Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand på midten

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand på midten

    Der kan vist næppe være nogen tvivl om, at William Kvists afløser endnu ikke er fundet. Grindheim er tydeligvis ikke nogen erstatning på den position, hvilket vi i den grad har måttet betale prisen for - tydeligst i de europæiske kampe samt kampen mod FCN i Parken.

    Derfor må det alt andet lige være førsteprioriteten i næste transfervindue, hvorfor jeg synes vi burde have en tråd med bud på hvem det skulle være.

    Det mest iøjnefaldende bud i øjeblikket er Anthony Annan, der pt. er udlejet til Vitesse fra Schalke resten af sæsonen. Til dem, der ikke ved hvem han er, kan det siges, at han er en udpræget balance-spiller, der er fornuftig i pasningsspillet, men som helt klart har sine styrker som defensiv stabilisator. Han har tidligere været rygtet til mange storklubber efter hans fremragende præstation med Ghana under VM 2010. Kan vi bringe ham tilbage på dette niveau, ville han uden tvivl være en markant forstærkning.

    Spørgsmålet er så om det er realistisk. Jeg synes godt man kan argumentere for, at det var i hans interesse, at komme til en klub, der er garanteret Champions League. I hvert fald har han tilsyneladende ikke nogen fremtid i Schalke:
    http://www.bold.dk/nyt/Annan-faerdig-i-Schalke

    Desuden har han i store dele af denne sæson siddet på bænken i Vitesse (dog er han begyndt at spille igen i de sidste 2 kampe). Derfor ser jeg det ikke for usandsynligt, at Annan kunne havne hos os.

    Om det overhovedet er muligt at købe en spiller fri, der er udlejet til en anden klub, ved jeg ikke, men hvis det er muligt, så må det antages at vi kan lave en fornuftig handel med Schalke.

    Hvad mener i om det og hvem ser i ellers som potentielle løsninger?

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    84

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Smukke Pølle tilbage!

    Jeg tror på, at det er muligt at få Christian Poulsen tilbage når hans nuværende kontrakt udløber med Evian. Så har han været væk så længe at han kan nyde forskerløn (ret mig her hvis jeg er skæv på den), og han vil være min drømmesigning.

    /Jacob - Der beklager manglen på links.
    Sidst redigeret af Bumme : 04.11.11 kl. 10:36

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Hvis ellers han kan købes fri fra OB til en rimelig pris, er Kalilou Traoré også et bud

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    ›Hvis ellers han kan købes fri fra OB til en rimelig pris, er
    ›Kalilou Traoré også et bud

    Traoré er ikke fast mand i Odense, og har endnu ikke vist at han kan holde højt niveau over en længere periode. I enkelte kampe har han vist fine ting, for dernæst enten at forsvinde helt ud af de næste eller udelukkende gøre sig dårligt bemærket med tåbelige frispark. Endvidere går rygterne jo på at han er del af den gruppe af spillere, hvis træningsindsats lader meget tilbage at ønske i Ådalen.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Izunna fra FCM har godt nok først kontraktudløb i sommeren 14, men har på sent som i denne uge udtalt sig, at han var klar til at komme videre til en større (udenlandsk) klub.

    Jeg synes, han er en spændende og agressiv midtbanetype, men er måske nok noget i tvivl om, hvorvidt han er tilstrækkelig defensivt orienteret og erfaren nok til at kunne gå ind og være en defensiv ledertype på FCK's hold.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    AGK

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Smukke Pølle tilbage!

    Jeg tror på, at det er muligt at få Christian Poulsen tilbage når hans nuværende kontrakt udløber med Evian. Så har han været væk så længe at han kan nyde forskerløn (ret mig her hvis jeg er skæv på den), og han vil være min drømmesigning.

    /Jacob - Der beklager manglen på links.
    Havde nærmest glemt ham. Er helt enig i din betragtning, da vi i Christian Poulsen potentielt også kan få en leder til holdet. Men som du også selv pointerer så er det næppe en mand, der kan hentes i januar transfervinduet.

    Kalilou Traoré og Izunna
    Begge er gode bud, men må alt andet lige ses som spillere på 2. hylde. Det er imidlertid ikke urealistisk, at vi kan komme til at måtte nøjes med valg herfra i det nye transfervindue.

    Begge to er unge spillere, der har vist at de har et respektabelt niveau. Izunna ser jeg umiddelbart, som den der ville passe bedst ind på holdet, da han efter min bedste overbevisning er en klassisk midtbane-oprydder (lidt ligesom Anthony Annan), mens Traore er lidt for offensivt indstillet ift. hvad jeg mener vi har brug for. Desuden har Izunna vist, at han sagtens kan slå præcise, lange afleveringer både i dybden og i sideskift, så det er bestemt en spiller, der også vil kunne begå sig i pasningsspillet. Dog synes jeg bestemt ikke man skal udelukke Traore, da jeg synes han har vist klasse til trods for han er lidt svingende (Villarreal kampen hjemme er et godt eksempel). At han ikke spiller fremfor Chris Sørensen er mig personligt en gåde.

    Desværre bliver ingen af dem lette at hente, da de har kontrakt frem til hhv. sommeren 2013 og 2014.

    http://www.totalbold.dk/news.php?readmore=9241
    http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...med-traor.aspx

    Nu kender jeg ikke det helt store til Izunna's lederegenskaber, men ellers er det nok ikke en decideret leder vi får med nogen af de to.

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Et frækt bud kunne være ham her.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Tettey

    Hans ophold i Rennes har været plaget af lidt skader hist og her (dem plejer vi at have godt styr på i Kbh.), og ligger bl.a. og kæmper med supertalentet Yann M'Vila om en plads på den defensive midtbane. Det der også kunne tælle som et plus er at han kender Grindheim fra landsholdet, så det kunne være et super match. Han står listet til at koste i overkanten af 20 millioner kr. så CV skal have en solid slat penge op af lommen.

    http://www.transfermarkt.de/de/alexa...ler_12384.html

    Han er i sin bedste alder (25), så han ville kunne skrive en god kontrakt med os, og stadigvæk nå at komme uden for Skandinavien igen. Det der skulle kunne lokke ham er med 100% sandsynlighed CL, og det at få regelmæssig spilletid.

    I min verden er han et super match for os.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Annan, Tettey & Poulsen er i hvertfald så pas interessante emner, at man med vores nuværende situation må forvente CV gør et forsøg.

    Personligt synes jeg stadig Djemba-Djemba ville være super i FCK trøjen. Ja, jeg kender også alle historierne fra Odense, men helt ærligt, fandtes de historier ikke, var han alligevel ikke i nærheden af at spille i den danske liga. Djemba-Djemba tror jeg ikke ville falde igennem i Champions League og har præcis mange af de egenskaber vi søger. Det er måske lidt satset, men det må man også gøre af og til, og er han upopulær i Odense så er det en mulighed.

    Også selvom det ligger langtfra CV og hans "vi kører det hele sikkert" stil - som gav os Grindheim.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Et andet klassisk bud er self:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Derek_Boateng

    Han har efterhånden spillet både i Köln, Panathinaikos, Beitar Jerusalem, Getafe og AIK; og må stadig være en fremragende spiller. Mange husker ham sikkert stadig fra Beitar kampen i Parken. Fulham er åbenbart ude på at låne ham fra den ukrainske klub hvor han pt ikke spiller meget, men falder det ikke på plads, så kunne CV jo stå klar i kulissen.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Der kommer mange meget urealistiske bud i denne tråd.

    Lad os lægge ud med Derek Boateng. Han var fast mand i Getafe i to sæsoner, og at han så vælger at flytte til Ukraine, skyldes efter al sandsynlighed udelukkende $$$. Han får næppe under ti millioner kroner om året, og derfor tvivler jeg stærkt på, at han pludselig skulle få lyst til at halvere sin hyre for at komme til superligaen. Han er i øvrigt fast mand i Dnipro, så at han ikke skulle spille særligt meget, er forkert. Siden sin ankomst har han vist kun misset en kamp, og det var pga. karantæne.

    Tettey, ikke decideret stamspiller hos Rennes, pt. nummer seks i Frankrig og med i Europa League, men han har dog været på banen i ni ud af tolv ligakampe og starter inde i alle kampe i Europa og pokalturneringer. Desuden fast mand på det norske landshold. Igen må jeg sige, at det er svært at få øje på, hvorfor han skulle gå ned i løn for at komme til den spændende danske liga, når han allerede spiller et sted med større udfordringer og ellers formentlig vil have masser af andre muligheder.

    Annan får også en meget høj løn i Schalke, som nyrige Vitesse så åbenbart kan matche i denne sæson, men jeg tvivler på, at vi kan. Han kan ikke helt udelukkes, men han var vist ret opsat på at komme væk fra Skandinavien, så hvis han ellers holder et fornuftigt niveau i Æresdivisionen, tror jeg at større klubber nok skal bide på - hvis Schalke fortsat vil af med ham efter sæsonen.

    Den i mine øjne mest realistiske mulighed må fortsat være Christian Poulsen, da han simpelthen af åbenlyse årsager kan tænkes at have interesse i at søge mod Danmark. Hvis det lykkes at hente ham hjem, vil det også give den samme ro som med Grønkjær, at man har en spiller, der vil slutte karrieren i klubben og ikke bare ser den som et springbræt til at komme videre. Jeg tror på den - ellers kan jeg heller ikke gennemskue, hvorfor det kun blev til en etårig kontrakt med Evian, hvis ikke det er planen at vende hjem til sommer.
    HIC SUNT LEONES

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Hvis vi med den position vi har i Europa (og som forhåbentligt forstærkes yderligere med CL de næste par sæsoner) ikke kan drømme, især på et forum (!), om spillere der tjener 8-10 mio årligt, og er i problemer i deres nuværende klub, så har vi mistet hele essensen af det FCK har været de sidste snart 20 år.

    Klubben der tør sætte overliggeren højt. En klub der tør prøve at hente de spillere som det mislykkedes at hente 9 af 10 gange, for så at se det lykkedes den ene gang.

    Desværre har du ret med Boatengs spilletid i Ukraine, og jeg er for så vidt enig i det sandsynligvis vil mislykkedes med alle de signings. Men noget at det jeg netop elsker ved FCK, kontra provensielle klubber med deres røv-kedelige frikadelledanske tankegang er sgu at man tør drømme lidt. Også om det der måske nu ser urealistisk ud. Hvis man ikke drømmer. Og ikke prøver. Så er der sgu aldrig noget der lykkedes. Og spillere af den kaliber skal vi sgu turde drømme om, hvis vi vil manisfestere os som en permanent CL klub.

    Så kan vi lade CV om at signe J. Thomsen, TK og Grindheim når vi som forventet misser de store signings. Men de er godt nok ikke synderligt interessante at drømme om på et forum.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Der kommer mange meget urealistiske bud i denne tråd.
    Jeg synes at urealistisk er et forkert ord at bruge om de nævnte spillere, men du har uden tvivl ret i at der er visse spillere, der er mindre sandsynlige. I kraft af de resultater vi har leveret i Europa over de sidste par år og med den udsigt til Champions League næste sæson (og hvis ikke de schweiziske/østrigske hold leverer en sensation, så også sæsonen 2012/2013 igen i kraft af et mesterskab), så synes jeg godt vi kan tillade os at spekulere - hvilket vi måske ikke kunne for bare 1-2 år siden.
    Og så synes jeg at puma har en ganske fin pointe:

    Klubben der tør sætte overliggeren højt. En klub der tør prøve at hente de spillere som det mislykkedes at hente 9 af 10 gange, for så at se det lykkedes den ene gang.
    Det er jo bare den ene topklasse-spiller, som skal sige ja.

    Når det så er sagt, vil jeg sige, at du formentligt har ret mht. Derek Boateng:

    Lad os lægge ud med Derek Boateng. Han var fast mand i Getafe i to sæsoner, og at han så vælger at flytte til Ukraine, skyldes efter al sandsynlighed udelukkende $$$. Han får næppe under ti millioner kroner om året, og derfor tvivler jeg stærkt på, at han pludselig skulle få lyst til at halvere sin hyre for at komme til superligaen. Han er i øvrigt fast mand i Dnipro, så at han ikke skulle spille særligt meget, er forkert. Siden sin ankomst har han vist kun misset en kamp, og det var pga. karantæne.
    Jeg kan se at Alexander Tettey bliver nævnt her, som uden tvivl må klassificeres som en spiller på øverste hylde ift. hvad vi realistisk set kan håbe på. En spiller jeg meget gerne så i klubben, da han uden tvivl vil kunne løfte holdet.

    Tettey, ikke decideret stamspiller hos Rennes, pt. nummer seks i Frankrig og med i Europa League, men han har dog været på banen i ni ud af tolv :ligakampe og starter inde i alle kampe i Europa og pokalturneringer. Desuden fast mand på det norske landshold. Igen må jeg sige, at det er svært at få øje på, hvorfor han skulle gå ned i løn for at komme til den spændende danske liga, når han allerede spiller et sted med større udfordringer og ellers formentlig vil have masser af andre muligheder.
    Jeg tror bestemt ikke en spiller, som Tettey, er tilfreds med hans situation i Rennes, men omvendt tror jeg også det er lidt for tidligt at rygte ham væk. Hvis han skulle ryge er det nok nærmere til sommer, hvis han altså ikke får mere spilletid. Nu så jeg ikke Rennes kamp mod Celtic, men kan da se han blev pillet ud i pausen til fordel for den spiller, der ser ud til at være hans direkte konkurrent Hamed Doumbia. Det vidner ikke om den helt store tillid til ham. Så jeg synes bestemt at han kan tilføjes til listen over spillere, der er indenfor række og som vil kunne løfte holdet.

    Annan får også en meget høj løn i Schalke, som nyrige Vitesse så åbenbart kan matche i denne sæson, men jeg tvivler på, at vi kan. Han kan ikke helt udelukkes, men han var vist ret opsat på at komme væk fra Skandinavien, så hvis han ellers holder et fornuftigt niveau i Æresdivisionen, tror jeg at større klubber nok skal bide på - hvis Schalke fortsat vil af med ham efter sæsonen.
    Nu ved jeg ikke om Vitesse var nyrige på det tidspunkt Claudemir fik sin kontrakt, men i så fald må det vel antages, at Vitesse kunne tilbyde ham en bedre kontrakt end vi kunne - hvis de, som jeg vil antage, var interesserede i at holde på ham. Så det kan godt lade sig gøre, at tiltrække spillere på trods af lønforskelle.
    Ellers har du nok ret i at lønnen nok er den største barriere.

    Personligt synes jeg stadig Djemba-Djemba ville være super i FCK trøjen. Ja, jeg kender også alle historierne fra Odense, men helt ærligt, fandtes de historier ikke, var han alligevel ikke i nærheden af at spille i den danske liga. Djemba-Djemba tror jeg ikke ville falde igennem i Champions League og har præcis mange af de egenskaber vi søger. Det er måske lidt satset, men det må man også gøre af og til, og er han upopulær i Odense så er det en mulighed.
    Det er i den grad et gamble, der vil kunne gå begge veje. Der er ingen tvivl om at han i sin tid i OB har vist, at han har klassen. Kan han komme tilbage på det niveau, så er jeg helt enig i at han ville kunne løfte holdet.
    Nu ved jeg ikke om han er ved at være træt af dansk fodbold, men ellers kunne det måske tale for, er at han muligvis vil være opsat på at vise OB, at han har klassen.

    Hvis han selv er interesseret, så bliver han næppe umulig at hente, da han har kontraktudløb til sommer og da OB nok gerne vil af med ham.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Djemba Djemba har de fodboldmæssige kvaliteter, som vi har brug for på den defensive midtbane. Men jeg tvivler stærkt på, at han er den lederskikkelse, der kan binde holdet sammen.Meldingerne fra OB såvel som hans tidligere klubber tyder på, at mandens personlige egenskaber generelt modarbejder de fodboldmæssige. Og er der noget, vi IKKE har brug for, er det en primadonna, der kan sprede splid og bad vibes i truppen.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    90

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    ›Nu ved jeg ikke om Vitesse var nyrige på det tidspunkt Claudemir
    ›fik sin kontrakt, men i så fald må det vel antages, at Vitesse
    ›kunne tilbyde ham en bedre kontrakt end vi kunne - hvis de, som
    ›jeg vil antage, var interesserede i at holde på ham.

    Vitesse blev overtaget af en georgisk rigmand i august 2010, kun et par uger efter vi havde hentet Claudemir.
    Historierne gik vist på at Vitesse gerne ville beholde Claude men var i pengenød og var tvunget til at sælge spillere så de accepterede vores bud. Få uger senere kom de georgiske penge og 'reddede' det hele for Vitesse så vi var ret heldige med timingen i den her sag.
    DonMunk

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Re: Bud på spillere der kunne blive den defensive styrmand

    Vitesse blev overtaget af en georgisk rigmand i august 2010, kun et par uger efter vi havde hentet Claudemir.
    Historierne gik vist på at Vitesse gerne ville beholde Claude men var i pengenød og var tvunget til at sælge spillere så de accepterede vores bud. Få uger senere kom de georgiske penge og 'reddede' det hele for Vitesse så vi var ret heldige med timingen i den her sag.
    Tak for denne opklarende information. Det sætter jo, alt andet lige, vores chancer for at hente Annan en smule lavere end de i forvejen var.

    Derudover kan vi hæfte os ved at Alexander Tettey måtte se hele kampen fra bænken, da Rennes spillede 1-1 med Valenciennes her i weekenden.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 26.08.06, 11:42
  2. Kunne Bech blive en ny "dødboldsmand"?
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.06.04, 07:30
  3. Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 16.01.04, 19:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •