Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 59

Emner: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    Midt i alt interessen og spændingen omkring Championsleaguekvalifikations-kampen mod de Tjekkiske mestre på Tirsdag kl. 20.45, må vi ikke glemme at kl. 19 i aften har vi fornøjelsen af et slags topopgør mellem FC København og sidste års 4.plads FC Midtjylland:
    vs.
    i PARKEN

    Optakt:
    For FC København handler det i høj grad om at få et godt udgangspunkt foran det førstnævnte opgør, samt få gang i det flydende fodboldsspil, som har manglet lidt i opstarten - ikke mindst i sidste rundes opgør mod HB Køge. På trods af resultatmæssigt tilfredsstillende kampe har spillet som nævnt haltet og man kan håbe på at holdet står foran en genrejsning i aften. Inden truppen præsenteres kan hertil nævne at nogle blandt andet har peget på den hyppige udskiftning i de 2 bagerste kæder, som årsag til problemerne.

    Hvis vi kort skal sætte fokus på dagens modstander har FCM, som sidste sæson desværre tabte kampen om 3.pladsen til BIF, ligamæssigt umiddelbart præsteret gennemsnitligt med 2 sejre og 2 nederlag. Da sejrene dog har været mod HB Køge og Lyngby (og FCM er røget ud af Europa tidligt, som følge af en hård Portugisisk lodtrækning) bør de dog være opsatte på at vise FCM-holdet frem i aften. FCM har tidligere leveret nogle målrige kampe i Parken og jeg husker sidste sæsons 5-2-sejr til hjemmeholdet, som en af de bedste ligakampe sidste år. Man kan håbe på en gentagelse. Sidst men ikke mindst er der i FCMs trup gensyn med tidligere FCK-spiller Martin "Ironman" Albrechtsen.

    Tilbage til København viser truppen nedenfor at både Sølvi Ottesen og Johnny Thomsen er blevet klar igen. Derudover lægger jeg mærke til at Cristian Gamboa ikke kan debutere endnu. Kampen i dag vil være endnu en mulighed for at holde fast i den enormt vigtige 1.plads, som i denne sæson vil give direkte adgang til den internationale fodboldhimmel, Champions League, hvorfor holdet (på trods af sørgelige interne uoverensstemmelse) skal have al mulig opbakning fra hjemmepublikummet. Apropos klubben og fankulturen kræver situationen også den dybeste anerkendelse herfra til Fanklubben for de fantastiske tilbud på både turen til Prag og Horsens! Tilbud, som forhåbentligt mange vil benytte sig af!

    Trupperne:
    FC København:
    1. Kim Christensen
    3. Pierre Bengtsson
    5. Sölvi Ottesen
    6. Claudemir
    8. Christian Grindheim
    9. Morten Nordstrand
    11. Cesar Santin
    13. Pape Pate Diouf
    14. Dame N’Doye
    15. Johnny Thomsen
    16. Thomas Kristensen
    17. Ragnar Sigurdsson
    19. Bryan Oviedo
    21. Johan Wiland
    22. Johan Absalonsen
    25. Mathias Zanka Jørgensen
    27. Thomas Delaney
    30. Christian Bolaño

    FC Midtjylland:
    Jonas Lössl
    Marc Møller
    Kolja Afriyie
    Martin Albrechtsen
    Jesper Juelsgård
    Jonas Borring
    Tim Janssen
    Kasper Jensen
    Jesper Lauridsen
    Kasper Hansen
    Ken Fagerberg
    Morten Nielsen
    Kristian Bak Nielsen
    Christian Sivebæk
    Rilwan Hassan
    Jude Nworuh
    Izunna Uzochukwu
    Sylvester Igboun

    Form:
    FC København:
    V-U-V-V

    FC Midtjylland:
    T-V-T-V

    Dommer:
    Kenn Hansen passer fløjten til dagens kamp.

    Vejret:

    Vejret bør ikke skræmme nogen væk!

    Statestik:
    Alle kampe:
    Kampe: 36
    Sejr: 19
    Uafgjorte: 9
    Nederlag: 8
    Målscore: 70-38

    Kampe i PARKEN:
    Kampe: 17
    Sejr: 11
    Uafgjorte: 4
    Nederlag: 2
    Målscore: 35-15

    Seneste 5 kampe:
    Kampe: 5
    Sejr: 3
    Uafgjorte: 0
    Nederlag: 2
    Målscore:12-7

    Se kampen:
    I PARKEN


    Kan ikke rigtig se en gyldig grund for at overvære den på 3+ med optakt fra klokken 18.

    Alle mand I PARKEN!...Ses vi derinde....det tror jeg nok vi gør!

    Officiel optakt:
    Sportsdirektøren
    Lidt mere fra CV
    Kort og Godt fra FCM

    Tak til:
    Nipserstat, DMI m.fl.
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 13.08.11 kl. 10:27

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    FCM's mange skader taget i betragtning, vil man under normale omstændigheder klart forvente tre point i dette opgør.
    Den manglende kvalitet og tempo i spillet på Team Rolle, gør dog, at man ikke føler sig rigtig tryg.
    Resultaterne har været godkendt, so far, men jeg kan sgu alligevel ikke sige mig fri for at frygte, at det snart går galt.

    Indtil det modsatte er bevist, vil jeg dog tillade mig at tro på, at i dag er dagen, hvor det spillemæssige vender.

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    Spørgsmålet må vel være om Sølvi, Thomsen og Wiland alle er 100% klar - og hvor meget man tør gamle med dem forud for tirsdagens kamp mod Plzen som vel nok uden at fornærme nogen som helst er lidt vigtigere for klubben, end en almen Superligakamp i starten af sæsonen.

    FCM er bestemt ikke noget dårligt hold hvilket senest blev bekræftet da de desværre tabte 1-2 i overtiden til Victoria Guimares og dermed var færdige i Europa League for i år. Ud over et godt kollektiv råder FCM også over nogle profiler. En del af disse er skadet idag (Jakob Poulsen, Kristian Bak) men spillere som Rilwan Hassan, Sylvester 'Sly' Igboun og ikke mindst den nyudklækkede landsholdsspiller Jesper Juelsgård på venstrebak. Og så ej at forglemme nyindkøbet fra EfB Tim Janssen som ser ud til efterhånden at være godt spillet ind på midtjydernes hold

    - Derudover er det også spændende om Kolja Afriyie kan finde fordums styke frem og igen etablere sig som en af de stærke spillere i superligaen.
    Sidst redigeret af 44fire44 : 13.08.11 kl. 11:13
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    Ja, en sejr i dag og fornuftigt spil må siges at være nødvendigt og vil også være en perfekt optakt til den vigtige kamp på tirsdag. Er der nogen forlydender om Cristian Gamboa og hvornår han ventes at komme i spil til en plads i truppen?

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    Løvetimen havde i går, fredag, FCM-træner, Glen Riddersholm, igennem til en 20 minutter lang snak om opgøret i dag. Hør det som netradio HER eller som podcast HER.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    ›- Derudover er det også spændende om Kolja Afriyie kan finde
    ›fordums styke frem og igen etablere sig som en af de stærke
    ›spillere i superligaen.
    Jeg synes, Afriyie har set alt andet end stærk ud i de kampe, jeg har set med FCM i år. Jeg tror Grønkjær i form kunne have tvunget Riddersholm til at flå ham ud i pausen, hvis ellers de kunne få ham skruet de 5 meter op af plænen, han nok var gravet ned. Med potentielt Diouf, som undertiden ikke ser ud til at kunne gøre en flue fortræd, over for sig bliver betingelserne måske lidt bedre.

    Jeg kunne nok selv håbe på, at Absalonsen startede inde, men lad os nu se.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    For lige at gentage spørgsmålet tidligere i tråden: Hvad sker der med Gamboa? Mangler han stadig en spilletilladelse? Er han blevet skadet? Eller bliver han - Gud forbyde det - ikke vurderet som en væsentlig forstærkning ifht. Thomsen? Anybody?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    11

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    Som altid - flot arbejde.
    Virkelig værd at høre!

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    ›For lige at gentage spørgsmålet tidligere i tråden: Hvad sker der
    ›med Gamboa? Mangler han stadig en spilletilladelse? Er han blevet
    ›skadet? Eller bliver han - Gud forbyde det - ikke vurderet som en
    ›væsentlig forstærkning ifht. Thomsen? Anybody?

    Et gæt:

    Knægten er lige kommet til og skal integreres på holdet. Han er ung og det tager tid før han bliver klar, ligegyldigt om han er bedre end Thomsen eller ej. Desuden skal Thomsen prøves af og se om han er klar til tirsdag! Han er den vigtigste spiller at få klar lige pt.

    Det er nok realistisk at se ham i truppen imod Horsens eller Silkeborg, alt afhængigt af hvor fit Thomsen er!

    Tilbage til kampen:

    Vi skal simpelthen slå FCM. De mangler profiler og har ikke fået den bedste start på sæsonen. 2 sejre over Slyngelby og Køge, hvorimod de har tabt til Aab og Silkeborg, en målscorer der siger 6-6.

    Ud over 3 point, så håber jeg at se fremgang i spillet. Det spil som i perioder har været ganske fint, skal simpelthen udvides til at vare over halvdelen af tiden, desuden bør vores presspil også forbedres og det skal vi gerne vise i Parken.

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    ››For lige at gentage spørgsmålet tidligere i tråden: Hvad sker der
    ››med Gamboa? Mangler han stadig en spilletilladelse? Er han blevet
    ››skadet? Eller bliver han - Gud forbyde det - ikke vurderet som en
    ››væsentlig forstærkning ifht. Thomsen? Anybody?

    ›Et gæt:

    ›Knægten er lige kommet til og skal integreres på holdet. Han er
    ›ung og det tager tid før han bliver klar, ligegyldigt om han er
    ›bedre end Thomsen eller ej. Desuden skal Thomsen prøves af og se
    ›om han er klar til tirsdag!

    Han har trods alt trænet med i en uge nu og spillet en kamp på reserveholdet. Med det vi har set fra Ragnar og TK på højre back undres jeg enormt meget over at Gamboa ikke er i truppen. Lad os sige jt går i stykker efter ti min, så er det da en skandale ikke at have Gamboa med på bænken! Det er muligt han er ung og ny, men uanset det kan han da umuligt være ringere end alternativerne!

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    Uha har fødselsdag idag, og mit eneste ønske er at FCK napper 3 point idag og får vist lidt hurtig omgang og fremadrettet spil med bolden. Oki og så lige en god sejre på tirsdag..... Sku da ikke meget jeg ønkser mig :-)

    God kamp til alle

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    139

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    Kan du ikke ønske en 3-1 eller 3-0 sejr i stedet :D Og tillykke med dagen ;D

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    Kunne godt forestille mig, at der er et par stykker der bliver sparret i forsvaret i forhold til kampen på tirsdag, men på den anden side, så vil det jo også være lækkert at få mere sammenspil i forsvaret, hvilket der bestemt er brug for...

    Tror på en smal FCK sejr på 2-1, men det kommer til at holde hårdt...
    - Torben

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    Sæsonens første feel-good-kamp, IMO.

    Rimeligt gode individuelle præstationer over hele linjen, afleveringerne sidder hvor de skal og der er god bevægelse. Eneste minusser er at der er et par sjuskefejl der kunne have ført til mål i den forkerte ende, samt at vi selv kun scorer en enkelt i "ordinær" spilletid.

    BTW godt at se en god indsats fra Diouf.


  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 13.8.2011 kl. 19

    ›Sæsonens første feel-good-kamp, IMO.

    Jeg er slet ikke enig. FCK spiller en sløj kamp mod et bovlamt FCM-hold, som vel egentlig kommer frem til de største chancer. Det mest bekymrende er, at vi igen på intet tidspunkt presser modstanderen og i stedet har mere fokus på at stå i to snorlige firekæder foran eget felt. Det går mod et elendigt FCM-hold, men spiller vi på den måde i Europa, så får vi prygl.

    Spillet kombineret med de defensive indskiftninger, går mig noget skeptisk ift. Roland Nilsson. Man må give ham, at resultaterne har været fine, men derudover mangler han stadig at vise, at han er den rette mand for FCK.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 09.08.11, 17:06
  2. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 04.08.11, 12:58
  3. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 24.07.11, 13:51
  4. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 20.07.11, 01:11
  5. Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København 17.4.2011
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 17.04.11, 18:06

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •