Se afstemningsresultater: Karakter til CV & co for transferaktivitet sommeren 2011

Stemmeafgivere
299. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 12: gives for den fremragende præstation.

    1 0.33%
  • 10: gives for den fortrinlige præstation.

    6 2.01%
  • 7: gives for den gode præstation.

    55 18.39%
  • 4: gives for den jævne præstation.

    121 40.47%
  • 02: gives for den tilstrækkelige præstation.

    54 18.06%
  • 00: gives for den utilstrækkelige præstation.

    54 18.06%
  • -3: gives for den helt uacceptable præstation.

    8 2.68%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 18

Emner: Transfersommer 2011 - Bedømmelse af CV

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Transfersommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Superestrella har lavet en fin gennemgang af dem vi har måtte sige farvel til i dette transfervindue og dem vi har sagt goddag til i denne tråd, så nu er det tid til at bedømme CV & co arbejde. Hvilken karakter vil du give?

    Sidst redigeret af Martin A : 01.09.11 kl. 09:16

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Jeg venter lige til midnat - der sker vel ikke noget i dag, men vi har vel stadig 24 timer mere at gøre godt med, i forhold til de fleste andre ligaer?

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    alsvik Slettet

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Jeg synes det er væsentligt at tage CL-succesen med i betragtning. Alle ved der er blevet satset på CL og at CV derfor har ladet et par kontrakter løbe ud, og at succesen har skabt øget interesse for vores spillere. Det er set før med andre klubber - og det koster.
    Med det i mente giver jeg 7!

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Det er meget tidligt at bedømme CV. Jeg har givet karakteren 4, men betragter det mest som en slags standpunktskarakter. Det kunne være interessant at genoptage denne afstemning til vinter eller næste sommer. Til den tid vil alle indkøb have haft muligheden for at spille sig ind på holdet og vise deres værd.

    Jeg vil afslutte med at citere CV:
    "Jeg er meget uenig i at fælde dom over holdet og enkeltspillere på dette tidlige tidspunkt af sæsonen, men jeg er samtidig bevidst om, at vi gennem årene har bragt os i en situation, hvor vi må leve med, at vores omgivelser har stort behov for at bedømme os hårdt fra kamp til kamp", siger Carsten V. Jensen til Sporten.dk og fortsætter:

    - "Man må dog undre sig lidt, når særligt tidligere spillere med stor indsigt kan være så kategoriske i deres vurderinger. Jeg finder lidt trøst i, at vi gennem årene har oplevet tilsvarende kritik på enkeltspillere som f.eks. Linderoth, Hangeland, Pospech, N’Doye osv. Det er spillere, som de samme kritikere efterfølgende har ment er uundværlige i FCK".

    http://www.sportenkort.dk/nyhed/1317...re+t%F8rt+p%E5

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    ›- "Man må dog undre sig lidt, når særligt tidligere spillere
    ›med stor indsigt kan være så kategoriske i deres vurderinger. Jeg
    ›finder lidt trøst i, at vi gennem årene har oplevet tilsvarende
    ›kritik på enkeltspillere som f.eks. Linderoth, Hangeland,
    ›Pospech, N’Doye osv. Det er spillere, som de samme kritikere
    ›efterfølgende har ment er uundværlige i FCK".
    Og her kaster CV altså lidt røgslør ud, hvis du spørger mig.. Jeg kan i hvert fald ikke huske at have set hverken Linderoth, Hangeland, Pospech eller N’Doye på noget tidspunkt, vise så lidt personlig kvalitet som tilfældet er med Pape og Thomsen.

    Nuvel, Jeg havde på ingen måde forventet andet, end at holdets kvalitet ville falde hen over sommeren. Alt andet er i mine øjne udtryk for ren og skær utopi.

    Men når det er sagt, så virker lige præcis disse to herrer ikke som om, at de helt har det der skal til, for at nå et niveau, som vi kan forvente af start-11'er spillere. Det - kombineret med den rendyrkede fadæse det er, at Romme er endt på vestegnen - gør, at vinduet indtil videre ikke kan få andet end et 4-tal. Nå ja, og så havde et optimalt vindue nok også skiftet Santin ud med en ny angriber, der kunne sætte sig lidt mere igennem i europæiske kampe, men med Nordstrands tilbagekomst, går det måske an..
    Sidst redigeret af MBS : 01.09.11 kl. 13:51
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Og her kaster CV altså lidt røgslør ud, hvis du spørger mig.. Jeg kan i hvert fald ikke huske at have set hverken Linderoth, Hangeland, Pospech eller N’Doye på noget tidspunkt, vise så lidt personlig kvalitet som tilfældet er med Pape og Thomsen.
    Der kan kun konkluderes en ting ud fra det: Du husker ikke særlig godt.

    Personligt husker jeg ikke noget med Pospech, men de 3 andre blev utallige gange stemplet som stor-flop af både fans og presse. N'Doye står klarest i min hukommelse, fordi jeg selv synes han var ELENDIG. Hvis man efter hans første 5 kampe, havde sagt til mig: "Giv ham lidt tid, han bliver FCKs bedste angriber gennem historien", så havde jeg fået et hysterisk latteranfald. Han viste så dårlig tekniske færdigheder og så dårlig spilforståelse, at jeg ALDRIG havde troet, at han kunne blive bare halvt så god, som han er. Det siger naturligvis en del om mine evner til at vurdere fodboldspillere, men jeg var så absolut ikke alene.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    At halvdelen af vores startene markspillere + trænern ryger i samme vindue synes jeg bare ikke er godt nok. Slet ikke når det er lige op til den vigtigeste sæson i mange mange år. Så kan man diskutere herfra til julaften om hvad man skulle have gjort for at undgå det. Om man skulle have skudt nogen af dem af tidligere og dermed kørt nogen andre ind tidligere eller hvad man kunne have gjort er jo lige meget nu. men f.eks leje aftalen med jos hooiveld viste sig jo som håbløs og man måtte starte forfra. At Vingaard bliver skadet mod Chelsea har man jo vidst siden det skete, men det er trolds alt ikke CVs skyld, men han kan da i det mindste udnytte situationen til at få forlænget med Vingaard, det kan kun gå for langsomt!

    At vi så afløser vores nøgle spillere men spillere som aldrig har vist noget på højeste niveau synes jeg heller ikke er godt nok. (pånær Grindheim som trolds alt har en lang række landskamp på CV'et + fast spille tid i Holland)

    Rolle har fået en pointmæssig rigtig god start, dette redder CV lidt, ellers havde det ikke bare været dumpet, men helt ud af klubben.

    En lille finale fra min side er at jeg er meget skeptisk til købet af Diouf. Hvis han havde været gratis så ok, fin bredde spiller, men at vi har brugt boxen på ham giver ingen mening og virker håbløst. Okay hvis man havde hentet ham som kontra manden til de store kampe i ChL gruppespil giver det lidt mening her ville han kunne blive farlig ved siden af NDoye, men til superliga og EL er han useless. (håber egentlig jeg blir nød til at æde mine ord om Diouf, men tvivler)
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Forsvaret er klart svækket
    Midtbanen er klart svækket
    Angrebet har vi fået Nord tilbage hvilket er ok, men håber virkelig vi er efter Fall han kan hentes billigt og kender ligaen og har altid levert varen i DK,han må være den oplagte afløser for Damen!! Vi kan ikke holde på ham evigt desværre og nu kan hentes for for en slik(tænker ikke på løn)Hvis CV henter ham får han et 4 tal af mig ellers dunper han med et brag!!

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    ›Der kan kun konkluderes en ting ud fra det: Du husker ikke særlig godt.
    Det er uomtvisteligt, men jeg vover alligevel pelsen og giver mig selv ret..

    Lindes første tid på holdet kan nærmere sammenlignes med Grindes ditto.. Mange er ude og revse ham, men der er nu en gang forskel på det vi har set fra ham, og så fx Thomsen og Pape..

    Det samme kan siges om Pospa. Mange var efter hans defensive kvaliteter, men at han kunne noget frem af banen, stod da klart fra stort set dag 1.

    Osv osv.. Min konklusion er sådan set bare den, at der altså ikke har været mange i FCs historie, der har lagt så ringe ud som JT og Pape, og så gået hen og blevet profiler på holdet.. Jeg har endnu ikke set to gode individuelle aktioner fra de to spillere - og det kan man altså ikke klandre de andre for, som måske ikke præsterede fra dag 1, men som dog trods alt gav et par eksempler på deres individuelle kvaliteter i ny og næ..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Har været skuffet i en grad at der mangles ord !
    Sidst redigeret af Daniello/UC : 01.10.12 kl. 13:52
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !


  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    101

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Det er sgu for deprimerende efterhånden... ja, der er flere point på kontoen end normalt på dette tidspunkt af sæsonen, men klubbens ubetinget vigtigste kamp er tabt.
    Dette ER og bliver CV's ansvar. Han har ikke haft rimelige erstatninger klar, og der er på ingen måde bygget på det opnåede niveau. Han taler om det langsigtede arbejde, men hvorfor kan man "starte på en frisk" og tale om det langsigtede som en ny opbygning fra (stort set) nul?
    Det langsigtede arbejde er i min optik en kontinuerlig forbedring - muligvis med periodevise udsving.
    I forrige og dette transforvindue er der tale om en dramatisk svækkelse (forrige vindue fordi der ikke blev fundet spillere, der hurtigt skulle erstatte spillere med kontraktudløbi sommeren).
    Vinduet er endnu ikke lukket, men mit gæt er, at CV ikke har handler under opsejling men snarere bunkevis af forklaringer og åndssvag retorik om det langsigtede arbejde, svært at erstatte profiler, osv. osv.
    .........William Kvist RAUS!!!!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    84

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Min "lige ud af posen" begrundelse for karakteren 00. Advarsel: det bliver ikke kønt.

    - Først og fremmest: det kan ganske enkelt ikke komme på tale at så mange elendige dispositioner og handler er til 02 og dermed "bestået". CV dumper - eftertrykkeligt!

    - Værst af alt: at ansætte en taktisk ignorant og indlysende svag motivator som Nilsson. En mand der ingen meritter har (seriøst, hvem giver noget for et mesterskab i Allsvenskan?). Det gør mig alvorligt træt at høre CVs ævl om at finde en 4-4-2 mand fra "Hodgson skolen", eller hvad han kalder den. Herre jemini, hvor er det dog en fattig rekrutteringspolitik. Kom nu videre og tænk lidt nyt ind i det gamle. I øvrigt har FCK i min bog mest af alt brug for en inspirerende og velformuleret leder i nogenlunde øjenhøjde med truppen, og som leder udfra bestemthed. Nilsson har nul talegaver og karisma, men fremstår som et skvat uden principper, han kan vinde respekt på. Noget han i øvrigt heller ikke vinder på sine oftest forkerte eller mangelfulde analyser. Ligesom hans kommentarer om visse spillere (f.eks Nordstrand og TK), tyder på at han ikke har haft et tilstrækkeligt kendskab til dem på forhånd. Men først nu er ved at indhente denne helt basale viden. Manden er ikke kvalificeret til jobbet, længere er den ikke.

    - Næstværst: at efterlade holdets giftige spil over fløjene helt og aldeles vingeskudt. Dette ved at mene, at Thomsen og Diouf er rimelige erstatninger for Pospech og Grønkjær. Thomsen har ingen værdi på banens sidste tredjedel, sådan som Pospech havde. Og bedre bliver det ikke af den besværede boldomgang, han ofte demonstrerer selv i upressede situationer. Totalt fejlcast. FCK skulle bruge en angrebsback, ikke en teknikløs tonser med fight som spidskompetence. Diouf, jamen bliver det mere ynkeligt? 18 millioner for en spiller der ingen naturlig plads har i det system, man ønsker at spille. Og altså som erstatning for en spiller med 1-mod-1 situationer som speciale. Selv mange fans kunne se Dioufs utilstrækkeligheder på korte YouTube videoer. Hvorfor punger FCK så meget ud for nogle perioder med mål i Tippeligaen? De spiller elendig fodbold oppe nordpå i deres sekundaliga. FCK bør rekruttere med henblik på at forbedre sig i Europa. Særligt når der lægges så mange penge på bordet. Men nej, trods pralende udmeldinger om at man er rigtig godt inde i markeder som Holland og Portugal, så er Diouf alt man kan komme op med. Det stiller alvorlige spøgsmålstegn ved niveauet af den scouting, man foretager sig, og måske i endnu højere grad den filosofi, man handler ud fra.

    - Læg dertil at man også fejlcaster med købet af Grindheim. Jeg synes, at nordmanden er en udmærket spiller. Men han er bare ikke den rigtige til at afløse Kvist. Jeg har hovedrysten tilovers for CVs kommentar om, at Grindheim og Claudemir (i positiv forstand) vil blive en mindre forudsigelig midtbanekonstellation, end den Claudemir havde med Kvist. Spillet centralt er i stedet præget af forvirring i mangel på en klar rollefordeling. Så nej, CV, det er ikke blevet sværere for modstanderne at dæmme op. Det er blevet sværere for FCK at få en ordentlig organisation og et ordentlig opspil.

    - Til sidst: Hvorfor har man ikke forstærket sig på den plads, hvor langt de fleste er enige om at det er muligt - Santins plads. Det burde være oplagt. Jeg kan godt lide brasilianeren, men han har tydeligt mistet gnisten. Desuden har han tjent klubben fornemt. Lad ham dog prøve noget andet og find en ny makker til N'Doye.

    - Nej vent, til allersidst: CL er glippet trods en god lodtrækning. Man var end ikke i nærheden af at kvalificere sig, men blev reelt gjort til grin. Alt er naturligvis ikke CVs skyld, men hovedansvaret må placeres hos ham.

    Du har gjort i nælderne, CV.
    Af alle tyrannier er en folkeregering den kvalfuldeste, den åndløseste, ubetinget alt storts og ophøjets undergang Søren Kierkegaard: Om demokratiet
    Egeskov's Avatar

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    Det bliver et lille 12-tal herfra.

    Pierre ser ud til at blive en god afløser for Wendt, og han blev hentet i god tid. Thomsen styrker vores defensiv og med tiden kan Gamboa vel tage over og dermed har vi også en styrket offensiv. Sigurdsson erstatter Jos som tredjevalg centralt, hvilket er en fremgang. Grindheim er fast mand på et landshold, der ligger højere end Danmark på FIFAs rangliste, så det er et skridt op. Nordstrand er tilbage i mål- og landsholdsform. Absalonsen er hentet i god tid og skal i konkurrence med Vingaard og Djøf nok blive en gevinst. Djøf er den eneste, hvor man tvivler lidt på, om han kan holde - eller rettere om han kan være en øjeblikkelig forstærkning, sådan som hans prislap indikerer. Endelig undlod vi at hente Rommedahl, selvom han var gratis og billig i drift. Alt i alt skal der ikke mange lykkepiller til, før det hele ser ret flot ud.
    ♥ Santos ♥
    Strictly's Avatar

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    ›Det bliver et lille 12-tal herfra.

    ›Pierre ser ud til at blive en god afløser for Wendt, og han blev
    ›hentet i god tid. Thomsen styrker vores defensiv og med tiden kan
    ›Gamboa vel tage over og dermed har vi også en styrket offensiv.
    ›Sigurdsson erstatter Jos som tredjevalg centralt, hvilket er en
    ›fremgang. Grindheim er fast mand på et landshold, der ligger
    ›højere end Danmark på FIFAs rangliste, så det er et skridt op.
    ›Nordstrand er tilbage i mål- og landsholdsform. Absalonsen er
    ›hentet i god tid og skal i konkurrence med Vingaard og Djøf nok
    ›blive en gevinst. Djøf er den eneste, hvor man tvivler lidt på,
    ›om han kan holde - eller rettere om han kan være en øjeblikkelig
    ›forstærkning, sådan som hans prislap indikerer. Endelig undlod vi
    ›at hente Rommedahl, selvom han var gratis og billig i drift. Alt
    ›i alt skal der ikke mange lykkepiller til, før det hele ser ret
    ›flot ud.

    Enten har du tungen solidt plantet i kinden, eller osse er du på overdosis af dine lykkepiller :)

    Grindheim har vist meget meget lidt, og er muligvis et fejlkøb i den forstand at han ikke hører hjemme på et hold, der gerne vil være meget boldbesiddende (det er i hvert fald et fint bud man kunne læse i skakten på hvorfor han har så store problemer med at falde ind på holdet). At påstå at han skulle være et skridt op fra Kvist blot fordi han spiller på et højere rangerende landshold end det danske er i hvert fald en hurtig og letkøbt påstand. Gamboa må være meget langt fra FCK-standard, når han ikke engang har kunnet bruges som indskifter for JT, som har vist en del mangler (og det var så dagens eufemisme). Sigurdsson er habil, men ikke på nogen måde et skridt op ift. Antonsson, hvilket Sølvi jo heller ikke er. Diouf... oh well...

    Alt i alt et ret skrækkeligt transfervindue. At kvalifikationen til CL glippede er temmelig trist, givet den forholdsvis lette modstander, men kan dog et eller andet sted tilgives med et næsten nyt hold med en helt ny træner. At træneren kvajer sig i en grad, så ingen andre end muligvis han selv fatter tanken bag det, er så til gengæld voldsomt bekymrende.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  24. De følgende 8 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    416

    Re: Transfers sommer 2011 - Bedømmelse af CV

    ›Og her kaster CV altså lidt røgslør ud, hvis du spørger mig.. Jeg
    ›kan i hvert fald ikke huske at have set hverken Linderoth,
    ›Hangeland, Pospech eller N’Doye på noget tidspunkt, vise så
    ›lidt personlig kvalitet som tilfældet er med Pape og Thomsen.

    ›Nuvel, Jeg havde på ingen måde forventet andet, end at holdets
    ›kvalitet ville falde hen over sommeren. Alt andet er i mine øjne
    ›udtryk for ren og skær utopi.

    ›Men når det er sagt, så virker lige præcis disse to herrer ikke
    ›som om, at de helt har det der skal til, for at nå et niveau, som
    ›vi kan forvente af start-11'er spillere. Det - kombineret med den
    ›rendyrkede fadæse det er, at Romme er endt på vestegnen - gør,
    ›at vinduet indtil videre ikke kan få andet end et 4-tal. Nå ja,
    ›og så havde et optimalt vindue nok også skiftet Santin ud med en
    ›ny angriber, der kunne sætte sig lidt mere igennem i europæiske
    ›kampe, men med Nordstrands tilbagekomst, går det måske an..


    hangeland og posspech og damen hade osse start vanskeligheder. pospech hade problemet med sproget derfor tog det lidt tid at spille sig ind på holdet. damen skulle vende sig til klimaet. og hangeland spillede da ikke synderligt vidunderligt de første mange måneder...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)
    By Dingo in forum Transferforum
    Svar: 689
    Sidste Meddelelse: 21.12.11, 09:27
  2. Transfers sommer 2011 - Fakta
    By superestrella in forum Transferforum
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 16.09.11, 12:22
  3. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3)
    By Bastiano in forum Transferforum
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 30.06.11, 19:45
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)
    By Mr.Aller in forum Transferforum
    Svar: 592
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 14:01
  5. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •