Side 5 af 10 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 140

Emner: Pape Pate Diouf Til FCK

  1. #61
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›Ifølge bold.dk 18 mio. kroner. Transfermarkt.de som får deres
    ›oplysninger fra diverse agenter siger 2.4 mio. euro. Så et sted
    ›mellem 17 og 18 mio. kroner lyder meget plausibelt.

    Nu er det jo ikke første gang transfermarkt.de har taget fejl.... spillere der skifter klub uden de rent faktisk gør det mm. :o)))

    Så længe klubben ikke melder noget ud, så er det bare tal grebet ud af den blå luft....
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Jeg har også hele sommeren savnet at se holdet "in action" og glæder mig til starten næste uge. Jeg kan også godt forstå man kan ha' en mening omkring en ny spillers pris og værdi, selvom det er noget af en kunst at regne værdien ud og vi ikke ved hvad prisen var. Når det er sagt, synes jeg denne diskussion er gået i selvsving. Han har ikke spillet første kamp endnu og der er allerede meninger omkring hvordan han skal passe bedre ind i systemet og evt. omskoles/udvikles.

    Personligt glæder jeg mig til at se vores nye spillere folde sig ud live, bl.a. fordi jeg så føler jeg kan udtrykke min mening om dem som FCk spillere. Det kan være Pape Pate Diouf rammer jorden løbende, det kan være der går lidt tid før han, ligesom rigtig mange af vores indkøb før ham, viser kvaliteterne og det kan sgu da også være han bliver alt lige fra et rigtigt flop til en spiller som Ailton der bare aldrig rigtig slår igennem. Om 4 dage begynder vi at kunne danne meninger på baggrund af fakta i stedet for på basis af forskellige hysterikse skandinaviske anorakkers formodninger og irrelevante meninger.
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›Nu er det jo ikke første gang transfermarkt.de har taget fejl....
    ›spillere der skifter klub uden de rent faktisk gør det mm. :o)))

    ›Så længe klubben ikke melder noget ud, så er det bare tal grebet
    ›ud af den blå luft....

    Så du vurderer allerede at de har taget fejl? :) Jeg synes det lyder meget realistisk at man har valgt at betale mellem 17 og 18 mio. kroner for Diouf. Og når f.eks. bold.dk skriver at handlen ifølge deres kilder kostede 18 mio. kroner, så kan man vel næppe kalde det "tal grebet ud af den blå luft". Medierne har trods alt kilder, der befinder sig noget tættere på klubberne end blot at gætte på hvad en handel har kostet.
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ››Nu er det jo ikke første gang transfermarkt.de har taget fejl....
    ››spillere der skifter klub uden de rent faktisk gør det mm. :o)))
    ››
    ››Så længe klubben ikke melder noget ud, så er det bare tal grebet
    ››ud af den blå luft....

    ›Så du vurderer allerede at de har taget fejl? :) Jeg synes det
    ›lyder meget realistisk at man har valgt at betale mellem 17 og 18
    ›mio. kroner for Diouf. Og når f.eks. bold.dk skriver at handlen
    ›ifølge deres kilder kostede 18 mio. kroner, så kan man vel næppe
    ›kalde det "tal grebet ud af den blå luft". Medierne har
    ›trods alt kilder, der befinder sig noget tættere på klubberne end
    ›blot at gætte på hvad en handel har kostet.

    Jeg tror ikke på 18 mio. kr. Vores bud på Gerndt var 17,25 mio. kr. + Peter Larsson, der trods alt nok ikke udgør mange mio. kr. Det ville undre mig, hvis man straks efter et afslag er klar til at smide stort set samme beløb efter en spiller, der ikke har udvist helt samme stabilitet.

    Mit bud er, at vi nok snarere taler om det halve - altså under ti mio. kr.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Så du tror fuldt og fast på at FCK har budt 17,52 mio. kroner + Larsson (som skrevet i pressen), men tror ikke på at Diouf er købt for 18 mio. kroner (som ligeledes er skrevet i pressen). Det er jo smag og behag om man vælger at stole på et medie eller ej, men hvad er det der gør det ene medie mere troværdigt end det andet? De henter jo allesammen deres informationer fra kilder tæt på de involverede parter.

    Derudover så tror jeg at FCK prissætter Larsson noget højere end flertallet af deres fans. 6-8 mio. kroner er min vurdering FCK synes han er værd.
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Hvis det passer at Diouf er blevet vores næstdyreste indkøb nogensinde, så må CV og Højer virkelig kunne se noget som andre ikke kan, med hvad man kan læse om ham på diverse norske fanfora in mente. Jeg vælger i stedet at tro at vi har betalt noget mindre end de 17-18 millioner der skrives om i pressen.

    Når det er sagt, så glæder jeg mig stadig som en gal til at se ham i aktion! Han ser ud til at have rigtig god fart i benene på de videoer der findes med ham på nettet, og ved de chancer han udnytter og brænder ser han han dejligt direkte ud i sit spil. Noget vi kun får fra Bolaños på nuværende tidspunkt.

  9. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›Du kan jo selv vurdere ud fra det her klip. Jeg synes det er for
    http://www.youtube.com/watch?v=mRl08...e_gdata_player


    Jeg kan ikke rigtigt koncentrere mig om andet end at nordmændene kalder det han gør at "Grisetackle"
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  10. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›Jeg kan ikke rigtigt koncentrere mig om andet end at nordmændene
    ›kalder det han gør at "Grisetackle"

    Hm, har selv "tacklet" grise - men greb blot fat i bagbenene svjh. Håber at Pape kan nøjes med det samme i superligaen.

  11. #69
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK



    Ser ud til CV har styr på Diou.


  12. #70
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    160

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ››Ifølge bold.dk 18 mio. kroner. Transfermarkt.de som får deres
    ››oplysninger fra diverse agenter siger 2.4 mio. euro. Så et sted
    ››mellem 17 og 18 mio. kroner lyder meget plausibelt.

    ›Nu er det jo ikke første gang transfermarkt.de har taget fejl....
    ›spillere der skifter klub uden de rent faktisk gør det mm. :o)))

    ›Så længe klubben ikke melder noget ud, så er det bare tal grebet
    ›ud af den blå luft....

    Come on, så du synes vi bare for al fremtid skal lade vær at diskutere priserne på de spillere vi køber? Klubben melder jo aldrig noget ud, og kommer heller ikke til det i fremtiden. Selvfølelig er de 17-18 mio. kr. ikke bare grebet ud af den blå luft, det ikke bare et tal som pressen finder på for sjov, men er et resultat af enten nogle kilder og/eller en vurdering fra nogle eksperter, som ved lidt om transfermarkedet. Kan se at flere herinde "vælger at tro" at vi har givet langt mindre, nogle under 10 mio. kr., og det er da fint hvis I vil tro det, men det gør det ikke særlig sandsynligt :) Vi ved ikke med sikkerhed om hele den norske og danske presse har ret, men jeg vil bedømme deres vurdering som mere sandsynlig end nogle FCK fans personlige vurdering.

  13. #71
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    Har dette transfervindue ikke vist, at man skal være forsigtige med at udtale sig om de priser, der nævnes? Er det med eller uden løn f.eks.?

    I øvrigt vanskeligt at sammenligne mellem år. Prisen burde være den samme, men vi er i år presset af to faktorer. Den ene er, at vi i højere grad end tidligere har været nødt til at agere aktivt på markedet, det presser prisen op, og den anden faktor er den, at vi har flere penge, og det ved markedet godt, så det presser også prisen op.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  14. #72
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›Come on, så du synes vi bare for al fremtid skal lade vær at
    ›diskutere priserne på de spillere vi køber?

    For det første var min kommentar ikke så firkantet ment som du modtager den. Selvfølgelig skal vi kunne diskutere transferpriser. Det er jo netop det vi gør, og det er en meget underholdende del af "silly season". Jeg mener ikke at Pate har været så dyr som pressen skriver, og du mener han er.

    Min kommentar opstår af, at folk synes Pate er for dyr i forhold til de kommentarer der skrives af norske fans, og vores umiddelbare dårlige kendskab til spilleren.

    Min pointe er bare, at vi måske diskuterer pris og spillerens kvalitet ud fra forkerte parametre. Hvis nu Pate kun koster 8-10 millioner, så kan det jo være at forventningerne til hans evner ikke ville være helt så store.

    Jeg har bare lidt svært ved at tro på, at vi køber en relativt ukendt spiller for så mange penge, set i lyset af: finanskrisen generelt, andre spillersalg fra Norge til relativt mindre beløb for gode spillere, og vores egen lidet gode økonomiske situation, hvor bestyrelsen og direktionen presser en hver citron for ekstra 25 ører til koncernen og i sidste ende Nordea. - og sidst men ikke mindst Ailton "arven"!

    Jeg siger ikke at pressen ikke kan have ret, men forslår at folk lige trækker vejret, og accepterer at vi aldrig rigtigt kan være sikre på en transfer pris, med mindre klubberne offentliggør den. Det gør det dog ikke mindre sjovt at diskutere.... :o)
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  15. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›Jeg tror ikke på 18 mio. kr. Vores bud på Gerndt var 17,25 mio.
    ›kr. + Peter Larsson, der trods alt nok ikke udgør mange mio. kr.
    ›Det ville undre mig, hvis man straks efter et afslag er klar til
    ›at smide stort set samme beløb efter en spiller, der ikke har
    ›udvist helt samme stabilitet.

    ›Mit bud er, at vi nok snarere taler om det halve - altså under ti mio. kr.
    For det første lyder de seneste meldinger på at FCK bød 30 millioner for Gerndt, fra Gerndts agent. Derudover forstår jeg ikke at du antager at en Peter Larsson i storform kun er håndøre værd, for et hold som i dén grad har brug for ham? Og sidst men ikke mindst, finder jeg din kommentar om stabilitet hylende morsom. Hvad bygger du kommentaren på? For hvis du kigger lidt i de to spilleres historik, så ser du at Diouf har spillet flere kampe de sidste 5 år end Gerndt og at Diouf har scoret flere mål end Gerndt og fælles for dem begge, er at de oprindeligt spillede fløj og først de seneste 1½ år har gjort sig som angribere, her tæller så at Diouf kun har spillet omkring halvt så mange kampe som angriber i forhold til Gerndt og alligevel scoret et hav af mål.

    Under 10 millioner for topscoren i en klub som kæmper med om guldet og tilmed havde 2 år tilbage af sin kontrakt? Ja ja, det er gæt og grimasser det hele, men jeg tror du rammer langt forbi her.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    160

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK

    ›For det første var min kommentar ikke så firkantet ment som du
    ›modtager den. Selvfølgelig skal vi kunne diskutere
    ›transferpriser. Det er jo netop det vi gør, og det er en meget
    ›underholdende del af "silly season". Jeg mener ikke at
    ›Pate har været så dyr som pressen skriver, og du mener han er.

    ›Min kommentar opstår af, at folk synes Pate er for dyr i forhold
    ›til de kommentarer der skrives af norske fans, og vores
    ›umiddelbare dårlige kendskab til spilleren.

    ›Min pointe er bare, at vi måske diskuterer pris og spillerens
    ›kvalitet ud fra forkerte parametre. Hvis nu Pate kun koster 8-10
    ›millioner, så kan det jo være at forventningerne til hans evner
    ›ikke ville være helt så store.

    ›Jeg har bare lidt svært ved at tro på, at vi køber en relativt
    ›ukendt spiller for så mange penge, set i lyset af: finanskrisen
    ›generelt, andre spillersalg fra Norge til relativt mindre beløb
    ›for gode spillere, og vores egen lidet gode økonomiske situation,
    ›hvor bestyrelsen og direktionen presser en hver citron for ekstra
    ›25 ører til koncernen og i sidste ende Nordea. - og sidst men
    ›ikke mindst Ailton "arven"!

    ›Jeg siger ikke at pressen ikke kan have ret, men forslår at folk
    ›lige trækker vejret, og accepterer at vi aldrig rigtigt kan være
    ›sikre på en transfer pris, med mindre klubberne offentliggør den.
    ›Det gør det dog ikke mindre sjovt at diskutere.... :o)

    Dit budskab er modtaget ;) og du har ret, en høj pris medfører selvfølelig også høje forventninger. Jeg har dog store forventninger til ham uanset hvad :)

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #75
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Pape Pate Diouf Til FCK


Side 5 af 10 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.09.06, 17:08
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 02.09.06, 16:23
  3. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 05.05.06, 14:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •