Viser resultater 1 til 12 af 12

Emner: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    108

    Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    Måske dette indlæg bare kan smides ind under Dametråden, selvom det omhandler nogle generelle tanker om flere agenters ageren i medierne, men jeg er sgu ved at være godt irriteret på Niclas Jensen, som jeg jo altid har set som en yderst sympatisk spiller og person.

    Hvorfor skal han hele tiden udtale sig om alle mulige rygter der florerer om de spillere han repræsenterer. Omkring Oscar Wendt har han udtalt sig jeg ved ikke hvor mange gange, ofte på tidspunkter hvor ingen har gavn af at fokus skal flyttes over på eventuelle transfers og interesserede klubber.

    Nu er turen så kommet til Damen. Niclas repræsenterer en spiller, hvis klub han ved værdsætter meget lidt at pressen og offentligheden skal involveres i rygter om transfers - faktisk til en grad hvor at det virker som en af de ting der kan gøre CV iskold og nærmest ene grund til at trække sig fra forhandlinger.

    Niclas er selv en af de første der bekræfter rygtet om Al Hilal - og gentager i flere omgange i forskellige medier at han er bekendt med interessen.

    Der bliver tilsyneladende forhandlet frem og tilbage, men Al Hilal vil ikke møde FC's krav. Der bliver umiddelbart ingen handel.

    Så går Niclas guddødemig ud og siger at Damen var blevet forgyldt i Al Hilal. Magen til hvis og hvis min røv er spids, skal man da lede længe efter. Hvis nu Zuma var blevet skudt afsted så var FCK og Zuma blevet forgyldt og sådan kan man blive ved med ting der var ved at ske, men ikke skete.

    Hvad der stå tilbage efter denne historie er følgende:

    - Kan du tænke på en anden person, Niclas, der var blevet forgyldt ved denne mulige transfer?

    - Var det et godt råd du gav din klient, ved aktivt at prøve at hjælpe et af de største fodboldtalenter der har været i dansk fodbold, til en fuldstændig ligegyldig klub hvor han kunne spilde sit talent for ussel mammon?

    - Er det sandsynligt at Damen kan blive solgt til en klub i en bedre liga, hvor han kan tjene en kæmpe pose penge, som kan forsørge sin (udvidede) familie i generationer frem? Og muligvis ved at skifte til en bedre liga, kan holde karrieren på toppen i længere tid og derved tjene det samme beløb på den lange bane, som et karriereødelæggende skift til Saudi Arabien kunne have givet?

    - Hvis Damen har et ønske om at komme videre, hvorfor f..... har du så netop rådet ham til at forlænge sin kontrakt med FCK?

    - Hvis Damen skal videre til en anden klub, skulle du så ikke bare til at klappe kaje og lade tingene ske på ordentlig maner, hvor der kan forhandles stille og roligt? For jeg kan virkelig ikke se en eneste grund til at din offentlige kommentering på denne mulige transfer, skulle have gavnet noget somhelst. Selv ham sportscheffjolset fra Al Hilal, var jo ikken engang kommet ud af starthullerne, da du allerede have sladret løs til gud og hver mand.

    - Hvad vil du dog opnå ved at gå ud at sige at Damen var blevet forgyldt ved det her ikke-eksisterende skifte?

    - Motivere Damen inden starten på en ny sæson?
    - Gøre FCKs fans glade for at høre at deres stjerneangriber hellere vil spille i Saudi Arabien?
    - Ligge skylden over på FCK for at det ikke blev til noget? For så skulle du da måske have foreslået Al Hilal (du tilsyneladende har været urimelig meget i kontakt med, ift. at det transferbeløb de har tilbudt fra hvad man kan forstå i medierne, ikke har været i nærheden af hvad FCK ville have) at have brugt en del af de mange penge der skulle have forgyldt Damen, på at betale den klub som han er på kontrakt hos

    De eneste to grunde jeg på nogen måde kan finde, er:

    - at du enten bare ikke kan finde ud af at sigen ingen kommentarer

    - eller at du af uransagelige årsager tror at det er den rette måde at kommunikere til Blackburn (eller hvem der er den næste i rækken af interesserede klubber), at Damen skal have mange penge i lønposen, for det ville han have fået i Al Hilal.

    Måske er der en anden der kan forklare mig hvad grunden er, for jeg fatter det ikke og oplever Niclas ageren som irriterende, skadelig for hans klienter og uprofessionel.

    Alt det bedste og godt sommervejr!

    /n1n10


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    ›Måske er der en anden der kan forklare mig hvad grunden er, for
    ›jeg fatter det ikke og oplever Niclas ageren som irriterende,
    ›skadelig for hans klienter og uprofessionel.

    ›Alt det bedste og godt sommervejr!

    ›/n1n10

    Måske lidt unfair kun at kommentere med to linjer, når du trods alt har talt fint for din sag.

    Men jeg kan da - uden at have insiderviden - at N'Doye er vældig tilfreds med at have forhandlet sig frem til kontrakt der gav 20 millioner om året. Hvis du tror at N. Jensen kan handle mod N'Doyes vilje, så tager du fejl. Var det tilfældet, var han nok ikke agent for N'Doye meget længere :-).

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    ›Men jeg kan da - uden at have insiderviden - at N'Doye er vældig
    ›tilfreds med at have forhandlet sig frem til kontrakt der gav 20
    ›millioner om året. Hvis du tror at N. Jensen kan handle mod
    ›N'Doyes vilje, så tager du fejl. Var det tilfældet, var han nok
    ›ikke agent for N'Doye meget længere :-).
    Det er selvfølgelig indlysende rigtigt, men det rykker jo sådan set ikke ved n1n10 pointe om, at Nicklas Jensen ikke havde behøvet at gå ud i medierne med en sådan erklæring, når det alligevel stod klart, at handlingen ville falde til jorden.

    /Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    Jeg tror bare det skal ses i lyset af, at Nicklas som agent gerne vil fremstå handlingskraftig og godt connected, desuden ville han nok få en rimeligt stort beløb i fee for handlen.

    Hvordan kommer agenterne i kontakt med spillerne, er det klubben der formidler den eller hvad, Damen kendte nok ikke Nicklas før han kom til FCK, hvis det hænger sådan sammen er det nok ikke så smart at pisse FCK af.
    Forza FCK
    Bazooka

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    ›Jeg tror bare det skal ses i lyset af, at Nicklas som agent gerne
    ›vil fremstå handlingskraftig og godt connected, desuden ville han
    ›nok få en rimeligt stort beløb i fee for handlen.

    ›Hvordan kommer agenterne i kontakt med spillerne, er det klubben
    ›der formidler den eller hvad, Damen kendte nok ikke Nicklas før
    ›han kom til FCK, hvis det hænger sådan sammen er det nok ikke så
    ›smart at pisse FCK af.


    Det her lugter i min verden også af, at agenten har tænkt penge fremfor karrierer. Der kan selvfølgelig være tale om et så stort beløb, at det kan være meget svært at sige nej til, men det ville som andre sige, bestemt ikke fremme hans karrierer. Anyway så siger NJ også at Damen er meget glad i FCK, så han er ikke ondskaben selv.

    Et større problem. NJ udtaler sig jo faktisk ret direkte omkring han har forhandlet med Ali Baba klubben. Det er vel egentlig ulovligt, hvis ikke FCK har givet tilladelse til det (hvilket jeg tvivler på de har). NJ kan mulighvis ikke gøre for, hvis de har sendt et løn udspil af dem selv, men det er da problematisk! Netop sådan kan en klub ligge maksimalt pres på FCK til at sælge, fordi N'Doye pludselig bliver opmærksom på hvad han kan tjene og dermed ønske sig væk fra FCK og dermed ligge pres på sin arbejdsgiver (det er dog ikke sket i denne omgang).

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen


    ›Et større problem. NJ udtaler sig jo faktisk ret direkte omkring
    ›han har forhandlet med Ali Baba klubben. Det er vel egentlig
    ›ulovligt, hvis ikke FCK har givet tilladelse til det (hvilket jeg
    ›tvivler på de har). NJ kan mulighvis ikke gøre for, hvis de har
    ›sendt et løn udspil af dem selv, men det er da problematisk!
    ›Netop sådan kan en klub ligge maksimalt pres på FCK til at sælge,
    ›fordi N'Doye pludselig bliver opmærksom på hvad han kan tjene og
    ›dermed ønske sig væk fra FCK og dermed ligge pres på sin
    ›arbejdsgiver (det er dog ikke sket i denne omgang).

    Du skal nu ikke være så sikker på at FC ikke har givet tilladelse. Hvis Al Hilal var seriøse nok, kunne det tænkes at FC har givet tilladelsen så handelen ikke falder på personlige forhold.
    At Hilal så åbenbart er villige til at smide datteren og 90 kameler efter Ndoye, men kun vil give en ged til FC er så et problem der var uløseligt :)

    Mvh.
    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    Hvis der rent faktisk har været kontakt mellem de to klubber, så kunne det sagtens stå og falde med Al Hilals megen aktivitet i medierne. Hvis der er noget FCK sætter en dyd i, så er det at gå stille med dørene og holde kortene tæt ind til kroppen. Det kan man ikke ligefrem sige at Al Hilal's egen "kemiske Ali" af en sportsdirektør har gjort i den her sammenhæng. At føre forhandlinger om en spiller gennem pressen, er vist uden tvivl ikke Carsten V's stil.

    Mvh. Brokke

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    ›Du skal nu ikke være så sikker på at FC ikke har givet
    ›tilladelse. Hvis Al Hilal var seriøse nok, kunne det tænkes at FC
    ›har givet tilladelsen så handelen ikke falder på personlige
    ›forhold.
    ›At Hilal så åbenbart er villige til at smide datteren og 90
    ›kameler efter Ndoye, men kun vil give en ged til FC er så et
    ›problem der var uløseligt :)

    ›Mvh.
    ›Defreni

    Du kan sagtens have ret, men jeg ville ikke kunne forstå det. FCK vil intet få ud af, at lade en anden klub fortælle hvor høj en løn de vil give N'Doye før de ved at klubben også vil give det rigtige beløb til FCK!

    Hvis N'Doye er blevet tilbudt 10 mill om året fx. Nu løber han rundt til mindre end det halve og betaler en hel masse skat! Det kunne godt gå hen og blive et motivationsproblem, at FCK ikke lod N'Doye smutte og en kontraktforlængelse (som så ikke er nødvendigt i dette tilfælde) ville måske blive fuldstændig udelukket!
    Sidst redigeret af superestrella : 08.07.11 kl. 09:29

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    Ndoye synes bestemt ikke som en person der vil slå op i banen, eller ikke kan motivere sig pga at han ikke kom afsted. Han ved jo godt at hvis han spiller som sidste sæson, så skal han nok ryge til en af de store ligaer som han så gerne ville.

    Derudover har han lige forlænget sin kontrakt, så han er da helt sikkert glad for at være i København.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    108

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    For lige at samle op, så er jeg klar over at mit indlæg er lidt blandede agent æbler og pærer.

    Den ene del handler om hvorvidt det er god agentstil, at hjælpe sine klienter til alle mulige og umulige klubber hvor spillerne ender på bænken eller uden for truppen. Eller i Damens tilfælde til en liga der sportsligt ikke kan måle sig med spillerens talent. Altså hvor pengene vægtes højere end spillerens karriere og beslutningerne ofte tages uden skelen til nogen form for karriereplanlægning - sidstnævnte ofte i forhold til de unge spillere. I mange andre tilfælde (Aabrink springs to mind, med Rune Pedersens skifte til Italien) virker handlerne som om agenten er med til at presse det igennem/råde mod bedrevidende, for at tjene nogle hurtige penge, men hvor det måske havde været bedre for spilleren at blive hvor han var og vente på det rigtige tilbud.

    Den anden del handler om hvorfor nogle agenter blaprer op i pressen hele tiden og kommenterer på det ene rygte efter det andet. Jeg tror ikke, man skal have været i branchen mange år, for at vide at der er en masse interesse og halvtomme løfter der aldrig udmønter sig i en kontrakt. Derfor virker det fuldstændigt uforståeligt at sige offentligt at hvis handlen var blevet til noget, så havde han tjent mange penge.

    Mht. hvor meget involveret Niclas og Damen har været i den konkrete sag, så er det logisk nok at der er en eller anden kontakt til Damens agent, for at høre om han overhovedet er interesseret i at spille i Saudi Arabien, inden Al Hilal forhandler med FCK. Når nu han åbenbart har været interesseret, er det vel lige så naturligt at sige: Ja, hvis i betaler kassen. Men jeg er helt enig i analogien om datteren, kamelerne og geden :-) hvorfor det er endnu mindre klædeligt at kommentere beløbet Al Hilal måske ville have betalt damen.

    Og nå nu rygterne bliver ved med at komme, hvis Blackburn skulle være villige til at give de penge der er nævnt her, ja så understreger det jo bare min pointe om at der er langt bedre sportslige muligheder for Damen, hvor han kan tjene i omegnen af de samme penge.

  14. #11
    CPH12 er offline Krævende fan en masse
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    242

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    Je må ærligt talt indrømme at jeg ikke kan bliver synderligt ophidset over NJ/ topic.

    Det er NJs job at skabe opmærksomhed omkring spilleren på markedet, og blandt andet komme med udtalelser, som vi i sommermånederne sidder og hungrer efter netop fordi der er lukket og slukket for udmelding hos CV. Det er imo med til at holde gryden i kog. Kunne tænkes at andre interesserede lige pludselig fik travlt med at komme ud at starthullerne. Klassisk kommunikationsstrategi.

    Det er da meget interessant at vide hvad AL Hilal kontrakten var på - dejligt med lidt åbenhed, og det er også værd at tænke på at Damen kommer fra lidt andre kår end os heroppe. Den kontrakt kunne have forgyldt ham og opfyldt en af hans målsætninger med at blive prof. fodboldspiller. At det måske skulle files lidt på de rent sportslige målsætninger kunne nok gå, og Al Hilal er også en del af den asiatiske CL uden at jeg ved hvor hård den turnering er.

    Damen skulle efter sigende have sagt ja til Al Hilal, og ingen af os ved om det var fra pres fra NJ eller en beslutning Damen tog 100% selv. Så hvis der er nogen der skal klandres for at gå efter det usle mammon, så må det vel være ham (uden at jeg vil tale ondt om Damen) - vel ikke så meget NJ selvom det er klart at han også stod til at vinde gode penge ved den handel. Men som fans må vi accepter at prof. fodboldspillere går efter 'guldet', sådan er det bare og du ville højst sandsynlig gøre det samme.

    Så bottom line, ja agenter kan være lidt flossede i kanterne, men de operer pt på et svært marked og gør hvad der skal til for at få købere ud af busken og det kan man så være enig i eller ej, men i sidste ende er det spillerens beslutning hvad han vil, og derfor også ham der må tage det sure med det søde.

    Over & Out

    CPH12
    IMO:
    2011/12 - Fiasko-sæsonen uden lige i FC's historie - Gør stadig ondt!
    Vindermentalitet, sult og vilje fra første fløjt tak!!
    De andre må også gerne slå sig lidt på os!

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #12
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Agenternes ageren - om Niclas Jensen

    ›- Hvad vil du dog opnå ved at gå ud at sige at Damen var blevet
    ›forgyldt ved det her ikke-eksisterende skifte?

    - Motivere Damen inden starten på en ny sæson?
    ›Måske er der en anden der kan forklare mig hvad grunden er, for
    ›jeg fatter det ikke og oplever Niclas ageren som irriterende,
    ›skadelig for hans klienter og uprofessionel.

    Jeg er enig i meget af det skrevne, men jeg vil mene at det næsten er lige så skadeligt, at bidrage til mere i den retning ved at starte denne tråd. Disse spekulationer bidrager ikke med noget positivt eller giver værdi for hverken FC København eller Dame N' Doye og dermed heller ikke for os fans.

    Der ud over ser Dame N' Doye ikke ud til at mangle motivation i videoen fra træningskampen mod FC Volga Novorod:

    http://fcktv-entwebtv.digizuite.dk/d...id=4324&bhcp=1

    Mvh

    zebos
    Sidst redigeret af zebos : 08.07.11 kl. 19:20
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er Niclas Jensen god nok?
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 28.10.07, 19:23
  2. Niclas Jensen
    By Sumsar in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.08.03, 22:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •