Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    Lidt off topic, men er der nogle gode forslag til, hvor man kan se kampen i aften?

    En bar nogenlunde centralt, hvor det må formodes, at andre FCK'ere også vil være at finde.

    På forhånd tak.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Optakst- og Kamptråd: FC København - Viktoria Plzen 16.8.2011 Kl.20.45

    ›Wiland
    ›JT, Zanka, Sølvi, PB
    ›Bolanos,Grindheim,Delany
    ›Nordstrand
    ›Ndoye,Santin

    Måtte vi i det mindste, hvis denne lidt paniske opstilling holder, bytte om på N'Doye og Nordstrand ud fra den simple grund, at den ca 40 kilo tunge nordsjællænder intet fylder når vi ikke har bolden - og at Grindheim formentlig har som bunden opgave at stå på fødderne af den tunge men præcise Horvath?

    Man kan sige, at det ikke er ideelt at have N'Doye så langt tilbage på banen når han er den skarpeste afslutter vi har, men vi ved at han altid søger bagud for at have bolden mellem deres to kæder, og er vel tilpas der. Det var jo for pokker også det faktum, der i meget høj grad var med til at gøre Rolands pludselige eksperiment med Claudemir senest så totalt mislykket.

    At det hele så lugter lidt af desperation er til at leve med. Kampen er vel stort set gratis. Det bekymrer mig ikke så meget at der prøves noget ukontrolleret, som måden det ser ud til at skulle gøres på. Nordstrand på kanpen og Bolaños og Delaney på 'kanterne' - så skal Grindheim dække et temmelig stort defensivområde. Nok også for stort.

    Egentlig ville jeg også meget nøje overveje at bruge Sigurdsson i stedet for Ottesen som midterforsvarer hvis vi skal spille med så stor risiko. Han er væsentlig hurtigere. Og at have så langsom en fyr som Sölvi i forsvaret mod et kontrahold når man formentlig har forsvaret stående midt på banen - det er modigt ...

    mvh,
    -smølle

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    108

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    ›At vi skal frem over stepperne, score mindst 3 mål, og samtidig holde nullet,
    ›opsummerer i en eneste sætning alt det der ikke fungerer på holdet pt.


    Jeg deler din skepsis, men må bare lige til ovenstående (tørt) konstatere at vi har holdt nullet i 6 ud af vores 9 competitive kampe i dette efterår - hvilket jo, i diametral modsætning til spillet, er høj klasse.

    At vi så kun har scoret mere end 2 mål i en ud af de 9 kampe (mod HB Køge) er så en anden snak.

    Og på trods af al den negative energi (mig selv inklusiv) og tilhørende minus-forventninger til vores chancer i aften - og helt uden nogen begrundelse i noget af det spil vi har leveret indtil videre -, så begynder min mave at fornemme der kunne komme et ovenud positivt resultat med hjem fra Tjekkiet i aften.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    Kampen i aften må vise om det nye hold og trænerstab kan rette op på den mildt sagt dyb pinlige præsentation i det første opgør.

    Jeg glæder mig til at se en holdpræsentation med karaktér - kvalitet - kvalifikation!

    Endnu en dårlig indsats vil blot bestyrke bekymringen om, at RN fortsat bruger alle kampe til at afprøve en variant af 4-4-2 med fuld shuffle på hvem der spiller hvor. Det gør det ikke lettere at sammenspille et nyt hold. En klar fejl fra bænken i Parken og som desværre ser ud til at blive gentaget i aften.

    På spillersiden viste den forhåndværende lederskab og den sagnombruste vindermentalitet at være ramt af pinligt fravær og råddenskab. Det er ikke mig, der skal gå forrest, det er ham ved siden af...

    Desuden viste hjemmekampen tegn på at flere spillere skal bruge lang tilpasningstid eller kan være deciderede fejlkøb. Konklusionen skal dog ikke laves på en kamp, men hjemme- og udekampen mod Plzen er klubbens i særklasse vigtigste i denne sæson. Derfor var det ikke underligt at mange så røde lamper blev tændt på baggrund af indsatsen i Parken.

    Men udekampen i aften skal ændre dette. Det er tid til comeback og revanche! Jeg håber på en positiv reaktion, der gør mine kritiske ord til skamme. God kamp!

    /Mads
    Sidst redigeret af madskl : 24.08.11 kl. 11:47

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    ›Lidt off topic, men er der nogle gode forslag til, hvor man kan
    ›se kampen i aften?

    ›En bar nogenlunde centralt, hvor det må formodes, at andre
    ›FCK'ere også vil være at finde.

    ›På forhånd tak.

    O'Leary's sportscafé ved Københavns hovedbanegård kan anbefales til dem, der ikke han se kampen derhjemme (eller i Prag for den sags skyld). De viser kampen i aften og FCN's kamp i morgen, hvis man skulle være interesseret i den. Jeg er ikke sikker på, om man skal spise der for at få lov at reservere et bord - sådan er det gerne på andre sportscaféer, så man kan eventuelt ringe og forhøre sig:

    http://www.olearys.dk/Default.aspx?C...3552&UnitID=40

    Håber, det var til hjælp : )

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    ››At vi skal frem over stepperne, score mindst 3 mål, og samtidig holde nullet,
    ››opsummerer i en eneste sætning alt det der ikke fungerer på holdet pt.
    ››

    ›Jeg deler din skepsis, men må bare lige til ovenstående (tørt)
    ›konstatere at vi har holdt nullet i 6 ud af vores 9 competitive
    ›kampe i dette efterår - hvilket jo, i diametral modsætning til
    ›spillet, er høj klasse.

    ›At vi så kun har scoret mere end 2 mål i en ud af de 9 kampe (mod
    ›HB Køge) er så en anden snak.

    Det er sandt! :-) Det er nu også mere de tre scenarier sammenlagt, der giver
    mig sure opstød og dårlige fornemmelser..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Optakst- og Kamptråd: FC København - Viktoria Plzen 16.8.2011 Kl.20.45

    ›Måtte vi i det mindste, hvis denne lidt paniske opstilling
    ›holder, bytte om på N'Doye og Nordstrand ud fra den simple grund,
    ›at den ca 40 kilo tunge nordsjællænder intet fylder når vi ikke
    ›har bolden - og at Grindheim formentlig har som bunden opgave at
    ›stå på fødderne af den tunge men præcise Horvath?

    Er opstilligen ikke mere en 4-3-3 á la Morten Olsen?
    N'doye som boksspiller, Santin og Bola som kanter, Nord som Jon Dahl og Delaney og Grinheim som def midt?

    ›Man kan sige, at det ikke er ideelt at have N'Doye så langt
    ›tilbage på banen når han er den skarpeste afslutter vi har, men
    ›vi ved at han altid søger bagud for at have bolden mellem
    ›deres to kæder, og er vel tilpas der. Det var jo for pokker også
    ›det faktum, der i meget høj grad var med til at gøre Rolands
    ›pludselige eksperiment med Claudemir senest så totalt mislykket.

    Nordstrand er vel også en rimelig skarp afslutter? Herudover er han eminent til at at have 2. sidste fod på bolden inden mål. Synes Nord som hængende angriber er et spændende eksperiment.


    ›Egentlig ville jeg også meget nøje overveje at bruge Sigurdsson i
    ›stedet for Ottesen som midterforsvarer hvis vi skal spille med så
    ›stor risiko. Han er væsentlig hurtigere. Og at have så
    ›langsom en fyr som Sölvi i forsvaret mod et kontrahold når man
    ›formentlig har forsvaret stående midt på banen - det er modigt

    Sølvi er vel næsten pt. vores mest målfarlige spiller, så selvfølgelig skal han med til dødboldene ;-)

    Enig at det ligner en kamikaze opstilling og det kan meget vel gå rigtig galt. Men Rolle bliver nød til at gå all-in.

  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    47

    Re: Optakst- og Kamptråd: FC København - Viktoria Plzen 16.8.2011 Kl.20.45

    ››Det er i mine øjne forkert; det er nemlig i den grad ikke
    ››ligegyldigt om vi spiller 1-1 eller taber 4-0; en(dnu
    ››en)ydmygelse vil være under klart risiko for at blive monumental
    ››for et hold, der i den grad søger efter et klart spilkoncept, og
    ››som lider under en række meget tvivlsomme valg.
    ››
    ››/Simon

    ›Overstående ville være rigtigt, hvis vi var nede med 2 mål. Men
    ›vi er altså nede med 3 mål og så må man selvfølgelig satse. Vores
    ›almindelige spilkoncept vil næppe være nok til at give os 3 mål.
    ›Det tror jeg sgu ikke på.

    Enig! Mener faktisk, at man for første gang ikke rigtigt kan klandre Roland for at eksperimentere. Situationen i denne kamp er ekstrem og mindst lige så vægtigt er det, at vi slet ikke har en sikker base, at spille ud fra. Den eksisterer ganske enkelt ikke, hvilket man så delvis kan pege på netop skyldes tidligere eksperimenter. Men i lige netop denne kamp giver det faktisk mere mening end tidligere (at det så i høj grad skyldes det absolut vanvittige eksperiment fra første kamp, hvor vi af uransagelige årsager ændrede på det hold der gjorde det hæderligt mod FCM, er en helt anden sag).

    NCA

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    Jeg føler mig ret sikker på at der ikke satses vildt og voldsomt fra start men at vi har en 4-4-2 agtig opstilling og så senere i kampen satser med mere offensive spillere hvis vi stadig mangler et mål eller to. Det er dog ikke rart at kigge på truppen og se hvor tynde vi er på midten uden Vingård og Claudemir. Ikke endgang med dem på holdet har vi en super midt :-/

    Start-opstilling gætter jeg på bliver:

    Wiland
    Thomsen-Zanka-Sølvi-Bentsson
    Bolanos-Kristensen-Grindheim-Absalonsen/Bergvold
    Santin-N'Doye

    Et alternativ er at lade Sølvi rykke op som midt-midt med Grind og Ragner ind i forsvaret men det er ikke vildt sandsynligt.

    I anden halvleg kan et sats fremad blive Nordstrand for TK men hvor N-Doye bliver offensiv midt og der er også mulighed for Delaney for TK, Grind eller en venstrekant.
    Hislen af TorbenØ.

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    Den Satsede.:
    Willand

    Gamboa – Sigurdsson – Zanka – Bengtsson

    Grinndheim
    Bolanos - Diouf
    Nordstrand

    N’Doye - Santin


    Men bliver sikkert.:
    Willand
    Thomsen – Solvi – Zanka – Bengtsson
    Bolanos – Kristensen – Grindheim – Delaney
    N’Doye - Santin

    Ved godt man nok ikke satser alt for vildt med nye spillere til en CL kval kamp, men efter den første håber jeg ikke jeg skal se på Solvi eller Thomsen.. - TK & Delaney tror jeg ikke kan gøre en forskel heller.. men TK / Grindheim er vel ligegyldigt...

    Tror på det og siger 3 eller 4 - 0 til FC.

    /Game

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    Tja...så er vi snart ved at være klar til kampen. Troen på avancement er vel lige så stor som troen på, at vi kommer usvækkede gennem dette transfervindue, og det virker da også som om, at klubben er ovre i ren tågesnak omkring anførerens spillemæssige niveau og håb baseret på lykkebringende tøjfarver (og krydsede fingre og yndlingsbamser) som motivation til aftenens kamp :-)

    Men ja, ja større fodboldmirakler end en 3-0-sejr til et tungtudseende og langsomtspillende København-hold er vel set før

    Torben - Hjaltees#1
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  15. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    68

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    Problemet med taktikken til aftenens kamp symboliseres fint med Nordstrand's udtalelse til P3 Sporten: "Vi giver det en chance og så ser vi hvor langt det bærer, ha ha"

  16. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    Lad ikke aftens kamp være et billede af vores trup eller sæson. Kampen i aften bliver et enkeltstående billede! Det kan blive 3-0 eller 0-3 og stadig ikke fortælle meget om FCK's muligheder i år eller sige særlig meget om truppen. På samme måde som fadæsen i Parken ikke siger så meget.

    FCK skal tro på det og den eneste fordel der er, det er at det er pisse ligegyldigt om Pilsner scorer en enkelt kasse eller ej, vi skal lave 3 som minimum!

    Mulighederne ligger og venter:

    FCK kan stille op med standardopstilling og hvis vi kommer foran 1-0 ved pausen og 2-0 inden for de 75 min, så vil der være maks pres på Tjekkerne. Omvendt (og mindre realistisk) så vil det selvfølgelig være rart, hvis FCK kan spille dem ud af banen i de først 45 min og være foran 2-0 eller 3-0 og så sætte tingene endeligt på plads i 2. halveg.

    Det er bestemt ikke umuligt, men en rigtig rigtig svær kamp. Men men men hvis FCK kommer foran 1-0, så er kampen altså rimelig åben og mon ikke tjekkerne også kan blive nervøse, de må bare ikke få lov til at styre kampen.

    En fræk opstilling vil være Dimanten, med Nord som off. midt og Delaney på venstre. Når FCK skal forsvare trækker Nord ned og dækker i venstre side og Delaney trækker ind i banen. Når vi angriber, så skal Nord frem i hullet mellem forsvar og midt, Delaney trækker ind i midten og Bengtsson komme stormende frem på venstrekanten!


    Willan
    JT-Zanka-Sølvi-PB
    Bola-Grind-Delaney
    Nord
    N'Doye-Pape i boksen

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    ›Lidt off topic, men er der nogle gode forslag til, hvor man kan
    ›se kampen i aften?

    ›En bar nogenlunde centralt, hvor det må formodes, at andre
    ›FCK'ere også vil være at finde.

    ›På forhånd tak.

    Hvad med http://fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=11742
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  19. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    42

    Re: Optakts- og kamptråd: Viktoria Plzen - FC København 24. august 2011

    Det er klart der skal forsøges noget, men jeg er ikke sikker på at Nord som hængende angriber er det rette.
    I hjemmekampen blev vi ganske enkelt løbet over ende af et godt kontra-hold. Hvis vi maser frem med en super offensiv i forsøget på at score 3 bliver vi knækket af deres kontra.
    Jeg tror vi skal spille en anelse tilbageholdende og fokusere på at få leveret boldene ind i feltet. Kvalificerede indlæg, fokus på det der på tv hedder "standart situationerne", og helt klart være skarpere på returboldene og tilbageløbet.
    Andre har antydet at Sölvi måske er for langsom til dagens modstander og det kan jeg kun tilslutte mig, så lad Sigurdsson få pladsen.
    Jeg er usikker på hvad Gamboa kan, men det er forhåbentlig mere end JohnnyT som smider alt væk i en sådan grad at Bolaños ikke rigtig gider spille ham så der er ingen trussel i den side. Lad os se Gamboa!
    Håber det bedste men troede vist mere på det sidste gang vi var i Prag.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 90
    Sidste Meddelelse: 23.08.11, 12:26
  2. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 11.08.11, 15:34
  3. Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 09.08.11, 17:06

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •