Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 44

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    tager, onsdag d. 27. juli 2011 kloken 20:00, imod i 3. kvalrunde til Champions League



    Optakt

    Gennem de seneste fem sæsoner har F.C. København kunne præsentere europæisk fodbold i PARKEN i form af deltagelse i gruppespillene i enten UEFA Europa League- eller UEFA Champions League-regi.

    Vi har i alle tilfælde været i gennem kvalifikationsrunder, og det samme gælder dette års turnering, hvor forhindringen – før vi kan præsentere et nyt europæisk eventyr – er de irske mestre fra Shamrock Rovers F.C. Således vil en samlet sejr betyde deltagelse i Play Off-runden til UEFA Champions League-gruppespillet, hvilket samtidig som minimum vil sikre deltagelse i Europa League-gruppespillet og altså i bedste fald UEFA Champions League gruppespillet. Derimod vil et samlet nederlag til Shamrock Rovers F.C. betyde nye altafgørende Play Off-kampe til UEFA Europa League-grup-pespillet.

    Europæisk fodbold er efterhånden en stor del af vores identitet, og samtidig med at vi har slået vores navn fast i Europa, er det også en af årsagerne til, at vi i klubben kan tiltrække og fastholde dygtige spillere. Det er således en stor attraktion at kunne tilbyde denne mulighed – ikke bare for spillere og trænere, men også for alle vores loyale, trofaste tilhængere og sponsorer. Vi har de seneste år som klub været meget privilegerede i forhold til den helt særlige stemning, der har været i PARKEN, og de oplevelser vi har haft sammen i disse turneringer. Hvem husker eksempelvis ikke kampene mod Rosenborg og Barcelona sidste år? Fantastiske minder.

    En af forudsætningerne for at vi kan få disse oplevelser sammen igen, er at alle deltager og bidrager til at bakke op om holdet, så vi kan få den bedst mulige forudsætning for at præstere gode resultater. Jeg har i den forbindelse naturligvis bemærket, at der på Nedre Danske Spil-tribunen ikke er enighed om de retningslinjer, der gælder (og som i øvrigt gælder for alle andre) i PARKEN, eller hvor vi nu spiller vores kampe.

    Jeg vil for min del, og på holdets vegne gøre det helt klart: Der er ikke noget, vi ønsker mere end fantastisk opbakning til holdet, hvilket netop Nedre Danske Spil-tribunen har bidraget stort til. Men voldelig adfærd, trusler, hærværk etc. er ganske simpelt ikke foreneligt med F.C. Københavns værdier, og undskyld mig; det kan ingen da for pokker være uenige i.

    - Carsten V. Jensen, sportsdirektør



    FC København

    Følgende spillere er udtaget til kampen, hviilket som forventet betyder at Damen er med igen:

    1. Kim Christensen
    3. Pierre Bengtsson
    5. Sölvi Ottesen
    6. Claudemir
    8. Christian Grindheim
    9. Morten Nordstrand
    11. Cesar Santin
    13. Pape Pate Diouf
    14. Dame N’Doye
    15. Johnny Thomsen
    16. Thomas Kristensen
    17. Ragnar Sigudsson
    19. Bryan Oviedo
    21. Johan Wiland
    22. Johan Absalonsen
    24. Youssef Toutouh
    25. Mathias Zanka
    27. Thomas Delaney
    30. Christian Bolaños

    Nok har Nilsson endnu ikke stillet op med to offensive kantspillere, men hjemmebanefordelen og den antageligt relativt lette modstander gør at følgende er undertegnedes bud på en startopstilling:

    Wiland
    Thomsen - Zanka(K) - Sölvi - Bengtsson
    Bolaños - Claudemir - Grindheim - Diouf
    Santin - N'Doye

    Holdets nuværende form er følgende (træningskampe inkluderet): V-V-V-T-U



    Shamrock Rovers

    Trup:

    1. Ryan Thompson
    2. Pat Sullivan
    3. Enda Stevens
    4. Craig Sives
    5. Dan Murray
    6. Stephen Rice
    7. Gary McCabe
    8. Stephen O'Donnell
    9. Gary Twigg
    11. Ciaran Kilduff
    14. Dean Kelly
    16. Richard Brush
    17. Ken Oman
    18. Chris Turner
    19. Gary O'Neill
    20. Billy Dennehy
    21. Ronan Finn
    22. Conor McCormack

    Forventet startopstilling (som i returkampen mod Flora Tallinn i 2. runde, men med ny keeper):

    Brush
    Sullivan - Oman - Sives - Stevens
    Turner - Dennehy - Finn - McCormack
    Kelly - Twigg(K)

    Nuværende form (hjemlig liga og ChL-kval): V-T-V-V-U



    Diverse

    Vejr: 18-19 grader, overskyet, tørt



    Odds hos 'danske' bookmakere:

    Expekt
    1,15 7,00 13,00
    Danske Spil
    1,10 8,50 14,00
    bwin
    1,14 7,00 16,50
    Unibet
    1,12 7,50 18,00
    bet365
    1,13 8,00 21,00
    Betsafe
    1,12 7,50 20,00
    Ladbrokes
    1,14 7,00 15,00
    Scandic
    1,13 7,25 15,00

    Stadion: PARKEN

    Dommer: Pavle Radovanovic (Montenegro)

    Tidligere møder: Ingen.

    Kampinfo på fck.dk: http://fck.dk/index.php?pageid=3157

    Returkamp: Tirsdag d. 2. august klokken 20:45 på Tallaght Stadium i Dublin.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    >Wiland
    >Thomsen - Zanka(K) - Sölvi - Bengtsson
    >Bolaños - Claudemir - Grindheim - Diouf
    >Santin - N'Doye

    HÅBER Absa er med istedet for Diuof, men ellers samme opstilling - men TROR midtbanen kommer til at indeholde TK istedet for Diouf.

    Glæder mig ellers til kampen, efter en godkendt start fra Roland og holdet, tords de mange nye.

    Edit: PS Som sædvanlig en god optaktstråd, selvom der vist er en i forvejen?
    http://sidelinien.dk/forums/showthre...t=38343&page=5

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    Det er ikke meget jeg følger irsk bold, så det eneste jeg kender til Shamrock, er fra den irske pokalfinale i 2010, hvor de mødte Sligo Rovers. Kampen endte i straffespark.


    http://uk.youtube.com/v/aF4TOI_CANQ

    Og Shamrock brændte fire straffespark i træk, så Sligo vandt pokalen.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    Nogle der ved hvor mange Irske fans der kommer i aften ?
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  6. #5
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    ›Nogle der ved hvor mange Irske fans der kommer i aften ?

    Deres fans har chartret et fly selv (ca. 100 pladser), det "officielle" fly med spillerne har derudover medtaget 60 fans, og så er der en del, der har rejst selv. De var 400 i Tallinn i foregående runde og regner med 300-500 i aften.
    Sidst redigeret af KK : 27.07.11 kl. 15:22

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2002
    Indlæg
    305

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    ››Nogle der ved hvor mange Irske fans der kommer i aften ?

    ›Deres fans har chartret et fly selv (ca. 100 pladser), det
    ›"officielle" fly med spillerne har derudover medtaget
    ›60 fans, og så er der en del, der har rejset selv. De var 400 i
    ›Tallinn i foregående runde og regner med 300-500 i aften.

    Jeg gik en tur ned af strøget igår og jeg tror jeg fik spottet op mod 100 indenfor en times tid, så nogle må der være ihvertfald :)
    -_-

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    291

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    ›››Nogle der ved hvor mange Irske fans der kommer i aften ?
    ››
    ››Deres fans har chartret et fly selv (ca. 100 pladser), det
    ››"officielle" fly med spillerne har derudover medtaget
    ››60 fans, og så er der en del, der har rejset selv. De var 400 i
    ››Tallinn i foregående runde og regner med 300-500 i aften.

    ›Jeg gik en tur ned af strøget igår og jeg tror jeg fik spottet op
    ›mod 100 indenfor en times tid, så nogle må der være ihvertfald :)

    Der er også en god slat på Kennedys på gl kongevej :)

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2009
    Indlæg
    123

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    "Kære fans,

    Vi husker alle de fantastiske oplevelser sidste år i UEFA Champions League, hvor opbakningen fra lægterne i PARKEN var uden sidestykke. I truppen taler vi stadig meget om den helt elektriske stemning, der prægede kampene, og vi var dybt imponerende af de tifoer, der var blevet lavet, og den positive og superintense støtte vi fik. Der er heller ingen tvivl om, at denne støtte var med til at bære os frem til de store resultater, vi opnåede. Det sus man konstant mærker fra lægterne, gør bare at man som spiller helt instinktivt giver den et par ekstra procenter i alle aktioner – og det kan præcis være det, der udgør forskellen mellem succes eller ej.

    I aften indleder vi så et nyt europæisk eventyr, når Shamrock Rovers kommer på besøg, og jeg, og resten af holdet, håber inderligt, at vi atter sammen kan skabe denne særlige europæiske stemning i PARKEN. For at opnå et godt resultat mod Shamrock Rovers, skal vi lægge maksimalt pres på vores gæster fra start af, og det gør vi bedst, hvis alle mand på banen og alle mand på lægterne giver deres bedste.

    Det indebærer også, at alle skal holde sig indenfor det regelsæt, der nu engang er gældende i PARKEN. Der er, ikke mindst fra UEFAs side, stor fokus på at alt foregår i overensstemmelse med reglementet og overtrædes dette, kan dette medføre særdeles alvorlige sanktioner for klubben. Derfor: Fokuser alene på den positive støtte så vi sammen forhåbentligt igen kan gå en masse store fodboldoplevelser i møde i PARKEN.

    Forza FC

    Mathias Zanka Jørgensen"

    Opfordring fra anføreren til at give den hele armen. Lad os nu ikke skuffe ham! ;)
    FC København - Nordens Konger
    De Stolte, De Sublime, De Arrogante!

    Kæmp for København!

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    604

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    ›Nogle der ved hvor mange Irske fans der kommer i aften ?

    ca 250

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    De her indledende kval-kampe giver mig altid en underlig følelse af at stå med hawaiiskjorte og solbriller på vej til en lækker ferie, men samtidig, i baghovedet, have en lille frygt for at få rejsediarré første dag som ødelægger hele ferien.

    Kombination af, at vi først lige er startet og sommerferiestemningen stadig har tag i folk, at modstanderne ikke er prangende og at holdet ikke for alvor er kommet igang, gør at det er lidt svært at sætte sig op til kampen. Omvendt er netop denne slags kampe totalt afgørende for hele årets oplevelser - og frygten for, at en opdækningsfejl eller en off-day ødelægger det for os, sidder virkelig dybt i mig.

    Håber for guds skyld at spillerne indser hvor vigtig denne kamp er - og returkampen, selvfølgelig. Forhelvede, jeg ville give mine sparepenge for at undgå en Gorica-katastrofe, og bare vide, at Zanka styrede holdet med sikker hånd og Damen lavede 3 æsker!

    Men okay, charmen ved fodbold er jo netop uforudsigeligheden, har jeg hørt..
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    Ingen Damen i dag, frygter en lang gaber af rang!!! lidt svært at se hvor målene skal komme fra ,specielt med Delaney som kant.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    ›Ingen Damen i dag, frygter en lang gaber af rang!!! lidt svært at
    ›se hvor målene skal komme fra ,specielt med Delaney som kant.

    Du må være spåkone :-)

    1. halveg en laaaaaanggaber af rang. Nu ved jeg godt at det er ALT for tidligt at male fanden på væggen. Men at bedømme ud fra 1. halveg, så har vi absolut INTET at gøre i CL.

    PS: Håber at der er nogen der har et par billige angribere til salg. For uden Damen har vi jo intet at komme med. Og så mangler Johnny-boy altså speed til at kunne blive farlig i dybden. Puha det er skidt synes jeg. Og så er Delaney IKKE kant.

    Den eneste der har kunnet være sin indsats bekendt i 1. halveg er Wiland, der var klar da det galdt.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    Status efter første halvleg må være at vi lader os stresse for meget af irernes presspil. Desuden er pasningsspillet aaalt for langsomt og upræcist, og jeg synes at de offensive, specielt Diouf, gemmer sig for meget i stedet for at tilbyde sig. Bliver forhåbentlig bedre i anden halvleg i takt med at luften går ud af modstanderne.

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    Det er pinligt at se på. At vi ikke kan styre en kamp mod nogle halvprofessionelle irere, det er fandme skidt. Delaney har IKKE niveauet til FCK lige nu i hvert fald. Og prøv nu Nordstrand i front.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - Shamrock Rovers (ChL-kval, 27/7/2011 kl. 20)

    ›Det er pinligt at se på. At vi ikke kan styre en kamp mod nogle
    ›halvprofessionelle irere, det er fandme skidt. Delaney har IKKE
    ›niveauet til FCK lige nu i hvert fald. Og prøv nu Nordstrand i
    ›front.

    Helt igennem pinlig indsats. Ingen gejst, den ene fejlaflevering efter den anden, sløje afslutninger mmm.
    Tror (håber) FCK går videre, men frygter det værste, hvis indstillingen ikke bliver bedre.
    Æv FCK.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. 3. runde CL-kval 2011/2012: Shamrock Rovers
    By cossie in forum De korte linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 27.07.11, 12:00
  2. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 24.07.11, 13:51
  3. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 20.07.11, 01:11
  4. Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København 17.4.2011
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 17.04.11, 18:06

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •