Se afstemningsresultater: Går du ind for pyro og er det festligt!

Stemmeafgivere
479. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Går ind for pyro ligegyldigt hvad reglerne foreskriver!

    101 21.09%
  • Går ind for pyro, hvis det bliver lovliggjort!

    179 37.37%
  • Jeg er ligeglad!

    45 9.39%
  • Jeg er imod pyro ligegyldigt hvad reglerne foreskriver!

    145 30.27%
  • Jeg synes det er festligt

    168 35.07%
  • Jeg synes det er fesent!

    87 18.16%
Multiple Choice Poll.
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Afstemning Pyro!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Afstemning Pyro!

    Egentlig er der nok tråde om emnet, men eftersom der bliver smidt det ene postulat efter det andet, om hvor mange der går ind for pyro, så lad os da få nogle tal på bordet!

    Personligt er i jeg imod pyro på nuværende tidspunkt. Mit bedste og mest enkelte argument - det er ulovligt! Dernæst så synes jeg faktisk ikke det er særlig festligt (her kan jeg dog godt stå relativt alene). Endelig er sikkerhedsrisikoen også en faktor, der gør at jeg er imod pyro!

    Afstemningen har 2 valgmuligheder, da det er en kombination af 2 ting:

    1) Går man ind for pyro!
    2) Synes man pyro er festligt!

    Vh
    Torben

    EDIT:
    Efter flere kommentar omkring afstemningen, så er her min tanke!

    Man stemmer 2 gange:

    Del 1:
    - Går ind for pyro ligegyldigt hvad reglerne foreskriver! .... eller
    - Går ind for pyro, hvis det bliver lovliggjort! .... eller
    - Jeg er ligeglad! ... eller
    - Jeg er imod pyro ligegyldigt hvad reglerne foreskriver!

    Del 2:
    - Jeg synes det er festligt ... eller
    - Jeg synes det er fessent

    Tolkningen af de forskellige valgmuligheder:

    - Går ind for pyro ligegyldigt hvad reglerne foreskriver!
    Det er den autonome mulighed, hvor man går ind for brug af pyro om det er lovligt eller ej. Man er ligeglad med karantæneordninger og muligheden for at det kan udelukke fans fra at se kamp på udebane. Loven skal brydes indtil FCK overgiver sig og lovliggøre pyro.


    - Går ind for pyro, hvis det bliver lovliggjort!
    Altså man går ind for pyro, men mener det skal lovliggøres inden fans bruger det. Dette vil naturligvis ske under ordnet forhold, da det er lettere usandsynligt, at man bare slipper tøjlerne og siger fyr alt hvad i har af!

    Resten giver vel sig selv?
    Sidst redigeret af superestrella : 06.10.11 kl. 15:31

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Afstemning Pyro!

    Der mangler en mulighed: Jeg er ligeglad med pyro men er imod det så længe det er ulovligt
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Afstemning Pyro!

    Der er også stor forskel på, om pyro er lovligt og foregår på tribunerne og kan antændes af enhver, eller om det foregår foran tribunerne under kontrollerede forhold i samarbejde mellem fanrepræsentanter og klub.

    Jeg kunne ikke finde et svar, jeg ville stemme på.


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Afstemning Pyro!

    Lovliggjort betyder såklart under ordnede forhold, det er ihvertfald det jeg har stemt udfra. (Det er en utopi at forestille sig det nogensinde blev lovligt at stå i en menneskemængde og fægte med 800 grader varme nødblus efter 10 fadøl).

    Det er det folk burde bruge deres energi på. Istedet for latterlige protester og barnlige illusioner om at ledelsen er stor, dum og fæl og vil dem alt det onde og bare hader passion og stemning.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    2

    Re: Afstemning Pyro!

    ›Lovliggjort betyder såklart under ordnede forhold, det er
    ›ihvertfald det jeg har stemt udfra. (Det er en utopi at
    ›forestille sig det nogensinde blev lovligt at stå i en
    ›menneskemængde og fægte med 800 grader varme nødblus efter 10
    ›fadøl).

    ›Det er det folk burde bruge deres energi på. Istedet for
    ›latterlige protester og barnlige illusioner om at ledelsen er
    ›stor, dum og fæl og vil dem alt det onde og bare hader passion og
    ›stemning.

    Jeg kan så fortælle dig, som det nok også er skrevet andetsteds på dette forum, at den løsning har vi fra Sektion12's side gentagne gange tilbudt og endda haft møde om med ledelsen i Parken Sport & Entertainment. Men så kom Anders..........

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Afstemning Pyro!

    Jeg kan så fortælle dig, som det nok også er skrevet andetsteds på dette forum, at den løsning har vi fra Sektion12's side gentagne gange tilbudt og endda haft møde om med ledelsen i Parken Sport & Entertainment. Men så kom Anders..........
    Og hvad er Anders' muligheder så nu, når folk så fyrer lortet af alligevel?

    Hvis man rent faktisk synes at ovenstående er en fornuftig løsning, er det så den smarte strategi at overtræde forbudet?

    Det er jo som taget ud af min hverdag med ungerne. Anders KAN jo ikke lave reglen om nu. Så har man jo belønnet den totalt uacceptable adfærd.

    Det er mig en gåde, at folk ikke kan indse, hvordan man ville opnå mest.

    Og så vil jeg også godt lige slå et slag mod begrebet "kollektiv afstraffelse". Sådan som folk benytter det herinde, så er ALLE regler "kollektiv afstraffelse". Der er stor forskel på "straf", og så en regel / tiltag, der er indført fordi, der er opførsel man ganske enkelt ikke kan godtage. (Og det uanset om folk er enige eller uenige i om det burde godtages). Fakta er, at Parken vil undgå lys og diverse andre ting, og det føler de åbenbart kun de kan gøre, ved at lave yderligere restriktioner på udebane og S12.

    Det er jo ikke anderledes end f.eks. knivloven, som jo også er tåbelig i sin udførelse, men altså ikke er en kollektiv straf, selvom den "straffer" mig i form af mistet frihed.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Afstemning Pyro!

    ›Jeg kan så fortælle dig, som det nok også er skrevet andetsteds
    ›på dette forum, at den løsning har vi fra Sektion12's side
    ›gentagne gange tilbudt og endda haft møde om med ledelsen i
    ›Parken Sport & Entertainment. Men så kom Anders..........
    Jeg kan så fortælle dig, at noget nær den dummeste måde at bare komme tæt på den løsning, er at sætte sig i total opposition til ledelsen og opføre sig som små børn, hvis de ikke få sin vilje ned til mindste detalje lige med det samme.

    Selve jeres løsning er jeg (og adskillige andre, jvf. denne afstemning) for så vidt fuldstændig enig i, hvis i ønsker det under ordnede forhold, - Men at tro i kommer nogen vegne med at fyre op for det ene pyroshow efter det andet og skrige anti ps&e og karantænesange, det er hinsides latterligt og fuldstændig spild af ellers gode kræfter.

    Nogle gange skulle i prøve selv at æde en kamel eller to. Prøve selv at gå i de store sko i efterlyser hos ledelsen. Tænk engang, der kunne rent faktisk komme noget konstruktivt ud af det (ligesom der har været ved at gøre adskillinge gange, som med udvidet B tribune og andet - indtil man har spændt ben for sig selv for jeg ved snart ikke hvilken gang).

    Men det er vel bare vagterne og ps&e's slyld det hele. Naturligvis. Det er dem den er gal med. Hver eneste gang. Kamp efter kamp. Sæson efter sæson. År efter år (og ja jeg ved godt vagterne har lavet nogle fejl, men drop nu for fanden den offermentalitet i evig og altid ligger for dagen).

    Edit: Jeg kan se ougar kom først med nogle af pointerne mens jeg skrev dette indlæg - Men ja jeg er helt enig :-)
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"


  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    175

    Re: Afstemning Pyro!

    "(Det er en utopi at forestille sig det nogensinde blev lovligt at stå i en menneskemængde og fægte med 800 grader varme nødblus efter 10 fadøl).
    " ..........det må man så til gengæld nytårsaften :-( - heller ikke at jeg fatter det, når der ellers er så mange forbud i landet ....
    Du kan ikke være brilliant hver uge, blot forventes en 100% indsats HVER gang (citat: Bob Paisley, da Jan Mølby blev rekrut i Liverpools røde arme i 1984)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    32

    Re: Afstemning Pyro!

    vildt nok at over 273 synes Pyro er fedt på den ene eller anden måde, mens kun 125 er direkte imod. og 25 er ligeglade.

    måske flere end man tror er "skabs" pyrofolk :)

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Afstemning Pyro!

    Hvis pyro bliver lovliggjort så fint med mig, så man kan fyre det af under spiller indløb mv. under ordnede forhold.

    Jeg tror & håber ikke på at det nogensinde bliver lovligt at stå midt i en menneskemængde og fægte med et lys, så hvis det er afstemningens udgangspunkt så er jeg imod lige gyldigt hvad, men vil stadig medgive at det kan være festligt.

    Så jeg tillader mig at konkludere at afstemningen ikke kan bruges til noget som helst, sålænge det ikke er beskrevet 100% hvad det er man skal være for eller imod.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Afstemning Pyro!

    ›vildt nok at over 273 synes Pyro er fedt på den ene eller anden
    ›måde, mens kun 125 er direkte imod. og 25 er ligeglade.

    ›måske flere end man tror er "skabs" pyrofolk :)

    Man kunne nok have forventet en stor opbakning til pyro på SL. Man må give stemningsfolket, hvor iblandt at pyro også har den største opbakning, at de også er meget aktive på SL. Jeg er sikker på at opbakningen til pyro er meget mindre, hvis man spurgte publikum mere bredt.

    Jeg stemte selv imod, uanset lovgivning, da jeg er pisse bange for det skidt :)

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Afstemning Pyro!

    ›Jeg er
    ›sikker på at opbakningen til pyro er meget mindre, hvis man
    ›spurgte publikum mere bredt.
    Se dét tror jeg faktisk ikke du skal være så sikker på. Imodsætning til hvad mange tror, og hvad endnu flere på sektion12 tror, så har hverken ledelsen i klubben eller de fleste medfans det store imod sektion12 segmentet sådan helt generelt. Tværtimod faktisk. Mange værdsætter virkelig den enorme energi de ligger i tifoer, sange mv. Vi vil bare have de laver deres ting indenfor nogle ordentlige rammer, og i er stand til at sluge et par kameler og tage en smule hensyn. Det gælder med pyro, og det gælder med almindelig hensyntagen til sine medmennesker når man gebærder sig ude i landet som FCK'er.

    Det er egentlig ikke synderligt komplekst.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"


  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Afstemning Pyro!

    ›Se dét tror jeg faktisk ikke du skal være så sikker på.
    ›Imodsætning til hvad mange tror, og hvad endnu flere på sektion12
    ›tror, så har hverken ledelsen i klubben eller de fleste medfans
    ›det store imod sektion12 segmentet sådan helt generelt.

    Ja, det har jeg aldrig været uenig i. Jeg skrev at den største del af publikum, efter min vurdering, er imod pyro. Ikke at de var imod S12 og da slet ikke den gode stemning (sang, flag osv) som S12 også er kendt for.

    Men personligt har jeg ikke meget lyst til at stå tæt på pyro, hvilket holder mig fra at tage på udebaneture.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Afstemning Pyro!

    ››Se dét tror jeg faktisk ikke du skal være så sikker på.
    ››Imodsætning til hvad mange tror, og hvad endnu flere på sektion12
    ››tror, så har hverken ledelsen i klubben eller de fleste medfans
    ››det store imod sektion12 segmentet sådan helt generelt.

    ›Ja, det har jeg aldrig været uenig i. Jeg skrev at den største
    ›del af publikum, efter min vurdering, er imod pyro. Ikke at de
    ›var imod S12 og da slet ikke den gode stemning (sang, flag osv)
    ›som S12 også er kendt for.

    ›Men personligt har jeg ikke meget lyst til at stå tæt på pyro,
    ›hvilket holder mig fra at tage på udebaneture.

    Honse, jeg har da heller ikke lyst til at stå med et 800 gr lys lige ind i hovedet, holdt af en stiv kåd ungersvend, men at det skulle afholde dig fra at tage på aways, synes jeg er noget pjat, jeg har efterhånden været på rigtigt mange ture, indlands som udlands, har aldrig været i nærheden af at følt mig truet af romerlys og andre krudt ting....Der er masser af mulighed for at stå i sund afstand fra det.....
    Forza FCK
    Bazooka

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Afstemning Pyro!

    ›Se dét tror jeg faktisk ikke du skal være så sikker på.
    ›Imodsætning til hvad mange tror, og hvad endnu flere på sektion12
    ›tror, så har hverken ledelsen i klubben eller de fleste medfans
    ›det store imod sektion12 segmentet sådan helt generelt. Tværtimod
    ›faktisk. Mange værdsætter virkelig den enorme energi de ligger i
    ›tifoer, sange mv. Vi vil bare have de laver deres ting indenfor
    ›nogle ordentlige rammer, og i er stand til at sluge et par
    ›kameler og tage en smule hensyn. Det gælder med pyro, og det
    ›gælder med almindelig hensyntagen til sine medmennesker når man
    ›gebærder sig ude i landet som FCK'er.

    ›Det er egentlig ikke synderligt komplekst.


    Nu er det ikke for at ryge fuldstændig off-topic, men jeg ville være nogenlunde enig hvis det var at nedre B begyndte at lave sange, tifos, o.l. der handlede om spillerne/holdet og ikke var så småligt selvpromoverende som sangene har en tendens til at ryger over i...

    on-topic: med de "krav" der ligger fra S12 omkring deres "ret" til at vifte med fyrværkeri, så må den eneste løsning være at man laver et område på b-tribunen hvor man ikke må befinde sig uden at være uddannet festfyrværker (det koster kun 7'600 kr+moms!), og hvor man så kan få lov at stå med sine knaldperler+whatnot. Men det ville naturligvis være nødvendigt at man var ædru og ligeledes upåvirket af andre substanser. Så kan man så selv vurdere hvilke af disse forhold der nogensinde ville ha en reel chance for at være opfyldt under en fodboldkamp, let alone på nedre b.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Konsekvenser ved pyro i Eindhoven
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 271
    Sidste Meddelelse: 13.11.09, 17:06
  2. En lille Film(pyro)
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 21.01.05, 08:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •