Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 32

Emner: Carsten Vagn Jensens handler - et længere perspektiv

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Carsten Vagn Jensens handler - et længere perspektiv

    Siden Carsten V. Jensen tiltrådte som sportsdirektør d. 1. juli 2006 har FCK vundet mesterskabet fire ud af fem gange, vundet pokalen en enkelt gang, har været i Champions League to gange og i europæisk gruppespil to gange. Yderligere har CV med sin markante strategi om aldrig gå svækket ud af et transfervinduet lavet opsigtsvækkende indkøb af profiler til ligaen, som Jesper Grønkjær, Dame N'Doye og Pospech.
    Også blandt fansene nyder han stor tillid, og folk har flere gange kløet sig i håret over indkøb som ingen havde set komme, men som sidenhen har vist sig at være de rene guldfund.
    Dette er - helt overordnet - historien om Carsten Vs indtog på øverste niveau i FC København.

    Den lidt mindre italesatte historie fortæller dog også om en række spillerindkøb som ikke indfriede forventningerne, heriblandt FCK to dyreste indkøb Ailton og - i skrivende stund - Diouf, samt indtil videre 2 pinlige exits i kvalifikationen til CL.

    Tråden her er tænkt som et forsøg på at træde et skridt tilbage og diskutere de mange handler som CV har haft ansvaret for. Hvilke indfriede forventningerne, hvilke viste sig at være hits, hvilke var hverken fugl eller fisk, hvilke fejlede og hvilke handler var i bagklogskabens lys bare helt og aldeles forfærdelige.

    Som trådstarter har jeg en ide om at lade folk, der har meget mere forstand på fodbold end jeg, komme til orde og give deres besyv med. Altså at man opretter et svar med navnet på den spiller man ønsker at komme med en overordet vurdering af og så argumentere for, hvorfor vedkommende var en succesfuld transfer eller ej. Hvilke kriterier man ønsker at lægge til grund for dette vil jeg lade være op til den enkelte.

    Without much further ado, præsenterer jeg hermed den samlede liste over CVs handler:

    Ailton José Almeida
    Bryan Oviedo
    César Santin
    Christian Bolaños
    Christian Grindheim
    Claudemir Domingues de Souza
    Dame NDoye
    Fredrik Berglund
    Hjalte Bo Nørregaard
    Jacob Neestrup
    Jesper Grønkjær
    Johan Absalonsen
    Johan Wiland
    Johnny Thomsen
    Jos Hooiveld
    José Junior
    Kenneth Zohore
    Kim Christensen
    Lars Jacobsen
    Lasse Qvist
    Libor Sionko
    Martin Bergvold
    Martin Vingaard
    Mathias Jørgensen
    Mikael Antonsson
    Morten Nordstrand
    Nathan Coe
    Niclas Jensen
    Oscar Wendt
    Pape Pate Diouf
    Peter Larsson
    Pierre Bengtsson
    Ragner Sigurdsson
    Rasmus Würtz
    Roland Nielsen
    Saban Özdogan
    Sölvi Ottesen
    Søren Frederiksen
    Thomas Delaney
    Thomas Kristensen
    Ulrik Laursen
    Youssef Toutouh
    Zdenek Pospech

    Tak til Nipserstat.dk og hvis man vil se en mere detaljeret oversigt over tilgange henviser jeg til: hér.
    Sidst redigeret af Dingo : 28.09.12 kl. 13:36


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Carsten Vagn Jensens handler - et længere perspektiv

    Jesper Grønkjær 19/07/06
    Fredrik Berglund 19/07/06
    Oscar Wendt 19/07/06
    Hjalte Bo Nørregaard 09/09/06
    Lasse Qvist 30/11/06
    Saban Özdogan 03/12/06
    Ailton José Almeida 11/02/07
    Niclas Jensen 18/02/07
    Morten Nordstrand 18/07/07
    Rasmus Würtz 18/07/07
    Mikael Antonsson 28/07/07
    Libor Sionko 04/08/07
    Nathan Coe 15/09/07
    José Junior 08/03/08
    Zdenek Pospech 08/03/08
    Ulrik Laursen 08/03/08
    Thomas Kristensen 17/07/08
    César Santin 27/07/08
    Peter Larsson 27/07/08
    Dame NDoye 19/02/09
    Martin Vingaard 19/02/09
    Johan Wiland 16/04/09
    Thomas Delaney 16/04/09
    Kenneth Zohore 07/03/10
    Bryan Oviedo 05/05/10
    Sölvi Ottesen 18/07/10
    Claudemir 24/07/10
    Martin Bergvold 14/08/10
    Christian Bolaños 11/09/10
    Søren Frederiksen 11/09/10
    Kim Christensen 22/09/10
    Pierre Bengtsson 22/02/11
    Jos Hooiveld 06/03/11
    Johan Absalonsen 17/04/11
    Christian Grindheim 17/07/11
    Johnny Thomsen 17/07/11
    Pape Pate Diouf 17/07/11
    Roland Nilsson 17/07/11
    Youssef Toutouh 23/07/11
    Ragner Sigurdsson 27/07/11
    Lars Jacobsen 18/09/11

    Kronologisk rækkefølge hvis det kan hjælpe nogen.

    Beklager rodet, men den nægter at opfører sig.
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Rasmus Wurtz

    Dingo - fin ide, men det bliver nok lidt uoverskueligt! Lad os se. For at komme med en "ulovlig" vurdering af CV, så ligner det at han skal holde sig til at købe spillere under 10 millioner og lade andre om at købe dem over :).

    Rasmus Wurtz

    Han var det oplagte køb. Vi skulle finde en deffensiv midtbanespiller, som kunne afløse Linderoth. Wurtz havde et udenlandseventyr gemt i maven, han var en stor profil i superligaen og inde omkring landsholdet. Desuden havde han 6 mdr tilbage af sin kontrakt og kunne købes relativt billigt.

    Jeg klappede i mine hænder, da han blev købt og jeg tror vi var mange med store forventninger til Wurtz. Savnet af Linderoth ville stadig være stort, men Wurtz var nok manden, som med tiden kunne løfte opgaven. Han var blot 23 år og allerede inde omkring landsholdet.

    Forventningerne var der også! FCK og Wurtz var et godt match ifølge Morten Olsen:
    http://www.bold.dk/nyt/Morten-Olsen-...e-Wuertz-i-FCK

    Hvorfor blev han så ikke nogen succes. Det er bestemt ikke talentet som manglede og egentlig hellere ikke hans vilje, men selvtilliden kan spille alle et puds og når manglende selvtillid bliver blandet med skader, så kan en spiller åbenbart gå ned. Det kom meget bag på mig, han virkede afbalanceret og han ville passe godt ind i FCK-truppen.

    Dette var i mine øjne en oplagt handel, som ikke blev til en succes. Det er meget svært at klandre CV, Solbakken (det var hans ønskespiller) eller Wurtz selv. 2+2 gav bare ikke 4 i dette regnestykke, sjovt nok på samme måde som Larsson også var fint scoutet, men nok ender med at skulle forlade FCK uden at være slået igennem!
    Sidst redigeret af superestrella : 08.10.11 kl. 21:44


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Rasmus Würtz

    Jeg er meget enig, og for at tilføje en populær-analytisk og noget énøjet vinkel, var det efter fejlafleveringen mod Benfica, han gik ned. De første 5-6 kampe havde han så vidt jeg husker, været ganske rimelig uden at være prangende.

    En tværaflevering på egen banehalvdel, der blev opsnappet af en modspiller og førte til mål kan have slået bunden ud af selvtilliden. Det var en rigtig dårlig aflevering, som han kom til at høre meget for, så hvis man på helt uretfærdig og indskrænket vis skal tilskrive hans manglende selvtillid - eller begyndelsen på nedturen i København - kunne denne aflevering være en forklaring.
    Den har altid været min undskyldning for den ellers så sympatiske fyrs manglende præstationer i København.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Carsten Vagn Jensens handler - et længere perspektiv

    Ulrik Laursen
    Indkøbt for hvad mange fandt alt for dyrt, var gammel, langsom og virkede til at være på sit efterår.
    Han startede ikke for godt, han virkede ofte fejl placerede og hans manglede hurtigt blev ofte udstillet, han blev hurtigt ynglings ofret bland rigtigt mange fans, min selv inkl.
    Jeg mener dog han spillede sig op, han fik godt styr på forsvaret, og han står i mit sind nu som en af de bedste vi har haft dernede til at holde styr på tropperne, og mener han i den grad fik sat sit aftryk på vores hold, startede skidt, men fik spillede sig og, var en leder på holdet og fik sat et flot aftryk.
    Syntes han var et godt køb, måske lige et par mil for dyr (var det 10 mill?)

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    261

    Re: Carsten Vagn Jensens handler - et længere perspektiv

    Den høje pris på Ulrik skyldes dog at det var et panikindkøb kort før lukketid. Vi havde jo solgt Brede Hangeland og manglede en mand i det centrale forsvar - det vidste Kim Brink (OB's daværende sportsdirektør), og derved blev prisen skruet op. De millioner røg så direkte videre i Starts kasse, hvor OB, ganske kort efter salget af Laursen var offentliggjort, hentede Atle Roar Håland.

    Der er ingen tvivl om at CV nok havde fokus et andet sted i dette transfervindue. Han ledte med lys og lygte efter en egnet højre back, hvor man med indkøbet af Zdenek Pospech d. 23. januar må sige at han ikke ledte forgæves. Desuden var han opmærksom på kritikken af at vi kun af scoret 23 mål i efterårets 18 kampe, hvorfor købet af José Junior (der er et helt emne for sig selv) blev præsenteret få timer før Ulrik Laursen, begge d. 31. januar 2008.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    190

    Re: Carsten Vagn Jensens handler - et længere perspektiv

    Indkøbet af Ulrik Laursen var ikke de 18(?) mille værd blot for hans præstationer på banen, men måske han alligevel mere end betalte pengene tilbage. Han var eftersigende helt eminent at have i truppen, og han skulle have hjulpet Zanka helt fantastisk i sin udvikling. Derudover husker jeg en halvsæson hvor vores forsvar sejlede rundt, hvor Ulrik så kom tilbage og gjorde at der kom helt styr på det igen, og at vi igen havde et usædvanligt slagkraftigt forsvar.

    Så jeg synes bestemt at købet af Ulrik endte som en succes. En stor lederskikkelse i truppen, som delte ud af sine erfaringer, og som bestemt ville være interessant at se i en anden funktion i klubben på et tidspunkt!
    Denis Fucking Vavro


  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Carsten Vagn Jensens handler - et længere perspektiv

    Libor Sionko

    Libor Sionko fordi mandens tid i FCK rummer så store udsving at han efter hans exit er svær (for mig) endeligt at karakterisere.

    Libor kom som lidt af et WTF køb, kendte ham ikke rigtigt, som et flop fra Rangers men dog med et flot landsholds cv (nej ikke CV) og mine forventninger var derfor ikke de store omend jeg var enorm spændt på at se ham i aktion.

    Prisniveau ??? Jeg husker ikke prisen, men mener at han var forholdsvis billig.... anyone ??

    Hans præstationer : Libor udviklede sig hurtigt til en af tribunens yndlinge (i hvert fald der hvor jeg står) og på sine bedste dage, en stor profil og matchvinder, men også med en del anonyme præstationer og med tiden længere og længere imellem de berømte snapse. Det virkede som om han fra dag til dag spillede sig længere og længere ned i status og længere og længere væk fra start 11eren. Midt i det hele fik han så præsteret en flot flot slutrunde som gav genlyd langt udenfor vores snævre FCK univers uden det dog havde nogen væsentlig afsmitning på hans ophold her.

    Vil altid hylde Libor og købet af ham men mener at vi aldrig fik nok ud af ham og tror det handler om matchet imellem vores system og Libors kompetencer og i så fald falder det vel tilbage på scoutingen eller ?????

    Bad boy
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    50

    Re: Carsten Vagn Jensens handler - et længere perspektiv

    Nu skal man så også lige tage med at CV startede samtidig med Ståle og at Ståle havde endelig afgørelse på hvilke spillere der skulle komme.

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Claudemir

    Efter Atiba Hutchinson, som gjorde en fantastisk figur hos os, forlod til fordel for PSV Eindhoven i Holland, manglede vi gevaldigt en mand til at udfylde dette enorme hul på den centrale midtbane. Hvor Atiba røg til Holland fik vi en, for mange, ukendt spiller den anden vej. Der gik mange rygter om, at der var tale om en lottokupon, hvor CV udelukkende havde set youtube videoer af manden. Denne mand er selfølgelig Clademir Domingues de Souza.

    Hvis købet udelukkende var en lottokupon, så har vi i den grad vundet i lotto med dette køb. Mange frygtede at afsavnet af Atiba ville blive enormt. Jeg har ikke savnet ham. Claudemir kom til Byens Hold fra Vitesse hvor han havde været fast mand. Han har siden ankomsten været fast mand på holdkortet. Claudemir har været en af vores allerbedste spiller i det seneste år, hvor vi nød et kæmpe CL-eventyr. Jeg mener, at Claudemir var vores bedste mand igennem gruppespillet, hvor han bla. scorede mod Barca på hjemmebane. Claudemir er utrolig løbestærk og det var første gang, at spillere for Danske hold kom op på et løbemæssigt kilometer niveau i CL.

    Claudemir er efter min mening det bedste indkøb CV har lavet. Han har spilet fremragende og vist at han har niveau til CL. Jeg er meget usikker på, om der var tale om god scout eller en meget heldig lottokupon. Jeg er imidlertid også ligeglad, for jeg har fået en ny yndlingsspiller i FCK.

    Links: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...veau-med-serie
    http://onside.dk/nyheder/champions-l...fra-loberekord

    Edit: .. Og Claudemir var endda på GOAL.com's allstar hold for gruppespillet: http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Cha.../09/193848.htm
    Sidst redigeret af Maestro : 10.10.11 kl. 08:36

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Skriv navn i emnefeltet

    Kunne være fedt hvis folk som trådstarteren ønskede skrev navnet i emnefeltet på den spiller man skriver om.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Libor Sionko

    Libor Sionko

    bad boy wrote:
    Prisniveau ??? Jeg husker ikke prisen, men mener at han var forholdsvis billig.... anyone ??
    Han var ligeså billig, som magt i Klebben på Vestegnen(hvis man vel og mærke er Klebmand i forvejen), hvilket også bidrager til hans positive historie i København:

    Rangers var meget opsatte på at slippe for en ugeløn på angiveligt 13,000 £, hvilket betød at rygtet var at FC København slap for at betale transfer. Andre rygter gik dog på at der var betalt enten 90,000 £ eller 2-3 millioner kr.

    Alt i alt tyder det vel på at FC København maks har sluppet 3 mill, men nok givet ham en pæn ugeløn i forhold til standarden i klubben.

    Mvh. Steffen

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Carsten Vagn Jensen: the good, the bad or the damn ugly

    Der er i diverse tråde blevet skrevet en masse om CV's evner eller mangel på samme. Emnet er relevant og nu skal vi skal have det samlet ét sted (jeg har ikke kunne finde en samlet tråd andetsteds) - om den på sigt skal over i de lange linier må være op til DR (og CV selv).

    Yderst skrabet opsummeret går det ud på om CV klarer jobbet som sportschef godt eller dårligt.

    Argumenterne for og imod kan listes op og er tidligere blevet nævnt i flæng. Jeg synes dog at der mangler en nuance i debatten.

    Min opfattelse er at der ca. kan nævnes ligeså mange dårlige ting som gode ting han har udrettet (måske med en lille overvægt til de gode ting) - nogle vil så mene, at dér hvor han er gået fejl er større og mere betydningsfulde. Men jeg synes vi glemmer et sammenligningsgrundlag. Er det rimeligt at forvente 100% opfyldelse af alle drømmescenarier? Er det FCK's egen målsætning om CL (eller min. Europæisk gr.spil), Danmarksmesterskabet samt Pokalen hvert år og som minimum at gå usvækkede gennem transfervinduet?

    Skal man dele det mere op og give en række karakterer for forskellige dele, som trup, og sportslige resultater i den enkelte turnering?

    Umiddelbart synes jeg at det rimelige må være at vurdere ud fra FCK's egne opstillede parametre - derudover synes jeg måske at man bør medregne den menneskelige/virkelighedens faktor, som værende hvordan ville en anden have gjort det? hvad er dybest set realistisk? hvordan klarer sportschefer i lign. klubber eller ligaer sig.

    Med disse faktorer i betragtning mener jeg at CV har gjort det ok.

    Hvad mener I? Hvilke kriterier skal han bedømmes på og hvordan har han så gjort det?

    Vh Jacob

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  21. #14
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Carsten Vagn Jensen: the good, the bad or the damn ugly

    1 rigtigt godt år: 2010/11
    1 relativt dårligt år: 2011/12 (Vi vandt dog trods alt pokalen, og vi blev altså nr. 2 i ligaen. Hvad er succeskriterierne egentligt?)
    1 forhåbentligt godt år: Dette

    Læn jer nu bare tilbage, lad CV klare ærterne, og nyd ellers bare det gode fodbold vi spiller for tiden :)

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Carsten Vagn Jensen: the good, the bad or the damn ugly

    Citat Oprindeligt indsendt af vestjyde-fcker Se meddelelser
    1 rigtigt godt år: 2010/11
    1 relativt dårligt år: 2011/12 (Vi vandt dog trods alt pokalen, og vi blev altså nr. 2 i ligaen. Hvad er succeskriterierne egentligt?)
    Lige det år var succeskriteriet klart: At kval'e direkte til CL. Hvilket vi har kæmpet hårdt for for muligheden af gennem mange år. Det bommede, og kan vel betegnes som en af de mest misbrugte muligheder i dansk fodbolds historie. Svært at parkere skylden andre steder end hos træner og sportschef.

    1 forhåbentligt godt år: Dette

    Læn jer nu bare tilbage, lad CV klare ærterne, og nyd ellers bare det gode fodbold vi spiller for tiden :)
    Joeh. Som f.eks. mod Horsens i dag. Eller noget.

    Vi er stadig pænt ustabile, og det hænger naturligvis sammen med at problemerne på midtbanen stadig ikke er afklaret. Hvilket for resten også peger direkte mod sportschefen.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  24. De følgende 7 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Celtic - Dunfermline i FCK-perspektiv
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 16.09.06, 23:36
  2. Point, guld og mesterskaber - et historisk perspektiv
    By ottesen in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 05.04.06, 08:17
  3. Niclas Jensens reserve
    By Mark Robins in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 15:26
  4. det handler om følelser
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 01.10.03, 19:18

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •