Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 31

Emner: Transfers sommer 2011 - Fakta

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Transfers sommer 2011 - Fakta

    Transfervinduet er næsten lukket og det ligner på ingen måder, at FCK overrasker med en signing i det sidste minut. Derfor er det på tide at gøre status:

    Spillere som forsvandt

    Det var ikke den store overraskelse at højre og venstre hest a.k.a Wendt og Posbech valgte at drage til det store udland. Saga'en omkring Antonsson tog lidt længere tid og selvom han gerne ville væk, så blev døren holdt åben i ret lang tid, men til sidst valgte Antonsson at drage til Italien. Alle 3 afgange virker ganske logigske og spillere som FCK af den eller anden grund ikke kunne holde på.

    Truppen blev også en del fattigere, da Grønkjær valgte at stoppe sin karrierer. Det lå i kortene og selvom mange fans savner ham og gerne ville ha' set ham i den hvide trøje endnu en sæson, så må vi tage hatten af for en Grønkjær, der gang på gang løftede spillet, men valgte at stoppe på FCK's foreløbelige top.

    Endelig så solgte FCK Kvist. Vores anfører og stærke midtbanekort har været i klubben i hele hans liv og han får fortjent en chance i en stor liga. Tilmed i hans bedste alder. Savnet af Kvist er stort, men det er et af de salg, som jeg klapper i mine hænder over. Det er vores mand, FCK udviklede en klassespiller og solgte ham for et pænt millionbeløb. Vi fik mere eller mindre det maksimale ud af et eget talent og selvfølgelig kan FCK blive nød til at sælge nu og da.

    Dem som er kommet:

    Jeg medtager Pierre Bengtsson selvom han jo kom i vinters. Han skal tage arven op fra den lidt ældre landsmand og indtil nu, så synes jeg det ser lovende ud. Ok starten har ikke været fejlfri og han havde lidt svært ved at komme sig over en stor fejl imod Pilsner, men han er dejlig offensiv og har et fint indlæg. Som backup har vi fået Bryan Oviedo tilbage fra FCN. En udemærket 2. valg, som jeg dog mangler at se lidt mere i aktion, men han er jo stadig ret ung og udviklingspotientialet er åbenlyst.

    På den modsatte back er der kommet hele 2 spillere. Johnny Thomsen har ikke fået sin egen fanfraktion fra dag 1. Han kæmper en lidt uretfærdig kamp og skal tage over for ligaens stærkeste back i sidste sæson. I Sønderjydske spillede han flere gode kampe og holdt blandt andet Grønkjær totalt fra fadet, desuden er manden anerkendt bredt blandt andre spillere i suppen, men indtil nu så har han hverken fået sit gennembrud eller vist de ellers finde takter man så hos Sønderjyderne.
    Thomsen er en habil back og jeg kan sagtens forstå, at man forsøger at signe en gratis back, som er inde omkring landsholdet, men om han bliver en darling over tid (som så mange andre har gjort det) det skal være usagt. Starten kunne sagtens ha' været meget bedre!
    Til at konkurrer på pladsen købte FCK igen ind i det Norske. Cristian Gamboa blev hentet ind og ham skal vi vel snart se noget til. Et utroligt spændene køb, han bliver skamrost i det norske og har om nogen alderen til stadig at udvikle sig. Fans glæder sig allerede over en ny "Wendt", bare i højre side. Tiden vil vise om forventningerne bliver indviet.

    Til centerforsvaret er Ragnar Sigurdsson blevet hentet. Jeg kendte ikke meget til ham og vi mangler også at se mere til ham (på andet end højre back, hvor han bestemt ikke er stærkest). Sigurdsson har fået ros med fra Sverige og han virker også rimelig stærk, men dog ikke stærk nok til at tilspille sig en plads i et centerforsvar, der ellers ikke er startet alt for overbevisende med massere af personlige fejl.

    Christian Grindheim er vores nye mand på midten. Han har et meget imponerende CV og er bestemt en spiller, der har potientialet til at blive en succes. Han er ikke kommet brasende ind som en anden Ståle, men med Linderoth tog det også tid og jeg tror virkelig på vores nordmand. Han blev hentet relativt billigt i Holland (vores nye talentmark) og virker allerede som en sikker starter på et FCK hold, der pointmæssigt og ikke spillemæssigt er kommet godt fra land. Han virker ved første øjekast som en boks til boks spillere og forlydene er da også, at han er utrolig løbestærk. Han har manglet lidt kvalitet og sikkerhed i opspillet, men jeg har ikke rigtigt kunne vurdere om det er mangel på talent eller bare et spørgsmål om tilvænning.

    Sådan ikke rigtigt fløjspiller i en 4-4-2 og hellere ikke rigtigt angriber (som de står skrevet til at være på fck.dk), her har FCK signet 2 offensive spillere i form af Youssef Toutouh og Pape Pate Diouf. I samme kategori, så kan man nævne at Søren Frederiksen er kommet hjem fra lån. Toutouh virker som et teknisk stort talent og han skal vel bare i styrkerummet og vænnes til et højre tempo før man kan se om talentet kan bære. Jeg synes det er fornuftigt også at hente talenter i Storkøbenhavn og mon ikke det er et billigt forsøg på at finde et talent i baghaven (som man havde held med, da Zanka blev signet).
    Ting tager tid og vi må håbe at Diouf er et klassisk eksempel på dette. Da den store pengepung blev fundet frem, så blev der peget på en Diouf, som indtil nu slet ikke har imponeret. Det er en lidt mærkelig signing, da han nok passer bedst ind i en 4-3-3. Manden er ikke den angriber vi har skreget efter og han er ikke afløseren for Grønkjær og bør vel reelt ikke have en chance for at slå Vingaard af på venstrekanten. Der er blevet kastet mange penge efter ham og jeg håber at han bliver en succes. Han skal selvfølgelig have tid og en reel chance for at til spille sig en stamplads!

    Sidst men ikke mindst så er Nordstrand kommet tilbage. En utrolig klog spillere, som allerede har vist sin styrke. En spiller der måske ikke er af europæisk klasse, men han er klog og kan vise sig brugbar i løbet af sæsonen.

    Konklusion:

    Vi er ikke kommet styrket ud af transfervinduet, som ellers er det evige mål. Der er blevet snakket meget om skuffelse og skuffelsen over at komme svækket ud af transfervinduet kan gradbøjes. Man håber naturligvis altid på at komme bedre ud på den anden side, men lige netop dette vindue var utrolig svært. FCK mistede meget af sin stamme og sagde i vinters nej til en del millioner for at præstere sit ypperste i CL og færdiggøre den utrolig gode sæson. Hatten af for det!

    Jeg er ikke skuffet over, at vi umiddelbart er blevet lidt svækket og jeg vil også gerne give de nye spillere tid til at vise sig frem. Men når det er sagt, så har jeg lettere nervøs mave efter en alt andet end imponerende start rent spillemæssigt. Jeg har stor respekt for CV og hans arbejde i FCK, men indtil nu har det været det dårligste vindue i hans tid. Grindhem og Thomsen skal simpelthen forbedre sit spil de næste måneder og så skal Diouf selvfølgelig spille en afgørende rolle på holdet (alt andet vil betegne købet som en fiasko med den prislap)
    Sidst redigeret af superestrella : 31.08.11 kl. 19:18


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    ›Transfervinduet er næsten lukket og det ligner på ingen måder, at
    ›FCK overrasker med en signing i det sidste minut. Derfor er det
    ›på tide at gøre status:
    Det skal lige siges, at transfervinduet lukker i morgen 1.9 kl. 24.00 i Danmark. Ikke fordi jeg tror det betyder noget for tilgangen af nye spillere i FCK.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    182

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    På trods af at der på nuværende tidspunkt stadig er omkring 15 timer til at transfervinduet lukker i Danmark, tror jeg nu godt at vi kan konkludere at FCK ikke annoncerer yderligere tilgang i dette transfervindue.

    For første gang i rigtig mange transfervinduer, sidder jeg med en rigtig mærkelig fornemmelse i kroppen. Ikke at de tidligere vinduer ikke har medbragt sommerfugle i maven og en smånervøs holdning, men for første gang sidder jeg med følelsen af et transfervindue der virkelig har efterladt os svækket i forhold til i foråret.

    På trods af at CV har nedgraderet sine udtalelser fra at vi i tidligere tider skulle komme "styrket ud af vinduet" til nu at vi "ikke skal komme svækket ud af vinduet", mener jeg virkelig at dette vindue har slået fejl.

    Jeg er klar over at vi, forhåbentlig, ikke har set det fulde potentiale fra hverken Pate eller Grindheim, men det er jeg til gengæld bange for at vi har hos både Johnny Thomsen og vores islandske midtstoppere.

    Jeg kan kun ryste lidt på hovedet af at man budgetterer med en Champions League deltagelse, og vælger at lukke hullerne fra sidste års trup på den måde som man nu engang har gjort det. Og ja, jeg ved godt at vi, med vores nuværende trup, burde have slået Plzen over 2 kampe, men faktum er at det gjorde vi ikke.

    - Johnny Thomsen når aldrig i nærheden af Pospech's niveau.

    - Vi mangler for alvor en styrmand i forsvaret.

    - Pate Dioufs niveau hidtil, er ikke i nærheden af det Grønkjær diskede op med.

    - Grindheim har ikke vist sig at være den skraldemand, som folk have håbet på og som der skulle til for at lukke hullet efter William.

    - Roland Nilsson. Jah, der er vidst ikke så meget at sige. Mener stadigvæk at den rette man til at lede Skandinaviens bedste hold, burde kunne spotte at Claudemir ikke er angriber.

    Jeg sidder med følelsen af at det eneste positive der er sket i dette transfervindue er at vi ikke lod os friste af alle oliemillionerne, og sendte Damen afsted til ørkenen.

    /ntrm - Der savner William. Og Anton. Og Grønkjær. Og Oscar. Og Pospech. Og Ståle.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    alsvik Slettet

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    Det er set mange gange før at et hold har overrasket i Europa og gjort det overraskende godt - som FCK i sidste sæson.
    Det har - også for de andre klubber som har oplevet dette - givet en masse opmærksomhed til klubben og spillerne.

    Jeg kan ikke se at CV kunne have handlet anderledes og bedre.
    Ang. Pape Pate Diouf så håber jeg at vi på et eller andet tidspunkt får de evner at se, som var årsagen til at CV (Ståle eller Nilsson?) skrev ham på ønskelisten. Men indtil videre ser det ud til at vi har fået en ny Ailton ...

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    Et fint indlæg og jeg er meget enig i det meste.

    Dog forstår jeg ikke helt kritikken af Grinden. Som jeg ser det har han vist, at han kan blive en central person i forhold til at iscenesætte vores angreb - ikke mindst imod et etableret forsvar. Han har et godt blik for den direkte aflevering, og har samtidig nogle ganske fornuftige lange sideskift. Han er ikke en ny Kvist, men jeg er ganske sikker på at han bliver en stor spiller for os, måske ikke så meget som balancespiller men mere som midtbanegeneral. Hvorvidt han har de samme evner til at styre tempoet på holdet som Kvist havde synes jeg er svært at vurdere pt. - ikke mindst fordi holdet slet ikke er sammenspillet endnu.

    Ift vores start så har vi vundet 6 ud af 7 kampe i suppen. Det overstiger langt mine forventninger til et helt nyt hold. Spillet har ikke været lige godt, men vi har set momenter der er lovende. Desværre kiksede CL, men det mener jeg nu ikke er så overraskende. Et velsammenspillet Tjekkisk mesterhold skal give et helt nyt FCK hold problemer. At nogle så ser det som en fiasko at vi er ude ser jeg mere som manglende realitetssans. Nå, det var ikke fordi jeg ville flytte fokus væk fra transfers. Min pointe var blot, at jeg er fortrøstningsfuld selvom vi helt klart er svækket efter dette vindue.
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10


  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    Jeg synes egentlig, at der er én meget positiv signing og en ekstremt negativ af slagsen i dette vindue. Resten er vel i kategorien "det forventede".

    Gamboa har jeg set et par gange for Frederikstad og det bør kun være et spørgsmål om tid før han snupper pladsen fra JT. Gamboa har ubetinget klasse, og han vil kunne bidrage meget af det vi savner i offensiven pt.

    Diouf er på den anden side en af de mærkeligste handler i dansk fodbolds historie. Vores egen Hans Christians (for lige at stikke lidt til galehuset ude på landet), og langt, langt dårligere end Ailton. Ailton havde jo slet ingen mangler rent fysisk, og det boldmæssige talent var jo åbenlyst, men han var fra naturens side tildelt med en spilinteligens der ikke matchede det der kræves i international fodbold. Diouf virker totalt blottet for begge dele, og jeg tror simpelthen ikke på, at han bliver bedre med tiden. Læser man med i Norge, vil man da også hurtigt kunne se, at alle ser vores køb af Diouf, som noget nær den perfekte handel - for Molde! At han så samtidig ikke passer til FCK's system, fortæller jo også historien, om de handler der ikke blev til noget, og om, at CV i perioden før købet må have været ramt af panik, eller det der minder om det.

    Edit: Devil, der er godt træt af ordbogen på sin ellers dejlige og nye iPad!
    Sidst redigeret af Devil : 01.09.11 kl. 14:25

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    Diouf er på den anden side en af de mærkeligste handler i dansk
    fodbolds historie. Vores egen Hans Christians (for lige at stikke
    lidt til galehuset ude på landet), og langt, langt dårligere end
    Ailton.
    Meget enig i dit indlæg

    Jeg tillod mig allerede i forbindelse med købet af Diouf at sætte alvorlige spørgsmålstegn ved ham (og blev - naturligvis - svinet til på dette forum for forudsigelsen)

    Diouf er på vej til at få købet af Ailton til at se godt ud

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    ›Meget enig i dit indlæg

    ›Jeg tillod mig allerede i forbindelse med købet af Diouf at sætte
    ›alvorlige spørgsmålstegn ved ham (og blev - naturligvis - svinet
    ›til på dette forum for forudsigelsen)

    ›Diouf er på vej til at få købet af Ailton til at se godt ud

    Og det sjove er at Ailton har fået pæn succes efter sit skifte til Apoel. Det var jo faktisk næsten ham alene der med sine mål til 2 og 3-1 sendte dem i CL. Og så var det endda to fremragende mål.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    Dette vindue

    =

    EKSTREMT SKUFFENDE !!!
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !


  16. #10
    alsvik Slettet

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    Ved faktisk ikke helt hvorfor jeg har det sådan, men efter BIF og OB har signet hhv Rommedahl og Fall, synes jeg mindre godt om vores håndtering af vinduet.

    Men ok, vi har jo heller ikke så god erfaring med sidste sekunds handler (Junior/Laursen) og vi skulle jo have holdet klar lidt tidligere pga CL ...

    Orker ikke selv at gøre det lige nu, men jeg gad godt sætte OB's trup op overfor FCK's. Har OB ikke kun forstærket sig i dette vindue (Regi-fidusen, Fall og Skoubo)? Jeg synes de ser alt for gode ud ...

    Djemba, Utaka, Fall, Traore, HHA, Mendy ...
    Sidst redigeret af alsvik : 01.09.11 kl. 22:51

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    537

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    ›Orker ikke selv at gøre det lige nu, men jeg gad godt sætte OB's
    ›trup op overfor FCK's. Har OB ikke kun forstærket sig i dette
    ›vindue (Regi-fidusen, Fall og Skoubo)? Jeg synes de ser alt for
    ›gode ud ...

    ›Djemba, Utaka, Fall, Traore, HHA, Mendy ...

    For ej at glemme den OB spiller som jeg helt ville se i den hvide trøje: Espen Ruud

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    ››Orker ikke selv at gøre det lige nu, men jeg gad godt sætte OB's
    ››trup op overfor FCK's. Har OB ikke kun forstærket sig i dette
    ››vindue (Regi-fidusen, Fall og Skoubo)? Jeg synes de ser alt for
    ››gode ud ...
    ››
    ››Djemba, Utaka, Fall, Traore, HHA, Mendy ...

    ›For ej at glemme den OB spiller som jeg helt ville se i den hvide
    ›trøje: Espen Ruud

    Jeg er nu glad for, at jeg ikke er OB fan. Ja, de har hentet profiler til klubben og har mange fysisk stærke og store folk. En spiller som HHA scorer mål, men teknisk er han godt nok langt fra en spiller, jeg gerne ville se i FCK. Espen Ruud, Djemba-Djemba, Utaka og Fall er umiddelbart de eneste spillere fra OB, jeg gerne så i FCK.

  20. #13
    alsvik Slettet

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    ›Jeg er nu glad for, at jeg ikke er OB fan. Ja, de har hentet
    ›profiler til klubben og har mange fysisk stærke og store folk. En
    ›spiller som HHA scorer mål, men teknisk er han godt nok langt fra
    ›en spiller, jeg gerne ville se i FCK. Espen Ruud, Djemba-Djemba,
    ›Utaka og Fall er umiddelbart de eneste spillere fra OB, jeg gerne
    ›så i FCK.


    Espen Ruud, Djemba-Djemba, Fall og Utaka - det er immervæk også en del.
    Tror ikke jeg kan pege på et andet superliga-mandskab med 4 spillere som jeg gerne så i FCK ... ?!

    Og hvis vi nu kunne snuppe spillere fra OB, så tog jeg gerne Traore, Mendy og Bashkim med (de kunne jo få spilletid i stedet for Bergvold, Søren Frederiksen og Özdogan)

    :-)

    Edit: Sorry - det kommer jo helt til at lyde som om jeg er skabs-OB'er. Det ER JEG IKKE - men jeg er lidt skuffet over vores transfervindue. OB har gjort det godt i mange vinduer (bare se hvordan de forvaltede Fall tidligere (ind for 8 mill, ud for 35 mill)) men har naturligvis også trukket et par lodsedler i form af fx Djemba-Djemba og Mendy. Hvor fandt de egentlig Traore? Han er bomstærk og lynhurtig. Han mangler lidt taktik og spilforståelse, men kan sagtens blive deres næste guldfugl!

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    Hey er der nogen der ved hvad der er sket med Peter Larson som var udlejet. Han skulle da være tilbage til FCK igen, men han står heller ikke opført på FCK´s hjemmeside.....
    Har da ikke læst noget om at han skulle være blevet solgt.

  23. #15
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    407

    Re: Transfers sommer 2011 - Fakta

    ›Hey er der nogen der ved hvad der er sket med Peter Larson som
    ›var udlejet. Han skulle da være tilbage til FCK igen, men han
    ›står heller ikke opført på FCK´s hjemmeside.....
    ›Har da ikke læst noget om at han skulle være blevet solgt.

    Han træner ihvetfald med på 10eren. Kik nøje på nedenstående link:

    http://front.xstream.dk/fck/resources/swf/?id=238
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)
    By Dingo in forum Transferforum
    Svar: 689
    Sidste Meddelelse: 21.12.11, 09:27
  2. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3)
    By Bastiano in forum Transferforum
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 30.06.11, 19:45
  3. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)
    By Mr.Aller in forum Transferforum
    Svar: 592
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 14:01
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01
  5. Myter og fakta i konflikten!
    By tornadofck in forum De korte linier
    Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 24.08.04, 00:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •