Side 3 af 38 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 562

Emner: Til- og afgange 9: Vinter 2012

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    244

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    http://www.bold.dk/nyt/Avis-FCK-bud-...-ligatopscorer


    FC. København skulle efter sigende være i forhandlinger med Mustafa Abdellaoue. Han er på kontrakt i Vålerenga, men har i den forgangene sæson været udlånt til Tromsø, hvor han scorede 17 mål i 29 kame, hvilket må siges at være pæne tal ...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mostafa_Abdellaoue
    FC. KØBENHAVN - MANCHESTER UNITED
    1 - 0
    73' MARCUS ALLBÄCK

    Den største dag i dansk fodbold i meget lang tid:
    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../23/111233.htm

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    Hvis vi, som nogen medier omtalter, er ude efter en fuldgod erstatning for N'Doye (på sigt), så synes jeg vi skal prøve at finde sådan een.

    Med andre ord.

    IKKE FLERE TIPPELIGA TOPSCORERE , TAK !

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    ›FC. København skulle efter sigende være i forhandlinger med
    ›Mustafa Abdellaoue. Han er på kontrakt i Vålerenga, men har i den
    ›forgangene sæson været udlånt til Tromsø, hvor han scorede 17 mål
    ›i 29 kame, hvilket må siges at være pæne tal ...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mostafa_Abdellaoue

    Pape Pate Diouf scorede 12 i 14 kampe, så ved ikke lige hvor meget man skal ligge i det... men når det er sagt, kan han da godt være en udmærket spiller. Er dog lidt bekymret over at han kun ligger nr. 93 på tv2.no spillerbørs (Selvom man kan sige meget om disse lister, er det stadig en ringe placering.)

    Er iøvrigt sikker på han ikke er afløseren for NDoye, da han slet ikke er samme type

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    Jeg undrer mig over, hvorfor vi er interesseret i en spiller, som Vålerenga ikke selv kunne bruge i den forgangne sæson. For det må vel være tilfældet, når de lejede ham ud?

    Jovist topscorer... men Pape scorede også mange mål.

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    Jeg kan godt følge CV her. Han er en erstatning for Santin, hvilket typemæssigt giver god mening. Han minder en del om sin bror, måske lidt mere afslutningsstærk, men knap så stærk teknisk.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    ›Jeg undrer mig over, hvorfor vi er interesseret i en spiller, som
    ›Vålerenga ikke selv kunne bruge i den forgangne sæson. For det må
    ›vel være tilfældet, når de lejede ham ud?

    "Lille Moa" eller Mos nævnes af flere - bl.a. af David Nielsen - som et stort talent, der fik sit afgørende gennembrud i sidste sæson. Vålerenga havde vist planer om, at han skulle være fast for dem i den kommende norske sæson. De har afvist et bud fra OB.

    Hvis vi henter ham, er han er ment som en afløser for Santin/Nordstrand. Han er den type.

    Om han har niveauet til dansk fodbold og CL/EL er svært at sige (i hvert fald for mig - jeg kender ikke norsk fodbold særligt godt), men er han fx i nærheden af Santins niveau, så kan han jo bygge på, når han kun er 23 år og formentlig får mindst en 3½-4 årig kontrakt.

    ›Jovist topscorer... men Pape scorede også mange mål.

    Jojo men omvendt kan man ikke som du og et par andre afskrive samtlige norske angribere/offensivspillere, bare fordi Pape har været et massivt flop so far. Mos' bror er god også i Bundesligaen, og Bolaños har da været en fin spiller for os.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,464

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    ›Jeg undrer mig over, hvorfor vi er interesseret i en spiller, som
    ›Vålerenga ikke selv kunne bruge i den forgangne sæson. For det må
    ›vel være tilfældet, når de lejede ham ud?

    ›Jovist topscorer... men Pape scorede også mange mål.
    Vålerengas fans er så også godt pissed over, at deres sportslige ledelse vurderede at Mos ikke kunne bruges, og i stedet hentede en mere eller mindre færdig Yssouf Koné og 18-årige Sidoine Oussou fra Benin, der begge har floppet stort.

    Mos var ikke nogen stor succes i VIF, men det hænger også sammen med, at han tit spillede kant i en 4-3-3 opstilling, og ikke der hvor han er bedst, som 'fri' og bevægelig angriber i en 4-4-2.

    At VIF vurderede at de ikke ville satse på Mos for et år siden, mener jeg ikke automatisk afskriver ham som værende et muligt godt indkøb for os. Sportslige ledelser laver fejl. Tænk tilbage på Markus Rosenberg tilbage i 2004. Rosenberg havde haft svært ved at komme på holdet i Malmø, der så lejede ham ud til Halmstad, hvor han så blev ligatopscore, og var lige ved at snyde Malmø for mesterskabet. Ham var der nok mange FCK-fans der gerne havde set skifte til FCK i stedet for Ajax et år senere..
    Mvh,
    Wilkens
    Wilkens's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    593

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    Mame B Diouf, Moa og Fall har alle tre ligget i toppen af topscorerlisten i Norge. Argumentet om at en spiller ikke duer, fordi han topscorer i Norge er komplet sort snak. Man burde måske overveje om man skulle undlade at trykke send, hvis man ikke har noget fornuftigt at bidrage med?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    Når der skal hentes en angriber til at afløse Santin. Så synes jeg CV skulle kigge nærmere på Carlos Bacca fra Atlético Junior i Chile.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Carlos_Bacca

    Han er 25 år, landsholdsspiller og er en garant for mål, og det er endda nogle rigtig flotte nogen af slagsen, som kan ses her. Han ville være en perfekt afløser for Santin.

    Jeg har set ham spille via steam, og han ville helt sikkert kunne tilføre vores hold nogle kvaliteter vi kan bruge til noget.

    http://www.youtube.com/watch?v=zfwnMIEIdtE

    Han kan i følge transfermarkt.de erhverves for ca. 2 mill. euro.

    http://www.transfermarkt.de/de/carlo...er_119235.html

    Mvh. Dennis Jørgensen

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    Jeg læste lidt om mos på Rosenborgs forum, de må antages at kende ham ganske godt:

    "Det er en nyhet jeg blir litt glad av. Ikke god nok for FCK, men hindrer styrking av Engen"

    "Derfor det går "dårlig" med FCK om dagen..."


    Hos Rosenborg er de ihvertfald ikke misundelige. Det var i øvrigt nogenlunde samme reaktion de havde på vores køb af Diouf. Ganske udmærket spiller. Men ikke noget der forstærkede os synderligt, og ikke noget de ønskede til Rosenborg. Men man kan self håbe han udvikler sig hvis vi napper ham.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    ›Mame B Diouf, Moa og Fall har alle tre ligget i toppen af
    ›topscorerlisten i Norge. Argumentet om at en spiller ikke duer,
    ›fordi han topscorer i Norge er komplet sort snak.

    Pointen er ikke, at Tippeligatopscorere er uvelkomne, men blot at det ikke i sig selv er kvalificerende. Jeg følger ikke norsk fodbold, men det er mit indtryk, at niveauet er faldende. Pape Diouf er et godt eksempel på en spiller, der, trods sine mange mål i Norge, ikke er i nærheden af at være god nok til FCK.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    ››Mame B Diouf, Moa og Fall har alle tre ligget i toppen af
    ››topscorerlisten i Norge. Argumentet om at en spiller ikke duer,
    ››fordi han topscorer i Norge er komplet sort snak.

    ›Pointen er ikke, at Tippeligatopscorere er uvelkomne, men blot at
    ›det ikke i sig selv er kvalificerende. Jeg følger ikke norsk
    ›fodbold, men det er mit indtryk, at niveauet er faldende. Pape
    ›Diouf er et godt eksempel på en spiller, der, trods sine mange
    ›mål i Norge, ikke er i nærheden af at være god nok til FCK.

    Men igen holder Diouf-modargumentet jo heller ikke, som andre også har nævnt. Og det er ærligt talt en smule irriterende at skulle læse indlæg med "Ikke flere spillere fra Tippeligaen, tak!!1", fordi Diouf indtil videre ikke har levet op til forventningerne.

    Måske - men kun måske - er Diouf i virkeligheden floppet, fordi han er en 4-3-3 kant med dårlig spilforståelse, der blev hentet ind til at spille enten kant eller angriber i et andet system, som han ikke er vant til, og som han har været dårlig til at omstille sig til - og ikke fordi han er fra Tippeligaen og derfor herredårlig per automatik. Men det er bare en skør tanke..
    Mvh.
    Dane

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    82

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    Den ligger nok lidt til højrebenet, om man vil eller ej med ham Mos. Han siger i bedste FCK stil -ingen kommentarer-

    jeg siger han er landet imorgen eller mandag :-)

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2010
    Indlæg
    14

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    Når det gjelder Mos, så er ikke dette en spiller som hever dere voldsomt Han er en goalgetter, har brukbare ferdigheter, men bidrar ikke med mye annet enn å skåre en del mål.

    Kan ikke sammenliknes med N'Doye eller Santin på sitt beste, men blir heller ikke en like stor flopp som Diouf.

    Når det gjelder sistnevnte, så overrasker det ingen at han har vært en stor flopp. Det var sannsynligvis et panikkjøp der ledelsen deres ble overbevist på grunn av en enkelt kamp der han skåret fire mål.

    Diouf er en typisk systemspiller som trenger gode lagkamerater og et smurt lagmaskineri. Det er ikke tilfeldig at han hadde sin beste sesong under Solskjær. Som dere er veldig klar over, er han svak på teknikk og spilleforståelse. Det betyr selvsagt ikke at han ikke er i stand til å skåre mange mål dersom han blir brukt riktig. En spiller som Besart Berisha har jo skåret mange mål i Danmark. Erik Hamrén hentet han til RBK på lån, men ferdighetene hans var jo på bedriftsnivå til tross for to mål i debuten.

    Det er ingen selvfølge at spillere fra TL er dårlige, men jeg ville sett andre steder. De få spillerne som er gode nok til å heve et CL-lag er høyt priset og går gjerne som bosman, og velger da andre klubber, jf Even Hovland.

    Dersom jeg hadde hatt ansvar for FCK hadde jeg utelukkende sett på yngre talenter som ikke har slått igjennom, eller spillere som av ulike grunner ikke er attraktive for kontinentale klubber. Men det er klart, for 18 millioner får dere selvsagt mye å velge i.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Til- og afgange 9: Vinter 2012

    ›Hvis vi, som nogen medier omtalter, er ude efter en fuldgod
    ›erstatning for N'Doye (på sigt), så synes jeg vi skal prøve at
    ›finde sådan een.

    ›Med andre ord.

    ›IKKE FLERE TIPPELIGA TOPSCORERE , TAK !

    At Diouf indtil nu har vist sig ikke at være godt nok er uheldigt men jeg tror nu ikke nogen herinde ville have brokket sig hvis vi havde hentet hans bror og jeg tror også de fleste er ganske glade for Bolanos selvom han ikke engang kunne bruges i den danske liga to år tidligere. Pointen er blot at afvise spillere pågrund af de kommer fra tippeligaen er utroligt dumt.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Side 3 af 38 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01
  2. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  3. Til- og afgange 6: Oktober 2010
    By ougar in forum Transferforum
    Svar: 450
    Sidste Meddelelse: 18.01.11, 21:15
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •