Se afstemningsresultater: Skal FCK sælge Zanka denne sommer?

Stemmeafgivere
394. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, Zanka kan godt erstattes og FCK skal acceptere et bud på 3-4 mill Euro.

    155 39.34%
  • Zanka er svær at undvære, men lægger en klub et monsterbud, kan FCK lade ham gå (urealistisk option)

    147 37.31%
  • Nej, Zanka er en nøglespiller i FCK den kommende sæson og CV skal afvise ethvert tilbud

    92 23.35%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 26

Emner: Skal FCK sælge Zanka?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Skal FCK sælge Zanka?

    Et muligt salg af Zanka efter en mulig interesse fra Roma har de seneste dage fyldt meget i Transfertråden. Senest har PSV angiveligt lagt et konkret bud på 3 mill. Euro plus en option på 0,5 mill.

    Nogle debattører mener, at Zanka er relativ let at erstatte, og at FCK derfor skal søge at cashe ind inden hans kontrakt udløber om et år.
    Andre finder, at han er eneste tilbageværende spiller i bagkæden med beviselig CL+EL erfaring og at han derfor er en nøglespiller i den kommende sæson.

    FCK har via udtalelser fra CV og Anders Hørsholt, bla. også i omstændighederne om N'doyes mulige salg til Al Hilal, at FCK ikke baserer sine transferaktivitet på at skulle sælge en spiller for højest mulige beløb inden dennes kontraktudløb, hvis værdien af spilleren findes højere ved at beholde ham i klubben til kontraktens ophør.

    Men hvad mener sideliniens brugere? Skal FCK afskibe Zanka nu, eller skal FCK beholde ham og lade kontrakten løbe ud?

    Tilføjelse fra Debatredaktionen: Debat om emnet henvises venligst til eksisterende diskussion i denne tråd. Svar i denne tråd vil blive slettet.
    Sidst redigeret af Sanggaard : 07.07.11 kl. 14:48

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Jeg skal måske lige sige, at jeg var i tvivl om option 2 skulle med, da jeg ser det for urealistisk, at en klub vil smide et kæmpe beløb, say 45 mill. Kr, efter Zanka, der har 1 år tilbage af kontrakten. Jeg fortolker derfor option 2, som at folk ønsker Zanka skal blive i klubben næste sæson. Det glæder mig derfor, at knap 75 % har stemt på option 2 og 3.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Hahaha.... Useriøst at starte en afstemning og så senere lige smide en tillægskommentar ind som svinger resultatet i den retning man selv ønskede det. Prisværdigt. :)

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›Hahaha.... Useriøst at starte en afstemning og så senere lige
    ›smide en tillægskommentar ind som svinger resultatet i den
    ›retning man selv ønskede det. Prisværdigt. :)

    Sikke noget vrøvl. Jeg har da ingen formodninger om at kunne påvirke folks stemme. Procentdelen er faldet, siden jeg skrev det.
    Men jeg er da ret overbevist om, at hovedparten af dem, der stemmer på option 2 ønsker Zanka skal blive i klubben næste sæson.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Når man overvejer, om FCK skal afvise et bud på ham, kan man jo evt. tage med i betragtning, at Zanka ikke ønsker at forlænge sin kontrakt:

    http://www.bold.dk/nyt/Zanka-forlaenger-ikke-med-FCK

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    643

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Om ikke andet burde snakken om anførerposten være stendød. Iøvrigt fair nok at Zanka melder det så klart ud relativt tidligt, det giver klubben mulighed for, at forberede sig så godt som muligt.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Omvendt vil Zanka jo være en glimrende duo til vores islandske makkerpar. At Zankas agent melder så bombastisk ud gør det vel også nemmere for Roland, så vil han jo også kunne se at det ikke kan svare sig at satse på Zanka. Så vi skal nok have fat i en ekstra midtstopper.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›Omvendt vil Zanka jo være en glimrende duo til vores islandske
    ›makkerpar. At Zankas agent melder så bombastisk ud gør det vel
    ›også nemmere for Roland, så vil han jo også kunne se at det ikke
    ›kan svare sig at satse på Zanka. Så vi skal nok have fat i en
    ›ekstra midtstopper.

    ›Mvh. Dennis Jørgensen

    Tror ikke Hr. Nilsson tænker sådan lige nu. Tror han lader dem han finder bedst spille.. Lige nu er det denne sæson der gælder, og de bedste skal spille, uanset om de har kontraktudløb til næste sommer. 1 år må være tids nok at finde en mere eller mindre fuldgod erstatning.

    Mvh

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›Når man overvejer, om FCK skal afvise et bud på ham, kan man jo
    ›evt. tage med i betragtning, at Zanka ikke ønsker at forlænge sin
    ›kontrakt:

    Jeg kan ikke tale på andres vegne, men personligt havde jeg ingen forventning om, at Zanka ville blive i klubben, da jeg afgav min stemme.

    Man skulle tro på nogle af reaktionerne herinde, at det er første gang, FCK lader en kontrakt løbe ud. CV har gang på gang udtalt, at salg af spillere ikke er en del af FCK's forretningsgrundlag. Man vægter den sportslige stabilitet højere, end de håndører et salg kan indbringe. Denne sæson er så udsædvanlig pga. de mange kontraktudløb og store bud på vores spillere, men CV ryster tydeligvis ikke på hånden. Det ville da også være tosset at fravige den strategi, der har kastet mesterskaber på stribe og deltagelse i EL og CL af sig for en hurtig cash-in.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›At Zankas agent melder så bombastisk ud gør det vel
    ›også nemmere for Roland, så vil han jo også kunne se at det ikke
    ›kan svare sig at satse på Zanka. Så vi skal nok have fat i en
    ›ekstra midtstopper.

    Det var dog et besynderligt ræsonnement. For det første er det FCK, der har valgt at lade kontrakten løbe ud, hvilket er helt i tråd med FCK's håndtering af kontraktudløb på stamspillere gennem de senere år. For det andet er CV næppe så dum, at han forventer, at det at holde på Zanka vil resultere i, at sidstnævnte skriver under på en ny kontrakt. For det tredje så har CV lige udtalt, at fire centerforsvarere er for mange, mens tre er passende.

    Hvad er det lige, du mener, har ændret sig som følge af agentens kommentar, siden Zanka skal straffes med en bænkeplads? Hvis man ville af med ham, så kunne man jo bare have accepteret buddet fra PSV...

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    37

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Fair nok, men hvorfor vælge at sælge Kvist for 30 og så takke nej til 22 for Zanka?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›Fair nok, men hvorfor vælge at sælge Kvist for 30 og så takke nej
    ›til 22 for Zanka?

    Velsagtens fordi smertegrænsen for hvor mange af de etablerede og kulturbærende spillere vi kan undvære er nået.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›Fair nok, men hvorfor vælge at sælge Kvist for 30 og så takke nej
    ›til 22 for Zanka?

    Lad nu være... ud fra den logik kunne man jo lige så godt sælge hele holdet og lukke skidtet ned.

    Der kan være mange gode grunde til, at Kvist blev skudt afsted: buddet kom først, buddet var større, Kvist har alderen til at blive skudt afsted, Kvist kunne erstattes, og som LogeLars skriver, så er smertegrænsen nået.

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    CV om Zanka i dagens EB via Tipsbladet:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...league-spiller

    "Zanka kan komme ind på kontoret i morgen og få forlænget sin kontrakt, hvis han vil det. Men hvis agenten siger, at han ikke vil, så kan det godt være, at det er sådan. Det må tiden vise, siger sportsdirektør Carsten V. Jensen til Ekstra Bladet."

    "Jeg vil bare sige, at han ikke har brug for et skridt til siden. Det vil ikke kaste yderligere udvikling med sig, hvorimod Zanka med det ansvar, som han får hos os, kan udvikle sig meget stærkt og måske oven i købet tage skridtet direkte til Premier League, siger CV."

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›Fair nok, men hvorfor vælge at sælge Kvist for 30 og så takke nej
    ›til 22 for Zanka?

    Udover det åbenlyse, at man havde en erstatning klar for Kvist, samt at smertegrænsen er nået (som allerede er nævnt), så er der også det som CV har nævnt, at Kvist havde udtjent sin værnepligt, han kunne nu få den kontrakt, som han har arbejdet hårdt for at nå. Zanka får nok ½-1 år mere i den hvide trøje, og så skal han videre, med mindre han bliver talt til fornuft og forlænger sin kontrakt. I min optik vil han have godt at mindst et par år mere i FCK, før han skal skydes af. Hans bund-niveau har brug for at blive hævet, mens hans top-niveau er meget højt.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stortalent til FCK (Mathias "Zanka" Jørgensen)
    By 44fire44 in forum De korte linier
    Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 28.10.10, 13:44
  2. Skillevej for Zanka?
    By VonZee in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 30.09.10, 18:38
  3. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 23.09.10, 16:24
  4. Zanka på U/21 landsholdet
    By Meller in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 24.03.08, 20:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •