Viser resultater 1 til 12 af 12

Emner: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    Selvom det synes mere at være reglen end undtagelsen, at man er landsholds-hater her på sidelinien, synes jeg nu en lille optaktstråd til kampen imorgen må være på sin plads. Om ikke andet så i manglen på Superliga-bold...

    Vi møder som bekendt Norge i en tæt EM kval. gruppe H. Stillingen ser pt. således ud:

    Kode:
    1	 Portugal	6	4	1	1	15	7	8	13
    2	 Norway		6	4	1	1	7	4	3	13
    3	 Denmark	5	3	1	1	7	4	3	10
    4	 Cyprus		5	0	2	3	5	12	-7	2
    5	 Iceland	6	0	1	5	2	9	-7	1
    Vi er bagud på point, dog med en kamp i hånden og alt andet end 1 point imorgen og vi kan vel godt glemme EM til næste sommer.

    For første gang i lang tid melder Morten Olsen om ingen skader og generel formfremgang.

    Jeg tror vi stiller op således:

    Thomas Sørensen
    Lars Jacobsen - Simon Kjær - Daniel Agger - Nicolai Boilesen
    William Kvist - Christian Eriksen - Niki Zimling
    Dennis Rommedahl - Nicklas Bendtner - Michael Krohn-Dehli

    Kampen bliver spillet i Parken (PARKEN, red.) for fulde huse, og knap 4 000 Nordmænd har sikret sig billet, så det skal nok blive muntert.

    Norge kommer med selvtillid fra deres fortjente 1-0 sejr over Island i fredags. Jeg gider egentlig ikke bruge tid på dem, men jeg ser da frem til Kvist vs. Grindheim-duellen på midten. Jeg føler mig rimelig overbevist om at Kvist trækker sejrrigt ud af den duel.

    Det bliver en tæt kamp. DK vinder 1-0 på mål af Agger.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    225

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    glimrende lille optakt..

    selvom jeg syntes Landsholdet og Morten O er lort og finder det en smule trist på DK's vegne at Lars Jacobsen (selvom jeg kun har love på ham) kommer til at spille højrebacken, så skal jeg da sidde og heppe på Danmark!
    og så ville det da ikke gøre mig noget hvis Grindheim og Hangeland gjorde det godt hehe..

    nogle der kan anbefale en god sportsbar, man kan se den på?
    "Hans fodboldhjerne var skudt tilbage til stenalderen. Jeg ved ikke, hvad det er for noget lalle-bold, han har spillet til Gold Cup..."
    Ståle om Atiba Hutchinsons tilbagevenden til FC København efter at havde været til Gold Cup.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    Er der nogen der ved om stemningstribunen til landskampe, er med faste pladser eller er der lidt mere anarki over det, altså som en rigtig stemningstribune stående, rygende, hashrygende øl kast eller er det morfar ligesom de normale pladser?
    Forza FCK
    Bazooka

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    ›Thomas Sørensen
    ›Lars Jacobsen - Simon Kjær - Daniel Agger - Nicolai Boilesen
    ›William Kvist - Christian Eriksen - Niki Zimling
    ›Dennis Rommedahl - Nicklas Bendtner - Michael Krohn-Dehli

    Det er og bliver mig en gåde at Kjær foretrækkes for Zanka. Ikke fordi Zanka ligefrem har spillet prangende i landskampe, men Kjær er en gedigen katastrofe - vel omtrent lige så underpræsterende på landsholdet, som Rommedahl er overpræsterende.

    ›Norge kommer med selvtillid fra deres fortjente 1-0 sejr over
    ›Island i fredags. Jeg gider egentlig ikke bruge tid på dem, men
    ›jeg ser da frem til Kvist vs. Grindheim-duellen på midten. Jeg
    ›føler mig rimelig overbevist om at Kvist trækker sejrrigt ud af
    ›den duel.

    Det er jo ikke mindst interessant, fordi de øjensynlig er temmelig forskellige spillertyper. Grindheim synes at være klart bedst som en slags "fri mellemrumsspiller", medens Kvist er kontrollerende og meget autoritativ midt. Det bliver derfor nok netop Kvists opgave at tage pynten af Grindheim.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    485

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    ›Er der nogen der ved om stemningstribunen til landskampe, er med
    ›faste pladser eller er der lidt mere anarki over det, altså som
    ›en rigtig stemningstribune stående, rygende, hashrygende øl kast
    ›eller er det morfar ligesom de normale pladser?

    Der er faste pladser. Og det er langt fra en rigtig stemningstribune. Det er nærmere Vejle og SønderjyskEs fanklubber, der har slået sig sammen om at spille tuba og slå på tromme.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    Det optimale udfald af denne kamp må vel være en dansk sejr, men med en fornuftig præstation fra Grindheim!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    Med tanke på mængden af nordmænd, som er ankommet til byen (jeg ved godt, der allerede bor for alt mange af dem i Kbh) og ud fra denne

    http://politiken.dk/sport/fodbold/EM...shold-stinker/

    Selv om nabofolket blot er blevet tildelt 3.800 billetter, som i øvrigt alle er blevet revet væk, vil mellem 10.000 og 15.000 tage turen til København efter drengenes vurdering - og de er alle krigsstemte
    hvilket måske nok er overdrevet, så tror jeg på, at alle sportsbarer har små julelys i øjnene ved tanken om tørstige nordmænd, for hvem prisen på en fadbamse til 40-50 kr ikke virker afskrækkende.

    - med tanke på mængden af norskere i min familie, er DK simpelthen nødt til at vinde denne kamp - håneretten er bestemt ikke at foragte:)))

    (ser lige min egne gentagelser og vælger at lade som ingenting;))
    Sidst redigeret af Elisabeth : 05.09.11 kl. 20:20
    "Hvis Brøndby holder op med at lyve om FCK, så skal vi nok lade være med at fortælle sandheden om Brøndby!"
    Elisabeth's Avatar

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    Faldt over et klip med to hyggelige nordmænd hos Norsk TV2 (nederste klip):

    Davy Wathne og Mini tror det blir et enormt trykk i Parken.

    - Det er en fantastisk fotballarena. En katedral for oss som elsker fotball, sier Wathne
    Og en lille analyse af det danske hold fra Frode Olsen.
    Sidst redigeret af rmjdk : 05.09.11 kl. 20:04
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    Hvis man synes sandsynligheder er sjove, og er ligeglad med om hjemmesider ligner noget katten har slæbt ind, så kan man lege lidt med Danmarks chancer for kvalifikation her: http://www.ligastat.dk/gruppespil/em2012.php

    De helt entusiastiske kendere vil genkende siden fra vores Champions League gruppespil. Blot med en hastig udskiftning af deltagere i gruppen :-)

    Der kan man rode lidt med sandsynlighederne for de resterende kampe i gruppen, og se hvordan Danmarks chancer er for at kvalificere sig til EM.

    De sandsynligheder, som jeg hastigt har gættet på, for de resterende kampe, betyder at Danmark PT har ca. 38% chance for at løbe med enten 1. eller 2. pladsen.

    Et nederlag til Norge vil betyde at chancen for en 1. eller 2. plads falder til 6-7%

    0-0 (og formentlig 1-1) vil betyde at vi ender foran Norge ved pointlighed, og giver os en samlet chance på ca. 27%

    Uafgjort 2-2 eller mere vil give Norge fordelen, og Danmark en samlet chance på ca. 20%

    En sejr er overraskende nok den bedste ide, og vil give Danmark en chance på ca. 82% for enten 1. pladsen (23%) eller 2. pladsen (59%).

    Det hele afhænger naturligvis ret kraftigt af mine arbitrære sandsynligheder. Jeg har sat sandsynlighederne for Danmarks resterende kampe til
    Kode:
    Kamp                1   x   2
    ------------------------------
    Danmark - Norge    40% 30% 30%
    Cypern - Danmark   10% 20% 70%
    Danmark - Portugal 20% 30% 50%
    Beregningerne tager hensyn til indbyrdes kampe, men kender ikke målscoren. Derfor står der at holdene deler en placering, hvis de er a' point og har fået lige mange point indbyrdes.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 06.09.11 kl. 13:34
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    ›Jeg har sat sandsynlighederne for Danmarks resterende kampe til
    Kode:
    Kamp                1   x   2
    ------------------------------
    Danmark - Norge    40% 40% 30%
    Den kamp skal jeg helt sikkert have lagt nogle penge på!

    mvh,
    -smølle

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    Danmark - Norge 40% 40% 30%
    Den kamp skal jeg helt sikkert have lagt nogle penge på!
    Ja, ja. Det er rettet nu.... :-(

    Hvorfor hænger du dig så meget i tal, der skal jo være plads til det menneskelige også :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #12
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Optakts- og kamptråd: Danmark - Norge 6. sep. 2011

    ››Er der nogen der ved om stemningstribunen til landskampe, er med
    ››faste pladser eller er der lidt mere anarki over det, altså som
    ››en rigtig stemningstribune stående, rygende, hashrygende øl kast
    ››eller er det morfar ligesom de normale pladser?

    ›Der er faste pladser. Og det er langt fra en rigtig
    ›stemningstribune. Det er nærmere Vejle og SønderjyskEs
    ›fanklubber, der har slået sig sammen om at spille tuba og slå på
    ›tromme.

    Jeg er blevet bedt om at sætte mig ned af vagterne på stemningstribunen til en landskamp, fordi de tykke jyder bag mig havde klaget. Heldigvis scorede Danmark, mens jeg diskuterede med vagterne, og så stoppede diskussionen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 29.08.11, 14:03
  2. Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 09.08.11, 17:06
  3. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 04.08.11, 12:58
  4. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 20.07.11, 01:11
  5. Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København 17.4.2011
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 17.04.11, 18:06

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •