Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 140

Emner: Pape Pate Diouf Til FCK

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Pape Pate Diouf Til FCK

    Som en besked fra FCK lige har fortalt mig har Moldes Pape Pate Diouf skiftet til FCK.

    Så bliver der ingen Gerndt denne gang...

    Mike

    EDIT: Nu med Link http://fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=11545
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Fedt nok med en senegaleser til! Jeg bider også mærke i, at CV omtaler ham som venstrekant og ikke angriber. Måske han skal ses som Grønkjærs afløser - om som sådan ikke en transfer der udelukker Gerndt? Men det kommer jo selvfølgelig an på hvilket budget CV har at lege med.

    Edit: Hehe, det var vist ikke mange sekunder K@sper.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Jamen velkommen til Diouf.

    I FCK's nyhed beskrives han som målfarlig venstrekant, hvilket jo må åbne op for endnu en rigtig angriber :)

    Edit:
    Grrrr, hvor langsom igen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Læste det også lige, men tror ikke at man med dette indkøb har råd til at smide de 20+ mil for Gerndt som Helsingborg forlanger...

    Men bliver jeg nødt til at æde ordene i mig igen, er jeg ikke typen der brokker mig :)

    Velkommen til Pape!
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Jeg lægger særligt mærke til følgende formulering:

    Jeg ved at det er et stort tab for Molde FK i kampen om det norske mesterskab, og derfor skal der også lyde en særlig tak til Ole Gunnar Solskjær & Co for en god og reel dialog
    Er det mon en finger i øjet på Helsingborg? Det kan også tyde på at Peter Larsson bliver hentet hjem når lejeaftalen udløber i udgangen af august.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Hvilken type er han? Jeg har set lidt med ham på YouTube, men det giver ikke det store indblik i mandens evner.

    Umiddelbart har vi jo fået masser af fysik ind på holdet til denne sæson, men jeg er bange for, at vi mangler lidt teknik og kreativitet.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Ifølge bold.dk har vi betalt 18 mio for Pape. Det var godt nok en slat. Så tror jeg ikke vi skal regne Gerndt, eller nogen andre angribere der ikke er transferfri.

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    108

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Hvis der er en større langsigtet plan med det hele, så må man formode at alle sejl sættes ind på at vinde Superligaen i år. Hvis det lykkes så starter sæsonen 2012/2013 med en blafrende CL check på +150 millioner.

    Hvis man dertil lægger muligheden/sandsynligheden for at Damen bliver solgt for +50 millioner enten til jul eller til næste sommer (eller måske allerede nu eller efter CL Kval), så giver det rigtig god mening at hente en angriber ind nu - også hvis han koster 30 millioner.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Jeg har jo før været meget negativ til at vi skulle hente Pape Pate Diouf,

    Det er jeg sådan set stadig og er skuffet over signingen, havde ikke regnet med en venstre wing, selvom det måske virker logisk nok da Grønkjær er væk, med lidt god vilje kan man vel også bruge Pape Pate Diouf i den hængende angriber rolle som man også brugte Grønkjær, selvom han slet ikke er boldfast på samme måde.

    Når det så er sagt så HÅBER jeg selfølgelig at klubben ser ham og hans evener anerledes end mig, han er jo en røv hurtig spiller, han har mål næse og har det sidste halve år virkelig banket nogen gode kasser ind.

    Selvom mange af målene er kontra mål så må vi jo håbe at han kan blive ved med at score mål, det er jo trolds alt en evne som man ikke kan tage fra ham.

    Tilslut må det jo være positivt for NDoye, han får sig en landsmand og lege med, det plejer jo ikke at være dårligt, måske er det også i det lys at man har haft lyst til at hente endnu en spiller fra Senegal.

    Held og lykke Diouf, du var på ingen måde min drømme spiller, men jeg håber da at du slår til og du skal ikke høre et ondt ord for det. Man bliver jo heldigvis sjældent skuffet når man frygter det værste, så du kan jo næsten kun gøre det godt. Selvom prislappen godt nok er voldsom !
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Kender intet til ham overhoved. Men beskrives som en hurtigt kant/angriber/wing der er go på låget og med en go potion fysik. Det syntes jeg ikke lyder helt værst. Men jeg så også typpen der godt kan li styrke på banen. Især nu når vi ikke er barcelona.

    Og et svin? hmm måske men det var der også mange der mente linde var.

    Nogen der ved om han er et svin eller kontant? en møller albue, eller Materazzi, eller en peter c der bare gav gas?

    borset fra det syntes jeg der er lidt charme over spiller der viser følelser på banen og gå først.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›Og et svin? hmm måske men det var der også mange der mente linde var.

    ›Nogen der ved om han er et svin eller kontant? en møller albue,
    ›eller Materazzi, eller en peter c der bare gav gas?

    Han er vist mere typen, der taber hovedet. Han er bl.a. hadet i Rosenborg for en svinsk tackling på Roar Strand.

    http://www.youtube.com/watch?v=mRl08mbxAHA

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    100

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›Kender intet til ham overhoved. Men beskrives som en hurtigt
    ›kant/angriber/wing der er go på låget og med en go potion fysik.
    ›Det syntes jeg ikke lyder helt værst. Men jeg så også typpen der
    ›godt kan li styrke på banen. Især nu når vi ikke er barcelona.

    ›Og et svin? hmm måske men det var der også mange der mente linde var.

    ›Nogen der ved om han er et svin eller kontant? en møller albue,
    ›eller Materazzi, eller en peter c der bare gav gas?

    ›borset fra det syntes jeg der er lidt charme over spiller der
    ›viser følelser på banen og gå først.
    Du kan jo selv vurdere ud fra det her klip. Jeg synes det er for meget af det gode http://www.youtube.com/watch?v=mRl08...e_gdata_player

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ››Og et svin? hmm måske men det var der også mange der mente linde var.
    ››
    ››Nogen der ved om han er et svin eller kontant? en møller albue,
    ››eller Materazzi, eller en peter c der bare gav gas?
    ››
    ››borset fra det syntes jeg der er lidt charme over spiller der
    ››viser følelser på banen og gå først.
    ›Du kan jo selv vurdere ud fra det her klip. Jeg synes det er for
    http://www.youtube.com/watch?v=mRl08...e_gdata_player

    Hmm den er ikke heldig, men vil heller se det end en der går og diskutere med al og alle. Må håbe han bliver en klogere spiller for det der er ikke særlig optimalt.

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›Hvilken type er han? Jeg har set lidt med ham på YouTube, men det
    ›giver ikke det store indblik i mandens evner.

    Der er blevet nævnt at han er en svinsk spiller, men hvis denne tackling er i den svinske ende, så mener jeg ikke det er så slemt, som der gives udtryk for. Dame N'Doye blev jo også betragtet som en svinsk spiller i starten af sit ophold, men efterhånden lagde man mere mærke til hans mange scoringer og så forduftede den snak.

    Derudover så ser det også ud som om han har spillet venstrekant i Molde (4 mål mod Ålesund), så han ligner en mand der kan gå direkte ind i startopstillingen som erstatning for Grønkjær. Han har en god speed og er utrolig målsøgende hvilket også afspejler sig i hans scoringssnit.

    Hans første mål mod Ålesund er en flot flugter efter et hjørnespark. På Moldes andet mål kan man se hvordan Diouf er trukket meget med ind i banen og selvom han ikke får den i dette tilfælde, så kan man fornemme at han er en spiller der søger boksen så snart der er chance for det. Ved Moldes tredje mål starter Diouf angrebet ved at sætte sin direkte modspiller på kanten, spiller en præcis aflevering ind på midten hvorefter han søger ind i det lille felt og scorer. Ved Moldes fjerde scoring synes jeg at han viser godt presspil og meget stor kølighed i sin afslutning. Mål nummer fem er endnu engang en flugter - denne gang efter et frispark. Alt i alt ser han ud til at være en meget målsøgende kant, der til trods for sin status som venstrebenet bare sparker bolden ind med det ben den nu ligger til - det er altså en god ting at kunne som offensivspiller.

    Flere videoer: Video 1, Video 2

    ›Umiddelbart har vi jo fået masser af fysik ind på holdet til
    ›denne sæson, men jeg er bange for, at vi mangler lidt teknik og
    ›kreativitet.

    Ifølge rapporterne fra Østrig, så skulle særligt Christian Grindheim være en mand for at lave nogle fortrinlige afleveringer, der åbner modstandernes forsvar. Det er i hvert fald sådan jeg tolker beretningerne. Her følger lidt citater fra kampreferaterne (som selvfølgelig er set med blå-hvide briller):

    "På midtbanen så Grindheim og Claudemir stærke ud sammen. Masser af tacklinger og rigtig mange gode afleveringer blev det til fra duoen. Især Grindheim lavede kampen igennem den ene gode stikning efter den anden."
    "... Her tog Grindheim godt fra, og det var også normanden, der brød det chancefattige kvarter, da midtbaneslideren med det fine overblik fandt Dame N’Doye. Desværre fik N’Doye ikke helt styr på sit træk i en ellers god position, og chancen forpassede, inden den blev rigtig stor."
    "Hos FCK markerede TK og Grindheim sig mere om mere. Gode løbemønstre, tacklinger og godt sete afleveringer leverede duoen, der begge omkring den halve time kunne nyde et godt FCK opspil."
    "To minutter efter var det så Grindheim, der var arkitekten bag en chance til Santin, men fra en lidt spids vinkel endte afslutningen i sidenettet."
    "... mens der også var tegning til noget godt især på den centrale midtbane med TK og Grindheim."
    Der bliver i hvert fald delt rosende ord ud til Grindheim på den centrale midtbane, som en rigtig dygtig spilfordeler med et godt overblik, der altså kan bryde modstanderens forsvar op og skabe chancer. Det kan godt være det ikke er sådan en slags teknik og kreativitet du ønsker dig, men en spiller, der bare ved hvor boldene skal spilles og rent faktisk formår at spille dem, er i mine øjne meget mere værd end en spiller der kan lave nogle finurlige driblinger. Jeg synes umiddelbart at man nu har rigelig strenge at spille på offensivt, så nu må jagten gå ind på en forstærkning i forsvarskæden med mindre Christoffer Remmer skal agere backup for Johnny Thomsen.

    Jeg ser Pape Paté Diouf som et rigtig interessant indkøb og jeg tror helt bestemt han har hvad der skal til, for at hæve sit niveau til Champions League.
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    390

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Han er bl.a. hadet i Rosenborg for en svinsk tackling på Roar Strand.

    http://www.youtube.com/watch?v=mRl08mbxAHA
    Hvis det er det mest svinske, han har lavet, kan jeg godt leve med det. I det øjeblik, han beslutter sig for at sparke ud, har Roar Strand ikke fået vendt sig endnu og fået kontrol over bolden. Man kan godt argumentere for, at Papa går lige så meget efter bolden som efter manden, da han sætter i gang. Det er jo noget andet, når man kommer flyvende for knopperne først mod en spiller, der allerede har fuldt kontrol over bolden. *ihukommer sig et rødt kort til Vingaard*

  21. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.09.06, 17:08
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 02.09.06, 16:23
  3. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 05.05.06, 14:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •