Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: Løssalgsbilletter og siddende fodboldturister på Nedre C

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009
    Indlæg
    32

    Løssalgsbilletter og siddende fodboldturister på Nedre C

    Hej Alle

    Her (som minimum) i sæsonstarten er der åbenbart ikke udsolgt af sæsonkort på Nedre C (naturligvis), og derfor er resten af pladserne omkring mig på C2, specielt ned mod banen, alle sat i løssalg, til hver kamp.

    De bliver så enten købt af folk med venner andre steder på nedre c, som stiller sig med dem, eller af fodboldturister der naturligvis bruger de pladser på C2 ned mod banen som de har købt til. Problemet her er at der åbenbart i den grad er tale om fodboldturister, der køber hertil, fordi det lige var det man kunne udenfor stadion. Eller det er naturligvis ikke et problem i sig selv, problemet er snarere at de vælger at sidde ned under samtlige 90 min. Det er småirriterende, specielt fordi man så rundt omkring får folk der sidder ned (på deres købte løssalgspladser), og brokker sig over at folk står op og dækker deres udsyn. Hos os snakker vi flere hundrede der sidder ned i området C1/2

    Så det her er lidt et oplæg til debat om hvad man kan gøre, og om der overhovedet skal gøres noget. Personligt synes jeg nemt FCKFC fx kunne hænge nogle sedler op ved indgangen, hvor der stod at det altså er fck-afsnit (som der også står på billetten), og at man står op på Nedre C. Det kunne vel sagtens klares i et toneleje der ikke bærer den topstyring-syng-og-dans-med-når-vi-siger-det som så mange ikke bryder sig om på C.

    Det gør bare så ufatteligt meget negativt ved stemningen når folk sidder ned. Og derudover er Nedre C stadigvæk den traditionelle fan-tribune med en stå-kultur der går mange år tilbage. Så det må være på sin plads at folk ved at det er det de køber sig ind til med en billet til Nedre C.

    / Avanti


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    ›Det gør bare så ufatteligt meget negativt ved stemningen når folk
    ›sidder ned. Og derudover er Nedre C stadigvæk den traditionelle
    ›fan-tribune med en stå-kultur der går mange år tilbage. Så det må
    ›være på sin plads at folk ved at det er det de køber sig ind til
    ›med en billet til Nedre C.

    Meget enig! Det var for eksempel helt utroligt at se West Ham kampen hvor stort set hele nedre C sad ned kort før kampstart. Vi der valgte at stå op måtte da også høre på megen brok fra børnefamilier, der meget gerne så at vi satte os ned.

    Mere information til billetkøbere til nedre C tak!


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    Mon ikke det løser sig selv, når skolerne sommerferie er afsluttet om 1-2 uger, og dem der jævnligt kommer på nedre c, også er retur fra deres sommerferie.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    Ak ja, så vidt jeg husker stod der "folk står op" på billetterne til nedre c i gamle dage! Men det var jo også før billetlugens tid, hvor begreber som information og kundeservice endnu ikke var glemt.

    Hvad de siddende fodboldturister angår, syntes jeg ikke der plejer at være meget bøvl ved at tørt konstatere at "sådan er det her" og dernæst ignore eventuelle brokkerier.

    Er det ikke lidt et i-landsproblem?
    Imod moderne stemningsdiktatur


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    ^ Der kan jo bare opstå problemer, hvis tilstrækkelig mange mennesker har oplevet at kunne sidde ned i mange kampe i træk, og så lige pludselig får at vide, at nu skal de stå op.

    Selvom det selvfølgelig ikke sker lige foreløbig, vil jeg alligevel synes at det vil være synd, hvis Nedre C ender med at blive en siddetribune.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009
    Indlæg
    32

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    ›Ak ja, så vidt jeg husker stod der "folk står op" på
    ›billetterne til nedre c i gamle dage! Men det var jo også før
    ›billetlugens tid, hvor begreber som information og kundeservice
    ›endnu ikke var glemt.

    ›Hvad de siddende fodboldturister angår, syntes jeg ikke der
    ›plejer at være meget bøvl ved at tørt konstatere at "sådan
    ›er det her" og dernæst ignore eventuelle brokkerier.

    ›Er det ikke lidt et i-landsproblem?

    Jo, jeg har heller aldrig oplevet at folk sætter sig imod hvis man fortæller dem hvordan det forholder sig.

    Det centrale her er mere at der er flere hundrede der sidder ned, på nederste del af C2, og har gjort det under de sidste 4 kampe.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    Jeg har, gennem maaaaange år, min faste plads på C14...altså i den anden ende og her er der sjovt nok lidt det samme problem.

    Der er mange løssalgsbilletter i "vores område" hvilket i og for sig er fint nok men der er ingen tvivl om at dem som kommer på C14 en enkelt gang i løbet af en sæson ikke helt har fornemmelse for hvad Nedre C er for en størrelse.

    Mange sidder ned, fint nok... de bliver ignoreret uden yderligere problemer men deres overraskelse er stor hvis man tillader sig at synge med, komme med fagter eller ytre sig verbalt i forhold til modstandere og dommeren.

    Nogle ser skævt til en...andre ler og peger hvilket indimellem gør at man føler sig lidt som en reklame for "wonderful copenhagen".
    En enkelt tillod sig at "tysse", hvilket resolut resulterede i en tilbagemelding formet som et universalt let genkendeligt håndtegn fra vores side.

    Til både OB kampen og FCN.. væltede det rundt med små børn hvilket også var tilfældet til Shamrock-kampen (hermed en opfordring til at få åbnet familietribunen oftere da der åbenbart en mange bedsteforældre der ønsker at forkæle deres poder) hvilket er temmelig uhensigtsmæssigt, da der ikke kun bliver indtaget cola på tribunen eller prince light... Der var børn der væltede rundt i bedste "samler-stil" og spurgte om folk skulle bruge deres shot-rør???..de ville samle dem ind og lege "både" med dem???
    ja ja.. så er vi upædagogiske men sådan er vi så og NEJ!..jeg mener principielt ikke børn under 12-13 år hører til på NedreC.
    Nogle er desiderede skræmte fra vid og sans når der bliver jublet efter en scoring... hvilket helt tydeligt pisser deres forældre eller familiemedlemmer af.

    NedreC er et "frirum" for mange og efter min ringe overbevisning er man ved at omdanne dele af tribunen til en ren turistfælde hvilket også afspejles i bl.a. prisniveauet på de varer der er tilgængelige.

    50.- penge for en øl??? (ja ja..jeg ved godt man kan få en menu1 for 160.- med kortet) 2 øl og 2 "franske" koster 160.-? ..O.s.v...
    Alt er i markedsøkonomiens hellige navn tilladt og hvis jeg ikke er tilfreds kan jeg bare daffe af eller gøre det jeg nu gør idag på min egen måde, hvilket ikke er at støtte firmaet optimalt da jeg ikke køber mange af deres produkter.
    Jeg kan blot ønske, at alle fik muligheden (også turisterne) for at opleve fodbold på et "almindeligt niveau" i stedet for at man som forretning altid og absolut skal skrue op for profitten uden at efterkomme yderligere krav til produktkvalitet.
    Det er jo hverken specielle impoterede øl eller trækulsgrillede pølser fra en sønderjydsk slagter der nydes under tribunen.

    Men vi får da talt lidt svensk, tysk og ind imellem noget heeeeelt andet vi ikke engang selv forstår, men det er jo kulturelt udvidende og turisterne skal da også have lov til at opleve dansk fodbold-folklore i PARKEN.

    Men nej, jeg bliver hængende og vil sk.de på turisterne og alle ungerne og deres familer og gør fortsat som det passer mig inden for vedtægternes rammer og det håber jeg så sandelig også alle andre faste på NedreC med eller uden sæsonkort gør.

    Det synes jeg egentlig også I skal gøre på C2-

    God kamp!
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar


  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    21

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    bare ikke sett alle utenlanske tilskuere i en og samme bås! jeg er fra norge, men FCK er klubben i mitt hjerte, ved siden av IK Start. men jeg kan godt forstå at du ikke liker rene turister på NC, da de kan sette seg på øvre C,B eller A tribunen. men vi ikke-dansker har jo noe å tilføre, for eksempel mot Panathinaikos-kampen i desember så kom stemningen fra S12 og fortsatte videre på NC, men den stoppet litt på midten, men jeg sto på C2 og fikk med meg den siste 1/4 av NC på stemningen ;) er dog enig i at der ikke skal være barn under 13-14 på NC, da vi ikke kan ha en langside som høres ut som tusener av Justin Bieber-kopier ;) vet heller ikke hvor mange utenlanske FCK-fans det er, men jeg har blitt godt tatt imot av de jeg har møtt når jeg har vært i KBH :)

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    ›bare ikke sett alle utenlanske tilskuere i en og samme bås! jeg
    ›er fra norge, men FCK er klubben i mitt hjerte, ved siden av IK
    ›Start. men jeg kan godt forstå at du ikke liker rene turister på
    ›NC, da de kan sette seg på øvre C,B eller A tribunen.

    Nordmannen.... jeg tror ikke du skal tage "turister" bogstaveligt talt. Med "turister" menes nok, at det er folk der ikke er vant til at komme der, men tror deres egen måde at overvære en fodboldkamp på er den rigtige uden først at "stikke en finger i jorden", og de derfor bryder med de uformelle rammer/kultur...


  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    173

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    Sidste år før cl købte jeg billetter til nedre c og der stod stadigvæk på billetterne at folk står op, men det er godt nok småt og omme bagpå..
    ved det da vi netop blev bedt om at sætte os ned af en ældre dame til rosenborg.. men det står der så i har "loven" på jeres side..
    Jeg har dog ikke lagt mærke til om det står på de nye print selv billetter.. men sikkert ikke hvis man kender billetlugen..
    er enig i at man burde oplyse billetkøbere i langt højere grad når det er til nedre c og stemning, men tror samtidig også at det er et symptom på at nedre c er ved at blive lidt for familievenlig..
    Sidst redigeret af JRoos15 : 01.08.11 kl. 11:56

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    I gamle dage, da det stort set kun var i midten af Nedre C alle stod op, havde vi også et være rend af vagter der rent faktisk bad os der stod op om at sætte os ned, men efterhånden kom de stående i så stort et flertal, at dem der klagede fik at vide, at normen er at man står op, der blev den gang sat skilte op ved trapperne op til tribunerne der informerede om at folk står op, jeg ved ikke om de skilte er fjernet, men hvis de er var det måske en god ide, at de blev sat op igen.

    Synes det er vildt irriterende, at folk sidder ned på nedre c og samtidigt intet bidrager med og iøvrigt kigger på os som var vi fra mars, bare fordi vi siger nogle knap så pæne ord i ny og næh.
    Forza FCK
    Bazooka

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    ›Synes det er vildt irriterende, at folk sidder ned på nedre c og
    ›samtidigt intet bidrager med og iøvrigt kigger på os som var vi
    ›fra mars, bare fordi vi siger nogle knap så pæne ord i ny og næh.

    Er I ikke fra Mars da? *troede*
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Om løssalgsbilletter, og siddende fodboldturister på Nedre C

    ›Er I ikke fra Mars da? *troede*

    Nej, det er kun Spejderen der er fra Mars. Men han er bestemt også et syn værd!
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    52

    Siddende fans på Nedre C

    I går til kampen mod Silkeborg var der igen episoder, mellem folk der vil sidde ned og folk der vil stå op på Nedre C.

    En del blev demonstrativt og respektløst siddende mens spillerne løb på banen selv om resten af stadion rejste sig.
    En blev så sur over at nogen stod op foran ham, at han gik til vagterne. (Hvilket han naturligvis ikke fik noget ud af).
    En far med små børn, brokkede sig gentagne gange, over det irriterende i, at folk ikke ville sætte sig.

    Ingen af disse var inden købet af billetter, blevet gjort opmærksom på, at det er kotume at man står på nedre C (og der står heller ikke noget på billetterne).

    Kan fanklubben ikke tage sig en snak med Parken eller med Billetlugen, så det inden folk trykker "Betal" bliver fremhævet at man står op på Nedre C, så vi kan komme dette uvæsen til livs.

    Der er jo masser af plads til siddende tilskuere på Øvre C Øvre A og familietribunen.


  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    60

    Re: Nedre C

    Vi står på række 10, omkring sæde 190, og der har jeg ikke oplevet problemer med folk der sidder ned. Men det er jo ikke første gang at man høre om folk der skal sidde og spille vrisne, og det hænger mig langt ud af halsen. Skriv det på billetten eller sæt nogle skilte op, så vi slipper for de uoverenstemmelser på tribunen. At folk ikke kan finde ud af at kigge sig omkring og indse det på egen hånd er mig en gåde.
    "Herregud, kroppen min har begynt å skjelve ukontrollert allerede." RBK-fan efter CL-lodtrækning 2010.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.05.09, 11:24
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.08.07, 15:08
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 04.12.06, 14:13
  4. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 13.05.06, 21:54
  5. Nedre C vs. Nedre C
    By fckmartin in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 24.03.06, 14:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •