Se afstemningsresultater: Skal FCK sælge Zanka denne sommer?

Stemmeafgivere
394. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, Zanka kan godt erstattes og FCK skal acceptere et bud på 3-4 mill Euro.

    155 39.34%
  • Zanka er svær at undvære, men lægger en klub et monsterbud, kan FCK lade ham gå (urealistisk option)

    147 37.31%
  • Nej, Zanka er en nøglespiller i FCK den kommende sæson og CV skal afvise ethvert tilbud

    92 23.35%
Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 26 af 26

Emner: Skal FCK sælge Zanka?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Zanka har lavet en aftale med en unavngiven klub, når hans kontrakt løber ud til sommer, skriver Tipsbladet

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Nu med link.

    - Vi ved, hvem Mathias skriver under med. Jeg har lavet en aftale med en klub. Mathias kender til det, og han er glad for det. Han har besluttet sig for, hvor han vil spille, og jeg er enig i hans valg. På trods af hans skade, var der 10 klubber, der ville have ham, men den her klub var bare mere interessant end de andre, siger Zankas agent, den tidligere Premier League-spiller Darryl Powell, til tipsbladet.dk.
    Jeg tror han ender i PSV som han har været rygtet til nogle gange...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    55

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›Zanka har lavet en aftale med en unavngiven klub, når hans
    ›kontrakt løber ud til sommer, skriver Tipsbladet


    men er det ikke ulovligt ? mener burde han ikke først måtte dette fraa nytår ..eller må man godt lave aftaler før ½ års udløb.. for så skal cv da bare igang:D
    cv:"Jesper har på alle måder sat en ny standard for niveauet på "udenlandsproffer", der vender hjem"

    "og med over tre års erfaring fra især Serie A, så får vi en mere erfaren og komplet spiller hjem", siger sportsdirektør Carsten V. Jensen omkring bergvold"

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ››Zanka har lavet en aftale med en unavngiven klub, når hans
    ››kontrakt løber ud til sommer, skriver Tipsbladet


    ›men er det ikke ulovligt ? mener burde han ikke først måtte dette
    ›fraa nytår ..eller må man godt lave aftaler før ½ års udløb.. for
    ›så skal cv da bare igang:D
    jo, det tror jeg du har ret i. Måske har klubben givet ham lov til at snakke med andre klubber?
    Sidst redigeret af madskl : 14.12.11 kl. 22:41

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,390

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    En på Onside har posted dette, ganske pålidelige, link:

    http://f.cl.ly/items/1A0x030G3H3q2U262X0t/zanka.jpg

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    108

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›En på Onside har posted dette, ganske pålidelige, link:

    http://f.cl.ly/items/1A0x030G3H3q2U262X0t/zanka.jpg

    Der står Hutchinson bagpå, har Zanka selv tweeted... Men derudover tror jeg egentlig også PSV er et fint bud på hans næste klub.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #22
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Et lille side spørgsmål, men nu angiver både denne og denne nyhed, at Zanka så godt som skulle have underskrevet med PSV.

    Er dette i givet fald lovligt? Jeg ved godt, at der formelt er en mellemmand i mellem (agenten Powell), men kan en interesseret klub blot omgå forbuddet mod at kontakte en spiller før 1. januar ved blot at aftale det hele med agenten, som jo helt sikkert "fortæller" alt videre til Zanka?

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    denne og fter-til-psv"]denne[/URL]
    ›nyhed, at Zanka så godt som skulle have underskrevet med PSV.

    ›Er dette i givet fald lovligt? Jeg ved godt, at der formelt er en
    ›mellemmand i mellem (agenten Powell), men kan en interesseret
    ›klub blot omgå forbuddet mod at kontakte en spiller før 1. januar
    ›ved blot at aftale det hele med agenten, som jo helt sikkert
    ›"fortæller" alt videre til Zanka?

    Jeg har tænkt på det samme. Som jeg forstod reglerne måtte en spiller først forhandle og blive direkte (via agent) kontaktet af en anden klub 6 måneder før kontraktudløb..

    Nogen der er skarpere på reglerne?

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    Som jeg kender reglerne, gør det ingen forskel, at kontakten går gennem en agent, da agenten jo repræsenterer spilleren. Men det gør det givetvis meget sværere at opdage den slags "ulovlig" kontakt, da en agent typisk repræsenterer adskillige spillere. Det ville jo være en umådelig dum agent, der går ud og fortæller om sine ulovlige forhandlinger, så mon ikke, det er sket med CV's tilladelse.

    Nej, hvor skulle vi dog have solgt ham, dengang han var hypet som den nye Daniel Agger. Det siger jeg ikke, fordi han nu er langtidsskadet, men vi kunne have fået seriøse penge for en spiller, der IMO er overvurderet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    I bedste Joachim B. Olsen stil, så er jeg ved at brække mig over vores "FCK transferstrategi"..

    Jeg er udemærket klar over at klubben ikke budgetter med spillersalg, men alle i det danske land har kunne se at Zanka ville forlade FCK, når hans kontrakt udløb, hvis ikke man fik ham solgt.. Så endnu engang lader CV en spiller, som kunne have bidraget med en stor sum til forbedring af truppen løbe ud mellem fingerne, og dette er jo ikke første gang..

    Hutch, Wendt, Antonsson og Pospech kunne alle have været med til at bidrage med en bedre overgangsperiode i forbindelse med udskiftningen i truppen mod denne sæson, hvis man havde taget ved problemet sidste vinter, hvor vi førte Superligaen ganske overbevisende, og havde 2 kampe mod Chelsea, som vi overhovedet ikke havde en chance imod alligevel..

    Vores brand havde aldrig stået bedre, og interessen fra udenlandske spillere ville aldrig have været større for FCK end på dette tidspunkt.. I stedet for valgte man at spilde både tid og chancen for at få ekstra indtægter i kassen til at forstærke truppen. Disse 4 spillere kunne sagtens have givet 30 mio. kroner ekstra i kassen, og så kunne spillere såsom Baba Diawara havde været realistiske fremfor f.eks. Diouf..

    Vores niveau er faldet markant, og spillet på banen er håbløst.. Den eneste som er positivt er at Superligaens niveau ligeledes er faldet markant..

    De "30 mio. kroner" kunne sagtens have været brugt i sommeren/sidste vinter.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    113

    Re: Skal FCK sælge Zanka?

    ›Jeg er udemærket klar over at klubben ikke budgetter med
    ›spillersalg, men alle i det danske land har kunne se at Zanka
    ›ville forlade FCK, når hans kontrakt udløb, hvis ikke man fik ham
    ›solgt.. Så endnu engang lader CV en spiller, som kunne have
    ›bidraget med en stor sum til forbedring af truppen løbe ud mellem
    ›fingerne, og dette er jo ikke første gang..

    Nu havde Kvist vist så også kontraktudløb sommeren 2012, hvor man kunne formode at han så også ville forlade klubben gratis. Så CVs valg stod mellem at sælge Kvist eller Zanka (eller ingen af dem), oven i alle de andre spillere der forlod os. Og jeg tror du skal være glad for at klubben normalt er bedøvende ligeglade med om spillerne bliver solgt eller går kontrakten ud, for i modsat fald kunne du også have vinket farvel til Damen og formentlig Wiland i sommers.

    I stedet for valgte man at spilde både tid
    ›og chancen for at få ekstra indtægter i kassen til at forstærke
    ›truppen. Disse 4 spillere kunne sagtens have givet 30 mio. kroner
    ›ekstra i kassen, og så kunne spillere såsom Baba Diawara havde
    ›været realistiske fremfor f.eks. Diouf..

    Du forventer altså at både Pospech, Wendt og Antonsson ville væk i vintervinduet, hvor de vel at mærke havde udsigt til de to største kampe i deres klubkarriere. Når de altså kunne forlade os 6 måneder efter ganske gratis (og så score en sign-on fee der forementlig har været højere). Tror du virkeligt selv på det?

    Dernæst er det vist på tide at få gjort op den tanke, at de penge klubben får ind på transfersalg automatisk ryger over i kassen til spillerkøb. Sådan hænger økonomien i klubben altså ikke sammen. CV har stort set det samme beløb til rådighed, uanset om spillerne bliver solgt eller ej. Indtægterne fra et spillersalg indgår derimod i Parkens regnskab som en direkte indtægt (når den tilbageværende afskrivningsværdi for spillere er fratrukket). På samme måde som at udgifterne forbundet med spillerkøb afskrives ud over kontraktperioden.

    ›De "30 mio. kroner" kunne sagtens have været brugt i
    ›sommeren/sidste vinter.

    Klubben hentede jo så Pierre ind som afløser for Wendt allerede i vinter, samtidig var Sølvi på vej tilbage til at overtage fra Antonsson, så vi havde Zanka/Sølvi i midterforsvaret, istedet for Sølvi/Antonsson som faktisk startede sæsonen. Så den eneste plads vi ikke havde en erstatning på plads i vinter var på højreback pladsen, hvor CV så valgte at skrive under med Johnny med virkning fra sommerpausen. Så erstatningerne var som sådan fundet.
    Du kan så vælge at klandre Ståle for at han ikke gav erstatningerne fuld spilletid hele foråret, hvis du vil. Men det argument er heller ikke specielt godt.
    Teknisk set burde vi jo også have smidt Ståle på porten i vinters, sådan at en ny træner ville have haft vinterpausen til at sætte sit præg på holdet - da der jo her er en længere periode uden kampe, end om sommeren.
    Du kan selvfølgelig også opstille den forventning, at det er muligt for FC København at hente spillere der har samme høje niveau som dem der forlod klubben - så er jeg desværre bare bange for at du altid vil blive slemt skuffet, for den plads i klubhierarkiet er FCK altså ikke i nærheden af at have i Europa (kun i Norden).

    At Grønkjær valgte at stoppe, at Kvist blev solgt og at Zanka blev langtidsskadet havde man altså ikke mulighed for at forudse i vinters, og hvis havde skilt os af med de tre spillere (Wendt, Pospech, Anton) allerede i sommeren 2010 før, kunne du formentlig havde vinket farvel til det Champions League eventyr vi oplevede sidste år. Må jeg minde om at vi var et skud på overliggeren i slutminutterne fra at ryge ud mod Rosenborg.

    Prisen for sådanne eventyr er at vi kan opleve (og formentlig vil få) en efterfølgende sæson, hvor vi har en overgangsperiode spillemæssigt, (holdet der spillede så godt sidste år, havde trods alt spillet sammen i rigtig lang tid, for de flestes vedkommende). Du ville så åbenbart bare havde haft den sidste år (i stedet for i år), mod at have tjent nogle håndøre til Parken, ved at sælge spillere med ½ - 1år tilbage af kontrakten. Nogle småpenge som jeg ærlig talt tvivler på kunne blive i samme kategori, som dem de selv samme spillere var med til at hente hjem i Champions League.
    Bevares nogle af de penge kunne så måske være kommet ind i år (hvor du så ville have solgt Zanka, Kvist og Vingaard, der alle havde/har kontrakt udløb til sommer, hvis man skal følge din tanke om at sælge spillere tæt på kontraktudløb).

    Hvis du (i bagklogskabens ulidelige klare lys) skal klandre CV for noget er det, at han valgte at sælge Kvist fremfor Zanka, da det har vist sig at Kvists betydning for holdets sammenhæng på banen har haft langt større betydning end Zankas spil i forsvaret har haft. Hvilket CV måske burde have indset, da Kvist på alle måde er en langt mere moden og ærgerrig spiller end Zanka (og det er vist ikke kun fordi han er det ældre - det er vist lige så meget en mentalitetsforskel). Umiddelbart tror jeg faktisk manglen af Kvist på midtbanen var den største grund til at Plzen slog os ud.
    Samtidig er det så også CVs ansvar at man scouter Grindheim forkert (hvis han skulle være en direkte erstatning for Kvist) og at man tænker at Johnny ville kunne klare højrebacken, (samt at man forlængede med TK i foråret).

    Generelt tror jeg at du skal være rigtig glad for at klubben ikke er afhængig af spillersalg, eller overhovedet budgettere med det, da det gør at vi kan holde på vores bedste spillere så holdet får mulighed for at toppe på den måde som vi lige har oplevet. Forhåbentligt vil vi opleve det samme med vores nuværende stamme indenfor en årrække.

    mvh. Flemming.
    Sidst redigeret af Flemming Thomsen : 15.12.11 kl. 19:19


Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stortalent til FCK (Mathias "Zanka" Jørgensen)
    By 44fire44 in forum De korte linier
    Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 28.10.10, 13:44
  2. Skillevej for Zanka?
    By VonZee in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 30.09.10, 18:38
  3. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 23.09.10, 16:24
  4. Zanka på U/21 landsholdet
    By Meller in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 24.03.08, 20:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •