Side 1 af 12 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 169

Emner: Møde mellem FCK og FCKFC

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    891

    Møde mellem FCK og FCKFC

    På mandag holder FCKFC møde med F.C.København.

    Foreningens bestyrelse sender repræsentanter til mødet.

    Men dette betyder ikke nødvendigvis at det er et møde mellem bestyrelsen i FCKFC og ledelsen i F.C.København. Det er lige så meget et møde mellem den københavnske fan kultur og klubben. Derfor ønsker vi heller ikke at det kun er bestyrelsens egne synspunkter der skal komme til udtryk på mødet. Det er lige så meget fansenes mulighed for at blive hørt af klubben, med FCKFCs repræsentanter som talerør.

    Derfor håber jeg, på vegne af bestyrelsen, at de der måtte have nogen ting de ønsker vi tager op med klubben, skriver dette i denne tråd. Vi har allerede en række punkter til mødet, men er naturligvis åbne for alle inputs der måtte komme. Vi kan ikke love at vi når igennem alle punkter på mødet, men vi kan love at vi vil tage alle inputs seriøst med i vores overvejelser omkring hvad der er det vigtigste på mødet, ligesom andre punkter kan være en del af en fremtidig dialog.

    Vi er ikke blege for at erkende at der sikkert er en masse gode ideer som vi ikke selv er kommet på hvorfor vi håber på jeres input til debatten. Og på forhånd tak for disse.

    På vegne af bestyrelsen i FCKFC

    Med venlig hilsen
    Ronni


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    219

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    ›På mandag holder FCKFC møde med F.C.København.

    ›Foreningens bestyrelse sender repræsentanter til mødet.

    ›Men dette betyder ikke nødvendigvis at det er et møde mellem
    ›bestyrelsen i FCKFC og ledelsen i F.C.København. Det er lige så
    ›meget et møde mellem den københavnske fan kultur og klubben.
    ›Derfor ønsker vi heller ikke at det kun er bestyrelsens egne
    ›synspunkter der skal komme til udtryk på mødet. Det er lige så
    ›meget fansenes mulighed for at blive hørt af klubben, med FCKFCs
    ›repræsentanter som talerør.

    ›Derfor håber jeg, på vegne af bestyrelsen, at de der måtte have
    ›nogen ting de ønsker vi tager op med klubben, skriver dette i
    ›denne tråd. Vi har allerede en række punkter til mødet, men er
    ›naturligvis åbne for alle inputs der måtte komme. Vi kan ikke
    ›love at vi når igennem alle punkter på mødet, men vi kan love at
    ›vi vil tage alle inputs seriøst med i vores overvejelser omkring
    ›hvad der er det vigtigste på mødet, ligesom andre punkter kan
    ›være en del af en fremtidig dialog.

    ›Vi er ikke blege for at erkende at der sikkert er en masse gode
    ›ideer som vi ikke selv er kommet på hvorfor vi håber på jeres
    ›input til debatten. Og på forhånd tak for disse.

    ›På vegne af bestyrelsen i FCKFC

    ›Med venlig hilsen
    ›Ronni

    Godt initiativ. Det ville måske være idé at opridse de emner, som FCKFC allerede nu planlægger at drøfte med ledelsen, således at folk ikke bruger tid på at foreslå emner, som allerede er på (i hvert fald jeres) dagsorden.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    891

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    En årsag til at disse ikke var en del af mit oprindelige indlæg var at folk måske sidder med ideer om nuancer af de emner vi i forvejen påtænker at debattere og fordi vi ikke ønsker at "diktere" debatten.

    Derfor er dette lagt op som en helt åben debat.

    De punkter vi ender med at tage op vil vi gerne ligge op før mødet, men i denne omgang er der tale om et oplæg til fri, og fra bestyrelsens side upåvirket, debat omkring hvilke emner fansene ønsker bliver debatteret.

    Med venlig hilsen
    Ronni

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    Hej Ronni,

    Synes det er godt med sådan et møde.

    Efter min mening er der nok at tage fat på.

    Vil lige nævne et par ting, som jeg mener bør diskuteres.

    -Samarbejdet med Billetlugen. Jeg mener, der virkelig bør strammes op og professionaliseres her. Er selv en af dem, der blev flyttet fra Øvre A, og oplevede en skandaløst dårlig behandling. Synes, man bør huske ledelsen på, at der fremover skal indføres bedre tilstande på dette område.

    -Mad og drikkevarer i boderne. Her kunne man fra ledelsens side virkelig score billige points fra vi fans, hvis man fandt ud af tilbyde bedre produkter.

    -Bedre underholdning. Der skal vist ikke så meget til.. Kan se at man nu vil indføre cheerleaders igen. Det kan man så være enig eller uenig i, men synes det er bedre at der bliver lavet noget i stedet for ingenting (som det har været i lang tid). Man kunne f.eks. genindføre den fine lille konkurrence Overligger. Lidt musikalsk underholdning ville også være kærkomment. Kan huske at da jeg begyndte at komme i Parken, var der rimelig ofte musikalske indslag.

    Der er nok meget mere at tage fat på, men dette er hvad jeg havde på hjerte denne gang.

    Med venlig hilsen
    Ståle

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    Jeg vil gerne spørge hvad FCK vil gøre for at få den fantastiske stemning tilbage i Parken , som vi havde sidste år.... ?

    Det må være muligt at tiltrække mere end 11.500 i hovedstaden ...

    Personligt går jeg i Parken for fodbolden, men det burde blive en større Kbh begivenhed med koncerter, events og andet på kampdagen for at tiltrække flere mennesker og forhåbentlig også flere fans....

    Og så min kæphest; kan der ikke komme klistermærke med ; reserveret til sæsonkort holder på " min" stol.......... Ved mange andre har samme problem og det er irriterende at stå og skændes med en fremmed hver gang for at få sin plads !!
    Sidst redigeret af MadsEmil : 31.08.11 kl. 08:28

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    49

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    Kunne I ikke også snakke med FCK om "problemet" med siddende fans på NC?
    Inspireret af denne tråd http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=38402

    Og evt. bedre info på billetterne om hvilke pladser på NC der er reserveret til sæsonkort, det sker tit at man må sende folk væk når man kommer til sin plads. Dette er ikke et stort problem, men folk er ikke altid glad for at blive "smidt" væk 5 min. inden kampen.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    91

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    Hvad med det at der gives karantæner til folk, der ikke har gjort noget og der ikke engang vises nogle beviser på at de har gjort det de får karantæne for?

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    ›Hej Ronni,

    ›Synes det er godt med sådan et møde.

    ›Efter min mening er der nok at tage fat på.

    ›Vil lige nævne et par ting, som jeg mener bør diskuteres.

    ›-Samarbejdet med Billetlugen. Jeg mener, der virkelig bør
    ›strammes op og professionaliseres her. Er selv en af dem, der
    ›blev flyttet fra Øvre A, og oplevede en skandaløst dårlig
    ›behandling. Synes, man bør huske ledelsen på, at der fremover
    ›skal indføres bedre tilstande på dette område.

    ›-Mad og drikkevarer i boderne. Her kunne man fra ledelsens side
    ›virkelig score billige points fra vi fans, hvis man fandt ud af
    ›tilbyde bedre produkter.



    Her ser det ud til at vi meget snart kan forvente en forbedring. Se link:

    Parken udlicierer mad:

    http://parken.dk/musik-events/parken...madoplevelsen/




    ›-Bedre underholdning. Der skal vist ikke så meget til.. Kan se at
    ›man nu vil indføre cheerleaders igen. Det kan man så være enig
    ›eller uenig i, men synes det er bedre at der bliver lavet noget i
    ›stedet for ingenting (som det har været i lang tid). Man kunne
    ›f.eks. genindføre den fine lille konkurrence Overligger. Lidt
    ›musikalsk underholdning ville også være kærkomment. Kan huske at
    ›da jeg begyndte at komme i Parken, var der rimelig ofte
    ›musikalske indslag.

    ›Der er nok meget mere at tage fat på, men dette er hvad jeg havde
    ›på hjerte denne gang.

    ›Med venlig hilsen
    ›Ståle
    Yo Mac!

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    ›Hvad med det at der gives karantæner til folk, der ikke har gjort
    ›noget og der ikke engang vises nogle beviser på at de har gjort
    ›det de får karantæne for?
    Eftersom Parken er en privat virksomhed og derfor har lov til at lave deres eget regelsæt, som naturligvis skal holde sig inden for dansk lovgivning, så er de også berettiget til at udelukke folk fra deres arrangementer som de har lyst til, igen under hensyntagen til alm dansk lovgivning.
    Hvis de derfor mener at en eller flere af deres gæster har overtrådt nogle regler, så er de berettiget til at udelukke folk.
    Det er vel nogenlunde samme regler der gælder på diskoteker mv.

    Jeg er sikker på at Parken vil argumentere for at de er trygge ved Patruljens arbejde, så det emne virker på forhånd som uddebateret, uagtet at du sikkert har ret i at nogen er blevet udelukket og har fået karantæne for noget de ikke har gjort.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    Først og fremmest er det super fedt med disse møder mellem klub og fanklub. Det betyder en hel del for den enkelte fan at blive taget seriøst, når man ofrer en stor mængde tid og ikke mindst penge i projektet.

    Jeg synes (udover det sportslige) der er mange ting der er gået den forkerte vej de seneste par år. Man har ikke formået at udnytte den sportslige fremgang og den hype der blev bygget op for nogle år siden. For at det ikke skal blive til en roman, vil jeg dog blot belyse det imo største problem:

    11.500 tilskuere i Parken forleden! Det er kritisk, og har været det i længere tid. Bevars, Barca, Chelsea og en knald-eller-flad kamp mod Rosenborg kunne trække. Ellers har det stået skidt til.

    Jeg er helt på det rene med at mange ydre konsekvenser spiller ind; sidste sæsons klare dominans og mangel på spænding, forkælelsen der gør at folk bevidst fravælger Superliga-kampe, mærkelige spilletidspunkter grundet TV, afvikling af den Superlige-hype der opstod for 10 år siden etc.

    Men disse kan IKKE være de eneste grunde til at sølle 14.000 til kampe mod OB og FCM!

    Der er tilsyneladende noget helt galt med FCK's kommunikation og service, og jeg er bange for ingen i klubben rigtig tager problemet seriøst.
    Jeg synes det er ekstremt svært at sige hvad der skal til, for at gøre kampene mere attraktive, men der må kunne hyres nogle kreative krafter til (i det mindste) at komme med nogle bud.
    Foruden det økonomiske udbytte der ligger i flere tilskuere, giver det også en bedre oplevelse for fremmødte, for spillerne og ikke mindst er det god prestige der giver god signalværdi udadtil. Også i forbindelse med at hente spillere fra udlandet.

    Konklusion: Jeg synes det ville være voldsomt interessant at høre om man i ledelsen er bevidste om denne sløje udvikling, og hvad man gør/har tænkt sig at gøre ved det.

    Zan

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    485

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    ›Jeg er sikker på at Parken vil argumentere for at de er trygge
    ›ved Patruljens arbejde, så det emne virker på forhånd som
    ›uddebateret, uagtet at du sikkert har ret i at nogen er blevet
    ›udelukket og har fået karantæne for noget de ikke har gjort.

    ›Mattsson #1988

    Jamen netop derfor er der da god grund til at spørge ind til det, i stedet for at lægge os på ryggen når nu nogen bliver uretfærdigt behandlet. Her er der da virkelig mulighed for fanklubben at varetage deres medlemmers interesser. Ikke kun nu, men også i fremtiden. Hvis vi acceptere at de fortsætter med at give uretfærdige karantæner kunne det tænkes at du selv ville blive ramt af en karantæne, du på ingen måde ville være berettiget til?

    Bare fordi Parken ikke vil diskutere det, kan man jo godt spørge og lægge pres på.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    113

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    ›11.500 tilskuere i Parken forleden! Det er kritisk, og har været
    ›det i længere tid. Bevars, Barca, Chelsea og en knald-eller-flad
    ›kamp mod Rosenborg kunne trække. Ellers har det stået skidt til.

    ›Jeg er helt på det rene med at mange ydre konsekvenser spiller
    ›ind; sidste sæsons klare dominans og mangel på spænding,
    ›forkælelsen der gør at folk bevidst fravælger Superliga-kampe,
    ›mærkelige spilletidspunkter grundet TV, afvikling af den
    ›Superlige-hype der opstod for 10 år siden etc.

    Som jeg beskrev i en tabel i anden tråd (den om genindførsel af cheerleaders) så var tilbagegangen der altså allerede sidste år på samme tid. Det er der faldet er sket - hvilket altså er inden at resten af ligaen for alvor var distanceret med 20 point, hvorfor det næppe er derfor folk blev væk.
    I mine øjne skal nedgangen til dels findes i afmatningen af økonomien, så hvor folk tidligere mente at de havde råd til flere "oplevelser" spare de nogle af dem væk nu - hvor fodboldkampe altså ryger relativt hurtigt desværre (svært og forstå for os der kommer hver gang). Men derfor at det jo netop også vigtigt, som du skriver det, at der gøres mere for at få folks oplevelse af en fodboldkamp i Parken til at blive bedre, så de syntes de for noget ordentligt for pengene og vælger os til frem for fra.
    Tilskuertallet for starten på sæsonen i år ligger altså marginalt over sidste år (ca. 300 i genemsnit).

    Tabellen over tilskuertallet for de 4 første hjemmekampe i ligaen siden sæson 2000-2001 (i sæsoner med en BIF kamp er der regnet for fire kampe inkl/eksl BIF kampen):
    Kode:
    Sæson		Tilskuertal	Gennemsnit	Index100	
    2000-2001(BIF)	72307		18076		133
    2000-2001   	54163		13540		100
    2001-2002   	45776		11444		85
    2002-2003(BIF)	91441		22860		169
    2002-2003	70517		17629		130
    2003-2004	62334		15583		115
    2004-2005(BIF)	75750		18937		140
    2004-2005	55012		13753		102
    2005-2006	72958		18239		135
    2006-2007	73779		18444		136
    2007-2008	77142		19285		142
    2008-2009	73121		18280		135
    2009-2010(BIF)	76822		19205		142
    2009-2010	64094		16023		118
    2010-2011	48639		12159		90
    2011-2012	49697		12424		92
    Tak til nipserstat.dk
    Personligt så jeg gerne at der blev gjort noget ved udbuddet af mad og drikke under tribunen, samt at sæsonkortrabatten man i dag får på en menu1, bliver udvidet til at gælde alle produkter, uanset om man køber 1 eller 5. Sådan at en enkel sodavand f.eks koster 25kr for sæsonkortholdere mod 30kr normalt. Den nuværende rabat er jeg nemlig ikke i stand til at benytte, da jeg sjældent drikker øl på stadion og da jeg på ingen måde ville kunne drikke 5.
    Derudover at der bliver gjort noget ved de siddende "fodboldturister" på nedreC - det er vel stadig en fantribune og ikke en neutral tribune.

    mvh.
    Flemming.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #13
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    Altså i 2007-2010 har der været mellem 12 og 15000 til første hjemmekamp i slut juli HVER gang. (højest 15000 mod esbjerg MANDAG d. 21/8-08), så det er ikke så underligt der kun var 14000 mod OB.

    Sommerferie/lørdagskamp taget i betragtning er det ikke underligt...

    Men hvorfor der ikke var flere til FCM kampen er mig en gåde...

    Dog mener jeg det er for tidligt på sæsonen til at male fanden på væggen... Nu har vi topkamp mod aab søndag d. 18 kl 18... Hvis den ikke trækker mindst 18k, så kan vi snakke om sløje tider...

    *edit* Ok, jeg så ikke indexet var for de første 4 kampe alene... Jaja så kan der være noget om snakken alligevel ;)

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    Problematikken omkring besværet med at se FCK på udebane..

    Da det blev lanceret, var ledelsen indstillet på at skyde millioner efter sikkerheden på udebane, eller hvad de nu sagde de brugte og det medførte. Men det er de vidst ikke mere.
    Det er mega besværligt for en ny person at se FCK, hvis man ikke lige kender en, der ved lige nøjagtig hvordan man gør, og så skal det gøres op til en uge i forvejen.
    Før i tiden var det GRATIS (det er det ikke længere, på trods af, at dette blev sagt fra starten, at det ville forblive sådan), og man kunne melde sig ind på selve stadion og altså komme ind og se FCK med det samme.
    HVORFOR kan man ikke dette længere? Det er en stor hjælp for klubbens fans (evt. nye) at kunne komme på away, uden ekstra gebyrer, besvær osv. og dermed møde op i døren og få sig et wonder FCK away kort..

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Møde mellem FCK og FCKFC

    Som jeg beskrev i en tabel i anden tråd (den om genindførsel af cheerleaders) så var tilbagegangen der altså allerede sidste år på samme tid
    Tak for tabellen, der bidrager med ganske nødvendige fakta. Desværre er den for smal, da et udsnit på kun fire kampe er for lille´, hviket de store udsving da også indikerer. Med kun fire kampe, vil tallene være stærkt påvirket af den enkelte modstander, der har afgørende effekt for hvor mange der tager i Parken, uanset om man korrigerer for den mest åbenlyse, nemlig Brøndby. Fire kampe mod eksempelvis Horsens, Sønderjyske, HB Køge og Farum vil give et helt andet resultat end hvis de fire modstandere er AaB, AGF, OB og FCM.

    Jeg har tidligere kigget lidt på tilskuertallene, og så vidt jeg husker, viser de en fremgang i den sidste del af halvfemserne og ind i det nye årtusinde, derefter en relativ stabil periode, for derefter at gå tilbage efter 2006. Min primære indskydelse ift. nedgangens primære årsag, er at det hænger sammen med Brøndbys sportslige deroute. Den sportslige duel mellem de to klubber har bidraget til øget interesse hos marginaltilskuerne, hvilket ikke i samme grad sker når den primære modstander er FCM eller OB.

    Det er ikke den eneste grund, men, mener jeg, den enkeltstående største grund til faldet, også før finanskrise og bankpakker trak overskrifter. Så følger det af det, at FCK måske burde have ageret mere proaktivt ift. at fastholde interesse og attraktivitet, hvor man efter en ret markant markedsføring tidligere, nu synes mindre struktureret i sin tilgang.

    Mht. fanklubbens møde med klubben, synes jeg det mest oplagte er at spørge til situationen med stemningstribunen. Som det står nu, sker der ikke andet end at situationen forværres, og det bliver sværere at se Parken imødekomme ønsket om at få hele tribunen tilbage, når der fra S12's side kontinuerligt bliver tændt romerlys i en direkte konfrontation med Parken. Måske FCKFC kan hjælpe i at få formuleret Parkens krav, og mediere ift. S12, hvis ikke allerede det tog er kørt. Som det står nu, kan hverken Parken og FCK, eller vi som fans, uanset om man tilhører den ene eller anden fløj, være tjent med en situation hvor det bliver sværere for nye fans at komme til og hvor en større gruppe aktivt er i angreb på klubbens ønsker.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 12 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Udmelding efter møde mellem FCKFC og FCK
    By Bestyrelsen, FCKFC in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 27.07.11, 11:48
  2. Ny samarbejdsaftale mellem FCK og FCKFC
    By Thomas FC in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 09.06.11, 20:40
  3. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 01.08.03, 13:48

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •