Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 16

Emner: Tifoudvalget

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    891

    Tifoudvalget

    Tifoudvalget har brug for hjælp

    I efteråret 2010 lavede vi fra tifoudvalgets side nogen af de til dato flotteste tifoer der er lavet i Parken. Tifoer der fik stor ros fra alle sider, satte nye standarder og tifoer som var med til at gøre FC Københavns kampe i Champions League til noget helt særligt.

    I den kommende sæson vil der være en række ændringer i tifoudvalgets opbygning. Grundet tabet af flere bærende kræfter i udvalget har vi i tifoudvalget indset at vi ikke vil være i stand til at holde samme høje niveau for tifoer i PARKEN som vi så sidste sæson. Vi har fra tifoudvalgets side derfor talt om at fokusere på et hidtil overset område, nemlig tifoer på udebane. I øjeblikket arbejdes der på højtryk for at vi kan få tilladelse til at lave tifoer på de forskellige stadions rundt omkring i landet. Noget vi håber på kan lykkes, ikke mindst efter en positiv dialog med klubbens sikkerhedschef, samt et nationalt samarbejde med divisionsforeningen og de andre klubber rundt om i landet. Dette tiltag betyder imidlertid at der vil ske en opdeling af tifoudvalget idet de nuværende medlemmer fremover vil ligge deres kræfter i at lave tifoer på udebane. Derfor søger tifoudvalget nye og engagerede folk til arbejdet med tifoerne i Parken, blandt andet i forbindelse med de kommende kampe i Europa.
    Det skal understreges at dette på ingen måde skal ses som en fratrædelse af det nuværende tifoudvalg, men blot en omstrukturering for at undgå at gå på kompromis med tifoernes niveau. Vi har fra tifoudvalgets side til sinde at komme tilbage i PARKEN igen fra næste sæson, og på ny hæve niveauet for tifoer i parken. Men i den kommende sæson vil vi forsøge at øge fokus på tifoerne på udebane.

    Har du ideer til tifoer eller kunne du tænke dig at blive en del af udvalget kan du kontakte undertegnede på [email protected]. Det skal understreges at ideer skrevet på sidelinien.dk ikke vil kunne bruges, da vi ikke ønsker at ideer på forhånd er kendt.

    På vegne af tifoudvalget,

    Ronni Jeppesen

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Tifoudvalget

    Kæmpe respekt herfra.. I har min fulde opbakning, samt al den hjælp jeg kan give.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Tifoudvalget

    Jamen det er jo fint, flot og alt det der..

    Men hvordan forholder de uofficiele sig til dette?

    Jeg mener, kunne man ikke frygte klubberne lukker ned for tifomuligheder så snart de ser lys og røg fyret af til diverse kampe? Er det noget som vil forsøges mindsket i håbet om en bedre dialog med udebaneklubberne og mulighed for større tifos på udebane?

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Tifoudvalget

    Nu er det jo stort set kun "de uofficielle" som har ført dialogen med udebanestadions, da det jo netop er "de uofficielle"(Plus enkelte ildsjæle som er guld værd for FCKFC) som står for tifo arbejdet(okay, til sidste hjemmekamp, var det en af "de officielle" stod for et mesterværk) ..

    Hvad "de uofficielle" som fører dialogen de nu får hjem af aftaler, det aner jeg intet om, men regner da med at en god dialog er igang..

    Jeeez.
    Sidst redigeret af Ace20 : 14.07.11 kl. 12:43
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    891

    Re: Tifoudvalget

    Det er selvfølgelig en problemstilling vi har tænkt over.

    Tifoudvalget arbejder i øjeblikket på at lave en aftale omkring tifoer på udebane med de forskellige klubber.

    Vi har allerede i den forbindelse været i kontakt med Parkens sikkerhedschef, sikkerhedschefen i Odense og Claus Thomsen fra divisionsforeningen der vil tage vores forslag til et samarbejde med på et møde hvor alle sikkerhedschefer er repræsenteret senere på året.

    Vi er i starten af denne proces, men vi håber at vi med den samarbejdsvilje vi allerede nu har mødt fra alle kanter, kan nå frem til en fornuftig løsning. Som en del af denne proces er vi naturligvis også i dialog med diverse uofficielle grupperinger og eksempelvis Urban Crew er i dag blandt de mest aktive i udvalget ligesom mange andre uofficielle altid hjælper flittigt til. Disse grupperinger vil naturligvis også være en del af tifoerne på udebane.

    Jeg tror personligt på at vi er på vej i den rigtige retning og i hvert fald når vi ingen steder hvis vi ligger os på ryggen og siger det er umuligt at nå til enighed omkring hvordan tifoarbejde på udebane kan afvikles. Så vi gør alt hvad vi kan for at få det til at fungere under vilkår som tilfredsstiller alle og så må vi håbe at vores arbejde giver et positivt resultat. Vi kan ikke love noget, men vi er i hvert fald mere fortrøstningsfulde nu end da vi først diskuterede ideen.

    Med venlig hilsen
    Ronni

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    364

    Re: Tifoudvalget

    Hvordan er det tænkt at indsamlet tifo penge skal bruges, bliver de i hjemmebane tifo udvalget, eller skal de nu til at fordeles?
    MVH
    FMC

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    109

    Re: Tifoudvalget

    tak for alle de fede tifoer, til alle jer der har deltaget i dem, og
    brugt tid til at vi andre har kunnet nyde dem.
    Men at man flytter dem til udebanerne,
    vil nok få mig til at overveje, om jeg i fremtiden vil støtte dem økonomisk,

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Re: Tifoudvalget

    Som svar til de to ovenstående indlæg kan jeg sige at vi før i tiden, og i fremtiden har haft én stor pulje som går både til hjemmebane, udebane og lager. Der bliver derfor ikke set forskel på udabanetifoer eller hjemmebanetifoer, sålænge idéen er god nok.
    Som sagt forlader det nuværende udvalg ikke posten, men vælger blot at fjerne fokus fra parken i en tid hvor kræfterne er få, og fremtiden med henhold til godkendelser m.m. er meget svær at spå. Vi ser det derfor som en perfekt mulighed for at udvikle os på udebane, og håber igen fra næste sæson at kunne fokusere på alle kampe, ude som hjemme.
    Derfor går alle indsamlede penge stadig til den fælles tifopulje som bliver brugt til både udebane og hjemmebanetifoer.

    Vi håber selvfølgelig at folk vil forsætte med at støtte udvalget da vi allerede nu forbereder os på fremtiden og hver en krone er kærkommen.

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    364

    Re: Tifoudvalget

    For det første fik jeg ikke skrevet et tak for de flotte tifo’er i det tidligere indlæg, men hermed gjort.

    Det er nyt for mig at pengene for indsamlinger ikke udelukkende går til hjemmebane. På den baggrund af at de flotte hjemmebane tifo’er altid bliver fremført i forbindelse med reklamer for indsamlingerne. Vil også mene at med en kommentar i informationen fra udvalget som ” Vi har fra tifoudvalgets side derfor talt om at fokusere på et hidtil overset område, nemlig tifo'er på udebane.” vidner om det er en ny tanke. Men kan bare være mig.

    Når pengene er små i kassen som der skives(vælger at forstå ” hver en krone er kærkommen” sådanne), forstår jeg ikke hvor pengene til udebane skal findes, uden det kommer til at gå ud over hvilken kvalitet det nye hjemmebane tifoudvalg vil kunne udføre tifo’er i.

    Min bevægegrund for at mene som jeg gør, er at jeg ser flotte tifo’er i Parken som top priotet. Og når der er mangel på penge og mandskab, må der ikke også kunne være overskud til nye eventyr desværre.

    Hvordan skal ” og fremtiden med henhold til godkendelser m.m. er meget svær at spå.” for øvrigt forstås. Lyder som om der også ligger andre ting bag, ind der fortælles i den officielle udmelding fra udvalget.
    MVH
    FMC

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Re: Tifoudvalget

    Tak for spørgsmålene.
    Jeg svare lige lidt hurtigt, så undskyld fejl.
    Jeg kan berolige dig med at det i den tid det nuværende tifoudvalg har været "ved magten" har været meget småt med hvad der brugt af penge på udebane tifoer. (vel max hvad der svare til en kvart hjemmebane tifo), og det er det der menes med at fokusere på et hidtil lidt glemt område.
    Det er klart at parken som udgangspunkt har første prioritet, men der er ingen tvivl om at vigtige udekampe vejer meget tungere end mindre vigtige hjemmekampe. Og et derby ude er f.eks. højere på tifolisten end horsens hjemme.
    Omkring det med fremtiden omkring godkendelser m.m., skal det forstås som at vi selvfølgelig løbende er i dialog med klubben, og at vi som de fleste ved går en lidt usikker tid i møde angående Sektion 12, og dette har forringet vores muligheder for tifoer i parken.
    Vi vil altså derfor hellere lave flotte tifoer der holder det høje niveau på udebane, end at gå stærkt ned i niveau på hjemmebane. Så heller lade nye kræfter prøve at vise hvad de kan.
    Du behøver derudover ikke frygte for at udebanetifoerne økonomisk vil gå udover hjemmebanetifoerne, da en udebanetifo selv sagt koster en brøkdel af hvad en stor tifo ala barcelona f.eks gjorde.

    Så jeg vil håbe folk forsat vil støtte op om tifoerne, uagtet om lige den krone du giver går til en spand maling der bliver brugt hjemme eller ude.

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    891

    Re: Tifoudvalget

    Økonomien i udvalget er naturligvis stram. Forstået på den måde at vi, når vi laver en tifo som eksempelvis den mod Chelsea i Parken, bruger MANGE penge på disse. Fra tid til anden koster én enkelt tifo helt op imod kr. 100.000. Penge som vi desværre ikke bare får stukket i hånden.

    Tifoudvalget arbejder med et på forhånd godkendt budget som er penge der kommer fra foreningen. Hertil kommer de penge der kan samles ind. Som en gulerod er økonomien så på nuværende tidspunkt også afhængigt af indsamlingerne. Forstået på den måde at jo mere der samles ind, jo flere penge kan godkendes fra foreningens side. På denne måde får udvalget også selv et ansvar for at der kommer tifoer og kan ikke blot "malke" foreningen, men er istedet nødt til at engagere sig i indsamlingerne.

    I foråret har vi i meget lille omfang lavet bannere med videre til enkelte udekampe, men blandt andet en problematik omkring et banner der pludselig ikke måtte medbringes har nødvendiggjort en øget fokus på vores rettigheder på udebane hvorfor vi forsøger at indgå i dialog omkring dette. Forhåbentlig til glæde for ALLE fans der rejser ud og ser FCK spille. (Eksempelvis var det et sådan benarbejde der muliggjorde at vi, imod hvad vi først fik at vide, kunne få en tromme med ind nede i Barcelona)

    Kigger man på udvalgets økonomi i 1. halvår kan det nævnes at udgifterne samlet har været i omegnen af kr. 165.000, hvoraf kun kr. 8.000 kan henføres direkte til udebanematerialer. De bannere der laves i forbindelse med de fleste udekampe koster selvsagt mindre end de på hjemmebane og omkostningerne er snarere arbejdskraft end det er kroner og øre. At det så er et ønske for fremtiden at vi en dag kan få lov at lave en meget stor tifo på udebane er forhåbentlig kun positivt. Økonomien til sådanne tifoer må så findes ved en ekstra indsats fra folk i udvalget, ligesom vi eksempelvis via de tifoer vi lavede til CL-kampene møder større medvilje end tidligere.

    Jeg håber personligt ikke at folk vil "straffe" udvalget for at vi fra tid til anden også forsøger at øge aktiviteten på udebane. Istedet håber jeg tværtimod folk kan se det fornuftige i at man forsøge at give drengene på banen den bedst mulige visuelle opbakning, også på udebane.

    Hele tiltaget er jo baseret på et ønske om at få flere med i udvalget og på denne måde potentielt hæve niveauet samlet set og det er glædeligt at vi allerede nu ligger i dialog med folk der har vist positiv interesse for det at få indflydelse på hvilke tifoer der skal være i Parken fremadrettet. Jeg er personligt ikke sikker på vi ville opleve samme interesse hvis vi tilbød nye folk at de kunne få lov at indgå i en potentielt ufrugtbar dialog omkring fanrettigheder med diverse sikkerhedschefer.

    Beklager at det nu blev en smule langt, men håber jeg kom omkring det meste.

    Med venlig hilsen
    Ronni
    Sidst redigeret af Ronni J : 15.07.11 kl. 07:34

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Tifoudvalget

    ›Derfor søger
    ›tifoudvalget nye og engagerede folk til arbejdet med tifoerne i
    ›Parken, blandt andet i forbindelse med de kommende kampe i
    ›Europa.

    Mht. udebanetifoerne lyder det jo yderst spændende. Godt initiativ.

    Hvad angår rekrutteringen til at lave hjemmebanetifoer, så lyder det for mig som en ret svær opgave at finde helt nye folk som kan gøre det bedre end dem, der trods alt har nået at arbejde sammen med og lære af de pt. karantæneramte tifofolk?

    Hvis det ikke lykkes jer at tiltrække folk som har stor erfaring med at lave tifoer på et 40.000 sæders stadion og/eller har et stort kreativt talent, har I så overvejet bare at droppe hjemmebanetifoer helt i 2011/2012 og gemme pengene til 2012/2013?

    Jeg synes AaB-kampen gav et ret grelt eksempel på at en grim tifo faktisk er betydeligt værre end ingen tifo:



    Med fare for at fornærme dem der har lagt timer i den, så synes jeg den er virkelig, virkelig sløj (på flere måder - og "To gange the double", ffs altså). Jeg er klar over at den sikkert er blevet udtænkt og produceret i hast efter karantænerne i Lyngby, og man kan jo ikke gøre for at man ikke har kreative evner, men det har helt generelt været meget let at se hvornår UC & Co har haft en finger med i tifoerne, og hvornår de ikke har - og det har en ekstrem indflydelse på kvaliteten.

    Derfor vil jeg foreslå jer at overveje om det tjener noget formål at sætte en flok helt urutinerede mennesker til at stå for tifoer i Parken. Jeg tvivler meget på at grimme/primitive tifoer gør den store gavn, og det vil egentlig være lidt pinligt at flashe den slags kunst ifm. store kampe i Parken. De arme stakler der bruger timer og knofedt på at lave arbejdet vil nok heller ikke opleve den store påskønnelse for indsatsen jf. AaB-tifoen :-)

    Alt ovenstående sagt uden at mene yderligere om baggrunden for at vi har denne situation. Karantæner og udvalgsboykots er en diskussion for sig. Men når vi nu er kommet hertil, så synes jeg det giver bedre mening at spare pengene fra Parken-tifoer og enten bruge dem på udebane eller gemme dem til næste sæson. Hvis der er et krav fra Parken om x tifoer i løbet af en sæson, så kan man vel holde det på et omkostningsminimum fx ved at bruge den lamme kæmpetrøje (hvis den stadig findes) eller nogle simple mosaikker :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Tifoudvalget

    Skal man ikke kunne kravle før man kan gå? Lad os da tage det som en investering, og så få endnu flere, der kan finde ud af at sætte en god tifo sammen.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Tifoudvalget

    ›Skal man ikke kunne kravle før man kan gå? Lad os da tage det som
    ›en investering, og så få endnu flere, der kan finde ud af at
    ›sætte en god tifo sammen.

    ›mvh Stephphen

    Og de nye aspiranter kan jo så passende holde sig til de mere simple mosaikker, til tifo-udvalget atter er tilbage ved fuld styrke næste sæson. Herefter kan de så videreudvikle sig med at lave bannere i samarbejde med det udvalg som har bevist de har erfaringer med at lave den slags.

    Jeg kan garantere for at det ikke er simple processer at producere og udføre tifo'er med store flotte bannere, tvært imod. Ej heller er mosaikker, så der er rigeligt udfordring for den uerfarne her. ;)

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    182

    Re: Tifoudvalget

    Vil der være en TIFO på lørdag mod OB?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •