Se afstemningsresultater: Sydamerikansk fodbold - hvad synes I?

Stemmeafgivere
40. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Jeg så meget gerne en større eksponering af sydamerikansk fodbold i danske og europæiske medier

    23 57.50%
  • Jeg har interesse, men synes det nuværende informations- og reportageniveau er ok

    1 2.50%
  • Jeg interesserer mig ikke for sydamerikansk fodbold, og er derfor ligeglad med dets eksponering

    16 40.00%
Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Sydamerikansk fodbold og den europæiske interesse - hvad mener I?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    170

    Sydamerikansk fodbold og den europæiske interesse - hvad mener I?

    Hej allesammen

    Efter at have boet mange år i Sydamerika, er jeg blevet meget fascineret af fodbolden og lidenskaben omkring denne på hele kontinentet.

    Det er mit generelle indtryk at mange europæiske fodboldelskere (deriblandt danske fans) deler min interesse, og har en stor lyst til at forstå hvad der sker, og hvorfor, på det sydamerikanske kontinent - men at dette virker uoverskueligt pga. vores mediers nærmest ikke-eksisterende dækning af sydamerikanske fodboldbegivenheder, såvel som pga. den sproglige barriere.
    (De fleste danskere, tyskere eller englændere har ikke de nødvendige spanske/portugisiske sprogkundskaber til at kunne læse med i online aviser, for eksempel).

    Jeg har forsøgt at kontakte bold.dk direkte, og spurgt, om ikke de ville være interesserede i at modtage flere updates fra fx. den brasilianske, argentinske og mexikanske fodboldliga, men fik aldrig et svar.
    Af samme årsag har jeg nu selv oprettet en ny blog om sydamerikansk fodbold.

    Det er tanken med denne at viderebringe opdateringer, nyheder samt at vise friske klips fra kampene mens turneringerne foregår, for at give den ikke-latinamerikanske fodboldelsker et let, hurtigt og aktuelt indblik i den nuværende situation på det sydamerikanske fodboldkontinent.

    Udover den ublu selveksponering dette indlæg medfører, vil jeg meget gerne høre Jeres holdning til sydamerikansk fodbold som sådan.
    Både på landsholds- såvel som klubniveau.
    Hvad er Jeres holdning til det? Er det noget I gerne ser og/eller godt ville kende mere til?

    Niveauet på banen er højt, og stemningen på tilskuerpladserne vild og fanatisk - men deler I "menige" danske fodboldfans min opfattelse vedr. den sydamerikanske fodboldinteresse, jeg mener at kunne se i Europa/Danmark. En underudnyttet interesse, som stadig ligger brak grundet den manglende eksponering/forståelse for ligaernes sammensætning og manglende information vedr. aktuelle resultater og events?

    I er alle meget velkomne til at besøge bloggen, såvel som at kommentere på den, uanset om I vælger at gøre det her eller på selve siden.
    Jeg er nemlig meget nysgerrig efter at høre, om I finder den interessant, om I har interesse for området, samt at høre om evt. forslag til forbedringer på siden. Ting der mangler eller kunne gøres bedre/anderledes.

    Bloggen findes her:
    http://latinfootball2000.wordpress.com/

    Hvis I har personlige oplevelser i forbindelse med sydamerikansk fodbold ville det også være spændende at høre om. Jeg er nysgerrig efter at vide, hvordan andre danske fans har oplevet denne passion.

    Mvh Hemme

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Sydamerikansk fodbold og den europæiske interesse - hvad mener I?

    Jeg er vild med sydamerikansk fodbold, der på godt og ondt på mange områder er mere ekstrem end europæisk.

    Hvis man eksempelvis var træt af, at Ståle hentede for mange gamle æsler til FC København, skal man nok være glad for, at man ikke er fan af paraguayanske Libertad.
    Den nye sæson startede i weekenden, og til den har de forstærket sig med
    Roque Santa Cruz (40 år)
    Ignacio Don (39)
    Cristian Riveros (39)
    Miguel Samudio (35)
    William Mendieta (33)
    og vårharen Hernesto Caballero (30)

    Det virker som et godt supplement til en trup, der i forvejen råder over Martin Silva (38), Daniel Bocanegra (34), Luis Cardozo (33), Ivan Piris (32), Diego Viera (30), Marcelo Diaz (35), Camilo Mayada (31), Lorenzo Melgarejo (31), Antonio Bareiro (32), Oscar Cardozo (38). De må vist have mulighed for at stille op med et af verdens ældste professionelle hold, selvom gennemsnitsalderen i weekendens kamp kun var på 31.

    Strategien synes dog at virke, da Libertad lagde ud med en 6-1-sejr på udebane. Blandt andet på tre mål af 18-årige Julio Enciso - som jeg i øvrigt spår en stor fremtid :-)
    HIC SUNT LEONES

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Sydamerikansk fodbold og den europæiske interesse - hvad mener I?

    Et andet kuriosum fra denne weekend stammer fra Bolivia, hvor klubben Blooming var ramt af sanktioner efter noget økonomisk rod, så de ikke kunne registrere alle deres spillere. Det betød blandt andet, at de gav debut til den 15-årige målmand Yassier Sanchez, der vel er omkring 165 cm høj. På billedet nedenfor trøstes han af modstandernes angriber, der er 184 cm.

    Storklubben Bolivar var på besøg, og Blooming indkasserede et nederlag på 7-0. Velkommen i de voksnes rækker!

    HIC SUNT LEONES


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Sydamerikansk fodbold og den europæiske interesse - hvad mener I?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Strategien synes dog at virke, da Libertad lagde ud med en 6-1-sejr på udebane. Blandt andet på tre mål af 18-årige Julio Enciso - som jeg i øvrigt spår en stor fremtid :-)
    Libertad er stadig godt kørende med det bundrutinerede hold - og ovennævnte Enciso spiller i øvrigt i Premier League nu.
    De vandt det første halvårsmesterskab i sikker stil med ti point ned til nummer to og styrer mod endnu en titel i Clausuraen, og selvom kalenderåret for deres vedkommende byder på et skrapt kampprogram med hele 54 kampe (2 x 22 i ligaen og ti kontinentale), har de stadig plads til nogle af de VIRKELIG gamle drenge, der dog bliver doseret lidt mere nu.

    Martin Silva (40) i målet står fast, Cristian Riveros (40) på midtbanen er blevet rotations-/backupspiller på sin gamle dage, mens legenderne Oscar Cardozo (40) og Roque Santa Cruz (42) deler spilletiden i angrebet mellem sig. Cardozo er tilmed ligatopscorer. Det er alt i alt ret vildt, og jeg gad nok vide, om noget andet professionelt hold i et lands bedste række i nyere tid har haft fire spillere på 40+ på banen i samme kamp.

    Det pjat med, at det er for sent at se Zanka og Delaney genforenet med en genrejst Cornelius, kan de da i hvert fald ikke tage seriøst i Asuncion :-)
    HIC SUNT LEONES

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Sydamerikansk fodbold og den europæiske interesse - hvad mener I?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Libertad er stadig godt kørende med det bundrutinerede hold - og ovennævnte Enciso spiller i øvrigt i Premier League nu.
    De vandt det første halvårsmesterskab i sikker stil med ti point ned til nummer to og styrer mod endnu en titel i Clausuraen, og selvom kalenderåret for deres vedkommende byder på et skrapt kampprogram med hele 54 kampe (2 x 22 i ligaen og ti kontinentale), har de stadig plads til nogle af de VIRKELIG gamle drenge, der dog bliver doseret lidt mere nu.

    Martin Silva (40) i målet står fast, Cristian Riveros (40) på midtbanen er blevet rotations-/backupspiller på sin gamle dage, mens legenderne Oscar Cardozo (40) og Roque Santa Cruz (42) deler spilletiden i angrebet mellem sig. Cardozo er tilmed ligatopscorer. Det er alt i alt ret vildt, og jeg gad nok vide, om noget andet professionelt hold i et lands bedste række i nyere tid har haft fire spillere på 40+ på banen i samme kamp.

    Det pjat med, at det er for sent at se Zanka og Delaney genforenet med en genrejst Cornelius, kan de da i hvert fald ikke tage seriøst i Asuncion :-)
    Bare lige til sammenligning, så har der i Superligaens historie været 3 spillere på 40+ år - alle 3 målmænd: Per Poulsen spillede 23 kampe for os, John Hansen spillede 16 kampe for Næstved og Lars Høgh spillede 33 kampe for OB. Ældste markspiller er Thomas Helveg, som spillede 6 kampe som 39-årig.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 03.01.06, 20:16
  2. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 20.04.05, 18:17
  3. Hvem får den store europæiske tud?
    By ottesen in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 30.05.04, 20:39
  4. Version 2: Hvem får den store europæiske tud?
    By ottesen in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 23.04.04, 12:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •