingen ulempe hvis man er i nær familien. Dette forklare åbenbart deres manglende resultater ;)

    Men hensyn til Red Bill Salzburg, så har de rigmanden Dietrich Mateschitz i ryggen som skulle være god for Net Worth: $3.0 bil. Så Mateschitz er Red Bull Salzburg´s svar på Abramovic. Så økonomisk, er de i en liga over FCK. Hvilket betyder at de lønninger spillerne får, er noget højere end i FCK/DK.

    Så når CV henter Ragnar Sigurdsson foran en klub som Club Brugge som højst sansynlig har tilbudt en bedre løn. Så syntes jeg det er godkendt ;) og jeg har tiltro til at CV nok skal sikre en godkendt trup inden sæsonen går igang
    Sidst redigeret af YmerdryZ : 06.07.11 kl. 14:56
    ~ Kun døde fisk flyder med strømmen ~

    Skal I bruge et mål, siger du?? Et vigtigt et?`Bare rolig: Vi sender Allbäck, han scorer altid, når det kræves.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 7 af 46 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3)
    By Bastiano in forum Transferforum
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 30.06.11, 19:45
  2. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)
    By Mr.Aller in forum Transferforum
    Svar: 592
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 14:01
  3. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01
  4. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •