Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 50

Emner: Hvad er det FCK vil stå for?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473

    Hvad er det FCK vil stå for?

    Efter at have set kampen mod AB og en del andre på det sidste, så kan jeg ikke lade være med at spekulere på hvad det er FCK vil stå for rent spillemæssigt.

    I går var det pinagtigt tydeligt, hvordan man, selvom man spillede mod bundholdet AB, trak sig fuldstændigt tilbage efter scoringen til 1-0!
    Det var jo forfærdeligt, som man overhovedet ikke ville presse på for at score et mål mere!

    Kommentatorerne lader til at have vænnet sig til det og sagde bla. i går at "Vi ved jo hvad FCK står for" og "tålmodighed, tålmodighed" og sådan noget.
    Men HOLD KÆFT hvor er det kedeligt! Og IKKE et tophold værdigt!
    Fodbold er sgu underholdning og ikke et kynisk spil, hvor man skal lave et mål og så fedte den hjem på den måde. Især ikke mod et bundhold!

    Derfor spekulerer jeg på om det virkelig er Backes filosofi? At spille utroligt kynisk, anti-fodbold, der er kedeligt at se på, men som bringer rimelige resultater?
    Jeg tror nu at hvis det fortsætter for længe, så kan vi godt glemme alt om et snit på 25.000 i parken!

    PS: Hvad er der med ham Alvaro? Han virker da utroligt dårlig?! Det er altså meget, meget underligt! Han har godt nok været væk i 4 måneder, men jeg synes hans teknik virker meget svag! Han kommer da forhåbentlig snart efter det...
    Sidst redigeret af Morientes : 06.10.03 kl. 21:34
    -60-

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    72
    ›Efter at have set kampen mod AB og en del andre på det sidste, så
    ›kan jeg ikke lade være med at spekulere på hvad det er FCK vil
    ›stå for rent spillemæssigt.

    Åbenbart Ekstremt kynisk fodbold men hvis vi skal være ærlige er det jo ikke noget nyt!
    Det har givet os et mesterskab og der var ikke mange der brokkede sig da det kom i hus selvom spillet var halvkedeligt.
    Nu er det bare så ekstremt at de fleste fck fans er enige om at der må ske noget.
    Jeg melder mig snart i "ud med Backe" koret hvis ikke han får vendt skuden.

    ›Men HOLD KÆFT hvor er det kedeligt! Og IKKE et tophold værdigt!
    ›Fodbold er sgu underholdning og ikke et kynisk spil, hvor man
    ›skal lave et mål og så fedte den hjem på den måde. Især ikke mod
    ›et bundhold!

    Helt enig!


    ›Derfor spekulerer jeg på om det virkelig er Backes filosofi? At
    ›spille utroligt kynisk, anti-fodbold, der er kedeligt at se på,
    ›men som bringer rimelige resultater?

    Håber det ikke!

    Funken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593
    ›Efter at have set kampen mod AB og en del andre på det sidste, så
    ›I går var det pinagtigt tydeligt, hvordan man, selvom man
    ›spillede mod bundholdet AB, trak sig fuldstændigt tilbage efter
    ›scoringen til 1-0!
    ›Det var jo forfærdeligt, som man overhovedet ikke ville presse på
    ›for at score et mål mere!

    Det var håbløst var det. Første halvleg var endda rimelig, men det meste af tiden brugt på 2. halvleg i AB-kampen kunne man som tilskuer eller TV-seer have brugt mere gavnligt om man havde taget sig en lur.

    ›Men HOLD KÆFT hvor er det kedeligt! Og IKKE et tophold værdigt!
    ›Fodbold er sgu underholdning og ikke et kynisk spil, hvor man
    ›skal lave et mål og så fedte den hjem på den måde. Især ikke mod
    ›et bundhold!

    Enig. Vi stinker. Ikke resultatmæssigt - her går det rimeligt - men spillet lader meget tilbage at ønske. Specielt når vi møder hold, der på forhånd må siges at være på noget under vores niveau. Kampene mod Herfølge, Frem og AB var fx langt fra at være prangende. En dækkende betegnelse er måske 'kedelige', for vi var jo ikke engang infamt ringe - det er bare røvsygt at se på, som du skriver.

    ›Derfor spekulerer jeg på om det virkelig er Backes filosofi? At
    ›spille utroligt kynisk, anti-fodbold, der er kedeligt at se på,
    ›men som bringer rimelige resultater?

    Tja enten er det Backe eller også er spillerne mentalt eller fysisk i formkrise. Det har i hvert fald set rædderligt ud stort set siden AGF kampen. Hvis det vi ser, er hvad Backe vitterligt ønsker, så vil jeg i al stilfærdighed håbe at Sverige snart skal have ny landstræner ;-)

    ›PS: Hvad er der med ham Alvaro? Han virker da utroligt dårlig?!

    Ja men det plejede han ikke at være (for HIF), så mon ikke bare han skal have lidt mere tid.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473
    Rart at se at jeg ikke er den eneste der er bekymret!

    Det er jo for faen også et spørgsmål om hvad man som FCK fan vil sættes i forbindelse med!
    Det burde de sgu tænke over i ledelsen...
    -60-

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    72
    ›Rart at se at jeg ikke er den eneste der er bekymret!

    ›Det er jo for faen også et spørgsmål om hvad man som FCK fan vil
    ›sættes i forbindelse med!

    ›Det burde de sgu tænke over i ledelsen...

    jeg tror at så længe de ikke taber en masse kampe i træk, er ledelsen ligeglad og stoler på Backe.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066
    ?Rart at se at jeg ikke er den eneste der er bekymret!

    ?Det er jo for faen også et spørgsmål om hvad man som FCK fan vil
    ?sættes i forbindelse med!

    Muha. Hvis du har det sådan skulle du nok revidere dit forhold til Klubben allerede NU!! Jeg håber at de taber de næste tre kampe bare for at slippe af med dig. Sry!

    ?Det burde de sgu tænke over i ledelsen...

    :)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473
    ›?Rart at se at jeg ikke er den eneste der er bekymret!

    ›?Det er jo for faen også et spørgsmål om hvad man som FCK fan vil
    ›?sættes i forbindelse med!

    ›Muha. Hvis du har det sådan skulle du nok revidere dit forhold
    ›til Klubben allerede NU!! Jeg håber at de taber de næste tre
    ›kampe bare for at slippe af med dig. Sry!


    ›?Det burde de sgu tænke over i ledelsen...

    ›:)


    Ja, ja, okay! Det skal ikke forstås sådan at jeg vil holde op med at være fan af dem (for det kan man sgu ikke)!!!!!
    Det jeg mener er bare at det er irriterende, hvis man fra f.eks BIF fans bliver konfronteret med at man "holder med de kokainfarvede møgsvin, som spiller kedeligt lortefodbold".
    For hvor meget man end hader de pisgule, så er det svært at argumentere mod at vi spiller kedeligt fodbold...for det GØR vi!
    -60-

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459
    ›?Rart at se at jeg ikke er den eneste der er bekymret!

    Det er en trøst, at spillerne godt ved at det var en elendig kamp.

    Dani
    Vis mig en god fodboldspiller, og jeg skal vise dig en fodboldspiller med tykke lår

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Evner contra præstationer

    Der er for mig ingen tvivl om, at spillerne kan langt mere end de viser. Hvorfor de så ikke viser deres evner, når chancen byder sig - og det gør den ofte - det undrer mig dybt.
    Kreative indslag ser vi stort set ingen af fra vores side, men jeg nægter at tro på, det er spillernes manglende evner, der er årsagen.
    Efterhånden må jeg sige, at jeg også hører til dem, der hellere så en mere risikovillig træner ved roret. Selvfølgelig skal man ikke bare smide alt op i modstandernes straffesparksfelt, men den grundige organisation af holdet kunne for eksempel resultere i, at vores backs turde foretage nogle kompromisløse raids op langs kanterne i vished om, at andre ville lukke af bag dem, hvis uheldet var ude. I det hele taget ville FC's præstationer efter min mening kunne få et tiltrængt løft, hvis spillerne turde/måtte stole på sine egne og holdets individuelle og kollektive kvaliteter. Det tror jeg, der kunne komme en masse seværdigt fodbold ud af.OK, måske vinder vi ikke alle kampe, men for det første vil spillernes kæmpepotentiale have langt større mulighed for at folde sig ud, og for det andet vil det være langt sjovere at gå til fodbold i Parken.
    Min påstand er, at +30K vil være trofaste på hjemmebanen, for når først spillerne vænner sig til, at det er tilladt at vise, hvad man kan, og ikke kun det, træneren på forhånd har sagt god for på taktiktavlen, så vil FCK være mere eller mindre urørlige i Suppen, og vi bliver i hvert fald ikke slået ud af CL kvalifikationen af Rangers eller andre hold af samme standard.
    Luffe

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    58
    Det der gør at jeg tror på DM til BIF i år, det er at FC ikke er offensive nok til at skrabe de point i land der skal til.
    Sidst var BIF i opstart og alligevel kunne vi med et offensivt forår nå langt.

    Selv om FC skulle vinde de fleste kampe mod Brøndby, så tror jeg at med fedtspil, (eller også så håber jeg bare det bliver straffet) så kommer I til at miste nogle sejre og ellers få for mange uafgjorte kampe.

    Men jeg kan godt forstå jeres frustration. I har købt ind og burde have formatet til også at spille god bold, som I plejede og I burde kunne forvente mere.
    Der er blevet valgt og indkøbt spillere til alle pladser og så skulle man da gå ud fra at det indgik i købs planer at de også kunne og ville noget fremad.

    Uden Røll, så bliver jeres offensiv forbløffende tam. Jeg var overrasket over hvor meget det skadede da han var ude i foråret.

    Måske er det som AAb fans siger at I første sæson, så er det ok med Backe men derfra så bliver det forudsigeligt og kedeligt.

    Er min stil her provokerende er det ikke tilsigtet, jeg kan bare godt følge lidt hvad der menes og når denne type stil åbenbart heller ikke er nok til at komme i CL, så kan man komme til at overveje den mere.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612
    I forlængelse af mit eget indlæg, kunne jeg da godt tænke mig at høre, om der er andre, der efterhånden længes efter at se Elrio van Heerden på 1.holdet. Jeg kan ikke prale af at have set ham 127 gange, men de gange jeg har set ham på Frederiksberg Stadion, har han i mine øjne klart demonstreret evner, der for mig viser, hvorfor man i sin tid valgte at tage ham med hjem til København.
    De gange jeg har set ham, har han været placeret som højre kantspiller med flere offensive end defensive pligter. Han trækker ret langt med tilbage på banen, når modstanderen har bolden, men det er ikke ham der erobrer boldene. Til gengæld er han hele tiden spilbar, når vi får bolden, og det er en ren fornøjelse at opleve hans boldbehandling. Når han modtager bolden langt tilbage på banen, sker der virkelig noget. Med bolden på tæerne tager det ham kun et splitsekund at føre den ned i modstandernes forsvarszone, hvor det er sjovt at se spillet foregå. Ganske vist har han ikke været den store afslutter i de kampe jeg har set, men til gengæld har han lagt nogle gudeafleveringer til sine medspillere. Afleveringerne har desværre indimellem været så geniale, at modtageren har været totalt uforberedt, så det hele er løbet ud i sandet.
    MEN: Er ovenstående kvaliteter ikke lige noget vi kan bruge på FCK's Superligahold? Jeg spørger bare...

    VH
    Luffe

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    95
    Der har tidligere været et spørgsmål, hvad vil vi helst vinde skabet, på kynisk måde eller blive nr. 2 og spille som i 90'erne.

    Det ultimative ville være en blandning, men hvis vi fortsætter i den stil der er lagt for dagen ender jeg med ikke at gide at ta i parken. Ikke at jeg ikke vil være FCK fan, for det har jeg været siden opstarten, men at betale for en røvsyg kamp.... naaa.... kampen mod AB var ikke engang værd at se i tv.

    Vi behøver ikke at spille som Real Madrid, men jeg synts godt man man kan forlange at et hold som FCK, forsvarende mestre, pakker sig ned efter at ha' scoret til 1-0 mod AB, som var FCK Malta der lige havde scoret mod Brasillien....

    Den kamp var PINLIG... jeg har dog troen og forhåbninger om at det ikke skal være standarten... suk

    Et tiltag fra vores side kunne jo være at fortsætte "attack day"...
    Hvis holdet begynder at spille kynisk alá mod AB, skal vi bare stemme i "attack attack.. attack attack attack"
    Det syns jeg tidligere har hjulpet, og på den måde viser vi også vores mening over for Backe...
    Sidst redigeret af NCaStlE : 05.10.03 kl. 23:59
    Med venlig hilsen

    NCaStlE

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593
    ›Det der gør at jeg tror på DM til BIF i år, det er at FC ikke er
    ›offensive nok til at skrabe de point i land der skal til.
    ›Sidst var BIF i opstart og alligevel kunne vi med et offensivt forår nå >langt.

    Hæ vi sagde det samme i foråret forinden, hvor det som bekendt var os der buldrede derudaf, mens I i Hareides sidste dage var alt andet end imponerende ;-) Det var dengang hvor Backes tilstedeværelse var som mana sendt fra himlen.

    Men jeg forstår din pointe for...

    ›Selv om FC skulle vinde de fleste kampe mod Brøndby, så tror jeg
    ›at med fedtspil, (eller også så håber jeg bare det bliver
    ›straffet) så kommer I til at miste nogle sejre og ellers få for
    ›mange uafgjorte kampe.

    ...det her er så afgjort et realistisk FCK scenarie, hvis vores nuværende niveau ikke hæves - evt. ved en anden spillestil/træner. Den ynk vi har set mod Herfølge, Frem og AB fører i hvert fald ikke langt nok.

    Se nu ved jeg jo godt, at man er opstemt efter et godt resultat og en god kamp, så jeg forstår din tro på BIF netop på en aften som denne, men inden du kommer for godt igang så tag lige endnu et kig på dit eget hold. Inden kampen mod Esbjerg hed jeres sidste tre hjemmekampe 0-1 mod FCK, 1-1 mod AaB og 1-3 mod FCM. Det er sq heller ikke skide imponerende vel? Man kan naturligvis altid diskutere om det er værre eller bedre end 0-1 mod FCM, 0-0 mod Herfølge og 2-0 mod Frem, men helt godt kan det sq ikke kaldes.

    Jeres evne til at score mål og få noget ud af det hurtige kombinationsspil, der lige så langsomt er ved at blive jeres nye varemærke, har indtil nu trods alt ikke stået helt mål med forventningerne, har den? Fraregnet de tre første kampe mod de to oprykkere og 'GF har BIF ikke med afstand imponeret, selvom I - indrømmet - for tiden er det mest underholdende af vore respektive mandskaber. Netop jeres offensiv synes altså noget impotent.

    ›Men jeg kan godt forstå jeres frustration. I har købt ind og
    ›burde have formatet til også at spille god bold, som I plejede og
    ›I burde kunne forvente mere.

    Ja det... ;-)

    ›Måske er det som AAb fans siger at I første sæson, så er det ok
    ›med Backe men derfra så bliver det forudsigeligt og kedeligt.

    Jeg begynder så småt at tro, at AaBs fans havde ret i deres dystre profeti. Jeg håber nu, at det "bare" skyldes forbigående metaltræthed, men det har sq varet (for) længe nu, denne udsigt til dræbende kedsommelig fodbold.

    ›Er min stil her provokerende er det ikke tilsigtet, jeg kan bare
    ›godt følge lidt hvad der menes og når denne type stil åbenbart
    ›heller ikke er nok til at komme i CL, så kan man komme til at
    ›overveje den mere.

    Hæ ja I har vel et eller andet sted oplevet det samme under Hareide. Han gjorde det jo sådan set ok og alligevel var det bare helt skidt med ham.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593
    ›I forlængelse af mit eget indlæg, kunne jeg da godt tænke mig at
    ›høre, om der er andre, der efterhånden længes efter at se Elrio
    ›van Heerden på 1.holdet.

    Elrio har ikke niveauet endnu. Når du gerne vil se ham, hænger det nok mere sammen med...

    ›De gange jeg har set ham, har han været placeret som højre
    ›kantspiller med flere offensive end defensive pligter. Han
    ›trækker ret langt med tilbage på banen, når modstanderen har
    ›bolden, men det er ikke ham der erobrer boldene. Til gengæld er
    ›han hele tiden spilbar, når vi får bolden, og det er en ren
    ›fornøjelse at opleve hans boldbehandling.

    ...det her, men tror du selv, at Elrio ville få lov til den slags på FCKs 1. hold? Hvis det var tilfældet, burde Røll og Hjalte jo kunne spille på samme måde (eller i hvert fald forsøge).

    ›MEN: Er ovenstående kvaliteter ikke lige noget vi kan bruge på
    ›FCK's Superligahold? Jeg spørger bare...

    Det er nok mere et spørgsmål om, at du - ganske som jeg - gerne så et FCK hold med et mere veludviklet fløjspil end det er tilfældet idag. Nåja - i det hele taget et hold med en mere varieret og potent offensiv.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Sådan kort sagt...

    ... er det i hvert fald ikke det her:

    ›I går var det pinagtigt tydeligt, hvordan man, selvom man
    ›spillede mod bundholdet AB, trak sig fuldstændigt tilbage efter
    ›scoringen til 1-0!
    ...
    ›Derfor spekulerer jeg på om det virkelig er Backes filosofi? At
    ›spille utroligt kynisk, anti-fodbold, der er kedeligt at se på,
    ›men som bringer rimelige resultater?

    Kampen i Gladsaxe var rædderlig, ja - og velsagtens kulminationen på en længere dårlig periode.

    Men at vi ligefrem lod os presse tilbage og stod nede i eget felt og forsvarede os, det er ikke meningen, så meget ved jeg da om Backes fodboldfilosofi! Som først og fremmest går på at sætte sig på kampene, dominere spillet og kampforløbet og - tålmodigt - slide modstanderne ned.

    I lørdags var det så nærmest det modsatte der skete, og det er sgu lidt svært at sige hvad der har ført til den misère. Selv bed jeg dog primært mærke i at spillerne ganske enkelt så meget, meget trætte ud.

    Men hvad så med vores berømmelige bredde i truppen, spørger man så? Javel, lige nu er den faktisk ikke så bred, da mange af marginalspillerne er ude med (eller på vej tilbage fra) skader. Så hvis vi skal stille et slagkraftigt hold, så bliver der mere eller mindre trukket på de samme hver gang. Ikke mindst må vi trække på f.eks. Røll hver eneste gang - og derfor er det så forbandet at Morten Olsen ikke kunne holde snitterne fra ham, men partout skulle hive ham med på en led tur til Bosnien.

    ›PS: Hvad er der med ham Alvaro? Han virker da utroligt dårlig?!
    ›Det er altså meget, meget underligt! Han har godt nok været væk i
    ›4 måneder, men jeg synes hans teknik virker meget svag! Han
    ›kommer da forhåbentlig snart efter det...

    Vent til efter vinterpausen. Forløbet er vel nærmest identisk med Petterssons forløb - han kom også helt forvandlet tilbage i marts. Og han havde endda ikke været ude med skade i lige så lang tid.

    Men det er da ærgerligt at han ikke lige kan træde ind og gøre en forskel i en svær periode for holdet, det vil jeg give dig ret i.

    Venligst,
    Bo N K

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvor vil man stå?
    By cwboy in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 30.06.07, 16:00
  2. FCK vil have en angriber med det samme!
    By MadsFCK in forum De korte linier
    Svar: 127
    Sidste Meddelelse: 16.11.06, 23:23
  3. Hvad man dog skal stå model til...
    By GhostInTheShell in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.12.03, 18:16
  4. Så stå dog ved det sløje spil....!
    By Don Diego in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 12.11.03, 14:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •